1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582420 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1962079 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Matsg: Lite det jag menade med Leksand 2.0 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
She: Från ett Timråperspektiv tror jag det är bättre om Mora håller sig kvar. Det är samma visa varje säsong. Lika stor (eller liten) påse pengar, halva laget importer och garanterat någon av de fyra sista platserna i tabellen.

Svårt att inte ha medkänslor för de engagerade Leksandssupportrarna men så länge de Leksand som förening håller på med ekonomiskt tvivelaktiga affärer vill jag inte se dem i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Timrå så klart när nervena håller
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
4-0 till Leksand.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Får mig att tänka på Modo-Leksand där dalalaget blev helt utspelat men ändå vann matchserien!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
She: Hejar du inte på något lag?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Det är en teknisk lösning och de ska diskutera ett nytt kontrakt med honom efter kvalet. Mats har ett stort Mora hjärta så han kommer att göra allt han kan för att vinna kvalet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
She: hoppas på leksand här, bättre för hocky Sverige
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: tycker orskarshamn var bättre första 3 perjoderna i allt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Men har jag förstått det här rätt att Mats Lusths kontrakt med mora är uppsagt och att det här skedde strax innan kvalspelet började och han visste inte att det skulle bli så?

Jag skulle nog vara lite svettig om jag satt som GM i Mora och visste att det finns en liten risk att huvudtränaren skiter fullständigt i hur det går i kvalet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: jag misstänker att många Morasupportrar nu sitter med hakan i bordet precis som vi (eller jag iallafall) gjorde efter en period igår.

Vi får se om tiden tar ut sin rätt på leksand och Oskarshamn eller om dom har hittat det som krävs för att gå upp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Tyngre i all ära, släpper in mål för det. Skall den hår serien bli Leksand 2.0? Utspelade men sprattlar in mål?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Jo så är det. Däremot tyckte jag det började lovande för oss men efter Svedbergs bjudning så blev det svajigt direkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Kan dom inte? fråga Modo.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Som en mer neutral åskådare så är ju såna här svängiga matcher rätt kul!

Mindre hjärtflimmer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Mora är dock tyngre än vad vi var igår mot Oskarshamn. Det kan bli en jobbig serie för leksand, dom kan ju inte spela 60 min i egen zon och vinna matcher.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Liknande start i Mora som för oss igår. Mora hade tryck första minuterna men Leksand tar ledningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rätt skönt att se Mora vs Leksand. Behöver inte bry sig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Har aldrig varit med om att AIK fans visat sympati för någon annan klubb så de ska inte förvänta sig något tillbaka.

Hoppas att AIK misslyckas att nå de ekonomiska kraven och blir tvångsdegraderade. Då kan de gulsvarta supporterna helhjärtat följa fotbollslaget istället.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Det är med mig hela tiden dessa dagar, för att behålla perspektivet och ödmjukheten. Den där dagen när jag satt i bilen på City Gross-parkeringen och lyssnade på presskonferensen om Timrås framtid. Och glädjetårarna när det stod klart att föreningen skulle leva vidare, att jag skulle slippa lägga till en dödsruna under min Timråtatuering.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: Hur det än är med föreningens förehavanden - ekodoping och misskötsel - så lider jag med större delen (ja, det finns supportrar som jag inte har något medlidande för) av supporterskaran hos AIK.

Större delen av supportrarna har ingen del i att föreningen har hamnat där dom är. Jag minns allt för väl när det bara var minuter ifrån att Timrå Ik gick i graven; mer eller mindre. Och det unnar jag - nästan - ingen.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Var på en föreläsning rätt nyligen, han har vart kost mm för många SHL lag. Han hade gjort forskning på att flyga vid matchdag är ett riktigt dåligt alternativ för kroppen tex vätskan, muskler mm! Får hoppas de inte märks av imorrn :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kallekoskinen99: Var väl i princip för att Oskarshamn kom med 10 pers och inte fyllde sin sektion som det inte var fullsatt. Såg bara något enstaka hål på sittplats och det utgår jag var personer som köpt biljett men fått magsjuka.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
5902 landade siffran på igår enligt stats swe hockey.

För att citera Freddan så njuter vi av vinsten, slicker såren och gör en ny kraftansamling inför söndagens match. Fullt hus som gäller då!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Så såg jag att J20 inte ville vara sämre än seniorerna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: 215 sittplatsbiljetter kvar, resterande är ståplats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
5350 av 6000 sålda
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Har suttit och kvasijobbat senaste 2 timmarna, tankarna är på annat håll som ni förstår. Nu vill man bara att (för att citera allas vår kära "Småland") puckuslingen ska släppas!

Till alla er som ska till ispalatset: Sjung, ropa, stöka och skandera fram Timrå idag! Chocka IOK med vad det innebär att möta Timrås publik, så gör grabbarna detsamma på isen!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Kvalmaskot kan jag ta på mig. Elmo är ju ändå röd som Timrå. Tar dock inget ansvar för resultatet.

Är galet taggad och ser fram emot denna matchserie!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
covfefe: välkommen. Är rätt ny här själv men har nog hunnit med att göra både en och två personer skogstokig! Idag är en utmärkt dag att smyga sig in här dock!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: De har insett sitt misstag och bytt nu. Men fan vad pratet om "vinstlott" stör mig, förmodligen en alldeles ypperlig tändvätska för IKO
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
covfefe: Välkommen!
Du är härmed vår inofficiella kvalmaskot.
Hoppas du för tur med dig!

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
covfefe: Är det du som är 031? ge fan i att ringa mig hela tiden!!!!

Välkommen, bra dag att gå med, ångesten är total.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
covfefe: Välkommen till HS. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hej pä er! Ny här.... eller ny och ny. Har bara smygläst här de senaste åren.... var väl på tiden att man skaffade ett konto? I varjefall, är från 031-området!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klockan går....tick tack.....drygt 5 timmar till nedsläpp. Frugan pratar middagsplaner, jag vill mest bara kräkas
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: En liten tröst.. Anna Stadling/Lars Bygden.
I varje andetag..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: J-ar vilket tryck det är här inne!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Gjort det obligatoriska jinxspelet mot Timrå så nu har jag gjort mitt inför. Nu är det bara jobbet i arenan ikväll kvar 💪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vi som inte kan åka till Timrå i kväll. Vi lider. Det finns inga bortförklaringar. Själv åkte jag dit på ett fu**** jobbmöte i Düsseldorf utan möjlighet till att hitta lämpliga flyg till Timrå..

Min kloka flickvän menade ”det måste väl ändå vara bättre att du ger pengarna till Timrå IK än att jaga privatflyg”?

Hon har rätt. Men jag tackar för matchstart 19.30. Hinner precis till en tv!

Jobba nu alla rödvita. Mentalt är jag med er!

Hittade just en specialdesignad flaska i begränsad upplaga här på flygplatsen, (annars är dom svarta) ser detta som ett tecken! En hutt för varje TIK-seger.

Röd och vit! Hockeydynamit!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: en artikel som enbart handlar om Timrås kval och Aftonbladet väljer en bild av moraspelare? Misstag eller klassiskt tjuvnyp mot Timrå i vanlig ordning?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ragnarok: Såg han nyss på Arenarestaurangen.... Han såg grymt fokuserad ut... liksom flera andra av spelarna
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Angående bortståbiljetter till Mat hen i Oskars på fredag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: I varje andetag på P4! Man får ståpäls!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ragnarok: En sån jävla bröstvärmare att IKO lämnar w/o resten av kvalet och nästa säsongs silly kan dra igång redan efter nån minut i första perioden.

Då skulle jag helt legitimt kunna ställa frågor som; "hur i helvete ska Nubben hitta en 1a Center utan att chansa ihjäl sig", exempelvis.

SLÄPP PUCKJAEVLN!!! 19.30!? VAD ÄR DET FÖR TID!?!?

kvalnerverna håller snart inte längre...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lugnet före stormen, ikväll vill jag se en riktig fin open-ice takling av Janne Jalasvaara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Men Erik, kom hem!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Gör mig mest frågandes varför han förlängde med KooKoo!? (dock jävligt kul att se)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sånt här gör mig så glad
Kommentera

« · 1962079 · »