1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582790 inlägg · 6215 ämnen

Det är dags att agera

« · 1417540 · » Till forumet


Sv: Det är dags att agera
Linkan från dagbladet, 28:e september:

"– Nu är vi nere i skiten. Vi är sist i serien och vi gör en sådan här urusel insats. Enda vägen är upp och nu gäller det att hitta rätt knappar att trycka på. Det går inte att sitta och rulla tummarna nu utan vi måste sätta oss ner och diskutera åtgärder. Vi måste hitta vägar att gå. Vi har inte råd att sitta och fisa och inte göra något, säger Lindqvist."

Som jag ser det är det precis vad man gjort. Suttit och fisit, inte har jag sett eller hört talas om någon som helst åtgärd från ledarhåll. Maken till handlingsförlamat har jag inte varit med om...
Vad som värre är, är att man går ut i pressen och deklarerar att man minsann inte kommer att sitta o 'fisa', för att sedan göra exakt det...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
yngwie: När Linkan säger att de tittar på Brendl, mer eller mindre kryptiskt, innebär det ju att Timrå ska ha in en ny forward.
Så antingen har de frigjort ännu mer pengar (förutom till backen), eller så ska de göra sig av med någon i den befintliga truppen.
Och då finns det rimligen bara ett alternativ: Pikkarainen. Han är den enda som kostar mycket och levererar lite.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
yngwie: Joe Labero
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Tycker dock Linkan är inne på rätt spår, en mental tränare till truppen tror jag vore bra! Däremot så stannar hans tankebana lite för tidigt.

* Linkan själv borde ha en scout- och "bygga ett slagkraftigt lag" -tränare.

* TJ borde ha en ekonomisk tränare (Lyxfällan style)

* CE borde ha en tränare i vilket ansvar man har som styrelseordförande och vilka krav som borde ställas på en klubbchef i den rollen.

* Marknadsavdelningen borde ha en sälj tränare.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
bobrov:

Vars ska ni få dom pengarna i från?
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Anonymous: Min Önskan In med:Brendl + Strålman ut med Clabbe-Perra + försök att få nån finsk klubb att ta över Pikkens kontrakt sen är det bara att köra.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Johnny Bravo: Jag är helt inne på honom nu. Han ska fanken hit och frälsa oss. Perra får bli hur lack han vill på Brendls inställning men den här gången är det Perra som får gå, inte våran stjärnspelare. Ja Corso jag saknar dig också.

Gärna Try Out på Brendl ändå, är han så kåt på Sverige så finner han sig i det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Johnny Bravo: Ska vi ta Brendl så måste ju Perra bort. Det finns inte en chans i världen att han skulle acceptera en sådan typ av spelare.
Så: Bort med Perra och Pikkarainen och in med Brendl och en bra back.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Johnny Bravo: haha " Tags: Ilkka Pikkarainen, Målkung, Pavel Brendl, Petr Vampola, Timrå IK, Värvning " det var väldigt riktagt till 'TIK.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Johnny Bravo: Helt rätt. Vi är en position där vi måste chansa.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
RocknRolf2: Ja jag gråter inte om Perra får gå. Det jag menade var att det är ingen ide att blicka bakåt nu. Bort med tränaren, in med spelare, bara det händer nått.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Apropå Brendl o Timrå. Här är en som tycker till.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
RocknRolf2: Det är ett försök som INTE kan bli sämre.
En All-in chansning, när man är totalt körd, men som kan gå hem med lite flyt.
Allt att vinna. Inget att förlora.

Så är den krassa sanningen.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
jå1: Och en lösning är att sparka tränarparet. Det kanske inte hjälper särskilt men det är iaf ett försök och en tydlig markering.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kostiainen: 1 miljon flygtimmar? :P

Förstår vad du menar dock
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
- Sämsta Sportchefen
- Sämsta tränaren
Vi ligger sist...

Tragiskt.

Dags att fokusera på att överleva kvalserien, vad krävs?
- Kall rutinerad tränare ...
- Rutinerade backar ...
- Spelare som kliver fram och leder laget
- lagmoral och vilja ...
- Matchvinnande målvakt ...

Ser inte så lovande ut alltså.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: Som jag skrivit förrut om detta så har jag talat med marknadsavdelningen och fått till svar :
Vi vill inte sänka oss till den nivån "
Tycker att det skulle vara bäst om TIK kunde " sänka " sig till den nivån.
Man blir bara som ett stort frågetecken när man läser att Frölunda kan ge Fernholm ett långtids kontrakt när föreningen gick flera milijoner back och har fått tagit banklån för att klara sig.
TIK måste " sänka " sig och tala med sponsorer eller ta " banklån " ????
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
73Sjöbba: garanterat
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kerstin_k: Ärligt talat så skiter jag vems fel det är för tillfället, känns viktigare att fokuser på en lösning nu.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kerstin_k: Men Hagos tillhör ju elitseriens bästa tekare, sägs det. Inte i någon av de matcher som jag har sett kan jag säga att jag har sett detta. En bra tekare vinner dessutom viktiga tekningar. I egen zon, i boxplay, i power play. Inte nånstans där kan jag placera Yared Hagos, tyvärr, för jag hade förstås gärna sett detta ske.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
73Sjöbba: eller så menar han bara att det är överflödigt att LETA syndabockar när alla ändå redan vet vilka dom är.

Och ärligt; visst fasiken skulle vi kunna entlediga Hagos från sitt kontrakt också? Speciellt om han verkligen är så dyr som det sas att han var. Snacka om att tillföra nada i match efter match.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Lysande kommentar av Linkan:

Sportchefen Stefan Lindqvist:
- Jag tycker inte att vi ska leta syndabockar

Är han rädd att utses till FAIL #1?
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Av säsongens ev vinst försvann några hundra tusen kronor igår, då det endast var 3600 besökande på gårdagens match. Risken är att denna publiksiffra kan vara bestående eller sjunka ännu mer. Fortsätter det så lär det minst kosta ett par miljoner, vilket lär göra det svårt att visa plusresultat.

Som flera här efterlyst så skulle någon form av ekonomisk redovisning vara önskvärd. Även hur man resonerar nu när paniken är nära, ska man bromsa sig fram i en uppförsbacke?
Eller finns det utrymme för någon plan B?

Se på ett lag som är jämndåliga med oss i år, iaf var det tills för några omgångar sedan. Färjestad. Där har man iaf agerat utan att göra några jätteinköp, visst dom har en bättre grundtrupp. Men man försöker iaf göra något åt saken, vilket har gett 3 raka segrar nu. Vad har timrå gjort?
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: Ähh, planen har ju vart ända sen solariemannen kom till klubben att köra ner den i skiten, sen satsar vi på Sundsvall hockey istället, bygg en ny arena, sponsorerna kommer storsatsa och vips så är Timrå lillebror och laget i ES heter Sundsvall hockey. Och alla är glada och nöjda.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Smokey: Och bli de inte säkra källor så blir de något annat......Vinkällor kanske;)
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Harryhaffa: "Säkra" källor är alltid "säkra" källor tills de blir säkra källor.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Smokey: "säkra" källor??...Domus trappan??...eller har Domustrappan efter ombyggnation, till ramp till systembolagets entre, blivit förflyttad till ett annat comuniti forum idag??...DÅÅÅ! har jag fått en del intresant info med;)
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Tjalle: Det måste betyda att Timrå ska anställa en sportchefsduo bestående av typ Bloggarjimmy och Tjacka?
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Smokey: Perra har ju flirtat med Fbk så det varit rent äckligt så man får hoppas att det burit frukt.
Pavel Blended lät tyvärr långt bort i den där artikeln tyckte jag.
Dessutom såg vi igår att vi skulle behöva en målvakt....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Aftonbladet ang sportchefer:
Till sist: alla lyckas inte. Timrås Stefan Lindqvist tog över jobbet för drygt tre år sedan när Kent Norberg flyttade till Frölunda. Under den här tiden har Lindqvist försvagat truppen för varje säsong och nu talar det mesta för att det slutar med kvalserien.

Ändå har inte Timrå haft någon mindre spelarbudget än de andra lagen på den nedre halvan. Felrekryteringarna har inte bara inneburit ett sportsligt misslyckande. Det har även kraftfullt dränerat Timrås ekonomi.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Varför kan inte Timrå IK ta kontakt med sina stora sponsorer och be om ekonomisk hjälp? Så fungerar det i de flesta föreningar. Man bjuder in stora sponsorer, berättar vilken plan man har och berättar hur stor ekonomisk hjälp man behöver.
Senast i morse berättade en stor sponsor (kanske rent av den största) att han tyckte det var märkligt att inte föreningen tagit kontakt med dem för att diskutera eventuella förstärkningar vilket denna person såg som väldigt nödvändigt om laget skulle ha någon chans i serien och eventuellt i en kvalserie.
Det är dags att svälja stoltheten, eller vad det nu beror på, och jaga pengar för att förstärka det här laget. Om man inte tänker ta av det förväntade resultatet så får man söka pengar på annat sätt. När det dessutom verkar finnas företag och ideella krafter därute som är beredd att kliva in så är det inte så mycket att fundera på.

Balansen man försökt jobba med den här säsongen har ju inte fungerat. Tanken har varit att ha ett så pass konkurrenskraftigt lag att publiken fortfarande lockas till arenan och att restauranger och loger fortfarande är relativt välbesökt. Nu ser vi hur det ser ut. Det är svart i de loger som är för uthyrning, man kan boka en loge för 1000:-/person inkluderat biljett, mat och dryck. Detta kostade tidigare minst det dubbla och då var det ofta fullt hus. Nu kan det sitta 8-10 stycken i loge med plats för 30...o.s.v.
Vad jag vill ha sagt är att det måste gå fort att försöka locka tillbaka publiken. Fortsätter det så här kan vi glömma något plusresultat eftersom man från föreningens sida hållit igen för mycket vilket påverkat resultatet så pass mycket att publiken inte längre tycker att produkten är intressant längre.
Det här kan dock vända snabbt bara man inser allvaret. Nu måste man agera för att överleva. Se till att produkten Timrå IK sprattlar till, se till att hoppet hos oss supportrar väcks till liv igen. Då kan det gå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Tjalle: det är så bra skrivit så man jublar.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Olle: "Ska man investera i god whisky så ska man alltid gå på single malt, aldrig blended, så man vet vad man får" Skriver du.

Detta måste väl vara årets mest förvirrade inlägg. Skillnaden mellan "single malt" och "blended" är väl att "blended" innebär man blandar olika whiskys så att man alltid får det man vill ha när man köper sin favvo. "Singel malt" är väl mest att du får oblandad whisky från ett specifikt kokeri och vanligtvis en specifik lagring?

Efter mina upplevelser med whiskydrickare och whiskytillverkare har jag förstått att till exempel skottar och många andra mest tjackar "blendet" då den som alltid är "så man vet vad man får". Och dessutom är den vanligtvis lite billigare än "singel malt".

Men det är klart, är du en som investerar i whisky, då kan man kanske förstå ditt resonemang... Men för oss andra som får hålla hårt i slantarna och mer söker vardagliga sidekicks och lite najs lätt eller tung bedövning i jakt på nya smakerövringar i skuggan av TIK:s vardagar och numera allt mer sällsynta fester, erbjuder "blended" faktiskt många spännande alternativ.

Här kommer en höjdare för fattiga TIK:are i jakt på dryckesnirvana.

Ta en Explorer. Tjacka ett par begagnade och hårt tjärade "vita blixten" (Bäst är lagg från ärevördiga I5) häll sedan Explorer försiktigt över belagen och slicka därefter upp den från brättet och neråt.

Riktiga kännare hävdar att en väl uppslickad dryck kan ha spår av både Talisker, Singleton och Port Ellen...

För övrigt har jag fått info från "säkra" källor att Perra & co är på väg hem till typ vargarnas kungarike.
Kommentera


Sv: Det är dags att agera
Harryhaffa: men kom igen.

Vad tror du SAS väljer för piloter till deras 12 timmars flygningar till Bangkok?

Ungar som inte gått klart skolan eller en Erfaren pilot som har över 1 miljon flygtimmar?


1 Junior kanske kan hoppa in och producera, men det är isåfall i väldigt rätt omgivning. Tex Vampola/Brendl/Bremberg.

1 hel kedja väger för lätt och är för oerfaren för att göra mer än några strö-mål nångång.

Kolla hur det gick Pääjärvis och Landers första år på Elitnivå...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kostiainen: Kan gå alldelens himla utmärkt, frölunda gjorde samma sak för många år sedan och det funkade...

En Junior femma skulle visst produsera tror jag, då de har så mycket att spela för, 1) en plats i laget 2) de har hjärta och är uppvuxen med klubben, och haft en dröm om att spela i A-Laget...så de kommer isf ta den chansen...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Harryhaffa: jag syftade på en femma som har möjlighet att producera lite.

Men ta upp dina jävla junisar och se hur det går..

Vi har ju förhelvete redan Beyoncé, den enda ur J20 som orkar hänga med på elitnivå.

De duger för avlastning, men att förvänta sig någon vidare produktion är tamefan att vara riktigt jävla skelögd.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Burkmat: Såg inte Linkan på matchen igår , eller ????
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Jag tror att Pikkarainen inte är riktigt frisk ännu efter " bacillen " han hade tidigare ,
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Kostiainen: Får man bryta in här i klubben för inbördes beundran??..

Okey Ta hit superdivan brendl, visst bra spelare men kommer han funka, kommer han va lika bra om han inte funka med sina medspelare..

Tror ingen förstod vad jag menade längre ner med att spelarna skulle skriiva ner vilka de som finns i laget de trivdes bäst med och spela med..Det innebär att just de spelare skulle spela ilag,

Och de spelarna skulle tillsammans gå igenom...HUR!! de ville spela för det skulle funka bäst för dem..

Och DÅ!!! kanske man inte behöver värva så j-la mycket och dyrt, för man kanske får tre a´fyra fungerande femmor...

Så varför haka upp sig på en spelare bara för en kåt supporter vill se den i laget, och sitta och onnanera till...övergår mitt förstånd.

En stjärnspelare kan sänka laget med, Vampola är ett bra exempel, han spelar hela tiden med tre motspelare på sig, får han hjälp och plocka bort dem, då kan han spela ut, och hur var det undre trout sässongen, "Z" skulle göra allt, alla pass gick till han, vare sig han åkte skridskor eller inte..funkar inte....Okey ta upp en gallerfemma från J20 och de kommer göra underverk...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Anonymous: Fan vad skönt att se nån skjuter utan att tveka. Det var länge sen vi hade nån sån.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Mumma vilken kedja med Brendl - Vampola - Bremberg.

nomnomnomnomnom
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Jo.

Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Anonymous: Tycker inte att vi riktigt har tid att prova och chansa så mycket mer. Känns som att vi behöver en målskytt snarare än en framspelare...
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Ja det är ju definitivt inte samma Pick som ifjol.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Try out, kanske? känns som om vi måste gripa efter varje halmstrå just nu. Vem vet, han kanske funkar i vårat lag och gör han inte det så får han packa ihop och åka hem till Stockholm.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: P. Brendl skulle smaka oxfilé.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
fredriko74: Se där! Publicerad i dag dessutom. Jag vill inte ha honom dock. Känns som han blir en ny Anger.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
Anonymous: Jo så är det ju ofta i såna lägen. Men Pikkarainen ser ju uppgiven ut hela tiden.
Kommentera

Sv: Det är dags att agera
hubbenorlen: Man han är nog inte den ende. Igår när vi låg under som mest så såg det ut som om hela laget givit upp de for bara runt i håglös friåkning. Det märktes verkligen att det var ett slaget lag.

Hedin pratade till och med om att ta med sig andraperioden till nästa match, istället för att de skulle ut och kämpa sista perioden.
Kommentera

« · 1417540 · »