Timrå hade inte dom resurserna som behövdes för ett kontrakt till Lodin. Inget annat. Vi hade för fan inte ens råd att ta in en back på extrem-reapris i Juolevi för resten av säsongen.
Synct: Ja, det var "gruppens ställningstagande", helt riktigt. Jag trodde att det var så. Jag borde inte ha uttryckt mig så när jag inte visste säkert. Jag ber om ursäkt.
{297}: det har kanske med lite kontext att göra? Spelarna tillfrågas knappast om det gäller oliver kapanen, nya tingsryd, pilö etc. Men när det gäller en tidigare spelare i klubben som varit avstängd flera gånger pga saker vid sidan av isen så är det nog ganska givet att gruppen tillfrågas. Jag hoppas och tror att det funkar så i de flesta lag.
KulltorpsOlli: Önskelista på diskussioner härinne kommande vecka: 1: Varför kan inte Timrå och Sundsvall slås ihop så vi kan bli ett framtida superlag med jättearena på torget i Sundsvall? 2: Varför älskar Modano spelare som pudrar näsan när han hatar dem med handväska? 3: Hur många backar kan Timrå köpa om de auktionerar ut EE?
Synct: Tycker att Lodin är en fantastik hockeyspelare. Redan när han var i TIK så var han en av de bättre. Skulle gärna se honom hos oss igen speciellt efter de kvalitéer han visat upp de senaste matcherna. Dock så bör man komma ihåg att när han ville komma tillbaka till TIK (om det var så) så grundade klubben och alla inblandade sitt beslut på det som tidigare hände och att risken var för stor. All respekt för det. Med facit i hand kan man tycka att det var ett olyckligt beslut men det är lätt att med facit i hand döma. Om nu FBK vill ta in honom i sitt lag nästa säsong så skall man dessutom komma ihåg att den klubben är nerlusad med pengar och om det inte klickar så köper man en annan spelare under säsongen (skulle TIK kunna det om vi tog hit honom och han misslyckas? ) Nu känner jag bara att jag hoppas och tror att Lodin kommer att göra succé hos FBK och det visar trots allt på karaktär och att han lärt sig läxan. Han har nog inte haft en lätt resa med tanke på sin historia. Bara att läsa i denna bok skulle nog knäcka många. (jag är jävligt emot droger men jag försöker att förstå varför man hamnar i i sådana här situationer och om man kan komma ur det)
Starostenko: jag tycker som du, vi kan inte skylla på spelartruppen att Lodin inte spelar med oss. Det är väl ändå konsekvenserna av Lodins handlande som gör att han inte gör det? om han låtit bli grejerna, hade ju allt varit frid och fröjd.
Kerstin_k: det har väl inte med saken att göra, det är ju en hypotetisk fråga? Om vi hade tackat nej till Dahlén så hade vi haft råd med SHL-backar också, det är ett faktum.
Jag ifrågasätter att hockeyspelare får tycka till om vilka deras lagkamrater ska vara. Dom får pengar för att göra hockeymål och stoppa hockeypuckar. Det finns säkert socialt toxiska spelare i alla lag men det är i små klubbar som Timrå som man låter andra spelare gå in och tycka till hur man ska spela PP, vad man egentligen tycker om coachen och vilka potentiella nyförvärv man kan tänkas spela med.
Olli Nomadinen : Snälla låt oss få silly avslutat så snabbt som möjligt. Så kan man ta semester från hockeyn till ispremiären.. Nog bästa för alla parter. 🥸
OlliJanne: Jo men sillyn är ju helt död sen nån säsong tillbaks. ☹️ Vi har ju förmodligen redan fått hela laget "presenterat" i allt som röjts i media. Lika bra att bara riva av dom så att man får höra Kapanen bekräfta att sillyn är över.
Börjar med att Jukurit förlorar nästa så vi kan presentera Jokinen och Nässén.
Sen tror jag Oskarshamn tar play out och sen presenteras Pilö.
Walli lär ju presenteras vilken dag som helst.
Sen blir det väl Oliver Kapanen som avslutar silly.
Hoppas ju på nån mer som intre röjts i media, helst back. Men det är ju önskedrömmar..
{297}: Du har bevisligen inte en susning om vad Lodin gjort och inte gjort i klubben. Helt rätt att vi har ett spelarråd som kan få tycka till i vissa fall. Särskilt om spelaren i fråga inte skött sig.
Jag förstår inget av ditt resonemang förutom att du verkar helt oinsatt.
Synct: Kapanen känns riktigt spännande om det blir han som center in! Förhoppningsvis så signar han inte NHL kontrakt än så Timrå får en liten del av ersättningen i så fall. 😁
Om vi skall jämföra honom mot Hanzl, så känns det som han har ett större offensivt hot med sitt skott!
Synd att Konsta Helenius har kontrakt över nästa säsong. Annars hade det säkert kunnat vara en "billig" lösning på forwardssidan sett till kvalitet.
{297}: Lite lustigt hur vi hade problem med harmonin i truppen i år men ändå ska det vara ett konstant jävla gnäll på att vi ska ta in en spelare/person som våra spelare uppenbarligen inte vill ha in.
{9839}: spelaren som ”ingen” vill ha in krossar på isen och spelarna som inte ville ha in honom åker runt och ursäktar sig för att dom bara lyfter lön och inte presterar. Förväntningarna på spelarna i det spelarrådet borde vara skyhöga.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Jonte har väl inte utryckt sig i media om det? Det var väl bara att han var oönskad av själva gruppen? Annars har jag missat något.