Märker att även du kan hockey. Bara det då att minst ett av lagen får se till att placera sig riktigt högt upp i tabellen, så att vi inte möts tidigare än i finalen. Det KAN gå.
Detta gör mig lite ambivalent. Å ena sidan vill man att Växjö i alla fall ska vinna rättvist och att eländet ska få ett snabbt slut, å andra sidan vill man inte ge upp hoppet förrän det verkligen är över. Mirakel har inträffat flera gånger tidigare i hockeyhistorien. Minns t ex… äh, nevermind 🤷🏻
Rip Kirby: Tänk om kääälmää går upp, vilken resa de gjort isåfall under en kort period. På 10 år har de gått isåfall från div 3 till hockeyallsvenskan! Helt otroligt.
Frebog: Dåligt för Hudik både om Kalmar eller Väsby vinner under ordinarie tid. Något bättre med Kalmar om de inte vinner med för många mål. Bästa vore om de spelar lika vid full tid. Sen ska man ju inte räkna bort Nybro heller som har "enkla" Piteå. Blir oerhört spännande avslutning hursomhelst.
DJ Hemp: Ja kvalserier har ju sin charm, men är glad att HA slopade det och kör slutspel med bäst av 7 istället. Gick inte Östersund eller något lag upp nyligen för att något annat lag tog ut målvakten i en annan match? Blir lite skevt tycker jag.
Synct: Var laget som Östersund mötte som var tvungna att vinna på full tid, dom tog ut målvakten och Östersund gjorde mål i tomt mål med 1 sek kvar och blev klara för HA. Innan det målet var det inte ÖIK som gick upp om jag minns rätt.
Synct: Jo, hudik och Nybro tog ut målvakten ifjol, eftersom båda var piskat att vinna. Nybro hade Östersund hemma. Och hudik hade Halmstad borta. Östersund gjorde mål i tom kasse 19:59 och gick därmed upp i hockeyallsvenskan.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.