Red Rocker: Jo de är möjligt för att Sören Persson höll på Malmö ikväll, så enkelt är de faktiskt, har aldrig i hela mitt liv sett en sådan bedrövlig domare som helt klart räddar Malmö.
RocknRolf2: Exakt! Grosek och Vopat tätt följd av Bergenström har varit totalt värdelös hela kvalserien. Hade Timrå värvat någon av dom hade man blit Tokig på riktigt. Leksand klart sämsta spelare i KS.
Uno Gordon: Jaha. Jag nöjer mig med att konstatera att varken Grosek eller Vopat kommer vara i närheten av elitserien under deras återstående karriärer.
Dream Team: Vore ganska kul om Leksand kunde spela bort det andra elitsatsande laget från allsvenskan på torsdag. Brynäs borde väl vara klara då man ska klara av att slåa VIK borta. Känns som Rögle ligger i vinnarhålet då man möter bortasvaga Mora på hemmais.
Snoop: Håller med dig.. Malmö borde fått utvisning innan de gjorde 4-4... aja slutresultatet spelar ändå ingen roll för min egen personliga del, brynäs vann ändå och det tycker jag är förjävligt.
Svagt av Leksand att inte vinna nu när det gäller, och starkt av ett riktigt anrikt skitlag som brynäs att vinna nu när det gäller. Nu har jag väl inte sett matchen, Leksand kanske hade 100 målchanser och Brynäs 2.
Nu blir det väl förmodligen Brynäs + förmodligen Malmö som går till elitserien. Känns ju inte direkt som att Västerås eller Leksand kommer att bry sig om att kriga värst hårt om poängen mog Brynäs och Malmö nu.
Efter att ha sett Rögle spela nu så är jag riktigt imponerad, hur fan kan dom störa dom andra lagen så hårt? Luktar ett nytt Mora IK över dom.
RocknRolf2: Pissigt läge för Rögle? Iofs möter Malmö ett redan avsågat Leksand, men man gör det på bortais. På samma plats och under typ samma förutsättningar som kvalserien förra säsongen. Det räcker med poängtapp så länge Rögle slår bortasvaga Mora på hemmaplan.
Jag tycker det hade varit kul med ett nytt lag i ES. Med det signalerar man att det inte är omöjligt för lag med mindre plånböcker att gå upp till ES. Jag håller stenhårt på RBK.
Dream Team: Jo det är klart. Men med en match kvar ser jag det som rätt pissigt när man inte har det i egna händer. Men visst, det kan gå hursomhelst, inte ens Brynäs är klara. Jag har dock en gnagande känsla av att det blir Brynäs och Mora faktiskt innan det är klart
Uno Gordon: Domaren dömer ju i princip bort Rögle ur ES ikväll. I ställningen 3-4, där Rögle i princip är klara för ES, släpper han först en MIF-hakning och dömer sedan utvisning för en mer tveksam röglehakning. I följande PP kvitterar MIF.
Nu behöver bara BIF och MIF bevaka serieledningen mot redan avsågade gäng.
Jag skulle ha fått blodstörtning och gjort en falling down om jag hade varit röglesupporter.
Jensen_12: Nu, äntligen finns målkavalkaden så att jag kan se den. Fan vad sjukt att det tog så lång tid för mig. Internet som internet tycker man ju ?
Heleniz: ja man kan ju tycka det, men en bil som går 250km/h jämfört med en som knappt kommer upp i 100km/h går ju ändå snabbare. Samma sak med Internet.
Rögle var storfavoriter i SuperAllsvenskan 99/00 och vi slog dem med 4-1 (h) och 7-2 (b). Sedan så gick vi upp i elitserien och Rögle tappade sina stjärnor då och de spelar fortfarande i allsvenskan. Är det några som ska ha revansch där så borde det vara Rögle.
andyo: Men hallå, det låter ju stört. Jag har snabb uppkoppling, kan ju knappast vara uppkopplingshastigheten som var problemet. men skit samma, funkar nu iaf :D
JimmyH: Ja men han menar väl ännu längre bak i tiden när vi ledde hemma med 2-0 om ja inte minns helt fel o Rögle vände o vann i sudden... de va på Jocke Nilssons tid :)
JimmyH: Bröderna Elvenes va ju med i Rögle då... Den matchen sitter i mitt minne också och är svår att glömma hehe... Jag var riktigt arg på läktaren då kommer jag ihåg. Va väl i playoff eller nåt med chans att nå superallsvenskan.
TRL: Stämmer bra det. Säsongen 95/96. Christer Jensen hade avgjort nere i Ängelholm i "Sudden", 4-5.
Hemma ledde vi med 2-0 med 4min kvar men vi började fegspela och RBK kunde på något egendomligt vis skrinna sig ikapp till 2-2 vid full tid.
4.33 in i förlängningen skrinnar Rögles nr.27 Mikael Johansson fri ifrån vänsterkanten och skjuter en lurig handledare på Peter Toresson och pucken smiter emellan benskydden efter att "Tore" försökt slajda. Men det gick åt helvete.
Så kan man läsa i st idag om Bastiansen och att Timrå har ögonen på han, personligen tycker jag inte Timrå ska ersätta en kejsare med Bastiansen, man borde ha högre mål än så :/
Snoop: Både Bastianssen o Beudoin i Mora är ung. likadana ..fysiskt starka men sega skridskoåkare ..långt segare än Riku o det känns inte bar då man sett att långsamma forwards drar ner tempot för mycket på hela kedjan...Dessutom har ingen av dom blivit snabbare med åren...sett hur dom ena matchen i mora varit mycket bra för att nästa bara se totaltrötta ut i åkningen...