1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581715 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1902392 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Reklamfritt är en annan dröm som knappast kommer att slå in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Ett så "rent" TIMRÅ som möjligt på bröstet och tallarna på axlarna. Sen kan man laborera lite med röd/vit-fördelningen på tröjorna men som bas tycker jag ovanstående är snyggast.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Men våra matchtröjor har väl sedan 70-talet haft TIMRÅ på bröstet. Tycker det är snyggast faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Hoppas också starkt på klubbloggan blir med på tröjorna framtill likt träningströjorna men dom blir väl som vanligt nedsmutsade med reklam.
Reklam i all ära men majoriteten av lagen i dom högre serierna har klubbloggan synligt framtill och inte gömd på ärmarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ersson: Mediakub? Pixlar? Bah......sånt trams, ge mig sista pusselbiten på backsidan ist!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat:
"Oslagbar hockeyback"
Agera Nubben!!!11!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nya träningströjor igen, hoppas det betyder att tallen kommer tillbaka på matchtröjorna också!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ersson: Ja det ska köpas in en ny. Lugn!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ingen som hört något mer om mediakuben som det pratades om? Klarar inte av en säsong till där man får söka efter pixlarna på skärmarna..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Det hänger ju en del på resultaten också och blir TIK avsågade så stannar folk hemma.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: ja faktum är att nu när vi gått upp i stora stygga SHL så har samtliga våra spelare krympt i storlek. Detta kan vi utnyttja till vår fördel i o m att nr 22 kommer ju praktiskt taget vara helt osynlig och lura brallorna av både motståndare och domare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
... så har väl Timrå budgeterat med ett publiksnitt på 3500.
Publiken är ju svårflirtad, men nog tror jag på något bättre när vi är tillbaka i finrummet? Jag säger 4000, drygt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: han kanske kommit ner på jorden nu efter avancemanget. :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: skridskorna lär ju lägga mer än två centimeter till längden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Kör barmarksträning nu väl, inga skridskor bör ge kortare längd på lirarna ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Varför har Gallo krympt 2 cm från förra säsongen ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: En väl uppdaterad hemsida där nyheterna delas på Twitter och Facebook räcker helt klart.

Två saker är viktiga och det är att hemsidan ständigt hålls uppdaterad och att det som sprids i flödet på sociala medier är relevant. Kvalitet före kvantitet.
Själv tycker jag bara att det är fett irriterande att följa mitt lag på sociala medier då de sprider så mycket dynga, nä bättre om de håller sig till att sprida det absolut viktigaste i sociala medier.
Sen det där med egenproducerade filmklipp blir oftast bara parodi om det inte finns pengar/kompetens att göra det riktigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Sociala medier är ju det som får en att ev. kolla djupgående på hemsidan. Nyheter och info som dyker upp i flödet är det de flesta vill ha. Internteve sen, om det görs på rätt sätt så kan det vara fan så mycket intressantare än en trött artikel/intervju i textform. Personligen vill jag ha mer tv. Gärna då livesänt före, i paus och efter match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Just mediabiten intresserar mig måttligt, jag är nog lite för gammal 😁
Det jag tycker om det är att ska det va så ska det va. Dvs gör man nåt bör det vara engagerat och någorlunda proffsigt, annars kan det lika gärna vara. Däremot störde jag mig på att det tog nån månad innan hemsidan uppdaterade truppen under A-laget och t.ex Svedberg fanns med....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Kanske bra att vi lyfter frågan då? Så att folk med idéer och engagemang kan kontakta föreningen och lägga fram sina idéer.
För annars lär inget hända.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Det är klart det går att göra relativt enkelt. För den intresserade och engagerade. Likväl krävs det att just denna/dessa intresserade och engagerade engagerar sig för föreningen lär nog inte inom den närmsta framtiden göra många knop i frågan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Du har så klart rätt. Samtidigt skulle det vara väldigt enkelt och inte särskilt dyrt att producera bättre intervjuer.
Kvaliteten på själva filmen är det ju inget fel på.
Men man borde kanske tänka igenom skiten innan man ställer upp kameran och trycker på play och rec?
Tror mycket skulle vara löst med lite gammaldags engagemang, hockeykunskaper och en gnutta människointresse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Jag vet inte riktigt om jag anser sociala medier och interna TV produktioner som viktiga. Vilket värde skapar dessa aktiviteter? Är det värt att satsa pengar på Tvittrande och egenproducerade intervjuer och inslag? Jag tror inte det.
Det räcker att fokusera på en informativ och snygg hemsida, det är ju dit folk vänder sig för att hitta information.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Man kan se på det här på olika sätt. Jag har också känt frustration över dåligt souvenirutbud samt försäljningsställen, dåligt uppdaterad hemsida, taffliga mediaproduktioner etc.

Å andra sidan kan man anta ett visst perspektiv och förstå att inte bara är en förhållandevis liten klubb i sammanhanget, vi är dessutom en liten klubb med förmodligen föreningssveriges just nu värsta växtvärk. Från närmast konkurs till finrum på 3 år, långt mycket snabbare än nån räknat med. Även i de vildaste fantasierna.

Shilla
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kaofl: Timrå satsar ju inget alls på den fronten. Det är som att sociala medier inte finns eller att man inte tror på det som fenomen än 2018..

Denna Kjell kan väl belönas med någon ersättning, en kurs i intervjuteknik, kamerahantering, redigering o.s.v. Inte minst om det nu stämmer att han gjort allt ideellt fram tills nu. Han kan nog göra intressanta grejer han med om han får förutsättningar för det, vi kommer aldrig få kvalitén som om det kom från någon avlönad professionell som med en som arbetar ideellt.

Men visst, någon yngre kan nog trolla bättre ideellt än vad han gör nu, men är så trött på tänket att allt ska fixas gratis i största mån utanför spelartruppen, även om realiteten inte tillåter annat kan man ge sken av att man åtminstone siktar mot det? Inte detta ständiga "Timrå är en liten klubb och gör det bra utifrån sina förutsättningar" som jag tycker genomsyrar allt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Jahua, alltså det finns så otroligt mycket man skulle kunna göra för att utveckla Timrå TV som det kallas till en bra plattform mellan klubben och supportrarna men då krävs det en "reporter" av det yngre slaget. Märktes hur yr och vimsig han var när de var på torget dagen efter avancemanget...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tror ni har fel, jag ser ett Rögle med en dålig backsida.
Framåt känns Matt Anderson och Mattias Sjögren som som att de är på väg utför, Liss står inför en tuff andrasäsong i ligan.
Sen har ju Rögle tappat Conolly, Rensfeldt, Lerg, Hedberg och Gagné .
För mig så ser de sämre ut än förra säsongen och de är en av mina kandidater till säsongens flopplag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Malmö blir sämre än Rögle kommande säsong. Rögle ser ut som ett mittenlag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Rögle kommer att överraska i år...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kaofl: Skulle fan kunna tänka mig att flytta tillbaka för det jobbet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: En bra start är viktig för Timrå (liksom för Brynäs 🤣).
Sen tror jag Mora och Rögle kan få det tungt så visst finns chansen att slippa kvalet för er.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Mannen som gjort lägga ansvaret utanför sig själv till en konstform.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Stackars Kolan. Först hade han problem med att ingen sa åt honom att han inte fick äta pannkakor. Nu är det supportrarna som inte lyckats peppa honom. Undra vad som kommer härnäst?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Får hoppas vi får samma utväxling på våra ungtuppar som brynäs hade när man rodde hem guldet 2012 med Silverberg, Järnkrok, Larsson och Svedberg i spetsen.

Slänger ett tabelltips som löd inför säsongen från svenska fans och hoppas vi kan göra en liknande resa. 😉😎

Plats 9- Brynäs
Det enda laget utom Färjestad man vet vart man har dom, alltid harvande kring slutspelsstrecket, för inget väsen kring sig och tar kanske minst plats i hela serien. Förra säsongen trodde jag faktiskt skulle vara ett bra år för Brynäs, det gick väl lite sådär när man tvingades möta Färjestad i slutspelet. Detta år känns det dock lite sämre, de riktigt tongivande spelarna kommer vara två ungtuppar i form av Calle Järnkrok och Jakob Silfverberg, men klarar de det tunga lasset? Låt mig tvivla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San:
Jag skiljer ju på hur laget ser ut "på papperet" sett till meriter o dyl och på vilken utväxling som man kan tänka finns i laget.

Det förstnämnda är det förhandstipsen mestadels bygger på, dvs gamla meriter. Det är ju dessutom rimligt eftersom det är det enda vi eg vet nåt om. Och då har vi som sagt inte mkt att sätta emot.

Så att tycka att truppen ser galet tunn ut men ändå känna tillförsikt och se möjligheter är ingen motsägelse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Det enda som talar för oss är att det nästan aldrig blir som man trott samt att det, trots allt, finns större utvecklingspotential jmft med många konkurrenter i det här laget. Talang i överflöd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag håller med, allt annat än kval är en bragd med detta lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Vad gäller intervjuer och dyl är det väl inom föreningen som med souvenirshopen och den är grundligt debatterad härinne. Slutsatsen är att vi inte ska gnälla och bekymra oss över såna petitesser när föreningen har viktigare saker att pyssla med iom avancemanget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Väntar bara på dagen KÅT lägger ner och Timrå söker en ny ansvarig skulle inte tacka nej till att köra det uppdraget :P
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Hoppas verkligen inte det sätter ribban på skadesituationen inför vintern.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Ok. Krävs en överprestering deluxe av det här laget för i jämförelse med övriga ser vi galet tunna ut. På alla platser utom målvaktssidan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Jamen just ja! Det är ju därför jag känner igen rösten. Han jobbar väl dessutom ideellt, så att ersätta honom med nån som kostar pengar är väl inte aktuellt antar jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Det är fortfarande KÅT (Kjell-Åke Tjernström). Vet inte för vilken gång i ordningen hans engagemang och proffsighet lyfts fram. Att man inte skickat honom för längesen beror nog helt enkelt på att det inte finns nån annan att tillgå. Att avsätta nån krona och fräscha upp hela den egna TV-produktionen med vad det innebär är lika välkommet nu som alltid. Bara micken är ett skämt; sitter TIK-klistermärken på puffen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Det är så slött jobbat. Vem är det som intervjuar? Det låter som han Jonasson från Radiosporten. Hur som helst ska man snabbt som fan ge uppdraget till någon som är ärligt intresserad sv ishockey och av att höra spelarnas åsikter. För i de här ”intervjuerna” är det verkligen minsta motståndets lag som gäller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: håller med helt och hållet, och jag tycker även att intervjuerna är något för korta faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JP har dragit av hälsenan och går just nu gipsad. Blir borta i "några månader"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det är så klart kul att klubben anstränger sig och lägger upp videointervjuer med spelarna. Men herregud vilka platta frågor. Samma frågor till samtliga spelare, och eftersom hockeykillar ofta är rätt lika varandra blir även svaren i stort sett identiska.
Vad har vi för glädje av att veta vilket golfhandikapp spelarna har? Jag har i alla fall noll intresse av det. Inte heller bryr jag mig särskilt mycket om vad de gör på fritiden.
Om man ska intervjua någon så får man väl för fan börja med att göra lite research om personen i fråga? När det väl är gjort är det inte särskilt svårt att ställa intressanta frågor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ante08: Så fruktansvärt onödigt, ett ungt liv till spillo för att människor agerar flockdjur och väljer att trampa ner andra. Det måste bli ett slut.
Man måste stanna upp och fundera vilken påverkan man kan ha.
Oavsett roll eller status i föreningarna.
Skärp er!
R.I.P. Jesper
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fy faan att det skall behöva sluta så här! En ung människa beslutar att avsluta sitt liv pga mobbning! 😡😢
Delar mamma Annettes inlägg.

Älskade, älskade son❤️❤️❤️ Helt oförstående och chockad över det beslut du tog😢😢😢 Jag lovar dig gubben att jag kommer i framtiden att kämpa för att inte fler ska bli mobbade och utfryst inom hockeyn. Att alla i laget räknas, det ska inte spela någon roll vad du har för efternamn, om din pappa är sponsor i klubben, eller är kompis med tränarna. Alla individer i ett lag ska ha möjlighet att kunna ventilera, ifrågasätta och bli informerad om hur tränaren tänker, vilken plan som finns för laget, inför en serie osv. Spelar man i ett A-lag så är man vuxen och ska kunna kräva lite, inte bli utfryst för att du vågar stå upp, stå för sina åsikter. En ny ledarroll/mentor, måste tillsättas i varje lag, en som regelbundet kollar killarnas psykiska mående. Det är bara fokus på fysiken. En person som även kan finnas som stöd, om man som ung kille flyttat långt från sin familj, när man inte längre har samma möjlighet till den närhet av familjen man är van vid. Jesper älskade att träna, han levde för hockeyn. Han kunde allt om hockey. Jespervar totalt orädd, en stenhård back som oavsett om de låg under fortsatte att täcka skott och kasta sig hänsynslöst. Jag minns en målvakt som en gång sa till honom : -” nu får du sluta Noppe, du har ju bättre räddningsstatistik än mig” 😊
Sån var han Jesper, han gav hela sitt hjärta för laget❤️ Att bli ratad, utfryst och mobbad tog knäcken på honom och det som pågår i kulisserna inom elitsport måste få ett slut här och nu! Ingen förälder, inget syskon eller mor -och farföräldrar, ska behöva uppleva det vi nu går igenom!
Jag vill avsluta med att tacka AIK Härnösand och tränarna Christer Ecka Eriksson och Mikael Öberg som bjöd in Jesper att spela med i A-laget. Jesper gillade er skarpt❤️och han älskade att få vara en av lagkaptenerna och ha en ansvarsfull roll.
Dela gärna inlägget, detta måste upp till ytan!
Tack!🙏🏻 (texten måste kopieras, annars följer den inte med inlägget och det är viktigt att den gör)

/Annette Nordin -Jespers mamma
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1:
Tror Hållander blir årets genombrott.
Kommentera

« · 1902392 · »