1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613632 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
För er intresserade så diskuterar man Timrå IK och en eventuell arenaflytt på Eftersnack nu på SVT2.

scim: Tyckte att det var en rätt menlös "diskussion". Var ju bara "Ja, klart arenan måste flyttas" från Björns sida och "Nej, asbolut inte" från Ewas.

Laken: jo som fan .. erik ska tillbaka .. förövrigt så blir det seger i morgon .4 .1

Frella: Jag såg bara glimtar av matchen, men det såg ut som att Erik har lite problem i skridskoåkningen. Det flyter liksom inte på direkt.

Så är de ganska roligt att Timrå har lånat ut 2 centrar och en är avstängd och en annan har en inflammerad armbåge, herrejävlar va less man blir.

Vilken idiot som helst förstår att varken samulelsson erik andersson lotvonen små pojkarna erixon persson moe har i elitserien att göra. Ingen av de kan ta en tackling eller ge en. De skulle vara medelmåter i allsvenskan. Är det sundsvalls sjukan "luften" som gör egna produkter små klena se på hansson moe erixon bara små flickor att ta bort framför mål och skott som inte finns som att kasta en tom plånbok mot mål.

Snoop: Ja visst är det fantastiskt.....not

Modano: Mycket underlig analys av en ytterst anonym skribent.
Inte ens klubbtillhörighet har du. Hmm, *sniff sniff* det luktar soffliggare.

Måste en spelare verkligen dela ut tacklingar för att vara bra. Har då inte lyckats hitta någon info om att varken Lill-Strimma eller Zäta varit sluggers... exempelvis. Det ska bli ett sant nöje att se om du kan bevisa motsatsen.

Modano: Äntligen nån som säger sanningen!
Inga små flickor i Timrå IK!
(fast i juniorlagen får man väl ha små flickor, eller?)
Challe tillhör väl dom små pojkarna? Under 1.80...

-Gurra-: Spelar man back så måste man tackla eller ? Men du kanske tycker det är otäkt för dig så innebandy är kanske din grej. Snälla rädda vinner inte SM GULD för´övrigt så har jag säsongskort iiiiii För övrigt titta på insläppta mål bra back spel av dessa rädda svaga tanter Gurra hha ha

Modano: Spelar man back måste man tackla? Så är det säkert, sopan Niklas Lidström är inte mycket att ha. Han tacklades bara 5-6 ggr på hela förra säsongen i NHL.

Modano: "Vilken idiot som helst förstår att varken samulelsson erik andersson lotvonen små pojkarna erixon persson moe har i elitserien att göra. Ingen av de kan ta en tackling eller ge en. De skulle vara medelmåter i allsvenskan".

Hur många TIK matcher har du sett? Inte många om man utgår ifrån vad du skriver ovan. Både Erik och Sebbe delar ut tacklingar och är inte rädda för att ta emot en heller. Moe och Persson är snäppet värre att dela ut.

De två som skulle gå i bräschen för dessa ungdomar är de som delar ut minst - Lotvonen och Jonsson.

Lotvonen, 100 kg tung verkar vara rädd för att tacklas, Jonsson glimtar till ibland.

Nä om det enbart gäller tacklingsbiten tycker jag du är fel ute, däremot kan diskuteras vad gäller spelförmågan i egen zon.

Modano: åter igen ett så idiotiskt inlägg från dig, Moe har varit borta i 6 mån han kom tillbaka och har spelat 2 matcher och gjort det med bravur. Desutom har han kanske delat ut en av årets snyggaste tackling.

Handlat det om tacklingar bara tror du? Hur många tacklingar dela Lidas ut per år?

Skärp till dig !!

Så undrar jag om Timrå har kontaktat Manderville, ang ev nyförvärv alltså. Han borde ju ha koll på vad som skulle passa in i den svenska hockeyn. Han vet ju en del om Timrå och skulle vara en perfekt ambassadör..
F-n vet om han inte skulle vara med i ledarstaben också, typ....

Lyssnade på Boorken igår och han sa en del kloka ord om att det går inte att spela gammaldags ishockey idag och syftade på Löven.. jag tycker det passar in lite på Timrå idag. Avvaktande styrspel utan press högt upp i banan vilket leder till passivitet över hela banan.

Jag undrar: Hur länge skrev man kontrakt med Hirsch?
I ena artikeln i Dagbladet idag så skriver man 3 veckor o i den andra så skriver man 3 månader.

Hahl Bundy: Jag kan i och för sig hålla med henne om en sak. Jag hänger på lite olika forum tillhörande lite olika sporter och det finns inget forum som ens är i närheten av detta när det gäller antalet svallerkärringar. Här skvallras värre än på vilket PRO-möte som helst. Det är lite tråkigt men man får väl ta det onda med det goda.

Hoppas innerligt på tre poäng ikväll!

Mappe: Vad har det med mig att göra i den här tråden?

Mappe: Editfunktion tack! Skvallerkärringar skall det naturligtvis vara.

Hahl Bundy: Inget egentligen. Jag ville bara skapa lite trådanaraki. Eller så var jag ouppmärksam, eller, jag vet inte...

Mappe: Till försvar för allt gnäll o skvaller o allt vad det är, så kan man se det positiva i sånt ( om man nu kan göra det) o det kallas engagemang o glöd. Få supportrar engagerar sig så mycket o bryr sig som Tikare. Man vill att det ska gå bra men lik förbenat ska man behöva må dåligt. Sånt är livet för en Tikare, det är det som är unikt för oss o som vi kommer att få dras med. Det är liksom meningen verkar det som.

Själv är jag inte mycket för sånt där (bara lite då) förutom engagemanget o glöden.

Hahl Bundy: Instämmer till fullo. Själv gnäller jag inte så ofta men är det befogat så som det nu sett ut så tänker jag inte vara tyst. De som sprider olika rykten om enskilda spelare får vi hoppas har kött på benen, annars är det mycket beklagligt.

Internet är inte som om man går ut på stan precis, man får leva med att vissa individer lever ut sina aggressioner på ett eller annat sätt. Ja, det finns moderatorer och de följer ett regelverk, beroende på vart just den ribban skall ligga som Mimmi påpekade.

Modano: "Spelar man back så måste man tackla eller ?"
Du kommer få det svårt här på HS om du inte vet vad du pratar om.
Förstår mig för övrigt inte på ditt sätt att skriva. Ingenting hänger ihop.

Som ett exempel till det du skrev så fick Zäta vara med och lyfta Stanley Cup-bucklan och han kastar sällan handskarna. Visserligen spelar han center.

P.S.
Innebandy är skitkul och tro det eller ej men det förekommer tacklingar i den sporten också. Jag har en felande knäskål som bevisar detta.

-Gurra-: lutar mer åt en huvudskada än en knäskada vad har Zäta att göra med våra små rädda backar att göra???????????

..så funderar jag: Är vi riktigt säkra på att vår Fystänare är Timråit?
Se länk.

För att inte tala om RR2.

73Sjöbba: En jävla skandal helt enkelt! Men nu förlorade förvisso inte Giffarna sin Allsvenska status i afton. Men det är ju bedrövligt att föreningen rent teoretiskt ges chansen i slutomgångarna att få kravla sig kvar tack vare en horribel tolkning utav regelboken och situationen utav Martin Ingvarsson. Men det är ju inte första gången den karln är i blåsväder. Han rakt igenom både i verkligheten och på Fotball Manager. Får alltid domsluten emot mig och förlorar som regel på spelet när han dömer.

Uno Gordon: Men det är ju bedrövligt att föreningen INTE rent teoretiskt ges chansen i slutomgångarna att få kravla sig kvar tack vare en horribel tolkning utav regelboken och situationen utav Martin Ingvarsson. Så skall det givetvis stå.

73Sjöbba:

Ja, det kan du ge dig fan på! Å andra sidan hade jag redan gett upp tanken på att Giffers skulle kunna tänkas bli tilldömda en straffspark i årets allsvenska. Har upplevt en och annan situation tidigare under säsongen (ÖSK på bortaplan t ex), där vi också har blivit berövade på solklara straffsparkar. Denna mot HBK tar nog ändå priset. En jävla parodi är vad det är! För en gångs skull måste jag ge Giffers en grym eloge för kvällens kämpainsats. Men det är så dags nu...

DJ Hemp: Fy fan. Nu har jag Ågren. Jag har tidigare aviserat att jag tänker bojkotta lördagsmatcherna. Å andra sidan blir jag nyfiken på att se om grabbarna kan följa upp gårdagens kämpainsats med samma takter mot Djurgården. Och så är det ju inte fel om det säljs lite lotter åt SK. Vad fan skall jag göra?

Statistiken över Timrå hemmamatcher på lördagarna är ju ingen munter läsning för någon inblandad.

Törs man utmana ödet genom att uppenbara sig i hallen?

Uno Gordon:

Jag har inte besökt alltför många lördagsmatcher, men har minne av en skön 1-0-vinst mot Brynäs i januari 2007. Hade gått upp tidigt och jobbat i flera timmar och var trött som fan, så denna seger kändes som lite lön för mödan. Med detta skrivet vill jag bara säga att det ibland kan löna sig att hedra hallen med sin uppenbarelse...

DJ Hemp: Säger du det din gamle vise man så får det nog fasiken i mej råda undantagstillstånd imorgon. Jag kravlar mig upp till hallen och försöker upprepa mitt gapande i hopp om att grabbarna kliver in i närkamperna och åker skridskor.

Jag ber till  herren ovan att grabbarna ger fan i rödvinet med fruarna ikväll alternativt bärsen framför teven eller ute på lokal. Giv oss en ärlig chans att segra så blir ni rikligt belönad längre fram. Håll huvudet kallt! Och vakna utvilade imorgon.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA - HEEEJA HEEEJA HEEEJA TIMRÅ!!!

Uno Gordon: Vad giddrar du om? Du har ju skrötit om att du drog igång klacken, seså gå dit imorrn och gör samma sak vettja....;-)

Uno Gordon:

Fan, vad jag hoppas att du inte blir besviken i morgon nu då! Jag nämnde trots allt bara en enskild händelse från närmare två år bakåt i tiden. Segern denna gång gjorde att vi mer eller mindre säkrade en plats i den säsongens slutspel, så visst var man nöjd. Men strax därefter förfasades man över sättet på vilket vi åkte ur i kvartsfinalen. Det händer att man förbannar sig över att man alls blev sportintresserad. Så många bittra minnen, så mycket sorg. Stunderna av glädje väger tyvärr inte upp alla trista ögonblick...

DJ Hemp: Alright min ärade supporterbroder! Du har alldeles rätt att de positiva ögonblicken inte alltid eller ens på långa vägar uppväger de mörka dystra och ack så negativa.

Men jag drämmer till med ett filmcitat ifrån "Fight Club" en rulle jag faktiskt ännu inte sett. Men den är på väg med post till mig. Skämmes tamefan!

"It's not until you lose everything, that you are free to do anything."

Du har ingenting förrän du har förlorat allt, då är du fri att göra vad du vill.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon:

Fight Club... Den har jag faktiskt sett! Och jag tycker att den har sina poänger. Bra citat. Bra skådisar. Minns att jag fick känslan att filmen lika gärna kunde handla om de så kallade "firmor" som existerar i bland annat detta land. Man slåss mot varandra för att man helt enkelt har det behovet. Inte för att jag själv kvalar in i denna kategori, men ändå. Det var långt ifrån igår jag såg den, så jag minns inte riktigt. Hoppas att du uppskattar rullen!

DJ Hemp: TIK vinner i längden på att förlora!
Z försvann, hoppsan, måste vi göra det själva?
Pärssinen och Hedström borta...vem ska göra det?
Igår var det ett helt lag som gjorde det!
Jag tror att laget som det ser ut just nu kan vinna imorgon och nästa gång.
Unga hungriga krigare som ger allt i varje byte.
Vissa av dom gamla verkar räkna in pensioonspoängen redan nu!
Pensionera (avpollettera!) trötta, dyra krigare! Ge dom unga chansen, dom som fortfarande orkar åka skridsko!

..o Wikegård.
Så här skriver han i sin blogg om Hirsch:

"Orolig blir jag för Timrå IK när jag läser att Peter Hirsch är aktuell/klar. Peter är en ok målvakt, men räcker inte på långa vägar till i elitserien. Det blir en mycket tung och bäcksvart vinter för Timrå IK."

Så nu vet vi alla det.

Hahl Bundy: Gläfskäften verkar väldigt insatt. Han verkar förstå att Hirsch är här på ett korttidskontrakt enbart därför att Åkerlund är skadad och att han lär komma att stå ungefär 0 sek. om allt går som det ska. Det är ju synd att kunna använda sig av två målvakter på träning...

Ambroo: Precis min tanke. Låter på honom som vi värvat Hirsch som en frälsare. Noll koll.

Hahl Bundy: Låter på honom som om VI tror att vi värvat Hirsch som en frälsare, ska det stå.

Hahl Bundy: Näe men en bättre lösning vore ju att låta en junismålvakt kuska land och rike runt helt i onödan;-)

Ambroo: Hirsch om han skulle få komma in nån gång, (hemska tanke) kan ju stå på huvudet. Det vet man ju, men det kan nog en junis också :)

...så får jag erkänna att min serietabell såg lite annorlunda ut än den som gäller...

2 Skellefteå AIK 15 8 1 2 2 4 44 : 34 28
3 Brynäs IF 15 8 1 0 1 5 38 : 37 27
4 Djurgården Hockey 16 5 3 2 4 4 42 : 43 25
5 Rögle BK 15 6 1 3 4 4 44 : 40 24

250kg kärlek:
Vad gäller tabellen så är det ett antal lag som ännu inte lekt rommen av sig. Jag är övertygad om att årets serie är undantaget som bekräftar regeln, dvs att inga som helst växlar kan dras på hur serien sett ut omg. 10-15 oavsett vad all statistik säger. Bara det faktum att det ryms 10 lag inom 9 poäng talar för det.

Nä, vi får nog ge det ca 10 omgångar till innan vi kan prata om en serier som "satt" sig....

Konstigt att han är skadad, han har ju spelat i Timrå.... (se länk)

Blizzard: Han var väl så gott som aldrig borta när han var i Timrå, eller?

Blizzard: Riktigt tråkigt för Regin, just nu känns NHL väldigt långt borta för honom, men han är en krigare och ger inte upp.

Jag tror på Timrå, men det behövs en injektion jävlarenamma, hjärta och stolthet.

Det ska smälla i sarjen och göra ont framför vårt mål.

Timrå IK är dom bästa.

Blizzard: I ett anfall av självnostalgi vill jag posta om mitt inlägg om talangscouter, eftersom jag lite sårat upptäckte att ingen tycktes bry sig senast.
----------------------------------------------------

Jahaja...På plats i Axa Arena igår - Ingen kul upplevelse sportsligt. Kan vara bland de mest tragiska jag någonsin varit på faktiskt.

Vi går på två femmor och ett gäng junisar. Sarg ut och icing sista fem, när lag som jagar kvittering skall bita sig fast i zon. Tycker synd om killarna. Tycker synd om mig själv...

Nåväl - i alla fall - Nått annat som var bland det roligaste jag varit med om:

Bredvid mig på läktaren satt ett NHL lags Svenske scout, deras vice general manager och en amerikansk scout. Lovade dem att inte berätta vilket lag (ni fattar i vilket fall ändå): Sålunda var det informationsmässigt bland de roligaste matcher jag varit på. Här kommer lite info från snacket med dom gubarna:

- De var där för att bevaka Timrå spelare - hemligt vilka "Men dom har galler"...(slutar på ettor...)
- Bad om ursäkt för att de plockade Regin. Hade velat att han spelade kvar i TIK, men var tvungna pga kontraktssituationen
- Grymt impad av Regin. Sa att han spelar i Senators om två månader. Enda anledningen till att han spelar AHL nu är att de vill att han ska tugga taggtråd. "Han är tre år efter de andra när det gäller tuffheten". Påminner om Sundin i hur han äger isen.
- I vilket annat NHL lag som helst hade han tagit plats direkt, "men vi har ett ruggigt bra lag".
- Tycker att TIKs powerplay var det absolut, absolut bedrövligaste mest groteskt sämsta de sett i år - och då hade de ändå sett 60 (!!!!) matcher i år
- Tyckte att TIKs boxplay var det mest stillastående de sett i år.
- Förstod inte hur man tänkte med backar och centrar. "TIMRÅ kunde verkligen ha vunnit guld ifjol med lite flyt. Hur fan kunde man värva sig 5 klasser sämre i år?".
- Fick faktiskt intrycket att de tyckte seriöst synd om Timrå, men antydde att framgången berott på chansvärvningar av skadebenägna spelare. "Något är helt enkelt inte rätt om man har denna mängd skador tre år i rad. Glöm slumpen"
- Tycker att svenska lag tar allt för lätt på scouting. "Vi har tretton man som jobbar full tid med scouting - Inget Elitserielag har en enda. Innan de har det kommer de aldrig vara i närheten av oss".
- "Om jag scoutade en kille som har ryggproblem skulle jag få sparken dagen efter om det visade sig att detta var kända fakta. Om det visade sig att det var okända fakta skulle jag få sparken en dag senare..."
- Frågade lite om de äldre TIKARNA - ska inte nämra några (finska) namn, men generellt var de för långsamma på rillerna för sin storlek. "Ska man var av den storleken måste man vara mycket rappare. De kommer inte att få speltid tillräckligt högt upp i femmorna i NHL för att få ut något - och det vet vi tyvärr".
- Berämde bredden på Elitserien. "Fjärdefemman i NHL platsar antagligen inte ens i Allsvenskan. De är bara där för att ge dig mardrömmar i mörka sarghörn".
- Berömde verkligen svenska juniorer. Tydligen är det klart mest scouts i Sverige just pga av vår förmåga att få fram duktiga Päjärv... förslåt, menar juniorer....

Vidare så utvecklade han snacket mycket kring hur de bygger ett lag. Han var oerhört förvånad över hur felbalanserat Timrå var i år. Sa tex att när han scoutar tittar han mest på hur de ser ut i kroppen, hur de åker riller, rörelsemönster etc.

Detta var bara några citat etc. Som jag sa - Det var en av de mest tragiska tillställningar jag sett, men shit vad det var spännade och intressant att snacka med dom här killarna. Tragiskt att höra TJ berätta att det inte finns ett öre till värvningar. Jag undrar igen - vem fick pengarna för Hahl????

Jamen forza TIK i morrn då....igen...

Heja...

« · 1078162 · »