så verkar Jimmy ha varit på hockey i gärdehallen i dag.
"Tre Timråmål av fem alltså, men det hindrade inte Sundsvallsklacken från att skandera: "Vi hatar Timrå!" under flera tillfällen av matchen. "
Vilka mingisar det finns i Sönsvall, undrar om det beror på närheten till tungmetallerna som har släpps ut från Gränges Aluminium den senaste 30 åren, (De va en gång en ö me oförstörd miljö)
Mathias: vad som händer när vi kommer ner?? Vi ska nog gå på hockey. Självklart kommer det finnas möjligheter till att äta där nere och jag tror nog att du kommer få veta den information som är nödvändig på tåget ner.
Per HApps: Låt mig spekulera lite kring det där som så många stör sig på i samband med Bobbys matcher.
Jag tror helt enkelt att det är en intern grej. Dom har i princip samma folk i klacken varje match och kärnan har funnits där sen 90-talet när hatet var som hårdast. Det är nog helt enkelt en rolig grej, kanske också en tradition. Jag hade nog uppskattat den där grejen om jag varit involverad i deras supporterklubb istället. Främst eftersom folket från oss stör sig så fruktansvärt mycket.
Korrigering: Det var inte Daniel Olsson som gjorde "målet" som blev bortdömt för redline offside i matchen mot Timrå 95/96. Det vet jag bestämt att det var David Livingstone och ingen annan.
Den kvällen vann jag 250kr på matchlotten. Och så lyckades Kjelle Sandberg krocka med en Opel full av negrer i Tallnäsbacken efter att försökt sig på att sladda sig uppför men kanat över vägen och rätt in i fronten på Opeln.
Jag och Stefan Moisio fick gå före och gena över järnvägsspåret i Tallnäs medan Kjelle hade överläggningar med negrerna.
Jag höll på riva sönder matchlotten och hade den i min hand när speakern förkunnade att målet blivit underkänt.
Hahl Bundy: Den var fullpackad. Men räknade dem gjorde jag inte. Det var alldeles kolsvart ute och och Kjelle bad oss att gå före så vi klev ur bilen oskadd jag och Stefan och lommade iväg. Men fronten på Kjelles Ford var ingen vacker syn.
Sedan minns jag att negrerna gapade som fan om vi skulle ringa Polis.
Red Rocker: Matchen är blir säkert flyttad till en mer publikslukande arena. Sporthallen tar väl inte mer än strax under 2000. Kanske EON skulle passa bättre.
T T: Den här texten från Kent passar verkligen in här i vår gb. Ångest o lite mer :) från Dom som försvann.
Jag har bränt mina skivor Eldat upp dina brev Och askan ligger i drivor Solstickepojken han ler
Han bönar och ber:
Tänd eld på dina tankar Med dina svarta tysta tårar Och vi vet och du vet allt tar slut Långsamt genom rummet går hon ut
Kom låt oss gå härifrån Låt oss resa någonstans Resa långt härifrån Låt oss bli dom som försvann
Kom så glömmer vi döden Han röker i vår säng Kom och värm dig vid glöden Från vårt rykande hem
Golven sjunger igen:
Du ger oss kalla kårar Med dina svarta tysta tårar Och vi vet alla vet allt tar slut Långsamt genom rummen går hon ut
Kom låt oss gå härifrån Låt oss resa någonstans Resa långt härifrån Låt oss bli dom som försvann
Kameran glider över guldgula fält Ja, vi vet du behöver hjälp Den här stan gör mig galen ikväll Du kommer aldrig mer hitta hem Vill ge dig allting ikväll
Du kommer aldrig mer bli dig själv Du kommer aldrig mer bli dig själv Du kommer aldrig mer bli dig själv Du kommer aldrig mer bli dig själv
Kameran glider över guldgula fält Ja, vi vet du behöver hjälp Den här stan gör mig galen igen Du kommer aldrig mer bli dig själv Och jag tror minsann min själ dör av svält
Man blir trött på ditt jävla gnäll Man blir trött på ditt jävla gnäll Man blir trött på ditt jävla gnäll Man blir trött på ditt jävla gnäll Man blir trött på ditt jävla gnäll Man blir trött på ditt jävla gnäll Man blir trött på ditt jävla gnäll
Ingenting Först kom ingenting Sen kom ingenting Sen kom ingenting men ingenting är (ingenting, inget, inget) De jävlarna tog oss en efter en De ljög och bedrog oss med sanningen