1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612619 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Poffa: Kvalitets-journalistik som vanligt då :P

jonmannen: äsh vadårå dom var ju rätt så nära iaf.

Dags för nån mod. att uppdatera "Tröjnummer" med årets uppsättningar kanske?

JonasD: Ännu har ingen gjort någon tävlingsmatch.

T T: I see.... känns väl ändå mer som en tidsfråga.. hehe.
Nån mer som funderat på vaför Makiaho spelade med #33 i SCA-cupen
men kommer ha #75 i serien??

JonasD: De kanske inte hade en tröjja #75 tillverkad :P

jonmannen: Haha... Du, vad jag vet hade de inte en tröja med den nya designen och reklamen med #33 under fjolåret heller?

JonasD: Nej, men 33 kanske är ett vanligare nummer än 75 att ha som reservtröja? Vad vet man.. kanske Modin var på väg in oxo ;)

JonasD: Vem har sagt att han ska ha nr 75? Vart står det?

F.ö är det ett mittuppslag i TÅ idag med Samma intervjufrågor till Harri Boj o Challe. Hyfsat intressant. Synd att den inte finns på webben än.

Ni får hålla till godo med en Nubben intervju. Intressant det han säger om Hahl.
Han hade gått till VF oavsett om Nubben gått dit eller inte, Han ville dit tydligen innan han skrev på för Timrå.

Ett annat intressant uttalande är att han ville till VF för att ha chansen att vinna något.
Tydligen har inte vi den chansen, enl. Nubben. :/

actionleif: Du har nog rätt angående nret. Hehe... jo den vore najs =)

Hahl_Bundy: Det står på www.timraik.se

Hahl Bundy: Jo, var väl rätt givet att det fanns mer bakom det där än vi vanliga dödliga kände till.
Sedan hoppas jag vår kära (?) ledning i Timrå IK behandlar trotjänare bättre framöver, det tjänar vi på i längden.

När kommer hockeybilagorna i ST och Dagbladet??

Ngn som vet?

/Pär

Positivt att Erik Andersson är igång med träningen, hoppas de inte blir nåt bakslag i hans rehab nu bara så han kan spela premiären.

Hahl Bundy: Kenta sade ju att denna trupppen (om HV71) hade betydligt större chans till guld än vad han hade med Timrå och han fick ju rätt, även om vi var ganska nära.

Barbarossa:

Alltså den killen måste ju ha nån slags fetisch för att pissa på Timrå.
Man ser riktigt mellan raderna hur orgasmen är nära.

Men men det är bara att tacka för tändvätskan.

Det går ju inte tippa en elitserietabell utan att göra någon pissed. Jag tror också att även om Challe vet lite bättre vart han har sin trupp än vad Nyström vet. Så jag är lugn. 8:e plats är ju ändå slutspelsplats. Tror inte många lag vill ha Timrå i kvarten hur mycket de än snackar ner oss nu

Simmalugnt: Kom att tänka på en annan s.k. expert. Wikegård. Du vet ju hur han tippade Brynäs i fjol på sensommaren. Så de där s.k. experterna skall vi inte ta så seriöst. Det finns bättre sätt att utgå ifrån när man gör sin tippning.

Dunc:

Nä tips är en sak, det som gör mig förbannad är att Nyström är en falsk jävel och min känsla är att han VILL ha Timrå ur elitserien.

Denna åsikt kommer jag säkert få en massa skit för men det är så jag känner.

Simmalugnt: Alla de där s.k. experterna på olika tidningar eller hockeysajter har egna favoritlag även om de utger sig för att vara neutrala. Det gör att de upplever t.ex. Timrå som en svår konkurrent och kan man då via sitt media styra intresset i rätt riktning så har man gjort något bra.
Vilket du och jag inte tycker.

Dunc: Det är ju som ingen tillfällighet att han placerat Djurgården före i sitt tabelltips.

Dunc: Men ni måste ju ge nyström rätt, han förutsåg att gnället ska komma igång tidigt i timrå. Och det började samtidigt som ni läste hans krönika.

Barbarossa: Ja och han är väl hyfsat rätt ute? Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen; Blir vi topp sex och tar två kvartar så har vi gjort det bra. TIK anno 08/09 är inte i närheten av upplagan från ifjol, iaf inte i dagsläget. Ska vi bli att räkna med så gäller det att allt klaffar, precis allt, och att det ramlar in en center så småningom. Att tro nåt annat är att ha kraftig övertro.

Ambroo: De räcker om vi slipper skador på våra toppspelare!! Som vi fått dom senaste säsongerna...
Och gör vi de så kommer detta gå bra..
Men visst en riktigt center skulle ju vara ett riktigt plus framåt januari och då hinner han spela in sig riktigt innan slutspel!

Uddan: Alla lag får skador på sina topp spelare, det går inte att undvika då de spelar mer än andra.

Ambroo:

Jag håller med dig i det du skriver.

Men det är när det börjar snackas om tynande tillvaro. Lag på dekis, nu kommer raset. Det är då jag blir förbannad.

Det känns som att vi fortfarande inte är accepterade i Elitserien.

Uddan: Nej.

spud: förutom ni då för ni ha inte några!!

Uddan: höhö fniss höhö
Min pappa är större än din, fniss höhö fniss

spud: Skämt å sido..Ni har väl bara en ni på skadelistan?

Uddan: Wargh och salle, sen har vi några som inte är helt utan skadekänning men som ändå kan spela.

Simmalugnt:

Timrå IK berör.

Vi berör Nyström, Ros, Wikegård och alla andra tyckare. För att inte tala om spud och andra hockeyintresserade landet runt.

Det är nog trots allt bättre än motsatsen.

Hahl Bundy: "Den andra orsaken var att få chansen att vinna något." Säger Nubben angående om varför valet blev Götet... Så de femton åren i TIK var ett totalt meningslöst byggande av ett luftslott då?

spud: aha ok inte så farligt då!!

Ambroo: Tydligen o det är ju det "experterna" har fattat.
Vi har ju tyvärr inte fattat det riktigt än att allt det vi trott på är en lögn. Vi är på dekis o på väg ut ur elitserien. Yipeee!

Här kommer det att gnällas
Nej, jag tror det kan bli problem snabbt i Timrå.
Jag tror det interna gnället och skitsnacket om Berglund, som fanns inom klubben redan i fjol, kommer att komma i gång snabbt.
Tyvärr.
Berglund förtjänar bättre.
Och han förtjänar också ett bättre lag.
Åtminstone ett lika bra lag som i fjol.// Nyström Expressen

Positivt, Verkligen positivt!

Hahl Bundy: ja det haglar possetiva vibbar över årets timrå ik!

Blizzard: Jag hoppas att spelarna inser att det är Vi MOT Världen den här säsongen!
Att allt som skrivits trycks ner i halsen på varenda "expert" o att alla inser vad som krävs.
Visa var skåpet ska stå!

Hahl Bundy: ja ni blir det gamla käpar timrå som tittar fram igen men även med en kryddad trupp!

Timrå Ik Vi Ger Aldrig Upp!

Blizzard: Kämpar*

Hahl Bundy: De kommer ju från i stort sett hela världen i år också.

spud: Som MoooooooooDooooooooooooo då?

spud: Look who´s talking.

Hahl Bundy: Känns inte "Vi mot världen" lite begagnat? Det kör väl DIF med vartenda år i något slags försök att väcka den slumrande hockeypubliken.

Hahl Bundy: Vi har 16 spelare från regionen i A-lagstruppen, nidå?

spud: Och hur många från världen?

Finns nån annanstans än arenan att köpa säsongskort ??

« · 1061746 · »