mattias - 74: Ja det känns väl nässta som att det är kört om man inte lyckas denna gång? Personligen så ser jag MIF som den största utmanaren till de två som får kvala från ES.
Jo Malmö är väl vårana främsta utmanare men tror även VIk kan ställa till det en del. Men Leksand och Malmö är de 2 största favoriterna att vinna serien!
Hassan: Såg inte nyförvärven, men alltde står om är våra juniorer, så ska det väl ändå inte vara!! men ändå all ära för dom, dom kommer behövas i framtiden!.. MEN DET SOM OROAR MIG MEST ÄR ÅRETS TIMRÅ. ÄR DET BARA JAG SOM OROAR MIG FÖR TIMRÅ EL????
DET KÄNNS INTE BRA MED CHALLE TYVÄRR..... NYTT SPELSYSTEM SOM INGEN VERKAR FATTA EL. TIMRÅ FÅR VÄLDIGT LITE AVSLUT PÅ SINA MATCHER MEN MYCKET MOT SIG.. FÖRRA SÄSONGEN VAR DET TVÄRTOM.
SÅ JA..JAG ÄR LTE OROLIG OM DETTA VERKLIGEN ÄR RÄTT PIPA....
keni: Håller med om att årets Timrå även oroar mej mest, konstigt vore väl annat? Fjolåret är glömt och framtiden är för långt fram i tiden så att säga. Journalister skriver om juniorer och jag förstår inte vad som är fel med detta? Det är väl kul för dom att få några spaltcentimetrar också?
Ambroo: jo de e sant som du säger! men man blir ju lie orolig att traska in å byta spelsystem å sånt! nej något SM Guld hade ja inte räknat med, bara man inte blir en strykpåse nere i botten, då lirar man på psyket å pressen då kan de bli skitjobbigt!!!
absolut men jag menar bara det att vissa säger kommer vi topp 4;a är jag nöjd men skulle vi vgå till final är det bara en bonus. Challe sa väl att han skulle ta laget till slutspel först och främst vad jag hört men jag kan ha fel !
mattias - 74: Det jag menade var att det är årets uppsättning tik spelare som om möjligt kan oroa någon. Framtiden är inte här än och fornstora dar finns det inte mycket att göra något åt.
Varför är inte SM-guld realistiskt?? Vi förlorade knappt i sudden i sjunde och avgörande mot MorDor, som sedan lyckades snubbla hem bucklan. Och fjolårets Timrå var åtminstone på pappret inte bättre än årets.
Självklart ska han ha cred för att junisarna får spela. Det kommer att behövas en bred trupp för att klara av alla eventuella skador i vinter.
Hahl Bundy: Lugn o fin nu,det tar tid med nytt spelsystem,nya tränare,nya spelare,jag är inte det minsta orolig.Kom igen till jul då får vi se hur det ser ut.
Hawerchuk: " Det smärtar riktigt rejält i hjärtat när jag ser en spelare som är MIF-fostrad, spelat skånepuck och varit så överlägsen ska harva i ett skitlag som bara varit bra nu under 2000-talet."
Måste kännas bra för grabben att MIF har dominerat svensk hockey det senaste sju decenierna förutom de sista sju åren, eller nått.
Hawerchuk: Ja det där var härlig läsning,synd bara att författaren inte är bättre påläst,bara bra på 2000talet????? vad finns det för hockeykultur i malmö.undrar vad J.Hamrin sa när han löste debacklet med att inte få ha matchtröjor på i puben,men nåt bra har han iallafall sagt,det verkar vara en bra gubbe hr Hamrin.Kul ochså att kosken får göra en bra match,är han skadefri så är han jävligt bra,hoppas han får vara det iår han blir väldigt nyttig isåfall.
Undrar vad vi kan vänta oss av em matchen.tror att brynäs blir ett nr för stort,men resultatet är inte så viktigt utan det är matchbilden,lite mer intensitet,kryddat med mindre utvisningar,och inga onödiga skador tack.