Herminator: den här allsvenska domaren kan dra hela vägen åt h-vete, vilken katastrofal insats. Timrå däremot, otroligt bra fram till 1-3, därifrån hamnar vi i knä på rajan som var gudomligt bra ikväll.
3-0 ledning tio minuter in i tredje, likväl åker Sobrilen fram.. Riktigt bra genomförd match, och tro fan vi har ett psykologiskt övertag på ett av lagen vi ska ha bakom oss när säsongen summeras. Det är oerhört viktigt, samt att spelet förhoppningsvis börjar sitta nu.
Skönt med hockey igen, nerverna har vaknat till liv igen efter sommaren..
Olle: Hoppas att Freddans plan för målvakterna innefattar att Sami står nästa också. Gör den inte det hoppas jag att man kan vara lite prestigelös och bara ändra planen.
Det var en bra match. Blev lite långt ner i sista. Inte jättekonstigt. Men på det stora hela var det en bra match av Timrå.
Några saker som är extra roligt: - Samis spel. Tryggt, stabilt och förtroendeingivande. Behövdes alltså en dundertabbe från Timrå för att nollan skulle spräckas. - slitvargarna och gamrävarna. Svensson och pansarvagnen från Danmark. Så hjärtvärmande att se dom slita arslet av sig. På SHL-nivå. -förstafemman. Det finns kvalitet där. Känns ju skönt att veta!
Heisenberg: man kan hitta småfel, man kan hitta riktigt positiva grejer. Jag sitter med en känsla som att vi vunnit sm-guld. Svettig och helt färdig. Av en grundserielunkmatch mot Brynäs? Ja men det här var ändå ett bevis. Man drar andan åt sig som att båten som just sjösatts inte ska sjunka. Som att sonen eller dottern inte ska ramla när man slår bort stödhjulen på cykeln.
Det här laget kan vinna hockeymatcher. Vi kan spela riktigt fin hockey. Stödhjulen är borta och nu cyklar vi.
Kerstin_k: Ja och han är grymt nära på att ta 1-3 målet med. Känns ett riktigt stabilt med Rajjan i mål som sagt! Sen var Skägget en riktig sheriff ikväll. Ser ut att hålla på SHL nivå med! LaLeggias mackor!(förutom indianarn då) Zajac och LaLeggia spelar gudomligt ihop offensivt, det jag fortfarande är lite skeptisk emot är när vi kommer möta lag som vi får spela mer försvarsspel emot.
Kerstin_k: min pendel pekade svagt åt JJ innan denna match. Nu pekar den hela vägen mot Rajan, vilken jävla match han gör!? Han kliver fram som en matchvinnare och så länge han spelar så här ska han stå, oavsett om vi vinner eller förlorar.
Väldigt synd att ni har supportrar (supporter) som ska in i Brynäs forumet och håna när det är så go och härlig stämning här inne... Grattis till segern! Inget snack idag, ni var värda varenda poäng! Skål och njut, och på återseende!
Tigerhjärta: det hör till. Scrolla ner några sidor här och kolla vad den där joppen Bifbiffen, eller vad han heter har skrivit i några veckor här inne.
Olle: De enda tanken vi ska ha i skallen framöver är att vara ödmjuka och tro på våra grabbar för vi såg ju ikväll att vi verkligen kan lira riktigt bra o fin hockey!! Timrås furor vajar stolta ikväll!!!💓🙌🙌🙌
Olle: Han har ju tränat på det här ett par säsonger. Bombas med skott och vara "den" det hänger på. I stort sett. Han var grym. Är det här hans normalnivå är den jävligt hög.
Ratties mål är ruggigt snyggt. Ett sånt där mål som motståndarna gör men aldrig Timrå.
Mycket som var bra. Häftigt ändå (tack Freddants?) att laget lyckas ställa om efter första matchen och göra allt i princip bättre.
Nu gäller det på något sätt att hålla den här nivån. Inte tro att man är bäst i världen och tumma på grejer. Det här är, nästan, minimum vad som kommer att krävas varje game day. Gäller att man inte tummar på nått.
LaLeggia-Zajac inne på 5 av matchens 6 mål. Trots den höga klassen dom båda håller så funkar det inte att spela två så pass offensiva backar ihop. J.LaLeggia - T.Erixon, P.Svensson - N.Zajac och O.Bohm - A.Carlson känns mer rimligt
Kerstin_k: tror du sätter huvudet på spiken där, det här måste vara vårt golv, inte taket. Vi möter ett Brynäs som får stora problem att spela sig ur egen zon när dom möter hög press, det bäddade för 0-2 och gav oss momentum i nästan hela matchen. Tar vi nästa match mot Växjö så tror jag att ett absolut drömscenario är att få med sig 2-0 med samma spel. Sista tredjedelen av matchen måste vi sen spela av bättre än vad vi gjorde ikväll för att ta poäng.
LaLeggia och Rattie är klasspelare. Visst, den förstnämnde slår en riktig indianare men förutom det tillför han extremt mycket. Tror man får räkna med att det blir lite impulsivt från den typen av spelare ibland. Men som jag var inne på tidigare, spelet utan puck ikväll är magiskt. Både offensivt och defensivt är det grymt bra ända fram till halvvägs in i tredje. Angående Rajan tyckte jag han såg extravagant ut på försäsongen, han släppte returer och kastade sig fram och tillbaka. Ikväll var han en vägg och bara mänsklig på 2-4 egentligen. Han är ju t.o.m. nära att ta 1-3-pucken.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!