1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612548 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
-Gurra-: Nej inte när jag kollade. Dom ändrade det efter jag hade skrivit det här.

kaofl: 12.00 Trycket i arenan är - derbymässigt! Klackarna för en härlig kamp, Sundsvall hörs oftare, men Timrå har bättre tryck i sångerna

kaofl: Ahaa... Ja, första gången jag kollade var för 1 minut sen så ;-).

Snoop: Nuben var lysande sportchef. Men att neka Kokko var ju i alla fall en grym miss.

Kom igen nu gubbar,några snabba mål nu så kan ni duscha o gå ut ta en bärs sen.

fighter: Ett helrör Koskenkorva lockar nog mer...?

Anonymous: Det är dom inte värda.på sin höjd ett glas ljummet vatten
och gå o lägga sig hungriga.

Man kan ju fråga sig varför dom inte har lagt upp tom wandell och Toni makiaho på laguppställningen på hemsidan.

Dom kanske väntar med det tills det att dom får den nya hemsidan.

Så funkar inte omröstningen till höger något vidare!

Det är dyrt att spela hockey i Ryssland

BROTT OCH STRAFF:
Sen till träning: 500 dollar

Sen till match: 500 dollar

Missad träning utan giltig orsak: 20 procent av månadslönen

Missad match utan giltig orsak: 50 procent av månadslönen

Borttagen av tränaren på grund av berusad under match: 4000 dollar

Borttagen av tränaren på grund av berusad under träning: 1000 dollar

Omlämpligt uppträdande, ”svineri”, första gången: 20 procent av månadslönen

Omlämpligt uppträdande, ”svineri”, andra gången: 30 procent av månadslönen

Omlämpligt uppträdande, ”svineri”, tredje gången: 50 procent av månadslönen

Onödig utvisning som resulterar i mål för motståndarna: 800- 2000 dollar (bestäms utav coachen)

FOTNOT: Listan är hämtad från Tony Mårtenssons blogg på viasatsport.se.

Helg Ernest: Det är inte så jäkla dyrt om man sköter sig ska du se ;)

Blizzard: Som denna inte gjorde förra säsongen:

Darcy Verot

Season Team League GP G A TP PIM

2007-2008 Vityaz Podolsk/Chekhov RSL 43 2 1 3 511

Hoppas att det inte gällde hans lag förra säsongen...Haha :D

Sånt här gillar jag. Kameraövervakning :) länk!

Visst var det Andreas Öhgren som spela in en av dom första låtarna för TIK..
Hette dom inte mabötes eller ngt liknande???
Måste leta tror att den cd ligger någon stans...

Mathias: Du får se upp när du står och petar näsan. Du kan vara i närbild.

Jag misstänker att Hassebo och Skarin inte är allt för muntra över att få sällskap av övervakarna i sitt redan trånga bås.

Klippt från SVT text:

"SVT Sports expert Niklas Wikegård
har sitt tips för säsongen klart:

1 Linköping Bra stomme från ifjol.
Har en jämnare förstamålvakt i Daniel
Henriksson nu. Är bättre i år. Det
blir guldfest i Linköping!

2 Frölunda Härlig satsning: Chefer
och arbetare i harmoni. Bra back-
besättning. Kan bli osämja mellan två
bra målvakter.

3 Färjetstad Har en bra mix mellan
gammalt och ungt. Däremot känns
målvaktssidan som ett frågetecken.

HV71 Kommer att sakna attitydspelare
som Andreas Jämtin, Per Ledin och
Lance Ward. Men det känns stabilt.

5 Södertälje Skönaste coachen
(Leif Strömberg) i det hårdast
arbetande laget.

6 Modo Har potential att ligga högt
upp men jag tror inte stommen orkar
tända till

7 Djurgården En trupp som kommer
att växa sig starkare under säsongen.

8 Timrå Har flera unga talangfulla
spelare i truppen. Bland backar och
centrar ser det tunnare ut. Känslan
är att det går utför för Timrå.

9 Skellefteå AIK Flera unga
talanger smyger in. Laget är stabilt
utan att glänsa. Andreas Hadelöv är
viktig i målet.

10 Brynäs Inget lyft. Ett lag utan
att glänsa. Målvaktssidan ser ganska
osäker ut.

11 Luleå Har hängt på repet ett tag.
På målvaktssidan ser det minst sagt
osäkert ut. De egna unga måste upp
ett snäpp. Det lutar åt kvalserien.

12 Rögle Har ett för ojämnt lag.
Överraskar nog i början, men räcker
inte under en hel säsong."

Anonymous: Men oj vad långt det blev :/ den som vill får klippa ut Timrå och deras placering...

Anonymous: Oj är de wikegård som är igång igen då blire Kvalserien för LHC då, och minst semi för Timrå ik, Fan vad härligt det är att se alla experter pissa ner på Timrå. Han säger att Dif's lag kan växa sig starkare, de kan inte timrå's göra eller :P ?

Anonymous: Timrå kommer knäppa alla på näsan denna säsongen.

Blizzard: Lyssna inte på en karl som ser ut som om att han ska börja grina när han glor in i kameran.

Cartman: Var det inte Wikegård som tippade Brynäs som SM-Guld vinnare i fjol?

Jensen_12: det talar ju sitt tydliga språk ;)

Låt oss acceptera att TIK kommer tippas lågt inför säsongen. Har man inte stenkoll på laget så förstår jag varför man tippar laget kring 8:e plats.

Cartman: Fast inte ens den mest inbitne tikaren kan väl förneka att de sk. experterna har rätt i att TIK i år har en mindre namnkunnig trupp än förra säsongen. Att TIK på papperet ser svagare ut och därför bör tippas lägre än tidigare år. Vi supportrar hoppas (och tror) däremot att olika faktorer skall verka till vår fördel, att vissa i laget skall överprestera, andra skall prestera vad man kan förvänta sig samt att skadorna skall lysa med sin frånvaro.

Det blir en rolig säsong.

Cartman: De var även Wikegård som tippade att laget som vann mellan Timrå - MoDo för två år sedan skulle vinna sm-guld. han fick ju rätt

General_Moisio: Visst, med det förlåter inte att han tippade att Brynäs skulle vinna sm-guld.

Cartman: Wtf är de här? Timrå har väll alltid nästan blivit tippad långt ner i tabellen? Det är väll ingen nyhet, inte heller att vi knäpper varenda tyck-och-tänkare-expert på näsan heller? Timrå blev ju total sågade efter de första matcherna mot Modo i kvarten också förra säsongen, och se hur de gick.

Cartman: Låter på dig som han alltid har fel.

janssonovich: 3-0 i matcher och till sist 4-1, och sågade?

janssonovich: Hmm, jag som tyckte de var tvärtom att tidningarna hyllade Timrå mot modo i kvarten och att Timrå såg ut som mästare, men du kanske skrev din egna lilla tidning ?

Pestilence: dom första matcherna, men de är ingen som gillar Timrå av stockholms-experterna, det är ingen nyhet

General_Moisio: Jag har inget emot honom men jag tycker att han ska ge fan i att tippa.
Annars är han en jävligt bra kommentator.

janssonovich: Då får du gärna hitta en länk så vi kan se att dom blev sågade i kvarten, för jag begriper inte hur någon kan ha sågat Timrås hockey i kvartsfinalerna mot Modo.

Känns väl ändock som om Wikegårds tips är helt okej. För mig känns det otroligt osäkert. Kan mycket väl bli en härlig säsong som en kämpig säsong.

Att tro att samtliga spelare, som många tror, skall ta ett steg frammåt och utvecklas ytterligare är bara naivt. Givetvis kommer vi sitta och svära över en spelares oförmåga att spela bra hockey, vi kommer att svära över Challes oförmåga att coacha spelarna och vissa spelare kommer inte att bidra med något speciellt. Så är det alltid. Det handlar mer om att minimera riskerna för genomklappningar hos spelarna, och det återstår att se huruvida Challe lyckas med det.

Att Wikegård och andra experter anser oss försvagade är helt acceptabelt då vi faktiskt är det. Det som förvånar dock är att så många menar att backsidan är så pass mycket svagare. Det har åtminstone jag lite svårt att tro på.

Snoop: Har letat länkar ett tag nu, tyvärr har jag inte hittat någon, kan mycket väl stämma att det inte var så, med tanke på vilken jävla hockey dom spelade, vilken är bland de bästa jag sett Timrå spelat! Har dock nåt minne om att jag läste ett par artiklar på bl.a sportbladet av Wennerholm och Anrell, men aja skit samma :P Jag kan mkt väl ha fel också, ska vara efter 1:a matchen, och den som Modo vann de jag tänker på..

Kerstin_k: Ja precis, själv tycker jag nog att backsidan är bättre i år. Lite synd att man inte gav Kokko ett anbud. Som han spelade i slutspelet var han klart förtjänt av en förlängning. Tråkigt att han gick till Espo det kändes lite taffligt från klubbledningens sida.

Herminator: Kokko ville väl ha framtiden klar relativt tidigt. Har för mig att han ville börja diskutera kontrakt redan under vintern 07, men Timrå blev för passiva.

Herminator: Jo de va synd med Kokko, och han spelade riktigt grymt i slutspelet, men han är inte oersättlig, man ska spela sådär strålande somhan gjorde i slutspelet oftare ändå ..

Jensen_12: Där förlorade man en riktig klassback. :( Men nu har vi fått in Lehtonen.

Kerstin_k: Håller delvis med dig. Bra att Wikegård går ut och tippar laget långt bak. Tyvärr så har väl han en förmåga att tippa riktigt uselt den där Wikegård. Förhoppningsvis kan man ju hoppas att ingen kommer ihåg var han placerade Brynäs i fjol.
Sen går våra åsikter isär vad gäller "Challe" som choachare. Jag tycker han är klasser bättre än det "Kenta" åstadkom. Sedan kan man ju fråga sig om det över huvudtaget finns någon som är bättre än "Challe" på just det?
Har en känsla av att han under fjolåret fick ett lyft på just den biten. Kanske med bistånd utav en jävulskt duktig andrechoach.

Varför gör dom inte så att dom låter challe vara sportchef, för om det är nån som har kontakter så är det väll Challe, eller?

Cartman: han ska ju vilja det också

Cartman: Han lär nog hjälpa Linkan och bidra med de han kan ska du se.

Herminator: De vart som de vart de där me Kokko.. Sen så trivdes inte familjen så värst mycket heller...
Riktigt synd..För han va Timrås bäste back på slutet av säsongen och i slutspelet..

Men nu är de dags att titta frammåt...

Och i så gick snacket så verkar endast Challe sörja Kalles flytt medan de övriga två backarna inte nämns.

Challe var för övrigt (enligt Dagbladet) den enda coach som vägrade svara på frågan om vilka lag han tror spelar SM - final, samt vilket lag som vinner SM.
Är det fjantig tjurighet, eller vägrar han ta ordet "Frölunda" i sin mun och är hellre tyst?

Hur som helst gillar jag det. Challe är en vinnare och kommer säkert försöka skapa en "vi - mot - världen - känsla" i laget.
Jag ser fram emot en ny säsong med Challe vid rodret!

The Palm:
– Jag är så jäkla leds på de där frågorna. Jag tycker att vi ska ta och spela om det. Jag passar på alla frågorna.
Särkijärvi ville inte tippa segrare i grundserien, vilka finallagen blir och vilka som till slut vinner SM-guld.

– Jag har gått i Särkijärvis skola.
Timrås tränare Challe Berglund – tidigare assisterande till Hans Särkijärvi i Djurgården – ville inte heller tippa.

Kerstin_k:

Bra skrivet, läste SVD imorse där Janne Bengtsson också tippar TIK på nedre halvan, och visst, på papperet ser vi svagare ut kan tyckas, men lagmässigt vete sjutton hur det stämmer.

Dessutom känns det inte som om någon på nåt vis tar hänsyn till Timrås skadehelvete under en stor del av förra säsongen, där vi trots det slutade på en 5:e plats, utan alla bara hänvisar att förlusterna är intressantare än nyförvärven.

OM vi slipper samma skadeskjutna lag i år borde vi ha ett jämnare lag, men troligen med lite sämre spetskompetens (typ Hahl är ju inte ersatt) annars kan jag inte riktigt se som analytikerna (!) att vi är så mycket sämre.

Kan bara säga att det ändå är bra med låga förväntningar, det ska bli spännande när det sätter igång.....

erathoo:
Ja, jag tycker de flesta "experter" är väldigt dåligt pålästa. Om vi tar backsidan (som ju bl a Wikegård hade frågetecken inför) så förstår jag inte på vilket sätt Lehtonen, Skogs och Persson är sämre alternativ än Lindström, Kokko och Koskinen? Backsidan känns ju jättespännande i år där jag såklart hoppas att Robin tar ett kliv i utvecklingen och att Styfs bindel sporrar honom till stordåd.
Att sätta ett frågetecken framför Timrås säsong p g a försvaret känns alltså inte helt intelligent.

Det finns dock fog för oro med tanke på att vi tappat två toppcentrar, men vi har för sjutton bröderna Andersson och en väldigt spelsugen Hedström.
Vi har spetskompetens, rutin och fruktansvärt lovande spelare bland våra ytterligare forwards (Pääjärvi kan faktist explodera i sin utveckling i år).

Visst, Timrå är svårplacerade i årets tabell på förhand. Men jag tror hur som helst att vi blir svårslagna i varenda rink vi figurerar (bortsett från Gärdehov, men det glömmer vi va?). Jag ser fram emot säsongen nåt alldeles vansinnigt! Släpp pucken!

Blir vi bättre än sexa så har vi gjort det bra.

« · 1060588 · »