1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601920 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: öhm annorlunda? Det hela handlar ju om vilka förväntningar som fanns på Wennerberg. Man snackade om att killen hade målsinne, alltså var han INTE bara värvad som grovjobbare och sargtuggare osv. Min poäng är ju att Wennerberg misslyckades leva upp till det man trodde var målskytts-potential

RocknRolf2: Okej. Då ger jag mig på den punkten. Men han kommenterade väl Wennerberg baserat på hans målorgie året innan?

Skarin: smygtikar-känsla kanske det

RocknRolf2: Förresten, du har fortfarande inte kommenterat mitt inlägg och den fråga jag ställde kring Kenta! På vilket sätt skulle han ha kommenterat Wennerberg annorlunda när han presenterades som nyförvärv till Timrå?

htikare skrev:"ja ja vi kan nog inte matcha HV ekonomiskt så vi får hoppas Sanny får sitt efterlängtade TIK-guld i år då det är han värd."

Ändå blir det rena vrakpriset på grund utav att inte "utbildningsbidraget" längre reglerar övergångstrafiken i hockeysverige...och det kan ni tacka eran tränare för.

Uno Gordon:
Som Rolfen skrev fast med andra ord:
När W kom till Timrå från Modo hade han gjort 1+1 och dessutom blivit utlånad till Lövet.

Uno Gordon: Nejdå. svarade bara på ditt "Och det är väl klart att Kenta kommenterade Wennerberg på det sättet när han var klar. Han kom ju från en säsong med 17 mål i bagaget". När Timrå värvade Wennerberg hade han 1+1 i sin sista säsong med Modo.

Uno Gordon: Inte gjorde väl Wennerberg bara 1+1 förra säsongen skall det givetvis stå.

JimmyH: Jag skulle akta mig för att bygga lag kring sådana karaktärer såsom Mathias Månsson och Andreas Jämtin.

1993: Nej men ser man på! Kul att du hittat hit. Visste väl att det alltid funnits en smygtikar-känsla i dig ;)

RocknRolf2: Nu rör du ihoop korten igen? Inte gjorde väl Wennerber var 1+1 i Timrå förra säsongen?

Skarin: du och ja skarin,stå på dig

JimmyH: Kanske inte hotar kvinnliga poliser. Men han har attitydsproblem.

Laban: Det verkar ju ändå lite smått fantastiskt om det är den spelaren vi tror att det är redan nu bestämt sig för en ny klubb nästa säsong.

Bragd-Birger: Oja, Warg blev långt bättre än jag hade kunnat tro. Synd att killen är i Övik nu. Sen var det ju tyvärr också Wennerberg, Oksa, Asplund, CJ Johansson, Laakonen, Ström och nån till.
Regin och Strålman däremot... Men de sågade jag inte heller.

Jag har för mig att Hallin värvades främst för hans fina spel i J-VM.

Laban: Ja flyttar Sanny söderöver så blir han ett minne blott i Norrland, helt klart.

Men han väljer själv.

Stanna i många år kan bli:
- Legendarisk lagkapten som lyfte vår första buckla, hade ett otroligt hockeyhjärta och spelade alltid för laget. Finns ingen gammal supporter som inte skiner upp då Sanny Lindströms namn kommer på tal.

Söderöver (HV71):
- Ja just ja, han ja. Han var kapten här några säsonger tror jag.

Sitter och kollar lite på J20s poängliga totalt. MPS har spelat 6 matcher och har 7+6 alltså 13 poäng. Då har den som leder gjort 21 poäng och spelat hela 18 matcher...

Enligt mina vattentäta källa så är S.L ett minne blott uppe i Norrland.

Men det får tiden utvisa om denna person har rätt eller inte,,

Bragd-Birger: Han skjuter sig själv i foten lite Per Hallin då han alltid är så grym på försäsongen.

Det är liksom upplagt för hype som övergår i besvikelse runt månadsskiftet oktober-november till att runt januari ändå får ett erkännande för sina fina inställning och hårda jobb som rollspelare.

En liten film om Foppa, hoppas ingen redan har länkat till den.

RocknRolf2: Håller väl med om Wennerberg. Är väl knappast en av de värvningar Nubben har högst i CV:t.
Men hylla inte din klarsynthet och nyktra realism alltför hårt. Vill minnas att du ganska långt in på den säsongen hade Warg med på din skicka-till-Kovland-lista.

Hallin, ja. Han saknar man onekligen, av känslomässiga skäl. Oerhört skön snubbe. Men det går väl inte sådär lysande i SSK. Från en av lagets tilltänkta stöttepelare i förstafemman i säsongsinledningen, till en betydligt mer undanskymd roll nu. Brukar läsa på SSK:s forum, och där får han tämligen fet kritik. Men det är klart. Av någon outgrundlig anledning trodde man att han skulle vara en storproducent framåt. Något man knappast kan beskylla honom för i hans tidigare karriär.
Dock: jävligt cool värvning när det begav sig. Från allsvenska SSK:s avbytarbänk till ett elitseriedebuterande Timrå. Rockn'roll, Rolfie.

JimmyH: jo samma här, men du sa att han fick det att låta som ofta men de är ju ganska ofta. Jag skiter hälst också i sånna där saker!

adde_1337: För mig är det ointressant.

Jag lägger bara in insatser på isen och till spelet då jag bedömmer spelare.

JimmyH: tycker det händer ganska ofta ja, plus att allt som händer står inte i Tidningen. vet flera som träffat han på krogen och han bråkar nästan jämt.

Laban: började också fundera på vad stockholms linjetrafik SL

Hade med tik att göra...tills man insåg att Kenta precis som vilken tränare som hellst gärna vill ha en kille som Sanny i sittt lag som står för hjärta för sammanhållning inom gruppen osv..ja ja vi kan nog inte matcha HV ekonomiskt så vi får hoppas Sanny får sitt efterlängtade TIK-guld i år då det är han värd.

Uno Gordon: Asch, ett inlägg till. Wennerberg kom från en säsong med 1+1 i bagaget. Och degradering till Löven.

Uno Gordon: "Personligen tror jag att Månsson ÄR LITE FÖR STOR för Timrås kostym. En spelare som gärna svänger höger istället för vänster, festar vilt och hotar kvinnliga poliser till livet."

Du får det att låta som att det är något som Månsson gör ofta. Lite mer höjd tack.

Uno Gordon: Och nu har Wennerberg strutat för Löven också. 1+1 ikväll. 3-1 hemma mot Växjö.

RocknRolf2: Då har laget fungerat också och han har haft en bra omgivning och har heller inte behövt tänka så mkt. Utan han har bara behövt gå ut på plan och tutat och kört. Där har du skillnaden. Omgivningen är A och O för vilket resultat du får.

Och det är väl klart att Kenta kommenterade Wennerberg på det sättet när han var klar. Han kom ju från en säsong med 17 mål i bagaget. Vad skulle han annars ha sagt tycker du?

Uno Gordon: Det här förhoppningsvis mitt sista inlägg om Wennerberg någonsin. Men låt mig citera Kenta när killen blev klar: "Wennerberg ...har också visat att han har målsinne." Man förväntade sig alltså att killen skulle kunna hänga skapligt med mål, det såg vi inte mkt av. Alls. Robban kanske inte är en naturlig målskytt, men mål har han gjort, flera säsonger runt 15 pytsar.

JimmyH: Det gäller att fungera socialt i gruppen också. Och Månsson är väl en kopia utav Christian Söderström. Personligen tror jag att Månsson ÄR LITE FÖR STOR för Timrås kostym. En spelare som gärna svänger höger istället för vänster, festar vilt och hotar kvinnliga poliser till livet. Nu har väl inte Crippe hotat någon, men väl suttit tre dar i buren.

Uno Gordon: Vi valde mellan Mattiasarna Wennerberg och Månsson.

Med tank på hur Månssons karriär tog fart i Brynäs så håller jag med Roffe om att Wennerberg blev ett flopp-val. Lägg därtill att Månsson har hjärta för Timrå då han spelade pojkhockey här från 10-16 års ålder.

RocknRolf2: Nu gör du väl ändå en skev jämförelse och blandar ihop korten fullständigt. Derouville? Oksa? Nej knappast att jag vill ha dessa åter till Timrå.

Men om hela laget spelar pisshockey så är det svårt att av egen kraft kicka igång någonting. Då skall man vara en stjärna i sitt lag och till den kategorin rankar jag definitivt inte Wennerberg. Han var och är en laglojal hockeyspelare som gör sitt jobb i det tysta. Att han sedan stänkte in 17 mål EN SÄSONG i Modo är inget kvitto på att han skulle vara en målskytt. Han hade en bra omgivning i Modo som levererade öppnande passningar till honom som gjorde det enkelt för honom att spela hockey. Ser du Robban Carlsson som en naturlig målskytt också bara för att han producerat 17 mål någon säsong? Robban är väl snarare urtypen för "gubben i lådan" som står rätt placerad vid rätt tidpunkt och rakar in returerna eller föser puckarna på mål.

Att han sedan fick en landslagsplats för sitt fina spel i Modo ser jag heller inget fel med. Men att ha de krav du hade på honom tycker jag är elakt och orealistiskt rakt igenom.

Och svar, ja. För min del hade gärna Wennerberg kunnat få fortsätta. Han har en grym fysik och är vältränad och väger tungt i sargduellerna.

Uno Gordon: Rosa och Jantunen gjorde bra ifrån sig de 10-talet matcher de spelade med Timrå. De kom dessutom hux flux från trassliga situationer. Wenneberg såg jag i ett antal matcher, i flera olika omgivningar och betyget var kort och gott: flopp Med ditt resonemang kan vi lika gärna ta tillbaka Oksa eller DeRoo, det kan ju vara omgivningen det var fel på. Eller laget i det stora hela...

Förstår inte riktigt varför du försvarar Wennerberg så. Var möjligtvis Du sugen på att ha kvar killen?

adde_1337: Den säsongen. Jeesus. Det var ju bara Nordgren som stack hux flux. Det fanns sedan tidig vår ett ömsesidigt intresse mellan Hedström/NHL så att det skulle komma som en "chock" gjorde mig skvatt galen. Dessutom var ju allt det där nångång samtigt som Peter Ström skrev kontrakt.
Trots all skit då tror jag ändå den säsongen kan ha varit en nödvändig läxa för Timrå IK samt vissa supporters. Det var liksom en väckarklocka att Timrå kanske inte alls måste vara den där underdogen med bara hårdjobbande spelare och inga stjärnor (DIIVOR!!!1) osv. Det har varit en helt annan tendens i värvningarna sen dess, och det har knappast bara med lockouten att göra

RocknRolf2: Då är väl du även av uppfattningen att Pavel Rosa och Marko Jantunen var gigantiska floppar också då. Eftersom de inte stänkte in mål på löpande band?

RocknRolf2: Du har en konstig syn på det hela, må jag säga. Har man inget stöd från omgivningen är det svårt att leverera. Om laget går kräftgång och ingenting fungerar, vare sig defensivt eller offensivt och målvakterna ligger och simmar i parti och minut och släpper in höstlöv från halva plan är det svårt att mobilisera något självförtroende.

RocknRolf2: HALVA laget stack ju nåra veckor innan premiär herregud!!!

Uno Gordon: Jepp. Vi var ju inte bra den säsongen för att man värvade ett antal halvmesyrer som just inte levererade.

RocknRolf2: Och hur bra var Timrå för 2 säsonger sedan. Det var väl för fan ingenting som fungerade och ändå begär du att karln skulle leverera.

Uno Gordon: Men Wennerberg var väl inte borta två säsonger i streck?
Låt mig påminna:
Första säsongen var killen värvad som målskytt och han hade testat lite i landslaget osv nån säsong innan. Facit: 50 matcher, 3 mål, 5 ass. 3 mål på 50 matcher är bland det sämsta i Timrås historia bland forwards.
Andra säsongen lårbensbrott, sen stappligt spel till slutspel där han ryckte upp sig. Nu verkar ju killen göra ett grymt intryck i Löven också. Han kanske hamnar i Bundesliga så småningom

adde_1337: Jag vill inte höja Wernnerberg till skyarna. Men att han var en gigantisk flopp, köper jag inte för fem öre. Han hade gjort ett bra jobb i detta lag. Men Wennerberg är en spelare som gör sitt jobb och som sedan får rotera runt bland klubbarna av den anledning att när det lirat 2-3år i samma lag så vill oftast sportcheferna byta ut det komponenterna som inte är oersättliga. Tyvärr innebär det ibland att grovjobbarna får gå.

Däremot kan jag sakna Hallins inställning. Axelsson känns light i jämförelse (även om Axelsson visat lite bättre takter mot slutet, fin ass senast t ex)

Uno Gordon: tänkte också skriva det, men vha fan, vem orkar diskutera alla vet att han var bra och JAG saknar honom!

RocknRolf2: Det kan inte ha med ett lårrbensbrott att göra, tror du? Hur bra skulle du vara om du bröt lårbenet?

Uno Gordon: Såg alla. Han ryckte upp sig, men några bra matcher på två säsonger ger jag inte mkt för. Det finns en anledning till att killen spelar i Löven serru

Uno Gordon: jag saknar Wennerberg han KÄMPADE, jag ser nog INGEN som kämpar nu, inte i 3:e PERIODEN iaf kanske 1:a och 2:a men inte i 3:e punkt slut!

RocknRolf2: Vad fan såg du inte kvartsfinalerna eller?

Uno Gordon: Aldrig. Jag är bara glad att vi slipper den överbetalda floppen

RocknRolf2: Wennerberg var bäste tikaren i slutspelet.

« · 934839 · »