1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Det är dags att agera

« · 1417689 · » Till forumet


Sv: Det är dags att agera
Kostiainen: Jag tror att Timrå kommer avvakta, lite sådär i största allmänhet, fast med lite eftertryck. Det är handlingskraftigt för att vara Linkan - ett avvaktande som ger mersmak om en säger.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
bobrov: iofs så kan jag störa mig på min landsman ove sundberg...

Men tanken är rätt i min värld. Ska vi lyfta, vinna matcher, göra fler mål, locka publik så är det klokt att bygga runt vampola. Han har det där spel tekniska kunnandet pluss vinnarskalle så det räcker o blir över. Han är en jävla tillgång o ett jätte fint grundämne att bygga en fantastisk offensiv kedja samt pp på. Fan tänk er vampola - växjös iggy - saiks holloway... hur många poäng skulle man kunna klämma ur dom ihop?

Pärra o pikken var bra i teorin ihop med vampen men eftersom pikken har slaknat sedan styf försvan o timo helt enkelt är på väg att falna åtminstonde kroppsligt så blev det juh inte direkt succe i verkligheten.. det känns som om vampola blir väldigt ensammen på toppen...

Murley har tillräkligt bra spelsinne för att lira ihop med vampen men murran klarar av att producera ihop med nästan vem som helst...

Jag tror ändå att en sådan som brendl skulle bli succe ihop med vampola. Petr blir en spelfördelare o brendl pangar på som en dåre...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
När någon här inne kammar hem drömvinsten på Lotto så kanske vi kan plocka hit någon av de där gossarna. Tror inte Brendl spelar i Timrå, men gör han det så kommer det att vara en förstärkning för laget, alltså bra.

Vi behöver egentligen 2-3 backar och lika många forwards. Dock kommer inte detta heller att lösa några problem utan det är hårt hårt hårt arbete som räknas.

Tror Timrå skulle behöva ruska om i hela organisationen. Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
T T:

Viktigt. Utan honom kommer dom tappa.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
T T: Ja, nu kan han ju stretcha och jogga ner i Ryssland som alla andra.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
T T: Där ser man. Hela pressmeddelandet kändes som en stor känga till Polismyndigheterna. Tror iof att försäljningen blivit av oavsett vad. Poliskostnaderna blev säkert väldigt bekvämt att skylla på för att inte reta upp fansen.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Taurus: Du är duktig på det här med utropstecken du :)

Iallafall så säger jag såhär till er alla.

Tagga ner några kilon.. Linkan kommer agera, han kommer smörja sin lönnfeta kropp med några liter brun utan sol, åka hem och lusläsa EP, eventuellt bolla lite idéer med Boork och Wikegård. Sen kommer värvningsbomben!

Henrik Petré och Jeppe Samuelsson återvänder till TIK!!!!!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Taurus: Ärligt; hur många av dom tror du Timrå har en realistisk chans att signa?

Jag tror att vi kommer att få en finne som antingen FW eller B. Typ; Viinanen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Taurus: För rätt pengar finns alla på marknaden.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Jensen_12:

Mats Zuccarello, Fredrik Bremberg, Pavel Brendl, Daniel Fernholm, Björn Melin, Mika Zibanejade,Sean Avery, Anton Strålman och Robban Nilsson finns på marknaden nu!!!!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
bobrov:

Där sa du ett sanningen ord! Tror det skulle lyfta Vampen mycket oxå!!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Jensen_12: När det gäller en ev. värvning av brendl så är det troligtvis även ett lyft för Vampola då han får en landsman i laget ???
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Jensen_12:

Brendl skulle helt klart vara en injektion nu!! Sedan om han är som han är får man fan som tränare och medspelare bara ta och knipa käft då man bevisligen inte skapar nåt själva!! Här gäller det att överleva denna säsong, för att förhoppningsvis lyckas bättre i nästa!!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
fredriko74:

Punk 4 tycker jag inte ens behöver ifrågasättas!! Vi har ju fakta så det räcker!! Eller??
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Tog nyss igen mig lite här på HS efter helgen som gått, och läser att Linkan varit i kontakt med Brendls agent. Det i sig är ju inte direkt något som säger att Brendl kommer lira i Timrå snart, men likväl ett tecken på att han faktiskt jobbar och inte spelar Angry Birds på arbetstid.

Jag har lite blandade känslor när det gäller Brendl. Den bilden man fått av honom är att han är en ganska loj och slö spelare, inte direkt nåon lagspelare om man säger så. Jag är tveksam till hur Perra skulle hantera en spelare som Brendl, det känns som att Perra vill se ett lag, inte individuella prestationer osv.

Samtidigt tror jag att Brendl kan vara ett riktigt lyft för vår offensiv. Han tvekar inte att skjuta, han kan säkerligen lära Mat Robinson en hel del när det gäller direktskott också. Jag tror att det kan behövas för att vända den trend vi är inne i nu.

Om Brendl kommer hit så vill jag se honom i PP hela tiden, non-stop. Han ska visa resten av laget att det är bra att skjuta mycket och att målen kommer trilla in till slut. Det bara är så.

Detta får dock INTE begränsa värvningen av en bra back. Skulle Strålman bli aktuell på riktigt för Timrå så ser jag hellre bara honom än Brendl + back.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: jojo, mycke svammel ska man höra, känns som man hört detta ett tag nu.....

vad hände egentligen efter 'krismötet' för en månad sen? ingenting förutom att Hallonet o granaten är tebaks..
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
73Sjöbba: Mm, ska bli intressant. Kommer garanterat få svar. Han skrev ett vänligt - välformulerat svar till mig i våras.

Men grejen är väl bara att man pratar i sagor väldigt ofta, det ska låta bra utåt men tyvärr har man svårt att checka av de uppsatta målen. Det är tragiskt!

Kämpa !
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
fredriko74: Ska bli spännande och se om du får något svar.
Det har gått 8 dagar nu sedan jag mailade svenska domareförbundet där jag bad om en förklaring hur man bedömde utvisningarna som jag bifogade Olles länk till. Har ej fått svar än på. Det kan man tolka som man vill på.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kerstin_k: Tog mig tid igår och skrev ett mail iår igen till Christer Ericson.

Denna gång tog jag i lite medhandskarna och krävde svar på en del frågor - funderingar.

Fick svar i våras att flera justeringar skulle göras inför årets säsong, man skulle se över de punkter där man inte klarat det uppsatta målet.

I detta mailet tog jag upp raka konkreta frågor såsom:

1. Hur tänkte man när man värvade några fd spelare som inte presterat en hög lägsta nivå i andra ES klubbar?

2. Vilka åtgärder kommer att vidtas nu i skrivande stund? Kommer man att värva eller hoppas att det vänder ändå? (Till det sistnämnda är jag oerhört skeptisk).

3.Hur löst sitter tränarna i nuläget? Här ser man klara problem med att få ihop ett fungerande tryggt grundspel. Jag är väldigt skeptisk att värvning av 1-2 nya spelare kan förbättra den punkten. (Hoppas jag har fel)

4. När det inte klickat i spelet, då bör den ansvarige för värvningarna Stefan Lindqvist ifrågasättas, här tycker jag man ska utvärdera fler än en gång och det helst så snabbt som möjligt. Det är dyrbart att ramla ur ES.


Ser fram emot ett svar , ska bli spännande att se om målen kommer att uppnås bättre än i våras.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: Du ska se att Jerofeijevs snart kommer in och frälser oss som storfräsarback.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kerstin_k: Ett sätt att visa handlingskraft hade varit att få läsa typ: "-Så fort slutsignalen ljöd efter lördagens förlustmatch kallade vi in styrelsen och har suttit i möte sedan dess. Vi har insett att saker måste ske nu, helst igår. Nu har vi enats om en strategi som vi redan nu arbetar efter. Den strategin visar på handlingskraft."

Jag är så trött på alla dessa "om och men", "stenar hit och dit", "sonderingar av spelare" o.s.v.

Gaaaah!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: -här är vi kända för att inte byta tränare...

det är juh hedersamt! ibland...

men nu verkar juh perra inte klara av att få spretiga timrå att dra åt rätt håll sammtidigt sååååå... ???

jaja.

Brendl?

orkar man verkligen med en diva som tydligen får exem av att befinna sig på "fel" sida röd?

vanligtvis NEJ! nu: JA!!!!! fan vi måste göra mer mål! o en sak som vampola o brendl skulle ha gemensamt är att om timrå leder en match så skulle dem aldrig komma på tanken att det är klart. nu kan vi backa hem o försvara hem 1-0 a´la football styyyle! ikke en chans att en av norra europas målkåtaste faan skulle safa hem en match... JAG vill se sådana individer nu! vad ska man vänta på liksom?

det lag jag trodde timrå skulle bli kanske kan börja få igång sitt spel lagom till slutet av januari... då är det för sent... det är juh nu vi måste få igång allting...

c-e sprutar floskler som vanligt... i mina ögon en patetisk figur... ok jag hade fel om att timrå ik skulle bli bra i år jag kan ha fel ang ce med...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: Floskelfabriken.se/timråik

Det pratas en massa från alla håll, men inget konkret finns att ta på. "Vända på alla stenar" - jaha, vad menar man då? "det gäller att få alla att bli bättre" - jajjamän, helt klart. Men exakt hur tänkte man göra det?! "inte kända för att sparka tränare" - och det skulle vara något positivt i dagsläget?!

Det blir mycket bla bla just nu. Hoppas att mötet styrelsen skulle ha i veckan styr upp lite, att dom arbetar fram klara direktiv och sedan kunna gå ut med vad som gäller för att lugna fans och sponsorer.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Mackelito: Man blir ganska så små arg på vissa kommentarer el. hur?

"Vi borde ha haft en back för längesen."

Nähä, Sherlock?
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: Vadå "Så här i efterhand så borde det gjort tidigare"

HAR DOM INTE LÄRT SIG ETT PISS FRÅN FÖRRA SÄSONGEN? JÄVLA IDIIIIOT.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Johnny Bravo: Det är brukligt att säga att tränarna sitter säkert tills man hittat en ersättare. Jakten på en ny tränare kan pågå för fullt, men att säga till pressen att man diskuterar tränarfrågan skulle inte åstadkomma någonting konstruktivt alls utan bara pulvrisera den lilla auktoritet Perra har kvar.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Nu ska det "bara" vändas på lite stenar hit och dit, sedan smäller det. Den back som skulle vara här innan säsong kan vara här redan efter jul (typ), det kanske kommer en forward också...vem vet.
Men tränarna sitter säkert, som alla andra individer i gruppen.
Snart händer nog något...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Johnny Bravo: Agera... aha, de har redan utexaminerats från kursen i Potemkinkulissnickerier och ska nu börja spela buskis.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Läser i Dagbladet idag att C Ericson säger att: "Vi måste agera!"

På hur får man inget svar, tycker jag, eftersom tränarna sitter säkert...

Ja ja jag säger då det!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Wayne Gresky: Du missar min poäng. Det finns inget 'nästa säsong'. Det är nu eller om 20 år. Jag såg TIK-TEG typ 1985. Jag har glidit på plywooden under matchklockan. Jag kan verkligen inte fatta hur klubben, mot bakgrund av detta, kan introducera en hemsida helt utan klubbmärke. Skrämmande.

Smokey; inte PR. Jag köper vapen åt dig och resten av svenska folket...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
danne80: ja vaffan ska murran väck för? Robinson är riktigt lovade men...

Murran producerar juh förfan!

Om man behöver en ikke eu plats för en superback = hyr ut robinson men riv inte kontraktet.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Smokey: Det är det snällaste jag hört någon säga sen du bad tjejen i Nyköping typ 2001 att inte ta av sig sin sista reklam t-shirt...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
danne80: Mm . Vilket genidrag
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
danne80:

Ska vi dumpa vår bästa back mot en forward som kommer ha klippkort hos disciplinnämnden ?
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
värva avery ut med robinson
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
haggen: Haha ja tänk dig Zäta slår en signal till Styrelsen och säger "Ni får 5 millar att värva för om Linkan går idag" :-P
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
superfalle:

Visst men då han drog så blev vi ju ännu bättre - ett par säsonger i alla fall.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
KORITFW:

För att lösa krisen kortsiktigt så vore det drömmen - "Jasså Linkan, jajjemen här har du 5 mille sen vill jag inte se dig i föreningen en dag till - Schas! tillbaka till kattlådan med dig.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
haggen:man kan även säga att timrå har z att tacka för väldigt mycket
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
haggen: eller hur han sitter ju på en halv miljard för fan...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Wayne Gresky:

En lösning på det hela vore kanske att slå Z en signal, han har Timrå att tacka för väldigt mycket så han lär inte säga nej.

Om nu någon vågar ringa.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Tjalle: Liten reality check.

1. Johnsson måste bort. Det kostar, men det finns inget alternativ om Timrå ska överleva.

2. Ett återinfört klubbmärke skulle säkert kunna tilltala vissa av fansen, samt signalera en nystart. Kan vara något att genomföra under sommaren. Att göra en sådan sak nu skulle bara utstråla panik och total anarki i klubbledningen.

3. Det finns tyvärr bara ett riktigt bra sätt att locka folk till arenan, och det är att vinna matcher. Känns dock som något som måste försökas, gärna i samarbete med någon sponsor.

4. Fullt utförbart, men jag är tveksam till vilken effekt det har.

5. Styrelse och ledning har huvuduppgifterna att förstärka laget samt ragga ihop pengar till att finansiera detta. Jag är tveksam till att det finns kraft nog att diskutera en total makeover av klubben samtidigt.

6. Håller med, en arenadiskussion gynnar inte Timrå i dagsläget.

7. Det skadar inte att försöka.

8. Näringsliv ska absolut involveras, utan näringslivets medverka så går det inte att bedriva toppidrott.

9. Här är den svåra frågan. Om man inte satsar så lär laget med största sannolikhet sladda i tabellen vilket leder till sjunkande publiksiffror och usel ekonomi. Satsar man så finns det en liten chans att laget spottar upp sig och drar lite mer folk vilket genererar intäkter. Jag tvivlar dock på att publiksnittet då skulle överträffade det budgeterade. Ekonomisk kris hur man än gör är det som väntar. Det handlar om att klara elitserieplatsen och elitlicensen samtidigt, det kommer att bli tufft!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
zaccodog: Dom ringde alltid till farsan när han hade företaget igång. Kan ju vara som så att Timrå, dumt nog, anser sig vara stora nog för att det blir företagarnas sak, och inte Timrås, att se till att sponsra Timrå.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
htikare: Man kan undra vad slags försäljningorganisation TIK har.Som egen företagare får jag varje år samtal från både Giffarna (som jag sponsrar) o SH.Men från TIK hörs inte ett pip.Det är flera företagare som säger samma sak.Är det för att vi kommer från Sundsvall
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Tjalle: Jobbar du med PR och marknadsföring? Kloka ord.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kerstin_k: ja när linkan säger att tränarna sitter säkra så tror jag risken är stor att när man äntligen vågar sätta föreningen före personer i praktisk handling så är det för sent om vi saknar tydligt spelsystem nu efter två Perra säsonger så lär vi gör det också till våren då vi möter haralltattvinnalag som Västerås m fl. för att inet tala om det elitlaget som följer oss till kvalserien


hoppas föreningen nu släpper all ev stolhet överbord o atr ett övergripande grepp..talar med alla sina sponsorer om läget vågar be om hjälp från alla håll o kanter o erkänner förbehållslöst att man hamnat riktigt snett o därför måste ta ett gemensamt nytt grepp...på tränarsidan..värvningar..försöka sälja byta bort dyra spelare som Picken som gör nåt rappt mål ibland men annars överlag nästan står still på skridskorna....centersidan där fins bara två som kan ta pucken snabbt med driv in i anfallszon....Larsson o Vampola o de spelar numera bäst i samma kedja..
Johan A är för långsam o Hagos ännu långsammare o hamnar alltid vid sargen där han stannar..blockerar sedan pucken med skridskorna o där står man tills pucken kommer loss o hamnar hos motståndarna som då har ca tio meters försprång vilket upprepas ständigt under matcherna..

så det skulle behövas BÅDE EN center o EN stabil back först o främst..hagos o Johan A är i bästa fall för dyra 3e o 4e centrar
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Tjalle: bra förslag rakt igenom. När vi summerar säsongen så kanske, kanske föreningen har gjort...hm...få se...ska vi säga...tv..öh..en av dina punkter.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Jag är av uppfattningen att den situation vi nu befinner oss i är resultat av flera års misskötsel av föreningen. Klubben har helt enkelt inte mäktat med att skapa vare sig målsättningar eller resurser för att skapa en kontinuitet i verksamheten. Detta till skillnad mot samtliga andra Norrlandslag som, även om de sportsliga resultaten i vissa fall uteblivet, fortsätter att engagera såväl lokalt som nationellt.

Att säsongsstarten blivit som den blivit är enligt mig bara ytterligare ett tecken på de brister som föreningen har - Det talades inledningsvis om en klassback och en klassforward till och det slutade med Jonathan Hedström (som förvisso överraskat åtminstone mig. Förlåt mig).

Att ytterligare harva historia nu finns det inte tid för. Istället är det avgörande att klubben visar handlingskraft inför den situation som vi hamnat i.

Mina förslag för att klart och tydlig markera att klubben inser allvaret och ni vidtar åtgärder för att vända trenden är;

1. Entlediga Pärra och Clabbe, En tränarstab ska enligt mig ha såväl engagemang och taktiskt kunnande som en förmåga att få ut max av de tillgängliga spelarmaterialet. Här har de misslyckats på samtliga punkter. Jag tror Nubben fortsatt kan göra ett mycket stort jobb som assisterande. Den som anlitas som huvudtränare bör, för att komplettera Nubben, ha ett stort taktiskt kunnande och förmåga att låta varje spelare bidra med sina specifika egenskaper.

2. Återinför klubbmärket. Detta må vara trivialt, men jag tror att det nu om någonsin är viktigt att klubben markerar en förändring. Ett extremt enkel sätt att göra detta utåt är att klubben framhäver den historiska bas som vår verksamhet vilar på.

3. Locka tillbaka publiken till arenan, Detta sker förslagsvis genom att tydlig sälja in den förändring som sker och krydda med rabatterade erbjudanden (2 för 1, gratis i rött och vitt). En initialt inkomsttapp - men en boost för hela klubbem.

4. Byt all pausmusik som spelas - det ska kännas på plats i arenan att en ny era har startat.

5. Ta ett allvarligt snack inom styrelse och övrig ledning (sportchef och tränare) kring hur denna förändring ska förmedlas. Den handlingsförlamning som nu råder i termer av "vi avvaktar", "begränsad ekonomi", "se oss själva i spegeln" måste brytas. Det må vara sanningar - men det är inte detta som ska förmedlas om publik och näringsliv ska engageras.

6. Var tydliga med att alla arenaplaner osv ligger på is. Att de åtgärder som klubben nu genomför är så viktiga att allt annat lagts åt sidan.

7. Engagera publiken genom insamlingar - detta handlar inte enbart om ekonomi utan också om engagemanget som sådant. SSK drog ex in 300.000 till sin klubb, men viktigast av allt - de fick medial uppmärksamhet som förmedlar en vilja som också näringsliv vill förknippas med.

8. Engagera näringslivet i det förändringsarbete som sker. Jag är övertygad om (rentav vet) att det finns mer att hämta här, men att den handlingsförlamning som råder närmast kan jämföras med Greklandskrisen. Vem vill låta sitt företag förknippas med en detta?

9. Gör en-två spektakuläre spelarvärvningar som vid behov tillåts gå utanför ekonomisk ram. Detta inte enbart för att få andra spelare, utan också för att skapa en nyfikenhet kring 'det nya' laget.

Jag återkommer en vacker dag med mina förslag på längre sikt.

Mot bättring!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Tror inte den där superamerikanen är gratis heller
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
yngwie: Vi har startat en egen centralbank som trycker pengar från tomma intet, ungefär som Federal Reserve. Kan de komma undan så kan vi ;)
Kommentera

« · 1417689 · »