1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582032 inlägg · 6215 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2008-11-24

« · 1091929 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
strimma: Nu är det dags att glömma den här matchen så fort det bara går. Nu får vi focusera på torsdagsmatchen mot Skellefteå AIK. Ni som vill kan fortsätta i den här tråden tills ni gnällt av er all frustration och alla neggokänslor. Sen kommer vi igen med stöd och hejarop på torsdag.
Vi startar nu en ny tråd inför nästa match och hoppas på att spelarna revancherar sig för dagens debackel.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Timråit H-sand:
Inställning? Vart såg du den?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
strimma: Vet inte hur många uivisningar denne ROBIN JONSSON dragit på sig av "onödig" karaktär. Framförallt fasthållningar och crosscheckingar istället för att åka skridskor och använda fysiken.
Challe måste bänka Robin nu, Dennis Person är klart bättre. Man sitter på nålar så fort Robin är i närheten av en motståndare i egen zon.
Matchen då? Ja vad ska man säga. Helt enkelt bedrövligt spel och framförallt inställning i en sådan viktig match. Skamligt!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
ÄlskarTIK:
erixon känns tunnare och tunnare för varje omgång
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Alla: Sluta och skäll på Robin, han vill ju bara kramas.

En bamsekram bara!

Mer kärlek åt folket!!!!!1!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Nu börjar jag ledsna på flinet-med-gluggen RJs idiotiska jävla utvisningar i slutet av matcherna, och flera idag, har han förstått vad han ska ha skridskorna till....nu får fan Challe bänka idioten, men vad ska man spela då?? Vi har inte en bred trupp direkt när RJ får fortsatt förtroende.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Idag var det inte Timrå jag kollade på... det kan bara inte varit det...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
DJ Hemp: Både i Elitserien och i NHL är man heltidsanställda som hockeyspelare och i NHL spelar man, vadå? 82 matcher?

Nej den förklaringen håller aldrig.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Varför bänkas inte denna helt odugliga Robin Jonsson! Karljäveln tar ju utvisningarna på samma sätt hela tiden, och alltid lika förvånad.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Underligt att så många inte fattar att det är hockeyns sjuka upplägg med 55 omgångar och matcher varannan dag som inbjuder till svängningar som dessa. Senast krossade vi serieledarna på bortaplan och var därmed seriens näst formstarkaste lag efter uppehållet. DIF å sin sida var ett av seriens absolut formsvagaste lag (fyra raka förluster?). Ja, då är givetvis DIF det mest taggade laget och vinner en kväll som denna. Konstigare än så är det inte, även om TIK verkar ha gjort en huvudlös insats. Och nu måste jag lämna datorn...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Nu presenteras JVM laget i Hockeykväll, Hittills ifrån Timrå har Erixon blivit uttagen
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
uhahl: Jonte hade inte ett skit att göra med dagens urusla spel, lägg ner allt surr om jonte, han är historia nu. Jag vet inte, men inte har dom verkat laddat för dagens match på rätt sätt. I dag var det skuggor av vad vi såg i Linköping som visade upp sig.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Kan bara inte stå rätt till i laget om man kollar in den här matchen!Backar som är klart sämst i Elitserien,,Forward som inte jobbar åker omkring å glider av matchen!faan vad tragiskt dålig inställning..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Raggaren Putte: Precis, man blir ju vansinnig och se R.J i aktion !!

Vadå utvisning ? Jag ?? Man blir ju less för mindre !

Sen var det ju så ikväll var man ju sååå sega i benen, ingen ork alls, typiskt nu då man har läge att dra ifrån lite.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
RTS: på väg från hovet. Hoppas att detta gick fram i tv. Har aldrig skämts så in i helvete i hela mitt liv. Fy fan vad jag skäms, jag skäms så in i helvete. Så otroligt jävlä pinsamt. Publiken skrattade. Fattas ni! Folk skrattade för helvete. I en så jävlä viktig match? Vika ner sig nått så överjävligt?? Jag vill spy. Vi åker ur. Nu vet man vad som väntar i viktiga kvalserise matcher.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Detta prakt fiasko tar mig åter till den turbulenta tid innan Karjala.
Var det verkligen Jonte som var felet,direkt efter att laget fått spendera en längre tid tillsammans så blir allt skit igen.
Dagens match var F_n det mest patetiska jag sett på länge,att en eller ett par spelare är dålig kan jag acceptera men när samtliga spelar som ett jävla botten lag i division 2 så brinner det.
Vem kan med gott samvete känna att de gjort allt för att vinna i kväll,ja Åkerlund men sen var det bara kattskit av allt och alla.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Fy fan vad vi var dåliga idag.
Ingen fart på rören, ingen press på puckföraren och en box
som satt i knät på Åke!

Det är fan skamligt att man inte är taggad till tänderna i en så
viktig 6-poängsmatch.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Oj vilken pinsam insats, glidarhockey. Var det någon som tog ett extra skär idag? Vi befäster åtminstone våran krisstämpel och visst fan luktar det kvalserie lång väg. Att inte komma upp i bättre nivå i en match som gäller så mycket efter den fina form man visat upp efter uppehållet tyder på rejäla mentala knutar och misstro på sig själv. Det spelar liksom ingen roll om man presterar fin hockey och tar poäng av topplagen om man därefter tappar dom mot de lag man slåss i botten med.

Visst fan behöver vi backförstärkningar, men det är inte våra egna som sviker utan snarare de som vi ska kunna luta oss mot. Jonsson har sett duktigt trött ut i ett flertal matcher nu. Den boost han fick efter Karjala har iaf avtagit. Men med den backmarknad som verkar finnas så känns det meningslöst att kasta iväg en 150 brak i månaden på en ren chansning. Fan vi kan lika gärna plocka in Tägga då.

Nu har vi satt oss i en situation där tre pinnar på torsdag nästan är ett måste igen. Men det klart, då möter vi ju ett topplag så då kanske vi klarar prestera igen. För mot Luleå och Djurgården idag klarade vi det iaf inte.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
falo: Dock får vi ge Challe ett litet plus för sin korta analys i TV-intervjun. Han erkände att vi var väldigt dåliga och skyllde inte allt för mycket på domaren.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
En sådan viktig match med chansen att dra ifrån från botten och då är man sådär lagomt intresserade? Åkerlund i mål och då jobbar inte spelarna för att ge honom lite hjälp? Märkligt. Kan man vara så oerhört trötta efter LHC-matchen? Eller är det så att efter 2 vinster så tror man att man är världens bästa lag och behöver inte jobba lika hårt eftersom det är bara DIF man möter?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Något måste vara jävligt fel när man uppträder detta sätt inför hittils säsongens viktigaste match.

Vad i helevte höll samtliga på med?

RJ totalt helt oduglig, vad håll han på med idag?, S Erixon ett snäpp bättre, och då skall man veta att RJ prestation är blad det sämsta jag sett på elitnivå.

Varför plockar inte Challe målvakten i 5 mot 3.

Fy fan vad dålig stil att uppträda på detta sätt!!

Jag skäms!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Messiah: Visst, vi har visserligen 2-2 efter två perioder och 28-10 i skott men förr eller senare går motståndaren ifrån med sådant övertag.

Spelar ingen roll om vi har en bra målvakt då (föredrar Åkerlund framför Backlund numera).

Vi hade 3-2 underläge fram till elfte minuten i tredje och god chans att ta oss tillbaka. Istället åker R.Jonsson ut och 17 sekunder efter det har Djurgården dödat matchen.

Vet inte vad som hände idag. Timrå mätt efter segern i Linköping senast och Djurgården taggade inför sin "ödesvecka" som Aftonbladet skriver.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ja Robin kan man glömma, nu måste styrelsen aggera.

Idag skäms jag, att se Timrå, finns inget alls, totalt uddlöst

Tycker dj,,, synd om Åkerlund som var bra.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
superfalle: det var då det nu är det en ny sesse och nya matcher och jag tycker han tar för mycket utv men det var bara åkerlund som var bra i timrå i dag tränarna inräknade
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Beige och trist. Timrå var inte nära att rubba Djurgården i dag. Timrå gör sin sämsta insats efter uppehållet, Djurgården förmodligen sin bästa (trots 7-0 mot Dövikarna).

Jag skäms inte på något sätt, däremot är det riktigt tråkigt. Djurgården var taggade till tänderna, Timrå orkade inte. Soppatorsk.

Bryt ihop och kom igen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Taurus: Ja, verkligen men det ingår i den sanna verkligheten.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Rooster23: Vi förlorade för att DIF var bra och vi var riktigt dåliga.

Otroligt dåligt att inte kunna prestera bättre i en så här viktig match, tycker jag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Raggaren Putte: Nej, förresten. Rögle borta var nog ännu sämre eller åtminstone lika dålig.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Johan J: 40-17 i skott tror vi har mer problem än RJ idag
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Nä, Rådbjers fel är det inte. Han ger PP till bägge lagen och skillnaden är att Djurgården är mycket bättre i sina.

Årets mest pinsamma match.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Rooster23: japp .. såligt som fan .. åke lysande..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Robin Jonsson - det måste göras något åt hans utvisningar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Det här är det absolut sämsta jag varit med om.

Jag skäms.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Taurus: Timrå har 5-3 och får offside i målgården och åker sedan offside. Personligen tycker jag det är riktitg pinsamt att gnälla på domaren efter den här matchen. 40-16 i skott till Djurgården. Det är Timrå som har avgjort den här matchen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Rooster23: Rådbjär är ju verkligen usel åt båda håll just nu men det är absolut inte därför vi förlorar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Rooster23:

Nä, det är möjligt, men den han tar på Lehtonen 3.33 in på 3:e där DIf gör 3-2 finns inte, så avgöra matcher kan dom!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Harryhaffa: Förlängning i norrbotten, så inget lag får med sej 3 poäng!
Hoppas att lagen får varsin och att den tredje poängen försvinner till tomma intet...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Taurus: Idag ska vi VERKLIGEN inte gnälla på domaren. Han har då inte varit sämre än Timrå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Trist att se en sådan usel insats från grabbarna i en sådan viktig match. Vad det beror på har jag ingen aning om, men dåligt är i vilket fall som helst.

Åkerlund riktigt bra och Andersson visar också lite attityd.

Nu får vi tydligen spela fem mot tre, lite tur nu så...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Nu ska DP vända det här åt oss.. :D
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Rooster23: Räcker det med pinsamt?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Taurus: har du glömt hur robin spelade i slutspelet i fjol .. bäst då det gäller .
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
John K:

Sen ska vi ju inte ta ifrån Djurgårdens senaste nyförvärv Ulf Rådbjer äran heller!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
John K: RJ använder i och för sig alltid samma metoder. Och de är mycket sällan rätt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Usch. Det är pinsamma 39-13 i skott.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Haha, ni är sköna. Ska vi inte öka på med ett '...och Djurgården som inte ens är särskilt b r a idag!!!1'?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ambroo: Lule-HV 1-1 och Bif-SSk 1-0,,men med vårt j-la flyt så går väl det till sig med
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Moffsing:

Det värsta är att man ska inte bli brydd om Tik förlänger med RJ!! Den inställningen finns ju där då det gäller backsidan!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Raggaren Putte: Att det skall vara så jävla svårt att hålla sig från utvisningsbåset. Men det är klart, är man så dåliga som vi varit idag då tar man till fel metoder. De våra orkar väl inte tackla fast motståndarna vid sargen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Kevin O Shea: Äh skyll inte på RJ, han är ju bara en av 10 spelare som svepte ett helrör i helgen. Vi var ju uppenbarligen chanslösa innan pucken hade släppts och själv har man inte skämmts så fruktansvärt mycket på hela säsongen.
Kommentera

« · 1091929 · »