OlliJanne: Ludde Nilsson som delar ut vidriga huvudtacklingar var varannan match är nog inget man vill ha hit ändå. Fick sin fjärde avstängning på ett år för någon månad sen, förstår absolut tanken men jag hade sagt nej tack.
Timrå Isstadion: Tänkte att jag får stå i skamvrån eftersom jag inte är medlem och aldrig varit det heller. Så jag tänkte att "ok då, då löser vi det nu". Vad möts jag av på hemsidan? "STÄNGT FÖR SÄSONGEN!"
LYSTRING LYSTRING Sundberg har uttalat sig! Han hoppas att 3000 pers kommer komma och kolla på matchen på mediakuben när vi möter Modo borta. Känns helt verklighetsfrånvändt, tror de ska vara glada om det kommer hälften av det. Han tycker även att vi har bra ljud i arenan..
Puckat: Jag brukar inte kommentera personliga saker men känner att jag måste göra det i detta fall. Torines efterträdare lever inte alls upp till sin roll. Här måste något göras omgående med tanke på Timrå IKs framtid.
Zäta75: "Torines efterträdare lever inte alls upp till sin roll"
Har du bra insyn i vad han gör nu bakom kulisserna? Prata med ST varje månad och säga att fansen är bra och att det är en fin och anrik klubb och att man siktar på att bli ett stabilt SHL-lag, får han godkänt då?
Mustard Tiger: Hela mitt resonemang bygger på att om man har en fungerande medlemstruktur där det är norm att betala sin medlemsavgift om man själv betraktar sig som Tikare så skulle Swishkampanjer vara överflödiga. Då hade vi inte haft darriga knän inför kapitalkravet eller behövt snåla med backsidan. Förstår att det låter väl enkelt att komma med en konkret lösning på "alla" problem men om man ser inbetalade medlemsavgifter som en grundplåt i föreningens ekonomi som man faktiskt kan räkna med kommer in inför varje säsong så är det klart att vi har en stabilare förening ur alla aspekter såväl engegemangsmässigt som ekonomiskt förutsett att de som hanterar vår budget skulle använda pengarna på ett rimligt sätt.
Nej att man betalar in en medlemsavgift gör såklart inte att man automatiskt blir mer passionerad det har såklart att göra med vad föreningen gör med det hela. Men klart är att medlemmar är enklare att nå och involvera i föreningen än 500 swishnummer.
Jag gjorde för ett tag sedan (under förra säsongen) en snabb kartläggning över hur föreningarna i svenska topp2-ligorna i hockey arbetar med medlemskap. Det här gjordes utifrån hur enkelt är det att förstå vad medlemskap är samt hur enkelt blir man medlem i respektive förening, samt vad får man ut av medlemskapet. Testar att bifoga den PDFen här, vet inte om det fungerar.
Att se att Timrå gått tillbaks i arbetet här gör mig ledsen. Det finns ett brytdatum i november som man behöver hinna med för att få rösträtt på Årsmötet vilket såklart är rimligt men man ska självklart kunna bli medlem när som helst även om man missat deadline för Rösträtten då det ökar möjligheten att få folk att förnya kommande säsong. Jag kan ha fel här men kan inte minnas att man stängt det helt och hållet tidigare som man nu har gjort. Väldigt märkligt!
bar mofftak: Ja i våra stadgar står det att medlemsavgiften ska vara betald 30/11 vilket som sagt är fullt rimligt för att få rösträtt vid årsmöte, den paragrafen finns ju för att förebygga kupper och liknande. Att stänga efter det datumet känns dock väldigt kontraproduktivt då som sagt många kan komma på att det där med medlemskap är ju en jävla viktig grej, teckna efter 30/11 och sedan förnya kommande säsong. Istället för att man ska hoppas på att varje person slås av denna tanke på nytt innan nästa 30/11. Märkligt som sagt men det finns åtminstone inget i våra stadgar som det strider mot.
Puckat: Ja 3000 låter som en rejäl glädjekalkyl. Då gäller det att det görs ett hästjobb på marknadssidan för att hajpa arrangemanget samt ha en attraktiv prissättning. 50-100 kr. Till en sån här grej tror jag dessutom det krävs kringjippon och schyssta erbjudanden i restaurang och barer. Går resultaten våran väg kommande matcher så kanske man isf kan komma upp i 2-3000. Ser det ut som det gjort senaste tiden ska vi vara glada om det ens lockar 1000 pers
Puckat: Jag tror man överskattat viljan att se match på storbilds tv och underskattat: 1) Att laget inte presterar och spelar underhållande hockey för tillfället. 2) Att flera säkerligen kan se samma sändning hemma. 3) Att tröskeln är högre att ta sig till en arena för att se en TV-sändning jämfört med live.
Med det sagt, jag gillar initiativet och tycker det är rätt att man provar. Men att man går ut och säger att man hoppas på 3000, kanske taktiskt fel. Får man 1200 personer tycker jag man ska beskriva det som en mindre succe.
angeroath: men bra ändå av Timrå, förbättringspotential finns absolut. Är själv Guldmedlem och är nöjd med dom förmåner man får. Men bor man 50-60 mil bort spelar det ju ingen roll att man får förtur på biljettsläpp t.ex, där måste det till något annat för att locka!
99 spänn är ju rätt förmånligt pris iallafall. Billigare än att skaffa tv4 sport max för 549kr/månad. Men kan ju vara bängligt att ta sig till ladan för vissa. Sen vill nog de flesta se fler matcher än enstaka match och har då redan abonnemang+årskort
Synct: Oavsett vad han gör bakom kulisserna är det jävligt olyckligt att när karln väl väljer att visa sig i lokal media så står och förefaller helt verklighetsfrånvänd när han fantiserar om att 3000 pers ska komma och kolla på en mediakub.
? Jag skulle vara jättenöjd om vi blir 3 000 personer, sedan är det kanske tufft att hoppas på då vi aldrig tidigare gjort det men man måste ju få drömma.
Andersson: Är det inte läge att sondera terrängen efter flera saker än hockeyn som kan locka människor - vuxna och barn - till arenan? Det skulle ju kunna bli t.ex en halvdag i hockeyns tecken, där det händer alla möjliga saker förutom själva matchen.
Andersson: Det blev ju helt plötsligt rimligt. Att hoppas på 3000, ha det som målsättning, är helt adekvat. Man borde ha lärt sig men man ska såklart alltid bilda sig en uppfattning när man själv läst, inte på någons kommentar av det
{9829}: Många rykten är det… Vi får vara nöjda om vi undviker kval med allt som sägs o stör. Eronen kan gärna få bryta kontraktet. Kapanen är inte den som är den.
Otroligt klipp! LHC har fått ett stort uppsving den här säsongen när det gäller intresset för deras matcher, en stor del till det är pga deras nya medieansvarig som pumpar ut guldcontent varje dag på X/TikTok/Instagram. Bör nämnas att han är ensam ansvarig medans vi har tre (?) stycken
Synct: Har Du bra insyn på vad han gör bakom kulisserna? Jag har det personligen inte och samtidigt svårt att få en bra uppfattning då han är som ett väsen.
Dock hör jag saker från sponsorer och företagare, det jag hör ger inga positiva vibbar.
Puckat: ”Otroligt klipp! LHC har fått ett stort uppsving den här säsongen när det gäller intresset för deras matcher, en stor del till det är pga deras nya medieansvarig”
haha finns de nåt som styrker de här? du tror inte en mega stor anledning är att de vinner och ligger 4a. i en stad om 160.000 pers och kanske sveriges största medgångs publik? 😂
DenRöda: ja där ser man... satt på jobbet när jag läste och missade sista raden där han säger att 3000 blir svårt men att man måste få drömma lite. Ber om ursäkt att jag hakade på drevet mot Ove... F'låt Johan Sundberg 😉
SKRIDSKOSKENAN: Jo, därav att jag skrev att det är en del av det. Att dom har vunnit fler matcher är väl största anledningen. Störst medgångspublik tror jag nog ändå det är vi som har va?
Puckat: nja du skrev ”stor del”. ja tror de är en försvinnande liten del om man jämför med resultat. lhc hade 7200 i snitt 06/07 då de kom 4a helt utan sociala medier. nu 6600.
SKRIDSKOSKENAN: Har ingen koll på LHC mer än vad jag kan läsa mig till på X, men det är den uppfattningen jag har fått iallafall om man lyssnar till LHC-fansen. Är ju svårt att föra en statistik på sånt såklart (framgång kontra marknadsföring). Jag är iallafall av den bestämda uppfattningen att resultatet av ett mer engagerat medieteam kommer bidra till mer folk på matcherna och ett större intresse för klubben rent generellt
SKRIDSKOSKENAN: Jämför content istället publiksiffror. Jag har inte sett mer än inlägget som nämnts hos LHC, en skitsak som att öppna spelarkort men som slår det som Timrå lyckas producera med hästlängder, man lyckas fånga spelare och tränare i en genuin miljö.
- Ja Ante, Frölunda imorgon, hur går tankarna? - Hur skall vi göra för att slå Frölunda? - Vad blir viktigt?
Det är ju så tröttsamt att se på att man inte ens orka titta.