1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612897 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Brollan: jag tycker dom ska testa :)

Brollan: Ni gör givetvis precis som ni vill, men jag är skeptisk. Det är lätt att sitta och flukta på youtube, utfallet på läktaren sen brukar sällan överensstämma med dom visioner man själv hade.

Jensen_12: sjunga men inte klappa.

Knylan: vem har inte sett pippi? alla har takten i sig ;-) (hoppas jag)

Blizzard: Jo givetvis, men tyskar är tyskar, greker är greker. Det ska man komma ihåg i detta sammanhang.

Brollan: Tycker ni ska prova. Är ni ett gäng kan ni säkert få igång resten av klacken. Alla kan ju Pippi Långstrump som sagt. Jag kommer skrika med om ni börjar.

Knylan: haha ah det är skillnad på svenskarna :) förstår :)

Knylan: Jag förstår vad du menar, men jag tycker Timrå-Klacken behöver lite nytt. Så det lockar fler unga och även gamla personen som skriker med i klacken. Känns som Timrå klacken börjar tina borta.

Brollan: Jag tycker verkligen inte klacken tunnats ut. Jag tycker det är bra drag. igår var det magiskt i tredje perioden. alla hår på min halv stora kropp reste sig när klacken och hela arena körde "kom igen timrå"

Brollan: Det har du däremot helt rätt i, tycker väl att det framförallt det är mer yngre killar i åldersspannet 15-30 som behövs, äldre finns det i överflöd av. Men det ser bättre och bättre ut på den fronten också. Tycker överhuvudtaget att det sett bra ut nu i början av säsongen, vore kul om det började hända något på tifofronten också.

Knylan & Brollan: håller också med, känns som klacken håller på gå in i något generationsskifte (iaf borde göra det) mycke gubbar som lever sin värld "vi har klappa händer i 40år skall så förbli" in med ungdomar! fler som orkar komma iväg på borta matcher då också ;)

Senaste nytt om Styf:

T T: lät ju bra ändå. det såg inte bra ut

Så har Tenkrat börjat sisådär i Kladno;

G 6 M 2 A 1 P 3 U 31 +/- 0

Ambroo: Gud vad grisigt och tragiskt det som hänt den finske burväktaren Jussi Markkanen då. Han miste sin 4-årige son, Oli-Mathias som föll handlöst ut genom ett fönster i lägenheten familjen disponerade i Ryssland.

othan: Jag skulle vilja säga att anledningen till den underbara stämningen igår stavas -Gurra-. Han fick verkligen igång hallen gång på gång genom att aldrig sluta trumma när klacken började tystna.

Tack så mycket -Gurra-! Fett med credd ska du ha.

Hoppas verkligen att det är just du som trummar nästa match. =)

LingaN:

Ja, jag såg på tv hur han höll i gång.

Jävligt bra jobbat Gurra!

Precis en sån vitamininjektion som klacken kan behöva.

Simmalugnt: Instämmer i berömmet! Bra jobbat Gurra! Rätt skall vara rätt!

Simmalugnt: aha har Gurra tagit över platsen vid trumman?! (tyckte det var han som stod där och bankade på)..

dr-nix:
Jo! Och bredvid honom en... Typ gubbe över 40! En sån som vi måste få bort från klacken!

Janken: Ja, en jävla klackledaregubbe. ;)

LingaN:
Har du sett han på nån bortamatch?

Är Svesse helt utanför laget nu ?

Snoop: Så länge han är skadad iallafall

svesse?

stoff: Ja, Lill-Svesse...Björn Svensson, son till Gunnar "Svesse" Svensson f.d. hockeytränare, numera spelaragent.

Lill-Svesse (eller Svesse) är ju skadad för tillfället och således utanför laget just nu.

Hur blir det nu då vi ska spela årets första bortamatch, kommer vi att få använda det röda stället? Är det inte så att bortalaget alltid ska använda sig av vitt matchställ?

Antar att vi iaf aldrig kommer få se ett rött Timrå när vi gästar Modo, Frölunda eller Luleå? (Detvå sistnämda kör väl iofs med varierade matchställ emallanåt)

jonmannen:
Klart vi har vitt.

Om jag kommer ihåg rätt (vilket inte är säkert såklart)
Så är det så att bortalagen byter matchställ då de liknar det besökta hemmalagets alltför mycket. Strumpor, tröja mm..

Så jag tror nog vi får se Timrå i vita ganska ofta i vinter.

Kevin O Shea: ok

Sugen på en tröja , nån?

http://www.blocket.se/vi/18274066.htm?ca=4_s

Per HApps: Din eller? :)

Jamen fan vad det var svårt att göra sig hörd nuförtiden,.... det ör ett grymt brus i den hör kanalen. Frågar en gång till:

Nån som vet var och om man kan hitta ett nedladdningsbart spelschema, likt det som förr om åren fanns på Timråik.nu???

Forca och spöa Brownass imorn nu!!!

PS!
Tenkrat vinner skytteligan i år - Trots sen ankomst - Kom ihåg var ni hörde det först!...Elitseriens av media mest bortglömda förstäkning är på ingående kamrater

lincoln: följ länktipset.

dr-nix: Äntligen!!! tusen Tack!!!
Vill du ha en kram eller kollossalt mycket pengar ;=)))

Hur många fler än jag tror att mikko lehtonen kommer att bli vär första back på över undera 100 år att göra över 30 poäng?

JimmyH:
"Många gnäller inledningsvis på Dennis Persson och så även jag. En del vill att laget skulle ha värvat en till defensivt inriktad back men där är jag inte så övertygad, än. Självklart så hade det varit bra just imorgon men inte ska man väl behöva kontraktera 9 backar, det är än så länge bara en back som har långvariga problem."

Moe är borta någon månad till. Räkna dessutom med att i snitt två backar till är borta p.g.a. skador eller sjukdommar - och vips så har vi bara fem backar!
Då vill jag ha en trygg defensiv back som kan gå in och göra sitt jobb, utan att nödvändigtvis behöva glänsa.
Dessutom är Erixon, Persson och Moe ganska orutinerade och kan ibland väga lite lätt på denna nivån...

Cartman: Ditt antagande är fullt möjligt, och jag kan absolut instämma där!

lungan: HAr timrå någonsin haft nån back som gjort 30+

Cartman: Inte dom senaste säsongerna iaf, förutom just Kokko på 6+24 då. Kalle K hade ju dock 8+16 säsongen 03/04. Inte så illa pinkat!

Laken: Och räkna med att Perssons tillkortakommanden kommer att bli ännu tydligare varje match som inte backe räddar hans skinn, som sist mot Frölunda.

Laken: Nope, man ska inte behöva kontraktera 9 backar. Det rimliga hade varit att inte kontraktera (låna) Dennis Persson öht och istället värva någon med lite mer tyngd (dvs elitserieklass). Vi hade ju redan Moe och Erixon som up and coming, och ingen av dem tycker jag fortfarande är riktigt nära stabil elitserieklass.

Tungt att det redan ska bli ont om backar för att man inte breddvärvar.

Olle: Ja han gjorde ju det men har vi ingen som lyckats med den bedriften under grundserien.

Teemu aalto gjorde väll 28.

Hur f-n kan Z vara utanför 10-top listan över svenskar som tjänar mest i NHL? Övergår mitt förstånd, han måtte vara en usel löneförhandlare eller omge sig med dylika....

mikenomad: Ja han är grymt underbetald, han lär få ett mycket bättre kontrakt nästa gång han skriver på.

mikenomad: Han är nog en usel förhandlare eftersom Z tänker med hjärtat. Pengarna verkar inte vara lika viktigt om han tjänar 16 milj/säsong eller 30 milj. Huvudsaken han trivs i rött o vitt!

mikenomad: Det beor påå att han accepterade en lägre lön för att man skulle kunna plocka in fler toppspelare till Detroit...

mikenomad: Du tror inte att det har att göra med att han just nu spelar av sista året på sitt fyraårskontrakt han skrev -05?

Är det nån som kan förklara varför det blev 1 miljon tecken när man skulle läsa inläggen på olika forum? Nu funkar det ju igen. Var det bara min data som var så här konstig?

Hahl Bundy: Nej det berörde nog alla, men frågan hör nog hemma i teknisk info :)

« · 1065833 · »