1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29

1094260 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
John K:
"Lemmy: Lägg ner snacket om offside eller inte offside! Det är dags för focusering på nästa match."

Jo, såklart ville bara ge Huge den bild han eftersökte, varför läser DU den här tråden fortfarande då för?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Lemmy: Lägg ner snacket om offside eller inte offside! Det är dags för focusering på nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Lemmy: På stillbilden fastnar knappt de rörliga brynäsarna, blir bara streck, hehe. Tur man ser Timråspelarna bra då, lol.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Jo, man vill ju alltid att Timrå ska vinna och visst var det en solklar offside.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Bigthelin: Den känslan kan jag och alla andra Brynäsare relatera till... Det är ett helvete :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Huge: Säger bara det alla vet, Dom som håller på timrå vill se en offside och dom som håller på Brynäs vill inte se en. Omöjligt att se på bilderna när kontakten med pucken är. så det är inte så mycket att göra åt.

Men jag kommer alltid tycka att det är offside så länge jag inte får se en kamera som sitter på någon spelares knä och filmar situvationen som motbevisar mig. precis som du kommer tycka tvärtom:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Bigthelin: Du har absolut rätt inställning när du VILL se en offside... ;-)

Har själv kört med pausknappen liksom du och det går tyvärr inte att få stopp på bilderna i exakt det läge man vill ha.
Och det man vill se är ju exakt NÄR Widings klubba nuddar pucken första gången.
Är det i den framåtrörelse han gör med klubban och sen vänder in i zon med klubban sas uppfiskad på bladet,
eller är nuddar han pucken första gången när klubban är som mest utsträckt?

Om det sista alternativet gäller så är det absolut offside, men allt går ju djävligt fort och hur en linjeman ska hinna göra en tvärsäker bedömning har jag svårt att se.
I såna här fall går dom nog ofta på magkänslan, skulle jag tro.
Fast å andra sidan brukar dom ju hellre blåsa av än fria vid tveksamma fall.

Vi kommer nog inte så mkt längre, så länge nån inte vaskar fram lite bättre bilder. Har försökt hitta sådana men inte lyckats...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
GävleLasse: Precis, tyvärr är det ju så. Känns ju lite extra bittert för alla Timråfans pga tabell läge, uddamålsförlust osv osv osv.

Bara att bita i och skrika sig hes på torsdag istället:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Bigthelin: Linjedomaren hade ingen pausknapp och gjorde en bedömning att situationen var korrekt... You win some you lose some.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Huge: Jag ska påpeka att jag håller på timrå och vill att det ska vara en offside. Men, även om jag läser det du skriver och sedan kollar på hockeyligans bilder med pausknappen i högsta högg. så tycker då jag att han sträcker fram klubban i samma veva som han far över blå linjen. när han sedan drar tillbaka klubban (då tycker i alla fall jag det är mest rimligt att han fått kontroll på pucken) så är han redan över linjen.

jag tycker att det är offside men vad tjänar det till om det är det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Huge: Dom är bara lite bitter de går snart över, förlusterna nu mer är ju rätt tunga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
erathoo: "Herminator: HA HA, brunäs-ögon var det ja, nänä säg åt'an att kolla själv på hockeyligans high-lights....men chansen att få ett erkännande är väl litet...."

Ja, dom rörliga bilderna ger iaf lite mer info än den värdelösa länk du lade ut med en stillbild som inte säger mkt.
Och vad visar då dom rörliga bilderna (så gott det nu går att försöka köra ruta för ruta sas med pausknappen...)

Det man kan se av dessa bilder är att Widing sträcker ut sin klubba för att få tag i pucken. I detta läge befinner sig hans högra skridsko på blå eller iaf inte inne i försvarszon. Sen gäller det att bedöma exakt NÄR Widing anses få kontroll på pucken, vilket är lite svårare. Går inte med säkerhet att avgöra på dessa bilder men det ser ut som att han får kontroll på pucken när han sas fiskar upp pucken i en framåtrörelse med klubban.
Dvs samtidigt som hans högra skridsko befinner sig på blå eller utanför försvarzon.
Om detta scenario är korrekt så är det ingen offside, då det måste räknas som att han backar in i zon med pucken under kontroll.

När du ändå bemödat dig om att klippa och klistra så kan du väl också försöka visa på den hakning som skulle ha föregått vårt vinstmål.
Eller bevis på att det inte skulle ha varit straffslag, vilket många har hävdat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Herminator: HA HA, brunäs-ögon var det ja, nänä säg åt'an att kolla själv på hockeyligans high-lights....men chansen att få ett erkännande är väl litet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Herminator: Ja han får väl gå in och kolla på hockeyligans höjdpunkter från matchen. men kanske även dom manipulerat videon?;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
erathoo: PAW-HUGE menar förmodligen att du har manipulerat bilden i photoshop och på eget bevåg klippt & klistrat in Widing i zon. Spelar ingen roll vilka bevis du visar honom. Han har Brun-ass glasögon på och ser inte sånt där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
erathoo: Ja, den var ju solklar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
erathoo: Pinsamt räcker det med att säga!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
TobiasThyr: Är du inte helt nykter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
TobiasThyr: tyvärr ledsen *
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Huge: tyvärr att göra dig besviken med det fick ett 10tal kalas fulla på vägen hem i bussen =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
TobiasThyr: "Huge: har ni inga egna diskussioner ? , btw hur kan så många låta så lite ? som tikare skämdes man ju igår i gävle när ni mumlade på samma ramsa hela matchen och med en db så låg att vi inte ens hörde som stod bredvid :P"

Jo, vi har egna diskussioner men ibland kan det vara skoj att diskutera över supportergränserna och kommentera lite. Hela sajten bygger liksom lite på idén att man ska "tjöta" och gnabbas lite grann, om jag inte har missuppfattat det hela.
Fast det är du kanske inte intresserad av utan vill hellre plaska runt i din egen ankdamm och syssla med inbördes analyser/kommentarer/gnäll?

Att Gävlepubliken är tystlåten är ett välkänt faktum sen århundraden tillbaka, så ditt jättescoop ger jag inte mkt för.
Huvudsaken är att vi får sista skriket när matchen är slut och 3 pinnar är bärgade.. :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Huge: har ni inga egna diskussioner ? , btw hur kan så många låta så lite ? som tikare skämdes man ju igår i gävle när ni mumlade på samma ramsa hela matchen och med en db så låg att vi inte ens hörde som stod bredvid :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
73Sjöbba: Om Challe försökte vara ironisk i sin kommentar om Lärkings dömande i just den här matchen så säger det isf mer om Challe än om Lärking.
Jag hade en förhoppning att han kanske skulle ha blivit lite mer nyanserad i sin domarkritik men om så inte är fallet så är det bara att beklaga...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
73Sjöbba: Det där räcker för närvarande som svar åt Huge.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Tillägg:
Med tanke på att man många gånger blir förvånad över att domaren inte dömer straffslag vid betydligt klarare lägen där en spelare är mer eller mindre sopren med målvakten, så tycker jag att Lärking visar prov på lite fingertoppskänsla när han tar ett straffslag här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Ambroo: "Det var inte bara det att han agerade fel vid Brynäs båda mål och vid straffen som ALDRIG är/kan vara straff "

Så här säger regelboken om straffslag vid hakning:

"Vid en frilägessituation, när en spelare som har pucken under kontroll är utanför sin försvarszon, inte har nån annan motståndare än målvakten att passera, och han HAKAS BAKIFRÅN och därmed går miste om en klar målchans, skall domaren utdöma ett straffslag"

2 av kriterierna är iaf solklart uppfyllda: han har pucken under kontroll utanför sin försvarszon och blir hakad bakifrån.

Sen kommer vi till kriterium nr 3: har han nån annan än målvakten att passera?
Enligt min mening NEJ.
Widing är så pass nära Backlund i det tilltänkta skottögonblicket att ingen av era killar som befinner sig både till vänster och höger om Widing kan anses befinna sig mellan Widing och Backlund.
Därför tycker jag nog att ett straffslag är högst befogat.
Hade ex er kille som kommer in från vänster befunnit sig en aning mer i skottlinjen så hade det sannolikt bara blivit en tvåa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Ambroo: Inte ens Challe hade ngt att invända mot Lärkings domarinsats, tvärtom. Såg eller hörde man några massiva protester från era spelare eller ledare när Widing backade in i zon med pucken?
Inte mkt va?
Verkar som att de flesta någotsånär objektiva bedömare (och dit räknar jag inte dig och andra cykloper) anser att det inte var domaren som avgjorde den mkt jämna matchen.
Men om vi ska börja leta fel så kan du ju börja med tvåan som Lärking tar på Sandin för interference, den som ger er PP och kvittering. Sandin står stilla, vänder sig om och har helt plötsligt er kille i ansiktet.
Hade varit en stürmerfoul om vi spelat handboll...

"Jag hoppas att Lärking dömt klart på den här nivån. Jag kommer iaf inte att se en enda match till där han är inblandad."

Det där sätter jag på avdelningen besviket fyllesnack mitt i natten och inget annat.
Annars ska det bli intressant att se om du håller ord...
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Pinsamt Timrå IK! Det är pinsamt att förlora mot ett kvalseriebrynäs TROTS att målet är en skänk från ett uselt patrask till domare. Det är pinsamt att ett kvalseriebrynäs får vara bättre än oss i afton. Brynäs förtjänade vinsten och det säger väl allt om timrås bleka insats. Mot kvällens motstånd skall inte ett elitserielag förlora och det säger väl ungefär hur slagkraftiga timrå är just nu. Vi behöver precis alla spelare friska för att rubba ett brynäs fullt av medelmåttor och det är verkligen skrämmande. Sundqvist, vem i hela helvete är det liksom?! Det är ett hån. Han hör hemma med Persson i någon dassig förening som Grums IK.

Upp till bevis, Nästa match måste det visas lite känslor och vilja. Visa att det är brynäs och tälje som hör hemma i den förbannade kvalserien, skit skall skit ha!

Widing klättar ju förresten snabbt upp på en 2:a plats på skottpengslistan bakom Thörnberg. Inte för att han gjorde något speciellt fult, blott för hans totala avsaknad av stake och fysisk spelförmåga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Ambroo: Vi nattugglor säger: ORD!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
73Sjöbba: Jag personligen skiter i om andra lag drabbas. Det är TIK jag har sympatier för och jag har då aldrig varit med om att en domarinsats varit så avgörande för en match utgång. Det var inte bara det att han agerade fel vid Brynäs båda mål och vid straffen som ALDRIG är/kan vara straff utan det var helheten. Karln missade mer än förlåtligt åt ett håll och la ribban på en höjd för ett utav lagen som skulle göra Isinbajeva grön av avund.

Jag gnäller som sagt sällan på domaren och skyller än mindre ofta en förlust på honom, men det jag bevittnade idag/igår är som sagt det värsta jag har sett när Timrå varit inblandade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Huge och Bissett19: Det är såväl utvisning som offside i situationen strax före första målet och det är även solklar utvisning i momentet innan det andra. Inte ens ni kan väl missa detta trots klubbfärg?! Jag trodde faktiskt att ni kunde lite hockey åtminstone och även de enklaste reglerna som rör sporten i sig, men tydligen inte...

Visst gör Backe ett gäng tokräddningar, men det gör även Markström. Sen kan man ju säga att det sista målet är snyggt, visst, men det är ändå ett klart regelbrott som leder till att Dacke får läget och sätter pucken.

Jag hoppas att Lärking dömt klart på den här nivån. Jag kommer iaf inte att se en enda match till där han är inblandad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Essvikare:

Sorry, stammar inte.
Det är bara nätet som är segt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
gud:

A...men,
det var värst vad Challe såg avslagen ut i båset idag.
Jag har inte sett dessa miner förut och inte ställde han upp i pausintevjuerna heller.
Varför???
Jag bara undrar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Hälge: Jag är inte heller arg på DP, utan han gör säkert så gott han kan. Men det räcker tyvärr inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Hälge:
"Angående snacket om dåliga domare så såg jag en riktigt dålig domare i matchen mellan MoDo och FBK alldeles nyss. Claesson heter han."

Exakt! Det är inte bara stackars Timrå som är drabbade av dom dåliga domarna. Det där slår ut sig jämt för alla lag.

Känns fjantigt att skylla på domaren förlust efter förlust.

Det är inte domarnas fel att vi ligger där vi ligger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Hälge: Man kan ju va arg på DP för de, killen är ju fan draftad i 1.a rundan o allt o killen ser fan sämre ut än en e pojke, de är nästan sinnessjukt ju.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Nu har vi en sjukt viktig match (igen) på torsdag.. Fan gör ont inom en.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
DJ Hemp: Jag håller med dig, det är väl inte DP man ska vara arg på. Däremot den/de som tagit hit honom.

Angående snacket om dåliga domare så såg jag en riktigt dålig domare i matchen mellan MoDo och FBK alldeles nyss. Claesson heter han.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Lite plåster på såren är att MODO verkar förlora ikväll också. Då har vi åtminstone 4 poäng upp till slutspelsplatsen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
DJ Hemp: Spelar ingen roll om han gör sitt bästa han suger endå, och ja han som tog hit han kan ta på sig att han gjort årets sämsta värvning oxå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Snoop:

Där håller jag inte med. Det är de som har värvat Dennis Persson som får ta på sig förlusten. Varför skulle DP tacka nej till förtroendet att spela för Timrå IK? Han gör säkert sitt bästa, men räcker inte riktigt till. Men vad ska han göra? Tacka nej till att spela...?

Lärking är för övrigt den ende domare som jag spontant har velat ta ett snack med i slutet av en match. Jag gjorde ett försök och blev i och med detta utslängd från arenan. Det säger en del om såväl DJ Hemp som Lärking...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Laken: Är väl inte domarn fel, de är Dennis Persson som får ta på sig förlusten för han är så tragiskt dålig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Bragd-Birger: Se min blogg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Laken: Fair enough. Vilka av dina brister tycker du att vi ska fokusera på?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Tät match med trist slut. Det räcker så.

Lägligt - i vanlig ordning - med uppehåll. Vill ha Moe tebaks på isen. Förhoppningsvis är Styfen snart redo också. Med dessa två högt i backhierarkin och två andra längre ner tror jag backspelet kommer se bra mycket bättre ut. Det behövs. Även om försvarsspelet på det stora hela varit ljusår bättre efter det senaste uppehållet än före detsamma ser det lätt onaturligt ut. Det kommer liksom inte av sig själv utan total fokusering. Och jag inbillar mig att det är jobbigt att lira på det viset.

Vi behöver en vinnarstreak nu. Ett par treor i följd. Låt oss påbörja en sådan på torsdag.

För övrigt är hockey en skitsport.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
### Vore skönt om alla kunde sluta att skylla på domaren efter varje förlust och istället fokusera på våra egna brister... ###
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Så surt!! Jag kom just hem ifrån matchen. Tyckte vi spelade helt ok trots allt, Markström var riktigt bra. Timråklacken gjorde sitt jobb och ägde hallen stundtals - dock vart de knappt tackade av laget på slutet. Det mesta var nog ganska surt ikväll.. Suck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Bissett19: Ja, Armbroos gnällinlägg överträffas väl bara av Skogs patetiska bortförklaringar.
Helt Ok att gnälla lite när man torskat men nån måtta får det väl ändå vara?

En tät och bra match med mkt kamp där båda målvakterna är suveräna.
Vi får det viktiga förstamålet men åker samtidigt på en tung kvittering.
Sen tycker jag att det är vi som vågar lite mer men dom är hela tiden farliga i sina kontringar.
Små marginaler och ett djävligt snyggt mål som avgör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-11-29
Bissett19: Förvisso, men den nivån han tillät BIF att spela på har inte setts de senaste 2 säsongerna iallafall.
Kommentera

1094260 · »