1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612260 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
haggen: Jag har hela den matchen på datorn. Om jag har möjlighet så kan jag nog klippa loss den tacklingen åt dig.

Jag lovar inget, men jag ska titta på det.

haggen: Jag vet inte om det är rätt, men spelades matchen den 19 Februari i år? Eller tänker jag på fel match?

Jensen_12: Du har helt rätt. Elitserien.2008.02.19.Timra.vs.Modo.SWEDiSH.PDTV.XviD-SPORT
Heter den som finns för dom busiga fildelarna.
Det var även samma match som när Zagge kastade sig på isen och blev törstig :)

73Sjöbba: hur vart resultatet nu igen ?

Blizzard: Suddenseger om jag minns rätt.

73Sjöbba: då kan de vara värd att tanka ;)

Blizzard: Till Modo var suddensegern, det var den hära 79:an som avgjorde.

Apropå absolut ingenting...
Träffade CJ nere på fotbolls EM i Innsbruck! Snacka om skön kille. Hur tervlig och ödmjuk som helst och med bara gott att säga om TIK. Lirar i Tyskland nu. Synd att han inte var bättre på rören. Grymt skott i PP hade han i alla fall.

Cartman: Kul att Timrå IK verkligen tar till sig och evolverar i nya supporter prylar (specielt när man mailar dom med nya fina grejjer).......

Berglund: Ingen som helst ironi nedan.

Varför har timrå så lite försäsongsmatcher:(

lincoln: Kul att han trivdes här i Timrå, håller med dig de var synd att han inte hade kvickare fötter för då hade han fortfarande spelat i elitserien, för som du säger så hade han ett fruktansvärt hårt skott.

Funderar på att tatuera in timrå på axeln, men det finns typ ingen riktigt snygg logo att tatuera. nån som vet av nåt som vore snyggt?

Herregud! Det måste hända något nu, ge mig några namn.
Det skrivs bara dynga nu i denna GB.

Ja, ja jag kan även logga ut så jag slipper läsa skiten.

73Sjöbba: Åke Unger?

Speicer: Timråloggan med tallarna är ju den snyggaste.

Så sågs Erik på Bistron mittemot Källarkorgen tillsammans med sällskap. Efter ett tag så dök även Bagarn upp och slogs sig ner med dom och tog en kaffe. GIF Sundsvalls Linus Hallenius valde att besöka O'Learys med vänner vid samma tidpunkt.

Speicer: det är klart det inte finns någon snygg timrå logo .och det vore inte snyggt

NordaBoy: Jo, det finns säkert. inte liksom original men man borde ju kunna "slipa" till det lite.

NordaBoy: Välformulerat och stilrent skrivet. Förövrigt så gillar jag Modos gamla klassiska klubbmärke... Hur ser det ut numera?

Det finns en kategori på vetgirig.nu som handlar om vårt kära sörberge=)

Det är ju härligt att man från supporterhåll skriker om att föreningen borde släppa fram fler egna produkter. Men när fansens lag ska fram får våra egna produkter ingen plats i något av backparen. What's up with that?!

Kerstin_k: Ju fler som släpps fram ju fler har ju chansen att bli riktigt bra. i dagsläget har vi ju ingen som kan gå in i de två första backparen iaf

jonmannen: Ge dom lite tid Moe och Erixon kan ju bli hur bra som helst om man bara har lite tålamod, jag tror vi Timrå fans har blivt bortskämda med Anton Strålman, för han tog det en säsong sen var han skit bra men alla är inte så många behöver lite tid och det behöver Erixon och Moe men för fan Moe är vell bara 19 och Erixon 18 om vi ger dom lite tid så ja varför inte nästa säsong så går dom kanske in i nåt av dom första backparen...

Jacksson 71: Kom ihåg Lill Kentas ord! Ödmjukhet.

Helg Ernest: "Ölmjukhet" var det väl Kenta snackade om...
Pissa i en gränd och skylla på Nubben...

..så har jag redan nu börjat ladda inför kommande säsong genom att kolla alla klipp från Timrås matcher på SVT-play. Jag har även kollat på kerstin_ks "Best of Timrå"-filmer om och om igen. Senast hittade jag ett klipp från mitt besök i Sundsvall/Timrå, där jag lyckades få med lite av när vågen gick i EON Arena.

LÄNK

Jensen_12: Ni får ursäkta den extremt dåliga kvalitén, det är filmat med mobiltelefon.

orion: Nu har du väl fel igen? Helt klart pissade och sket Nubben i det blå skåpet. Kenta tog ju SM-Guld

Helg Ernest: Det råder delade meningar om det hela ;)

Alla legat och solat idag eftersom de varit tyst här!! :)

Uddan: Laptop???

Uddan: Gb'n peakade nån gång förra veckan (Randy) , därefter har den varit död. Men det ser jag som ett sundhetstecken. Det här vädret ute borde innebära ett riktigt lågt engagemang här inne.

Nej, lite fart blir det först när nästa värvning börjar bli verklighet. Alternativt när serien drar igång. Först då kommer det väl att hända saker här inne.

Kerstin_k: Ja är det någon som har hört något mer om Randy för det börjar ju närma sig ispremiären nu och det vore ju roligt (om det ska värvas någon center) att han är med då...

Jacksson 71: ..så om det ska in en till cener förutom wandell så ska han vara klar innan ispremiären, va?

Jacksson 71: Glöm att Randy Robitaille är med på någon ispremiär. Om han överhuvudtaget värvas så är han fortfarande en "artist" och kommer inte landa förrän i Oktober.

Cartman: Om jag har?

Uno Gordon: Glömma ska man nog inte..Har hört ryckten att man inte ska ha artistkontrakt om man nu värvar en spelare från Usa eller Kanada..

Uddan:
var inte manderville under artistkontrakt?

Uno Gordon: Men man ska vell inte behöva glömma de, jag menar jag har också ganska svårt att Randy kommer vara med...
Men chansen finns ju för om det där Uddan säger stämmer så finns ju möjligheten, det kanske inte ens är Randy som Timrå vill ha han kanske bara är ett namn långt ner på listan med tanke på hans lön.

Men annars går det ju att Randy eller någon eventuell annan spelare värvas på artiskontrakt och att Hedström eller Pyörälä går in som första eller kanske andra center tills han kommer...

Cartman: Ne det sa jag inte.

Uddan: Jomenvisst. Det låter ju jävligt rimligt. I ena sekunden är allting för dyrt och i nästa skall vi inte ens värva någonting alls och i ett tredje då skall vi värva en transatlant utan artistkontrakt. Har du hört det där ifrån TJ då kan jag tro på det. Men annars avfärdar jag det som storhetsvansinne och verkningslöst skitsnack.

Ingen kan väl på fullt allvar tro på en sådan utveckling. Jag menar aviserar vi att värva en center för förstafemman som skall producera så lär vi ju få slanta och skatterna är ju otroligt förmånliga i Sverige. Vi är ju ett föregångsland på den biten. Och bensinen blir bara billigare och billigare den med.

Vi kan väl iaf hålla drömmarna på en någorlunda rimlig nivå och inte skena iväg upp i det blå. Lite substans får det väl ändå lov att vara över snacket.

Uno Gordon: De va länge sen ja hörde det... Mycket har hänt efter det..

Per HApps: Jo han va ju de..

Uno Gordon: Kan denne man spela center?

Uddan:
Jag ska nu precis som ni också gå ut och lite spontant shoppa en center...

Uddan: Nej, det kan han ej. Även om mycket går att omskola. Och i TIK kommer han aldrig att spela.
Men jag skulle gärna vilja ha honom som ytterforward, men där är det fullt.

Skarin: Ja han skulle vara intressant att se men som du säger så är det ju fullt men även om det skulle finnas en plats kvar så skulle han nog inte få någon speltid om han spelade i Timrå det skulle bli tredje eller fjärde kedjan för honom när Tenkrat kommer i October.

Jacksson 71: Ser även på Timrås hemsida att Erik Lund är klar för vårt junior lag, det är säkert klart sedan en tid tillbaka men det ska bli kul att han kommer tillbaka jag har tyvär aldrig sett han spela men är det någon som sett han spela??

« · 1051286 · »