73Sjöbba: Gott att höra. Finns inga direkta fördelar med att vara född i slutet på året. Speciellt skolmässigt så kommer det extra året att mogna bli en stor fördel.
73Sjöbba: Oj oj...grattis både till den väntade bebisen och att han/hon hade tålamodet attt hålla ut över nyår! Ingen fördel som sagt att födas i årets 11:e timme. För egen del är det dags nån gång i april, mitt 3:e, frugans 4:e och vårt 5:e totalt! Rörigt? Blir lätt så i den nya tidens familjekonstellationer. :-)
mikenomad: Se där, du/ni har varit flitiga, själv är det vårt andra vi väntar på och sonen har redan hunnit fyllt 6år så man känner sig nästan som en oskuld :)
73Sjöbba: Ja...här har också hunnit rinna iväg några år sedan det begtav sig. Yngste sonen blir 8 år i år så lillasyster som kommer i april (ja, vi har tagit reda på vilken sort det blir den här gången. Kändes liksom både kul och praktiskt.) blir lite av en sladdis...ler. Handlat några sjyssta bebisprylar ur supporterutbudet ännu då?
Vet inte om detta är rätt tråd eller om någon redan tagit upp det, men jag läste precis en blogg från Expressens Magnus Nyström där han påstod att Hahl är den bästa spelaren i elitserien. Det stog även mer intressanta saker i bloggen:
Saxat: "I förbigående frågar jag om supportrar i stan legat på honom om ett nytt kontrakt. – Jag får se vad Timo gör, svarade Riku. Han menade alltså Pärssinen, som just förklarat att han vill stanna i Timrå."
Samt till er som betvivlar Challe: "Berglund visade också klass när han bänkade Jonte Hedström sista matchen 2007, lät honom få fundera över hela nyårshelgen för att sedan ta ett snack med honom före matchen mot Luleå. Sånt kallas bra coachning."
Ja Tom Koivisto lär inte ha några sämre händer än dom backarna vi har nu och vart är Uno Gordon ? ser du detta så ta kontakt med nubben och be han byta Tenkrat mot Koivisto !!
Åter till Wikegårds bloggande... Tittar man på laget och vad spelarna presterat den senaste tiden, ja egentligen över hela säsongen, så är man inga guldkanditater. Det är ju fakta och inget onödigt gnäll från min sida.
Ambroo: Jag kräver mer realism i bloggar o krönikor.
Han tror väl att dom är så bra som dom kan vara vilket vi ser att dom inte är när det gäller att vara bra när det gäller, vilket vi hoppas att dom är när det verkligen gäller?
Ambroo: Faktum är att vi vet att Regin är ruggigt bra men ingen har klagat på honom nu när han har underpresterat ett längre tag.
Tenkrat vet vi inte ifall han ÄR bra, det är nåt som vi kanske har triggat varandra till att tro eftersom ingen av oss har sett honom in real, så att säga. Han måste visa betydligt mer ifall han ska nå våra hjärtan, kanske i slutseplet?
Jonsson vet vi sen FBK att han HAR varit bra, kanske måste ge honom lite tid eftersom som han själv säger har varit tufft att byta miljö där han inte känner nån.
Tror att jag ska relaxa ett tag o hoppas att det vänder snart.
Hahl Bundy: Absolut, men det känns som att vi har väntat länge nog nu.
En annan grej... Man tjatar hela tiden om att Nubben ska värva ett toppnamn på backsidan och det jagas febrilt, men det finns ju bevisligen inga lediga. Varför inte lägga om spåret och plocka in någon med hyfsad backgrund likt Koivistos istället? Det behöver inte vara någon Strålman utan det kan räcka med att det är nåt nytt. Dessutom så bör naturligtvis Moe få chansen.
Hahl Bundy: Ja jag tycker iaf att det bevisligen är så. Och dessutom så har ju andra toppspelare misslyckats och spelare på väg uppåt kört fast. Men visst kan det kanske, kanske vända...
JonteD: Sorry om jag är okänslig, inte alls min mening här. Och onödigt att bråka givetvis. Men jag tillhör nog den skaran som tycker att man på en seriematch går neutralt klädd om man inte har nån lag tillhörighet med lagen som ... | Läs mer