1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606481 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Där gjorde han något rätt iaf

Vela igen - 2-3!

Karlsson74: och Halloran glider lite snyggt i hemjobbet!

sargad: Pappan (Andreas) född, uppvuxen i Timrå.

Sjukt hur Halloran skiter i att markera gården spelaren också

Återigen så tabbar sig nr 7

DJ Hemp: Ta in Öhgren Kimmo!
Han kan väl inte kosta så mycket ,;-)

Bjudning ,och mål mellan benen igen ..inte bra . 😬

Rip Kirby: Gudlevskis är sämst i Europa på frilägen/straffar tror jag. Såg två straffläggningar med Modo i år, han släppte in 95% av dom typ.

DJ Hemp: Helvete vad dom stirrar puck.

OlliJanne: DJU 3-1

Öhgren igen. Ännu en bjudning. 1-3.

bar mofftak: ja Modo försöker finlira sig ända över mållinjen. Måste börja gå lite mer rakt på mål om de vill stänga butiken ikväll

Så fort man sitter och tänker att det kanske vore skönt om MoDo stannar kvar i HA ändå så dyker Garpenlöv upp i rutan. Den mannen förtjänar ingen framgång.

Kerstin_k: men det är förbannat skönt att sitta och titta på kvalhockey och slippa bry sig! 😁

Kerstin_k: Tredjegubben som släpar och får oceaner av is mitt i slottet, båda lagen är ju helt kopiöst dåliga i markeringarna där. Inte konstigt att det blir 13 mål i en match. Tycker faktiskt det är djurgårdens brist av defensivt tänk i anfallsspelet som har tagit Modo till en matchboll, helt sjukt hur alla tre forwards crashar motståndarnätet på chanspuckar. Modo kan bara tacka och ta emot och kontra.

Kerstin_k: Bägge lagen på isen matchar deras respektive klack.

bar mofftak: Frapperande dåligt försvarsspel, från båda lagen. Känns ju inte som att lagen spelar en do or die-match direkt. Det bjussas på alla möjliga ytor till höger och vänster.

roger_sundsvall: Vela dock, han ser ändå intressant ut. Har storleken med sig också. Undra om något annat lag plockar upp honom under silly, om han inte redan är klar för annat lag dvs.

{297}: Klappkasst. Sånt spel som funkar mot bottenlag i HA men du blir straffad direkt mot en forward som ligger nära. DIF i sin tur är kassa framför eget mål och låter MoDo passa sig in. De täcker skott bra dock, det kan bli många mål ikväll också.

får byta ut hela laget för o hålla i shl

Nr 7 och nr 6 i Modo är ju katastrofalt dåliga i defensiven

roger_sundsvall: Daniel ”han håller säkert i SHL” Brickley, herregud vilken tabbe på offensiv blå. Inte direkt första gången han får problem där.

bar mofftak: Modos vakt är lite bättre över dessa matcher, det är nog det som kommer att avgöra.

ops
1-2

Dubbeld: känns som att det är ganska mycket ”sassa brassa” över modos ramsor. Vilka har dom, ”kom igen Modo, kom igen modo” och ”öka, kämpa”?

Dubbeld: Det skulle vara en bra idé för MoDo att börja kämpa om de vill vinna. Jävligt mycket finlir och pucktittande.

Dubbeld: Växelramsa: ÖKA! KÄMPA!

{297}: De gör de verkligen.

Sen så drar man igång vadå? ?Kämpa? KÄMPA.? eller?

Dubbeld: Vet inte om det är nåt med akustiken men det låter som 1/3 av publiken sjunger/klappar och resten är knäpptysta.

Ohlsson spelar död efter en liten cross på svanken. Förstår vad han menar att Modo är laget i hans hjärta. Han passar där!

Modos inramning var ju inget att prata om, svagt

Tips : Modo vinner Slutspelets MVP David Bernhardt

Hank: tror det här var fortsättningen. han blev ju avbruten för tidigt sist.

Öndulat: Har han slutat sedan förra gången?

innekillenskomp: den har inte börjat än iaf. sture pratar fortfarande

Öndulat: Aja , det går ju att ha matchen imorgon också

{7043}: En klubb som Västerås har ingen Jonathan Dahlén och har heller ingen budget likt HVs. Sen kommer troligtvis björklöven gå upp så småningom också.

Öndulat: Matchen försenad?

åh jesus. nu kom sture tillbaka!

Olli Nomadinen : Yes men då hade vi inget annat val då Dahlén valde att stanna. Hade låtit helt annat om Dahlén drog.

Olli Nomadinen : Man kan inte jämföra fina vackra Timrå med andra klubbar. Då vi säger något så menar vi det, ibland lite mer än det vi säger också (top 5 i år t.ex). Andra lag får köra med blyg ödmjukhet men älskar senaste årens jävlar anamma från Timrå!

{7043}: Fast när vi gick upp senast var vårt mål jävligt tydligt. Nubben hymlade inte då. Det var inget "Vi ska vara ett topplag så får vi se hur långt det räcker" utan det var "Det är SHL som är målet!"

{7043}: Japp, helt rätt. Det funkar för alla lag, utom Björklöven.😀

{7043}: plötsligt händer det

{7043}: Att sätta såna mål som ”vi ska gå upp i SHL det året” funkar aldrig. Vill inte hylla Modo, men deras tankesätt är bättre. ”Är vi ett kontinuerligt topplag varje år går vi upp till slut” är tänket man måste ha.

Sputnik: Laget blir ju ännu sämre om han signar. Men hela den där föreningens självbild är ju efterbliven. Tror dom fortfarande är någon jävla storklubb som ska ta sig upp till SHL med medelmåttor i HA. Jimmie Jansson, Zetterberg osv osv. ”Vi ska upp i SHL 2023”
Hjärndöd förening.

Sputnik: en sorglig person! Man får vara dum, men inte idiot!

Olli Hahl: När majoriteten av klubbarna inte följer reglerna vet man att förbundet inte har något att säga till om. Borde inte få genomföras några matcher om namnet sitter fel, men i realiteten viker de sig för de pengastarka klubbarna som gör lite som de vill.

Haha, är karln på riktigt?..
Jag hade inte tagit i Patrik Berglund med tång ens om jag var sportchef i Västerås. Han gör ju inte det jättelätt för sig att framstå som sympatisk med allt annat som ligger bakom honom.

"– Västerås såg mig när jag tränade och frågade om jag vill träna med dem och gå på is så gjorde jag det i fyra månader. De ville att jag skulle sajna och jag ville egentligen det också men laget var så jävla dåligt så jag ville bara hålla mig borta den säsongen. Nu förbereder jag mig för att förmodligen spela nästa säsong, säger Berglund i podcasten. "

OlliJanne: Vad jag förstår så betalar bara förbundet försäkringen för nuvarande kontrakt enligt praxis medan Elias också vill ha sitt nästa kontrakt försäkrat. Vilket skulle kosta mellan 2-3 miljoner.

« · 2531963 · »