mikenomad:
Läser i dagens ST en debattartikel skriven av Kegas Westberg där han oroar sig över den nya regionsindelningen, men det positiva är att även han förordar en flytt för TIK in till stan.
Keep up the good work.
frumarie:
En förutsättning för att den skall ramla in EU-pengar är ju att klubben och dess sponsorer skall pumpa in lika mycker pengar som själva EU-bidraget.
Så om jag inte är ute på hal is och hare det glatt, så måste Timrå IK och dess sponsorer pumpa in 35 millar för att det skall falla ut 35 miljoner i EU-pengar.
Tillåt mig tveka men, hur skall Tik kunna krama ur dessa pengarna om sponsorerna vill bygga nytt i stan.
Kevin O Shea:
Skulle kunna tro att ett publiksnitt på runt 9000 inte är att sticka ut hakan för mycket. Under förutsättning att klubben med sportchef, klubbledning och arenapersonal fortsätter att utvecklas.
Har lite svårt att förstå varför inte TIK kallar till informationsmöte i frågan.
Miss Conduct:
Jag får inte ihop ditt resonemang gällande fusionen för 17 år sedan.
Mig veterligen har INGEN ens fört på tal om att man skall slå ihop Sundsvall Hockey och Timrå IK.
Till och med Sundsvall Hockeys tränare tycker att iden är bra.
Tillägg: Dessutom är Tunadalshamnen en av 10 hamnar som det ska satsas på. Eftersom jag själv arbetar där så är denna punkt enormt viktig. DÄrför känns det ju skit att Söråker håller på som dem gör.
Nä, jag kommer självklart alltid älska Timrå IK i ur och skur. Men jag tycker sämre och sämre om Timrå kommun och deras så kallade tankar för varje dag som går. Tråkigt men sant. Detta kommer kanske inte som någon överraskning, men jag kommer aldrig någonsin bosätta mig i Timrå. Åtminstone inte så länge det är som det är.
Bygg nytt och säkra klubbens framtid som en attraktiv toppklubb eller rusta upp nuvarande arena för 70 miljoner som i sådana fall kommer vara omodern igen inom 3-4-5 år? Valet är enkelt.