1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1900909 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Aftonbladet skriver idag om Leksand: Den gångna säsongen strandade i hockeyallsvenska finalen efter att Mora varit starkare.
Jag trodde det var Timrå som var starkare i finalen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
fermo: Apropå Leksand så har de slagit till med ännu en sån där obegriplig värvning på en lirare från Sheffield Steelers som heter Ben O'Connor. Det är ta mig faan precis som nån här inne sa, dvs att de värvar bara om namnet låter coolt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Han var klar för KHL för en tid sen. Kontraktet bröts dock då ledningen byttes. Kittlar mer än Madsen iaf.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Madsen må vara obegriplig vid en första reflektion. Tänker man ett varv till kan man ändå förstå hur Nubben resonerat, kanske är det ändå inte så dumt. Det är just kittlingsvärvarstrategin vi lagt bakom oss. Så här långt med framgång.
Med det sagt är jag ändå ytterst schkeptisk till Madsen, jag försöker bara förstå hur Nubben kanske tänker.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Tycker jag faktiskt inte. Ben O'Connor har snittat 0.68 ppm i en liga som är i nivå med div 1. En svensk back som gjorde fler poäng i samma liga i fjol är, trumvirvel: Carl Ackered.
Vem fan är det? undrar ni (och jag). Jo, han har mestadels spelat i div 1, där han snittat 1,07 per match. Alltså betydligt mer än i EIHL.
Carl Ackered gjorde även 19 matcher i Allsvenskan 2015, för Vita hästen. På dessa gjorde han NOLL poäng.
Nu kanske ni tänker att ett exempel inte berättar hela historien om en ligas kvalitet, men det finns många fler exempel som styrker min tes. Tro mig.
Den brittiska ligan är usel och Leksands värvning av Ben O'Connor är bisarr. Skulle Nubben gjort den så hade jag ifrågasatt hans mentala hälsa, även om vi spelat i Hockeyallsvenskan
Det finns så många svenska div 1-spelare som borde få chansen i HA före dessa pseudostjärnor som värvas utifrån sina EP-profiler.
Men det är ju så mycket coolare att värva en transatlant än en profillös div-1-spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
flyttad
Thomas Olsson 18x20-logogrm.jpg · 45 minuter sedan

Låt grabbarna spela några matcher 10 omg. då ser man säkert vilka som håller för spel i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hållander och Olofsson blev idag uttagna till U20 Landslaget!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: ring Nubben direkt. Du har ju hittat ett fynd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Ackered har aldrig ens sett ett KHL-kontrakt. O'Connor var nu senast klart bästa back då Storbritanien tog sig upp till A-VM. Skulle inte förvåna om han gör 20+ i poäng

EIHL kan nog sägas hålla lägre HA-nivå, men där topparna mycket väl kan hävda sig. Glöm heller inte bort att Växjö gick på en mina under CHL-spelet mot Cardiff.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Precis. Men det kanske Ackered hade gjort om svenska klubbar varit bättre på att plocka upp underifrån. Vem säger att O'Connor var bäste back i B-VM? Såg du matcherna eller vad baserar du den åsikten på?

Om topparna i EIHL kan hävda sig i HA så kan topparna i div 1 också hävda sig.
Det var ju det som var hela min poäng. Men när det gäller O'Connor så värvas han ju som en stjärna, och det är det jag ifrågasätter.
Och hans KHL-kontrakt kan ju lika gärna vara en följd av klassisk EP-scouting. Dom värvar ju en hel del på spec där borta.

Att Cardiff slog Växjö är inget argument i den här frågan eftersom Växjö vilade hela sin förstafemma plus Viktor Fasth. Dessutom var det andra matchen för säsongen.
I en match av betydelse skulle jag tippa 10-0 till Växjö.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Flest mål och poäng, samt utsedd till bäste back. Det räcker för mig.

Precis. Och med stöd av det så menar jag på att han kommer att kunna hävda sig bra. Nån dunderflopp som du vill få honom till har jag svårt att se att han ska bli.

Visst, men jag tror inte att exempelvis Huddinge skulle slå dem under de förutsättningarna.

Bra förresten att vi har nån härinne som har ordentlig koll på hur KHL-lagen allt som oftast scoutar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Bra eller anus, eftersom du inledningsvis ställde honom mot vår värvning av Madsen (kan tycka det är lite svårt när det rör sig om en back kontra en center) så tycker jag det är klasskillnad på de värvningarna. Nubben hade blivit sågad vid fotsulorna om Ben blivit vår stjärnback. Ja förmodligen om han blivit Timråit öht.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Har inte sagt att jag har ”ordentlig koll på hur KHL-lagen allt som oftast scoutar”.
Töntigt påstående. Förminska mig inte, tack.
Däremot har jag dragit slutsater från att det är relativt vanligt att de bryter kontrakt efter kort tid. Det tycker jag tyder på dålig scouting och att de värvar lite för ofta på spec.
Är det ett orimligt antagande tycker du?

Ser det inte alls som omöjligt att Huddinge skulle kunna slå ett juniorbetonat Växjö i en försäsongsmatch.
Och bäste back i WC D1-A smäller inte så högt i mina ögon.

Jag kan så klart ha helt fel i allt jag säger. Det är som sagt åsikter och inte fakta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Jag tänker inte ranta vidare utan nöjer mig med att flika in att det snarare allt som oftast handlar om press, orimlig kravbild och om bristen på tålamod än nåt annat i KHL. Att inte producera poäng i varje match, oavsett spelet i övrigt, eller en liten skada har brutit många kontrakt, om man säger.

Lustigt att du nämner förminska när det är just det spåret du själv är inne på och skenar. Mitt kunnande räcker långt i flera fall och jag kan utan att överdriva säga att jag via starka källor och kontakter är mer insatt än de många på HS.

Ben O'Connor ses inte som fetare än Kolan (höhö) eller Gunnarsson av LIF själva, men han lär få sina chanser i offensiva lägen och i päpä. I en bättre omgivning i ett bra lag så ska nog brittiska ligans över tid bästa försvare ha alla möjligheter till att lyckas. Även om det inte smäller högt så småsmattrar det om denna värvning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: fy fan va fotboll e tråkigt..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Emil Pettersson är vår förstecenter nästa år, glad midsommar alla tikare, sånt här gör att pruttarna smakar ännu bättre, åh modo, må dom harva vidare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Fått för mycket snaps..?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Hehe, du får se.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Nästa år? Är nog Lander som är förstecenter då, eller menar du att det skall handla om denna säsong redan? Rent teoretiskt sätt så har du väl rätt iofs då den kommande säsongen kommer övergå till nästa år. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Spelade i samma lag som Anton i p90, han kmr spela ut sitt i kazan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: blev nog lite rörigt när jag skrev, menade alltså att jag tror Lander kommer till Timrå säsongen 19/20 för han är väl inne på sitt sista år nu? Sen va frågan om du menade att Emil Pettersson kommer va våran 1:e center den kommande säsongen 18/19?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det låter väldigt mkt så....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Hoppas kan man ju men låter väl lite väl otroligt att han skall lämna andra siidan pölen nu?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Japp, landar Nubben den så jäklar...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Känns hyfsat orealistiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Nån säker källa eller är det önskedrömmar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Emil kommer spela i Timrå kommande säsong ja :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Men ändå mer sannolik än Enström till MoDo 😂🙈
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Har hört så mycket rykten av denna silly som inte stämt så avvaktar tyvärr med skeptisism.
😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: dock har ju Timrå sagt att forwardssidan är klar och att det är en back som ska in på sista platsen. Emil Pettersson ska skolas om till back då alltså?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: eller Madsen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Än är det väl inte kört?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: Går ju snabbt i branschen over there iofs. Dyker en spelare av den kalibern upp och har hjärta för Timrå så tror jag nog Nubben och Co gör allt i sin väg för att knyta till sig honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: kan ju vara en utlåning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: when hell freezes over?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Jo det är väl det jag tänker med, men är det inte nån slags betalning ändå? Var ju så mycket snack om att Dahlén kunde fått mer betalt i SHL än hos oss, trots att han hade kontrakt med vancouver?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Ej omöjligt under rådande klimathot😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Sluta hitta på....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jo, det lär det vara, men likväl finns han ju "tillgänglig" för oss då :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Usch det här blev ju jobbigt... Helt plötsligt har man ju börjat drömma om Emil i Timrådressen, lär ju bara bli besviken.
Än så länge är det ju trots allt ett ytterst löst rykte(förlåt Snoop)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: detta är bara ett rykte kommer aldrig hända
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jacke draftad av Montreal
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Victor Brattström #160 till Detroit
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kovalchuk: Att Detroit väljer Brattström... Ingen... Ingen... såg den komma! Den här målvakten kan bli nåt.... det har jag sagt sen vi tog honom till J20 från VF. Fattade aldrig att VF släppte honom. Är det nåt jag har så är det ett målvaktsöga. Just sayin... 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
T T: Hållander är nåt som Detroit skulle ha haft... synd att Pittsburgh snodde honom. Jacke till Canadiens... kan bli nåt. Mats Näslund har varit där men Jacke är den nya Kjell Dahlin. Nån som minns honom? Timrå och Detroit men Timrå o Canadiens... Samma sak typ.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
..så vill jag tacka Jimmy Durmas för att man längtar efter ishockey igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Visst ja... Modo klubben Canucks är numera vår oxå. Elias P och Jonathan D... Timrå regerar i varje NHL klubb snart. Modo not so much....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Sämsta inhopp jag nånsin sett. Allt fel från första sekund. Fattar inte hur han kunde få hoppa in och verkligen sabba allt. Nä... det där var den fotbollssommaren det!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nubben är på hugget och jag gillar det
Kommentera

« · 1900909 · »