1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582107 inlägg · 6215 ämnen

Backen klar?

« · 1396724 · » Till forumet


Sv: Backen klar?
El_loco: ja fy fan vad nervös jag blir över den här killen...

jag hoppas dock att Jero kan överaska!
svårast blir kanske att ställa om i skallen från strålmancaslava.
om detta visar sig att det här är en komplett kille så går det lättare att acceptera budget sänkningen.

jag är fortfarande positiv till årets lag av timrå spelare och jag hoppas verkligen på en redig käftsmäll mot "expertkåren"
jag älskar vi mot alla känslan och jag tror stenhårt på det sätt man byggt laget iår! med hunger o ansvar som ledstjärna. inget överdrivet stjärnknaster.

jag uppfattade det som att han hade typ brytit axeln plus ljumsk problem! det låter fan inte ok i mina öron...

förvisso så har det garanterat tryckt ner priset på honom ordentligt! spelmässigt så tror jag inte att han några problem i elitserien och han verkar inte ha några problem med nya situationer i livet så..

får han vara hel o ren så kan det bli bra juh!

kan vi sedan fylla upp arenan ordentligt i vinter o käka mycket korv under matcherna så får vi juh med våran rörliga budget kanske utrymme till ytterligare förstärkningar senare framöver! =)
Kommentera

Sv: Backen klar?
RocknRolf2: klart de blir bra . kanon , fejan kommer göra succe . nya caslava .
Kommentera

Sv: Backen klar?
Dream Team: Artikeln som någon grävde fram stod det väl att han var skadad i slutet av förra säsongen, vilket också syns på hans antal spelade matcher. Fattas väl bara att han är halvinvalid fortfarande. Den här värvningen känns annars lite för bra för att vara en Timrå värvning. Jag hade riktat in mig på Moe eller ingen back alls...
Kommentera

Sv: Backen klar?
Dream Team: Tja, det KAN iaf bli bra :)
Kommentera

Sv: Backen klar?
RocknRolf2: Törs vi säga ett "-Bra jobbat, Linkan!", redan i förväg menar du? :)
Kommentera

Sv: Backen klar?
RocknRolf2: Har man ingen tung plånbok att handla för så får det bli en lett.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Skönt att vi har en till back. En ordinarie KHL-back är bättre än vad jag hade trott. Den här killen kommer inte att göra bort sig.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Stod inget om Try-out där. Kontraktet verkar gälla hela sässen.

Skönt med sista backen på plats. En back som prenumererar på en landslagsplats - låt vara i det lettiska landslaget - kan inte vara kattskit.

Jag säger tummen upp för Jero the hero!
Kommentera

Sv: Backen klar?
Frella: Säkert. :)
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Visas inte EM-kvalet i puben då? :)
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Dom påstår att dom haft med honom på "listan" sedan i våras, så då måste han ju hålla viss klass tycker man.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Välkommen Jerofejevs.

"Det är en spelare som vi har haft i våra tankar sedan i våras." Hmm?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Backen klar?
ÖstrandsNisse: Ska kolla om det går under dagen.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Kan du inte fixa skjuts? Jag är ruskigt sugen på att sänka nån pilsner och få se lite lettisk balett.
Vi hade ju kunnat göra två flugor på smällen. Ambroo kanske vill vara med också.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Galt!1!! !1 !
Kommentera

Sv: Backen klar?
ÖstrandsNisse: Nu blev man ju sugen på att åka ner på matchen ikväll för att bilda sig en uppfattning.

Men det är ju EM kval. Fast Ambroo lovade mig minst 3 biror om jag kom. Svårt.
Kommentera

Sv: Backen klar?
ÖstrandsNisse: Erofeev är ett annat namn för killen ser jag på EP.

Dessutom spelar brorsan hans i Sverige sen 3 år tillbaks i div. 1 o 2.

Vi fick den bättre brorsan. :)
Kommentera

Sv: Backen klar?
Timrå Icon: Undrar om dom kör som när biltillverkare ska upp till Lappland och testköra bilar. Man har klätt ut honom i en massa skynken och kör med tonat på hans visir?
Kommentera

Sv: Backen klar?
ÖstrandsNisse: Du får ett plus av mig för det.

Bottenskrapet kommer att överraska :)
Kommentera

Sv: Backen klar?
Timrå Icon: En sak är ju klar. Den här Sjöberg måste sitta direktuppkopplad med någon inom föreningen som har god insyn i vad som sker.
Kommentera

Sv: Backen klar?
ÖstrandsNisse: Vilken mörkning. Men det kan ju ha gått snabbt
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Ja precis.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Det verkar vara skarpt läge. Står att läsa att killen redan befinner sig på plats...
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Blir det så att han kommer skulle man kunna säga att "ytterligare en spelare anländer till uppsamlingsheatet för förlorare" för att utrycka sig tidningsistiskt.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Skarin: Precis! De här killarna är ofta jävlig bra skolade, bra skridskoåkning, teknik, fysik mm överlag. Inga bekväma lallare som inte går till jobbet varje dag, inte uppväxta i bekväma Sverige, Finland och USA/Canada. Kan bli en riktig överraskning, jag är positiv!!!!
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Ni har väl redan två felpassade spelare?
Kommentera

Sv: Backen klar?
Timrå Icon: Nä det kan man aldrig säkert veta.
Det har vi ju lärt oss vid det här laget... eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Jo men är det klart då.....?
Kommentera

Sv: Backen klar?
Olle: Jag var livrädd att vi skulle hugga GrandPierre.

Skrbek är borta liksom Suchy ,väldigt dyra, precis som en floppande Vallin är o vi har inte mycket stålar.

Det här är över förväntan för mig så här på förhand, även Jimmy tycker att det verkar bra, enl. bloggen hans.

Edit: VILL han dessutom hit o spela på Try out. Nothing to loose.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Det hade ju lika gärna kunnat vara Petré så det här blir nog bra i slutänden. Du har ju helt rätt, man satt ju och förväntade sig en sämre spelare så man borde inte gnälla.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Knylan: Om laget han spelade i kom sist i fjol kan hans +/- statistik bero mycket på kedjekamrater, och han bör inte dömas helt efter det. Det gick ju uppenbarligen bättre i landslaget där han fick bra med istid och hade +4 istället.

Om man platsar i KHL och dessutom får stanna flera säsonger är det ett bra betyg tycker jag, då dom är väldigt hårda när det gäller prestationer på isen där.

Sen kan man ju hoppas att han var lite billigare än Vallin hade varit, med tanke på att hans namn är ganska okänt. Jag tror detta är en bra lösning, och han väger ju som sagt 94kg, inte 86kg, vilket jag tror pekar på att han är en stark, defnsiv back, vilket ju är vad linkan letat efter.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Så här på förhand känns det som en bra värvning. Helt klart!
Kommentera

Sv: Backen klar?
ÖstrandsNisse: Att det är try-out är i det här fallet väldigt viktigt.
Jag är inte orolig för han kapacitet, däremot för hur han kommer in i laget rent socialt.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Johnny Bravo: Jag håller med dig. Det här är gott och väl vad man kunnat förvänta sig utifrån vad Linkan sagt under senare tid. Jag tycker att det känns mycket spännande t.o.m. Dessutom verkar det vara ett try-out vilket får det att kännas ännu bättre.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Tycho: Hm. Skulle inte ranka honom som en förstaback, men han är onekligen en kille som är van att spela mycket på hög nivå så god ES-klass bör han kunna hålla. Han är dessutom mitt i karriären, till skillnad mot Vallin, så det är också ett plus.

Tja, hellre Jerofejevs än ingen back alls. Vi behöver 8 backar när serien startar.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Sitter och tittar lite på VM-statistiken från 2010. Han hade 3:e mest speltid i det Lettiska laget samt att han fick näst bäst +/- (+4).
Lettland vann två match mot Italien(5-2), Norge(5-0) och förlorade 4 matcher mot Canada(1-6), Schweiz(1-3), Tjeckien(1-3) och Sverige(2-4).

Dom siffrorna känns iaf helt ok. Men det är typ det enda jag vet om herr Jreofe..  Jerofech... Jerofejevs var det ja... :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Backen klar?
Känns bra med en Vm back från Lettland.
Vad hade ni förväntat er? Jag trodde ärligt att GrandPierre från Leksand skulle komma. Det här är ju en världsback i jämförelse.

Jag blev positivt överraskad eftersom situationen har blivit som den har blivit.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Olle: jamen att inte vara en målspruta med bara -6 i khl är fan bra, vampola hade inte heller en lyckad säsong i khl med har redan prisats. men jag bedömmar när jag ser spelarn ge karln en chans innan vi dömmer, för ari vet vi vad får iaf en medioker allround back som brister jätte mkt i defensiva
Kommentera

Sv: Backen klar?
Edb: Vad gör Jerofejevs till ett bättre alternativ? Två mediokra säsonger i KHL?
Kommentera

Sv: Backen klar?
Berglund: menar ni verkligen att ari vallin skulle vara bättre alternativ? nej stäng igen whiskey flaskan nu,
Kommentera

Sv: Backen klar?
KORITFW: Han kan prata Tjeckiska med andra ord, kanske e bra, kan han räknas som halvtjeck för Vampola :-P
Kommentera

Sv: Backen klar?
Det vore ju ypperligt intressant att verkligen få veta om Metallurg inte ville förlänga med honom eller om det var han som inte ville förlänga med tanke på att dom slutade dyngsist i ligan ifjol.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Knylan: Jag förmodar att man kan läsa den statistiken på något sätt som säger att våra PP-siffror borde öka med nån procent.

Nä jag ska inte spy galla riktigt än men jag resonerar lite som så att eftersom vi inte kommer att få någon målspruta eller superback så hade jag nog hellre sett Vallin istället för Jerofejevs. Det är en breddspelare vi får, ingen 1:a back, just därför tycker jag att man bör väga in lite sociala faktorer i en sån värvning OM den nu ska hämtas från utlandet.

Jag hoppas att jag inte framstår som småsint eller fördomsfull nu men jag tror att Ari Vallin, i egenskap av finne, hade haft lite större chanser att acklimatisera sig, han har ju dessutom spelat i ES tidigare. Jerofejevs hoppades på Tjeckien (där han kan språket) men det blev Sverige?
Kommentera

Sv: Backen klar?
Olle: Samt att han väger åtta kilogram mer än de 86 han väger enligt EP.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Eftersom att jag har noll koll på jero så får han visa vad han går för innan jag sågar honom om det nu är han det handlar om!

Känslan är dock rätt negativ runt den här killen från min sida...
Meeen you never know. Kan vara en pärla med...
Kommentera

Sv: Backen klar?
Olle: Man kan ju utläsa att alla hans tre pytsar var i PP iaf.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Vet inte om den här länken funkar men där kan man se lite statistik från hans senaste säsonger. -4 09/10 och -6 10/11. Ganska intetsägande med andra ord.

Ari Vallin känns inte så jävla pjåkig ändå måste jag säga!! Kanske ska hugga där?!
Kommentera

Sv: Backen klar?
Äsch, går och lägger mig och lyssnar på Foo Fighters - My Jero..

Hoppas vi vet mer imorgon.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Och här gör han sitt första och hittills enda VM-mål i fantastisk kvalitet. Han lirar i #15 och ca 1:30 in i klippet. Tittar man igenom lite klipp så verkar han lira en hel del PP åtminstone.
Kommentera

Sv: Backen klar?
Verkar ju vara helt dött på info om Jero, fan hur är han som spelare? defensiv? offensiv? fysisk/inte fysisk? blir galen.
Kommentera

« · 1396724 · »