1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609300 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Vilket bara ytterligare förstärker bilden på förhand för hur solklart Oskarshamn bara vinner ikväll!

Timrå Isstadion: så OINK saknar alltså Karla, Lodin, Palola och Langhamer och ska dessutom kuska 73 mil buss för en borta match som för deras del är helt betydelselös... we are doomed, lika bra att lämna WO

OlliJanne: VINN vi int ikväll så kann dä dra åt helvete rabbuslingarna!!!!!!!!!😡😡😡
Då KANN vi lämna WO tä resten utav säsongen!!
Menn ja ä int förvånt omm vi gör att!!!
Bevis motsatsen ikväll rabbuslingar å VINN för FAN!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🎉🎉🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1709638668287.jpg

Jag begriper inte hur vissa skribenter kan kalkylera eller önska sig typ 10-0 i afton???

Är vi på samma planet?

Vi har ett lag som är ungefär lika frekvent målfarliga som det för tillfället rullar malmtåg mellan Kiruna och Narvik...

Match efter match ser det mest ut som om vårt "framtunga" lag taktiskt jobbar på chansen att inte ligga under med mer än ett mål eller i bästa fall oavgjort...

När det vankas målchanser i PP, då lirar vi hockey som typ ett gäng blinda lesbiska tjejer i en fiskaffär... Ska man hårddra det, då är nog den förvirringen mer strukturrerad än Timrås märkliga försök till att lira PP just nu...

Jag drömmer givetvis om ketchupeffekter och målkalas!

Men i kväll är jag fan nog närmare ett hålögt spelande på läppen och hämtning av vårdare med medhavd tvångströja för vidare färd till hockeypsyk!

Orka!!! Orka!!! Orka!!!

{469}: Boqvist tror jag inte kommer spela för brynäs trots att dom går upp. Han vill nog spela i ett bättre lag.nAnledningen till varför jag nämnde Boqvist är för att Jonte Hedström är i Boston. Om det är på jobb eller om det är fritid låter jag vara osagt.

Smokey: det var jag som började leka med resultatet 10-0. Låt mig för övertydlighetens skull understryka att är verkligen ingenting jag kalkylerar med. Men jag förstår inte varför jag inte skulle få önska mig det resultatet? Faktum är att jag nog önskar det resultatet oavsett motstånd. Däremot skulle jag nöja mig med en sketen 3-2 seger

Någon som vet om det är SHL ikväll?

Kan inte se något på Facebook? ;)

" Kunder upplever att de blivit utloggade från både Facebook, Messenger och Instagram och att det inte går att logga in igen.

Enligt Downdectctor har hundratusentals människor samma problem världen över i cirka 50 länder.

Aftonbladet har sökt Meta.

"

OlliJanne: Klart du ska och får önska det! Jag önskar givetvis också att det ska bli en magisk ketchup-effekt åt alla jäkla håll! Gärna 12-1 i min bok!

Det är bara jävla frustration och hockeyångest som får mig att negga med krampaktiga ångestfingrar på det slitna tangentbordet…

In hopp vi trust;)

Kämpa Timrå! Älska Timrå!

Giv oss frid. VINN!

mattias - 74: huvudsaken HS funkar

DenRöda: Hedström är i Boston på något jippo. Pratades om på femtefemman (podd) i gårdagens avsnitt för Fimpen, som är med i podden, skulle också dit. Sen om han scoutar samtidigt vet inte jag, huvudsakliga orsaken är dock jippot.

TD: Upp till bevis ikväll om man går all in för topp 6, lite orolig tåget går nog ikväll

TD:
Ni allihopa låter som om ni kommer från gnällbälte. De gå alllldriiig.
Va lite positiva , vi vinner klart ikväll.

solbacken: All SHL hockey är inställd pga av rådande kris situation i Sthlm med sociala medier som ligger nere. Evakuering pågår just i detta nu.

Be en bön om ni har vänner eller bekanta i 08 området 🙌🙌🙌

EXPLORERSMÅLAND: Det kommer inte att bli nådig kritik i forumet om vi förlorar ikväll. Inklusive sorgetårar från undertecknad.

Ge all vinn! Ingen underskattning tack 🙏🏻

Zäta75: Nä, då får man undvika att gå in här så man inte måste söka psykiatrisk behandling.

Barkborren: Vem saknar det när man har HS? 😎

OlliJanne: är inte heller Kruse som står utan tredjemålis lånad från Tingsryd tydligen.

BlackBay: Mäktigt för den där 3:e målisen att få känna på att få vara en världsmålis för en kväll. 💀

BlackBay: jag har bankat in en hunka på 3-2 till 21 ggr degen!

OlliJanne: Jag har spelat pä Timrå ikväll. Var längesen sist...

Zäta75: Hahsha spel ett 1 mål och vi får utvisning när Petterssons klubba slås ur hans händer

Haha, han TAR klubban med armen och håller fast den, bra att domarna har spelförståelse.

Zäta75: Mycket skum utvisning.

Synct: måste vara en av dom slöare domarbedömningarna man sett. Domaren måste ju förstå vad som händer men han tar ändå en helt felaktig tvåa.

Ser jävligt mörkt ut med resa från 031 imorgon, en riktigt stor besvikelse att uppslutningen är så dålig i ett så viktigt skede av säsongen MEN vi är några tappra som vill åka, dessvärre för få för att klara av att bära hyrbilskostnaden därför efterlyser vi nu en privat bil som vi kan låna mot milersättning i Göteborgsområdet. Har du eller känner du någon i Göteborg som kan tänka sig att låna ut sin bil till några tappra supportrar? Hör gärna av er till TIK031 på facebook, x eller mail.
Tack på förhand!

angeroath: det hår tycker jag är ett större än att vi spelar lite halvbra. Vi har en av de bästa trupperna någonsin och dessutom med stor hemvävd prägel. Ändå är det så få som kommer till SCA.

Gott om tid till årsmötet, ska vi ta fram några punkter vi tror kan förbättra dessa siffror?

Jag vill tillexempel slå ett slag (med bestämdhet) att på sikt bygga en modern arena centralt i Sundsvall.

Eugen Sandberg: Det finns såklart mycket att göra men folk är det stora problemet. Det märks i medelpad oavsett vilket typ av evenemang man pratar om. Vi är otroligt jävla bekväma, snåla och ja tråkiga. Nån Arena i Sundsvall skulle jag rösta emot om det kom upp på årsmötet men det står såklart dig fritt att som medlem skriva vilka motioner du vill.
Nu ska jag fortsätta jaga bilar i Göteborg. Hojta om ni vet av någon som kan tänkas ställa upp!

T T: Konsta Helenius & Patrik Puistola kan Jokinen få ta med sig.

Gorkyman: Hörde på radion nu att MPS förlängt. 3 säsonger.

Villervalla: Det avslöjade jag för längesen. Kalla mig Madeagle.
Uppladdat:

500x0-img2943.jpeg

{3405}: positiv till förlängning. Tveksam till längden på kontraktet. Hoppas han spelar billigt då han inte är purung när kontraktet är klart!

{469}: Känns spontant som en hyfsad billig lösning ändå. Får en känsla av att han är ganska viktig i omklädningsrum och utanför isen också. Trots allt många säsonger i NHL.

Villervalla:

Märkligt dom inte släpper det på lördag hemma mot Luleå i så fall likt övriga förlängningar.

The great one: Men nu gjorde de inte det, kom på ST nu också.

I vilket fall som helst är jag lite skeptisk, inte mot honom specifikt utan att man kommer att få en jäkla generationsväxling om några år.

{469}: tror man resonerar så att mps inte är någon poäng spruta utan lever på styrka o smartness, som han gör förbannat bra. detta kommer inte avta med en ålder av 36 så man får ett hårt jobbande lojalt proffs för flera säsonger.

gissar att även jokinen sett värdet av honom i framtidens bygge. så sjukt kul jag är jätteglad!!!

{3405}: Ja absolut. Är han billig så är det en no brainer att förlänga. Känns som en indikation på att Lander förlänger med minst 2 säsonger till då kanske när hans kontrakt går ut efter nästa säsong?

Villervalla: För mig är det en no brainer.

Naturligtvis så skulle jag vilja ha några yngre talanger in i laget.
Timråkillen Nilsson Ignberg, nu i AIK, tycker jag att vi signar upp. Han sägs ju vara klar för HV men… Hey HV åker ju ur innan pojken har fått testa på SHL. Så det får bli vi…

Villervalla: Kanon! Tycker att MPS aldrig gör en dålig match! Ett bra föredöme! 👍

Villervalla: apropå ST så gillar jag Lidéns kommentar idag: "spela som ni snackar".
Ja det är faan hög tid va? Nr1 så kan de sluta med sina Emil Berglund avslut mitt i magen på målvakten. Lagen runt om kring har +20 (LIF), +9 (LHC) och t o m tråk-Lule har +14 i målskillnad medan vi har -1. Potensen i det här laget är bra men förutom PP så är skärpan i avsluten helt horribelt dålig. Jag vet inte hur många highlights jag sett från Timrås matcher denna säsong där man bara sitter med hakan vid knävecken hur de kunde missa en given chans. Sedan grisas det för lite runt bägge kassarna. Vore jag Ante så skulle jag ta upp följande punkter i omklädningsrummet ikväll:

effektiviteten
PP
grisa framför båda kassarna

Klockren kommentar i dagens ST.

"Vi vill se ett lag som spelar som de snackar"

SKRIDSKOSKENAN: "gissar att även jokinen sett värdet av honom i framtidens bygge."
Enig,
tror verkligen att Jokinen kan få ut mer av gode Mange än vad Ante kan.

Nu tar jag bara PPet som ett exempel.

sitter alltid och kliar mig i skallen när jag ser att MPS är inne på isen vid PP, inte för att han är en dålig spelare. Men för att han verkar endast ha rollen "Stå i mitten av deras box och passa tillbaka pucken."

OlliJanne: Då var det dags då. Topp 6 chans fortfarande eller inte kan avgöras ikväll. Vi måste ta 3p annars är det kört i princip.

Ingen i princip verkar tro på en Timråvinst ikväll. Vi har förlorat alla 3 matcher mot LHC i år och formen är sviktande för Timrå. Inget fungerade PP och svaga insatser överlag. Kanske passar oss att slå ur underläge vi får se.

Jag har iaf spelat på LHC min vana trogen för att försöka få in en jinx att spela på motståndarna för en win-win.

Kom igen Timrå ni kan vinna om alla ger allt och vi spelar disciplinerat och sätter chanserna.

Kan man hoppas få se lite omkastade kedjor och andra PP-uppställningen som så många här i forumet vill se kanske eller är det för mycket begärt för tjur-Ante?

Vinn mot plastlaget!

Zäta75: Jag är troende, på alla sätt och vis. Därför, alla hockeygudar där ute: Hör bön! Timrå vinner, 4-3!

Rip Kirby: Hoppas du har rätt! Men fan troett!

Det blir en rysare. Eller blir vi utspelade?

Zäta75: det blir torsk på straffar - jag lägger min hunka på 2-2 vid full tid ikväll

OlliJanne: tror också på kryss! Sedan avgör Little på ÖT.

OlliJanne: En Patrik Schavon har sagt upp sig från Oink, varit vice klubbchef i några år, senaste året varit försäljare hos Oink, varit Banchef på Kalmar travet något inom innebandynförbundet. Verkar omtyckt. Ny klubbchef hos Timrå??? Persokopplingar, har inte en aning men det finns en kvinna med samma efternamn och i samma ålder som bor ilag med Diskbänks mannen. Det var bara en liten spaning.

Villervalla:

Känns som vi har haft nog med travfolk nu i klubben.

The great one: Jobbat sista 7 åren hos Oink, så kanske lärt sig lite.

The great one: ja erfarenheten av ledare från travet har vi inte den bästa av men jävligt rolig spaning av Villervalla

« · 2664990 · »