1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581259 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16

« · 1843246 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: Syns ju att det här aldrig kommer att gå
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
roger_sundsvall: vidhåller att Olofsson borde ha bänkats efter första perioden. Åker och hakar och hänger med huvudet, krockar med medspelare, sjabblar bort puckar och surar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Woody: Nu får inte bik låna pucken, gosse vad ni jobbar hårt!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Woody: Men faan våga kliv in och skymma framför mål. Målvakten får ju se allt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Timrå anfaller - Owen .... läge igen - Owen . Tjatig match
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
J F K: Han har fått tydliga order om att inte vara alltför överlägsen, för då måste han flyga över Atlanten igen. :)
Det ser ut som det brukar göra mot Pantern och BIK. Seriens två klart tråkigaste lag.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
J F K: man sluta skjut dåliga skott....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Woody: Jag säger inte att Dahlén inte är bland de bästa, bara att jag inte är säker på att han är bäst. Hade nog tagit Palmgren om jag måste välja idag. Över 1.5 poäng i snitt och framförallt 10 mål på 9 matcher. Skapar galet många målchanser dessutom.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
In med pucken nu för faan
powerplay
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
roger_sundsvall: skjut på mål var det ja
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
In med pucken i sista
så BIK måste framåt
booring lag o se på
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: Just det där med slarv tycker jag man ser i de flesta av våra matcher. Kanske ordnar till sig när ungtupparna får några fler matcher under bältet.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Hälge: Vart är Zetterberg?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
J F K: ja inte spelar vi som serieledare just nu iallafall. Vi ligger på 25% i PP än så länge men mitt otränade öga skulle inte tillskriva det till någon överjävligt bra variant i PP direkt.

Tycker faktiskt att det är en riktig clowntillställning än så länge, två lag som spelar ofokuserat och slarvigt. En måndagsmatch kanske man kan säga?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Woody: Det är väl också som vanligt. Brukar inte heller märka av honom, antingen spelar han inte eller så syns han inte på isen. Oavsett anledning så är det inte bra nog, jag skulle vilja påstå att Enock och Ponomarenko är de sämsta värvningarna hittils. Sedan måste Berglund bort från PP uppställningen. Har vi ingen offensivare spelare där?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
i 5 mot 3 ska pucken sitta
lite bättre skärpa i 3:e TACK!
BIK..effektivt men tråkigt lag o se på
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Heisenberg: Spelar Ponomarenko överhuvudtaget? Jag tror inte jag har hört hans namn nämnas en enda gång.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Jockz: Är väl inte första gången.. Tycker han är så jävla klantig. Han tar dåliga beslut i egen zon. Måste snäppa upp, verkar ha ett snabbt och bra skott dock.
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
J F K: Ser fruktansvärt lojt ut på fler håll :-(
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Helt sjukt frustrerande match att kolla på. Sitter med någon slags stressklump i magen. Känns som "en sån där match" där det slutar med förlust oavsett vad fan vi gör, som att det nästan vore bestämt på förhand att en förlust bara måste komma idag. Karlskoga spelar extremt tråkig hockey, surt att de leder.

Jag gissar på att vi kommer pressa på hela nästa period och vinna skotten med låt oss säga 15-3. Men Karlskoga kommer göra enda målet ändå.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
J F K: De har ju inget flyt heller direkt. Jag tror den här matchen går till förlängning. Han har ju två assist efter knappt två matcher så långt, Dahlén. Däremot tror jag orken tryter än så länge.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
sargad: Skitperiod. Jag tycker att det är för många spelare som är osynliga och då menar jag inte bara i denna match.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: Enock verkar ha spelat färdigt den här matchen efter 2-1an
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: det blir konstigt när båda backarna är rightare så att högerbacken inte kan skjuta direkt. Blir så mycket lättare att läsa av då. Sedan tar ni bara oskymda skott. Dahlén måste ha ledsnat och bar kastade iväg puckarna.

Jag väntar nog några matcher innan jag utropar Dahlén till seriens bästa spelare...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Gavelo: 'Klart starkaste' kanske är lite att ta i:-)
Just nu virrig allmänhetens åkning i Karlskoga.
Ett lag som är väl organiserat och minimerar unforced errors kan nog räcka långt i den här serien även utan några stjärnor.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
jå1: det ser förjävla tarvligt ut i PP 5-3 när Karlskoga står still och bara tittar på hur vi spelar runt runt utan en blekaste idé kring hur vi ska komma in på kassen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Bränner skapligt med lägen ikväll.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: Ja Absolut bänka 22an också hur i helvete kan han få spela box o pp menlös som vanligt i allt..Enock väger han 45kg så är det bra och back
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Woody: Det var jag som skrev att jag tyckte löven och Modo sett bäst ut, det var dock då de, det går snabbt i hockey kan man säga, nu känns Timrå klart starkaste laget, dessutom har ni fått in ligans bästa forward så det är bara att lyfta på hatten.
Modo känns... iskalla och ja jag lämnar det där, även löven har dippat.
Nä dedär med Jimmi E är det en användare ”Mcfire” som sagt att Nubben Norberg har sagt till gemensamma bekanta att han är klar för Modo, ingen aning vad trovärdigheten är i det påståendet är.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
BIK Karlskoga - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: Händer tyvärr lite väl ofta att Hugo ställer till det....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Sätt Enock och Olofsson på bänken för helvete.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Gavelo: Aha. Jo, jag refererade till det jag läste inne hos er. Det verkade som ett ganska säkert rykte. Vad hände?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
hubbenorlen: jag tror jag måste ta ett steg tillbaka och ta på mig dom "allsvenska glasögonen" igen för jag tycker tamefan alla är dåliga. Tycker Karlskoga varit kass, tycker dom flesta vi mött hittills har varit riktigt kassa. Tycker domaren är kass och jag tycker ljudsystemet i Nobelhallen är kass. Det enda jag tycker varit bra är vårt anfallsspel.

Om jag ska försöka vara lite mer seriös så tycker jag vi måste täppa till mittzon bättre. Då ska vi ha en rejäl chans att vinna den här matchen för om vi får korta sekvenser i anfallszon så kommer ju Karlskoga knappt in i zon men dom få gånger dom varit där så har dom kommit in med bra fart.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Woody: Antar att du refererar till det jag skrev typ för en vecka sedan, och jo då tyckte jag det men jag kan väl säga såhär att jag har ändrat den uppfattningen senaste veckan
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: En reflektion jag gjort under höstens matcher är att det ser väldigt bra och lovande ut. Men var är de långa anfallen med hög press. Man ser nästan ingenting av dem. Men det kanske är så modern hockey ser ut?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Skitmål från BIK..hm*
tycker vi spelar rätt bra...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Smokey: Timrå varit mer konstruktivt och borde haft en ledning. Dock känns det inte som man har rätta skärpan riktigt. Passningarna sitter inte riktigt o kommer lite fel. Ska det komma en förlust denna vecka så får den i så fall komma ikväll. Och då blir man förhoppningsvis ännu mer taggad mot Knätofsarna och Nolaskogsarna!
Men skärper de till sig o blir mer noggrann så ska vi bärga detta!💪
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Smokey: Kan det stämma att Jimmie Ericsson är klar för Modo? Låter nästan för bra för att vara sant (för dem). Ganska obegripligt också med tanke på att de redan har ligans klart bästa lag (säger de själva).
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Smokey: tycker anfallsspelet ser ganska ok ut men vilken hönsgård det är i försvaret. Det är lyckopass kors och tvärs.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Ett skitskott. En skitstyrning. Ett skitmål.
1-1. Inte ett dugg rättvist.
Typisk jävla betongmåndag.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Hälge: ...och där kom skitmålet. Vi är bättre men vi är fan inte bra än så länge.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
BIK Karlskoga - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Smokey: Men så rättvist....och vilket vackert mål. NOT.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Olle: Du har helt rätt, men det sitter liksom i generna att det ska vara riktigt svårt att vinna därborta.
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Såja! 0-1.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Man hör Timrååååååååå! Timrååååååå! Timråååååå! Härlig bakgrundskullis i C-Mores sändning från kanonstan.

0-0 men det borde stå 0-3.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-10-16
Hälge: tidigt att dra några slutsatser men det känns inte riktigt som samma Karlskoga som ifjol. Vi är ju tveklöst det spelförande laget i denna period, sen kan ju allt gå rakt åt helvete ändå givetvis.
Kommentera

« · 1843246 · »