Men hur ofta ser ni någon i Timrå bli galen eller skitförbannad, de här ST-intervjuerna som gjorts som jag uppskattar efter varje hemma match är grymma men hur arga och förtvivlade verka våra spelare vara efter en förlust, de är lojja men va fan det hjälper inte, inte en challe verkar tycka det är jobbigt. Det är vikigt i temprament i i hockey.
Man ska bli flyförbannad sedan bryta ihop och bli en ny människa dagen efter. det finns ingen glöd i ögonen tycker jag. vi har bara massa fega lojja lata illojala spelare i truppen.
Tenkrat han verka ju inte ens våga ställa upp i en intervju.
Det verkar som spelarna bara fiskar pengar just nu och inget annat.
lungan: Och du har ju så klart hört snacket i omklädningsrummet, på bussresan hem eller på träningen dagen efter? Hört talas om mediaträning? Visste inte du att man ska ta ungefär allt som massmedia producerar med en ordentlig nypa salt?
lungan: Kanske inte är Tenkrat man vill ha svaren från när man förlorar, oftast kaptenern som brukar dilla då.Men du kan ju springa ner och intervjua Tenkrat :)
lungan: Koppla av ...eller byt lag !! Hade vi vunnit mot Modo och Linköping då hade det varit en annan klang i tonen !
FUNDERA på det !! Dögrävare....
allt är för faan inte bara svart eller vitt... det kan vara rosa, blått eller rött och vitt ;-) Full som en kastrull är bra för nerverna - kolla länken vetja
Snoop: Visst skall man vara glad över den tabellplacering vi innehar. Men det som oroar mig är alla förbannade trygghetsfascister på våra breddgrader som försöker lura in oss realister in nån sorts form utav lugn och "det-är-lugnt-det-ordnar-sig"-mentalitet. Det är den här farliga mättnaden som verkar ha smugit sig på den vanliga Svensson som får mig att börja fundera...
Om spelarna också åker omkring och tror att det bara är en gräddfil till slutspelet så är det ju förjävligt. Att slå sig för bröstet och vara nöjd är inte min grej. Att falla igenom och göra enstaka plattmatcher är helt okej, det förekommer på alla håll och kanter i vårt samhälle. Att man tillfälligt går ner sig och växlar tempo i jakten på motivationen. Men när man radar upp förlusterna till att bli 2-3-4 matcher lång blir jag förbannad. Motto måste vara aldrig två dåliga matcher i rad. Det får inte bara bli en skiss på ett papper och en skrivbordsprodukt utan den måste anammas fullt ut bland samtliga individer från isen och upp på läktaren. Känslan utav att aldrig vara riktigt nöjd måste genomsyra hela organisationen. För att bli en vinnare måste man alltid ligga steget före och tänka ett steg längre än den innevarande veckan man befinner sig i.
Vi skall inte nöja oss med att våra grabbar inte verkar ha en plan B mot lag som systematiskt går in för att trasa sönder våra spel, stryper mittzonen och dämpar våran fart.
Nej anlita Mikael Åke Persbrandt som mental coach åt grabbarna och låt dem få en helkväll på Dramaten där man får se en dramatisk föreställning skriven utav Shakespear, Tjechov, Dostojevskij eller någon annan stor estradör och lär dem VIKTEN UTAV ATT KUNNA IMPROVISERA!
Variation och ombyte förnöjer!
NU KÖR VI START, STOPP FRÅN NU OCH FRAMÅT GRABBAR!
Skarin: Jag tycker det är bra att man belyser problemen inom föreningen. Även jag har ett stort hjärta för klubben men jag vet en hel del om spelet bakom kulisserna som jag inte tänker gå in på närmare i detalj på detta forum.
Men allting är inte så rosenrött och rosa skimrande så vissa vill göra gällande vad beträffar Timrå IK. Det pågår ett maktspel bakom lyckta dörrar precis som det gör i Luleå, Gävle, Karlstad och Göteborg m fl.
Tråkigt att det skall finnas en sådan djävulsk prestige inom ledningarna att det får konsekvenser även på den sportsliga biten.
Man blir illamående! Men man får bita ihop och försöka anamma det positiva bitarna istället.
Det blir såhär när många starka viljor spretar åt olika håll och det är ju som bekant inte förrän det är tomt i båset som kossan saknas!
Skarin: Sedär! Har vi "tur" kanske vi får se honom pytsa för FBK mot TIK om något år då. Och det här är ändå spelare som har potential för att skriva på långa kontrakt i framtiden.
En A-kurs i pedagogik till nubben i födelsedagspresent kanske?
Skarin: speciellt söt tycker jag den inte var, jag gillar inte hur man behandlar klubbens talanger. Visst kanske inte Erixon har Zätas potential direkt men han kan säkert utvecklas så pass att han håller för spel i Elitserien.
Jävligt synd, det lär ju inte förbättra klubbens rykte bland unga talanger i regionen. Kan i längden leda till att folk väljer MoDo osv. istället för Timrå.
Uno Gordon: Om jag inkluderas i skaran 'trygghetsfascister' så vågar jag mig påstå att jag inte är särskilt mätt. Det är ju inte så att Timrå prenumererat på SM-tecken eller finalplatser de senaste trettio åren. Varför tror du att spelarna slår sig för bröstet och verkar nöjda? För att dom inte ids vinna när dom torskat två raka?
Jag har inte sett alla matcher i årets serie, dock en majoritet av dom. Och jag vågar påstå att plattmatchratiot (förluster beroende på en tvivelaktig inställning) är ungefär som tidigare år. Däremot är antalet krampaktiga förluster (där man inte kunnat ta tag i matchen eller manövrera sig mot ett för aftonen övermäktigt motstånd) förmodligen fler än exempelvis förra säsongen. Då torskade man visserligen precis lika ofta som nu, men man gjorde det på ett annat sätt. Oftast genom att ligga på och skapa en jävla massa målchanser, ta stressiga avslut, vinna skottstatistiken och inkassera en uddamålare i röven. Varpå motståndarsupportrarna - om det nu var ett förmodat topplag vi mötte - klagade på sitt uselt spelande (om än vinnande) lag.
Du pratar om ingredienser som kännetecknar en vinnare. På vilket sätt har denna egenskap genomsyrat tidigare upplagor av laget i vårt hjärta? Dagens lag - med Challe vid rodret - har än så länge chansen att pissa på resultaten från tidigare vinnarkulturskullar med hästlängder. Man vek ner sig mot Djurgården under lockouten (trots det kanske mest välkomponerade laget i modern tid), och man misslyckades att vinna mot ett Modo som man faktiskt var snäppet bättre än. (Ni behöver inte protestera modolider, somna om istället.)
Jag gillar frejdig hockey, men inte fan sitter jag och hissar skinn när jag tänker på fjolåret. Man började fantastiskt, fick skador, slet sönder resterande nyckelspelare, vägrade ta in juniorer, kämpade som satan i varje grundseriematch (vinnar-Kenta!) och kom ungefär lika nära SM-bucklan som Mora gjorde. Nu säger jag inte att man ska skita i grundserien och förlita sig på ett bra slutspel enligt devisen 'det är bara det som räknas'. Absolut inte. Men jag vågar påstå att Modos problem som man hade under stora delar av fjolårssäsongen (minns gnället på backarna!) inte lade särskilt mycket sordin på SM-guldstämningen. Det ä r då det gäller. Och är man tillräckligt bra - precis som Timrå är - då har man råd att brottas med problem under seriespelet. Det har ett antal finallag gjort genom åren.
Och nej. Jag tycker inte att den syn som präglar stora delar av inläggsfloden på denna sidan är resultatet av 'vinnarskallar'. Lika lite som Wikegård är en vinnare bara för att han pratar tufft medans han förlorar. Det är bajsnödigt här inne. Och det finns en jävla massa cry-babies som inte gillar sport i lägen då man inte kan garantera vinst. Ställa krav är häftigt. Sparka Challe. Kicka Hedström. Bort med Tenkrat. Väck med Koskinen. Ut med Backlund. Och Åkerlund, och Styf, och Svensson. Osv. Patetiskt.
Bragd-Birger: Instämmer till fullo i ditt resonemang kring det här hysteriska kraven på att sparka spelare och ledare åt höger och vänster bara för att det ligger i sakens natur och bara därför att...
Givetvis har kraven på laget i vårat hjärta stegrats i takt med åren, med all rätt. För 10år sedan hade jag hissat skinn över en fjärdeplats i tabellen. Det kan jag bevisligen fortfarande göra. Men i ärlighetens, hur bra har det sett ut egentligen?
Jag vill inte ha 10st SM-guld på raken om det är på bekostnad utav underhållningen. Det måste ju för bövelen finnas något värde i det som visas upp också! Inte sant?
Åh nej, vi är inte präglad utav någon vinnarkultur i Medelpad. Men likt förbannat vill jag se någonting som liknar ett frejdigt och offensivt spel och inget systembundet skit och mittzonsgegga som stryper kreativiteten.
Däremed inte sagt att det inte skall finnas tydliga roller och en strategi. Men det känns som det är för få aktörer nuförtiden som verkligen vågar spela ut hela sitt register. Rädslan att förlora övervinner viljan att vilja vinna.
Man måste tänka 0-0 och bara köra! Som det är nu tänker spelarna alldeles för mycket och så blir det överkonstruktivt och så schabblar man med uppspelen och passningarna på bladet. Man tänker på vilka misstag man inte får göra istället för vilket grupperat klapp-klapp-spel man borde göra där man låter pucken göra jobbet.
shinzawai: Tänker inte ens försöka mig på att kommentera det hela. Jag vet ändå vart du vill komma och den smällkaramellen tänker jag inte bjuda dig på den här gången. För jag misstänker att våra åsikter går stick i stäv mot varandra ändå.
Vart jag står i denna fråga får du klura på själv, jag säger varken bu eller bä.
Uno Gordon: Jag är inte speciellt upprörd över situationen. Jag nöjer mig med att konstatera att det är Pyöräbläs fel och att det inte ser snyggt ut, men jag är nykter nog för att inse att det inte var meningen och att det är en dussinsituation som slutar illa. Dock, inte särskilt vackert och inte utan skuld.
shinzawai:du har säkert kollat in det där flera gånger!Tommy tappar ju också skäret lite på höger skena om du kollar upp första klippet!Sen skickar ju pyrret på lite med klubban i ryggen på tommy,allt blir fel där!...hur är det med han idag tommy!
El Aka Ali: Jovars. Det är en olyckshändelse. Men jag anser inte att klubban ska vara i ryggen på någon som är 2 meter från sargen och dessutom framåtböjd.
Det ska då inte vara någon avstängning, det är vi iaf överens om.
shinzawai: I brist på samtycke vänder du dig alltså hit? Jag vill på inga sätt ironisera över Warghs skada, men du liknar ironi mer än något annat här och nu.
timraw: Förvisso sagt av en bitter spelare, men likt förbaskat oroande. Speciellt med tanke på vad som hände ifjol samt det som i artikeln antyds om framtiden. Ytterligare späs min oro på av den 2-femmor snack som förekommit tidigare. Blä!
shinzawai: Om alla kan komma överens om att det är en olycka utan ont uppsåt finns det väl ingen orsak att älta situationen?
Jag stämmer in och säger att det är en riktigt tråkig händelse, samtidigt får man väl påminna sig om att det inte är någon bouletävling, folk gör sig illa. Det kommer liksom lite med jobbet...
shinzawai: Jag har ingen åsikt om munhuggandet men jag anser att det helt klart bör finnas en riktig "bajskastartråd" på HS. En officiell paj-tråd mao :)
Jaha fellow Tikare... Hur ser det ut på backförstärkningssidan egentligen? Skall man släppa alla förhoppningar på ett intressant nytt namn? Strålman är ju helt borta och vi får verkligen hoppas att det lossnar för honom i helt hopplösa Toronto.
The Palm: Tom Koivisto är nog ett intressant alternativ för alla lag i ES tror jag, och jag tycker verkligen att nubben ska kämpa för att få hit honom då han är en riktigt spelskicklig offensiv back som skulle sätta sprätt på vårat PP.
Har man som jag följt juniorhockey så vet man att det inte är en lat spelare det handlar om. Det här handlar mer om självrespekt, att kunna sätta ner foten när man upplever sig felbehandlad. Plus att själv ta ansvar för sin egen utveckling.
JimmyH: Känslan jag har rent via hörsägen från tidningar och vissa egna erfarenheter är att det du skriver stämmer. Synd om han inte tog upp en diskussion med Nubben innan han bestämde sig bara.... Det man undrar är om det klimatet finns i klubben. Det kanske du vet mer om? Hoppas han är tillbaks i Medelpad och Sundsvall/Timrå nästa år iaf.
Tycho: Jag tycker att Nubben har ett ansvar i att vara tydlig även om Nubben själv inte tycker att han har lovat saker så verkar ju Christopher själv ha fått den uppfattningen. Det är ju Nubben som är ledaren i sammanhanget. Att Christopher bara hittar på är väl lite långsökt att tro kanske. Troligen är det ju missförstånd och sådana brukar komma upp då det är en brist i tydligheten.
Men sedan är det ju också så att Sundsvall Hockey styr sin egen verksamhet och väljer ju själva vilka de vill ha. Han verkar ju också ha varit ganska nära att komma in där. Vi får väl se vad som händer nästa säsong.
Bergius: Christoffer är forward och sen tror jag inte att han efterfrågade att få spela med Timrå. Bara att få speltid i ett seniorlag. Tror som Jimmy att kommunikationen varit dålig helt enkelt...
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer
Man ska bli flyförbannad sedan bryta ihop och bli en ny människa dagen efter. det finns ingen glöd i ögonen tycker jag. vi har bara massa fega lojja lata illojala spelare i truppen.
Tenkrat han verka ju inte ens våga ställa upp i en intervju.
Det verkar som spelarna bara fiskar pengar just nu och inget annat.