{469}: På tal om Borgman, var inne och snokade på hans Instagram, och på hans senaste inlägg har en liten grabb (som håller på Frölunda) kommenterat följande kommentar: ”Vad du än gör gå inte till Timrå” med en ledsen emoji bredvid. Detta skrevs alltså för två veckor sedan, ryktet om Borgman landade in här den 22e andra. Alltså för 4 dagar sedan.
Då undrar man ju, varför skriver denna grabb just Timrå? Varför inte ”gå inte till något annat lag än Frölunda”
Det kanske är så enkelt att han bara hatar Timrå och inte vill se Borgman här? Men visst fan är det jäääävligt random att skriva? Vet han något som ingen annan vet?
Grabben verkar spela för Huddinges pojklag, vilket råkar vara Borgmans moderklubb, är dom släkt? Känner dom varandra på nått sätt? Detta behöver ju såklart inte betyda ett skit. Men känns som ett jävla sammanträffande ändå.
Nu har sillyhjärnan gått på högvarv igen. Varsågod att tolka det som ni vill.
{469}: Angående Melander så håller jag absolut med, han har sett riktigt fin ut i Sundsvall. Melander och Edfelt är två olika spelartyper, skall bli intressant hur Kapanen resonerar där. Betydligt mycket mer skills i Melander tycker jag.
{10473}: Kommentaren skrevs i samband med vår match mot Frölunda, svårt att veta exakt när dock. Kan ju vara så att han skrev kommentaren innan Frölunda hade vänt matchen och helt enkelt var sur över att vi var på väg att vinna 4e raka matchen mot dom. Har förmodligen övertänkt alltihop. Men lite intressant då det dykt upp rykten här inne.
{10473}: Det här är sånt underbart supporternörderi, fullt i klass med att räkna prickar inför hemmamatch. Tack för att du bidrar, jag blir varm i hjärtat och genuint glad av sånt här engagemang! 🤗❤️🤍
Olli Nomadinen : Gameday! Och Rindell tillbaka härligt. Nu är det bara skägget Svensson på skadelistan. Viktigt att fortsätta att vinna hemmamatcherna och i detta läget med 6 matcher kvar behöver jag knappast nämna att varje poäng är viktig i kampen om en topp 6 placering. En vinst ikväll vore guld värd. Vid förlust har vi Leksand hack i häl inför slutspurten då jag räknar med att de vinner över Oskarshamn ikväll. Då skulle de bara vara 1p bakom oss med en match tillgodo, hängmatchen mot Frölunda på torsdag och med chans att gå om oss inför slutspurten då vi också möter Leksand sista matchen. Luleå är inte helt borträknade ännu. Men de måste nästan gå rent resten för att knipa en topp 6 tror jag.
Vinn ikväll Timrå giv oss frid! All in inga betänkligheter
Zäta75: En annan synvinkel på det "osannolika" Borgman-ryktetl kan ju vara att man omprioriterar lite för att få ett jämnare lag. Om nu en dyr Hanzl är Out kanske man väljer en billigare centerlösning för att få in en rejäl förstaback och därmed få ett mer välbalanserat lag med stabilare backsida? EP som centerlösning kanske alternativt nåt starkt namn på uppgång från HA? Lite pengar borde även frigjorts med Lyttinen och Rindell Out och Nässen och Pilö In Sen angående Borgmans kontrakt i alplandet.... kan ju vara ett 1+1 där man kan bryta år två?
BlackBay: Precis mina tankar och detta har jag skrivit om tidigare i forumet. Trots att vissa skriver att Hanzl är klar 100% så tror jag att man satsar mer på backsidan och nedgraderar centersidan eller försöker hitta en billigare lösning där. Iaf hoppas jag det. ST skrev väl att det är 5% chans att Hanzl blir kvar om jag inte minns fel. Eller var det 50/50?
Petterson som centrar hoppas jag att man fortsätter med iaf då löser det en del.
{10473}: Det här med "hans sambo har börjat följa klubben på Insta..." har ju inget att hämta mot "liten grabb skrev gå inte till Timrå". This is the next level of silly detective!!!
Bra nu ser baksidan intakt ut hockey byggs bakifrån allafall SHL dom senaste åren det håller nog tränarnarna med om, SHL är ju Europas bästa liga nu. Starkt av modo som är SHLs starkaste nykomling nånsin hittills så här långt i serien, Men serien ännu hårdare till nästa säsong med guldkantat sponsor avtal de flesta lag kommer omsätta runt 200 miljoner tyvärr pengarna styr
{10473}: Inte för att vara någon glädjedödare, men jag vill minnas att Borgman ryktet dök upp i sportbladet för några veckor sedan ? eller så är jag helt fel ute.. :)
Angående överraskningen i arenan idag, kan del vara förlängningen av Hanzl man presenterar? eller så är det helt enkelt nått godisregn, as simple as that! ;)
Gooode: Stämmer, det var i det timmeslånga avsnittet om Timrå som det dök upp, redan då som ett långskott vilket de var tydliga med att det också var. Enda kopplingen de kunde hitta var att han spelat för Timrå i unga år men i brist på säkra "hemvändare" fiskade de upp honom som en drömvärvning. Jag tror inte ett ögonblick på det tills att jag får det bekräftat av klubben.
Rico01: Jag är kanske den ende som är tveksam till Borgman. Inte för hans kvalitét som hockeyspelare, där vore han klockren.
Men i mina ögon är han en ganska smutsig spelare, drar sig inte för att sätta ut ett knä om han är feltajmad in i en situation. En spelartyp som jag generellt har jävligt svårt för. Jag inser att vi skulle ha stor nytta av lite kilo och hans spelskicklighet men är skeptisk till hans personlighet på isen.
Gooode: Yes, men jag tror inte just denna kille hade vetskap om att Sportbladet hade listat borgman som ett drömnamn för oss. Artikeln var låst och känns inte som en 12årig Frölundasupporter sätter sig och kollar på ”60 minuter om Timrå” haha. Men man vet aldrig.
{10473}: Kanske har en storebrorsa som kommenterat det till nån polare och lill-grabben tog det helt out of context och som ett resultat sitter nu ett halvt forum och hoppas på regnbågar och enhörningar
werty: för som inte har expressen *Tipsen har handlat om att det är Timrå han ska ansluta till den kommande säsongen. Detta trots att han har avtal i Schweiz med Fribourg-Gottéron. När detta kollas upp så verkar det dock inte ligga någon sanning i det ryktet. Timrå var klubben Borgman slog igenom i under deras första säsonger i Hockeyallsvenskan 2013-2014. Då fanns spelare som Didrik Strömberg, Anton Wedin och Emil Pettersson i laget också. Tipsen har handlat om en återkomst här och nu. Men det verkar i dagsläget inte finnas någon sanning i det, utan Borgman ska vara inställd på att fortsätta i Schweiz.*
{469}: Samtidigt kan man ju inte hålla på att förlänga alla kontrakt offentligt heller. Är väl vissa spelare som "förtjänar" den sortens uppmärksamhet. Boyce, definitivt. Dahlén, Lander, Wedin, Hållander, Pettersson, absolut. Hanzl... kanske.
Övriga förlängningar kan väl inte ses som en överraskning värd att nämnas i "inför matchen"? Det borde ju räcka med ett pressmeddelande från dom. Eller?
Tonymontana: Tydligen finns det gott om backar nästa säsong: ”det finns en hel hög av backar som ligger ute hos SHL-klubbarna nu, om de inte får bud från Schweiz.”
OlliJanne: Hoppas denna "överraskning" drar lite extra folk. Vi behöver ett starkt stöd mot Örebro ikväll när 3 ytterst viktiga poäng står på spel. Lär inte bli fullsatt men hoppas på runt 5000 iaf med en högljudd klack.
Till nästa säsong vill jag ha : 2 nya backar , varav minst en kan defineras som klass 1 ny center om Hanzl sticker , samt en stor elak forward som kan skymma vid mål Ett fungerande "%#¤¤ Spelschema . Skippa upplägget med Lördag ---> Torsdag , och som nu Tisdag ----> Lördag . Skippa CHL eller kör klart skiten i Augusti
Ja , det var väl de , och Att Hartmann kommer tillbaka bättre än nånsin
JonteD: Nu har jag o frugan provkört dom fina alla hjärtans glasen från shopen med en hyfsad champagne= Churchills POL ROGER som enligt honom ska vara torr,kall o gratis men den här e faan inte gratis men glasen e fan fantastiska!!!🤣🤣🇱🇸