1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577965 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

1458839 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
mikenomad: helt OK första, även experterna på canalplus tyckte det var orättvist med en 1-0 ledning till DIF efter första. Bra andra men sätter inte pucken. tredje var ganska jämn vi kom aldrig riktigt upp i jackten, men en helt ok match. man hade inte blivit rasande på matchen om vi hade legat 6:a då hade man sagt ok match med tyvär satte vi inte chanserna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
mikenomad: De senaste 3 matcherna kan man säga att de hittat ett grundspel och faktiskt spelat riktigt bra trots att siffrorna talar emot. Personligen tycker jag inte det speglat matchbilden iallafall. Igår hade de lika gärna kunna vunnit med 3-0 istället för att förlora med 3-0. Målskyttet måste lossna... ett par backar och ev ny målvakt tror jag skulle få fart på laget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

El Maco: Härinne låter det ändå bland vissa som att Timrå gjorde en rätt hyfsad match...typ "spelar de så här fixar de KS". Likaså lokalpressen är vagt positiv. Men läser man XP el AB så är det dyngsågningar..."sämsta matchen i år" "absoluta bottennappet" etc.

Själv såg jag inte eländet...men man blir ju lite nyfiken, vilken bild gäller eg?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Edb: 175cm  75kg  urgh nå sånt vill jag inte se i mål oavsett hur snabb han är.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
El Maco: själv har jag varit sugen på denna målvakt länge!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Jag hade masat mig till Hovet och hade det riktigt mysigt. Lite 1998-nostalgi, när man åkte till typ Pinbackshallen för att se en försäsongsmatch mot Arlanda. Inte särskilt nervös, nyfiken på flera nya spelare man inte kan numret på, ett trettiotal Timråfans på läktaren varav man känner de flesta, bra kämpa men inget finlir. Slutresultatet spelar ingen roll utan man letar efter linjer i spelet. En skillnad är väl möjligen att Tommy Andersson betraktades som en föredetting som tränare -98...

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Dream Team: Ja du. 3 år? 3 dar hade räckt o även det hade varit ett alldeles för långt kontrakt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Jimmy bloggar och detta torde sammanfatta allas vår syn på en viss #91

"Yared Hagos 1
- Murleys motsats. Han gör en gedigen defensiv insats men offensiven är så otroligt tam att han inte är godkänd. Värst var bakåtpassningen över blålinjen i ett tre mot två-läge. Den passningen var bland det sämsta jag sett under en av de sämsta säsonger jag varit med om."

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
12 dagar kvar för att värva 3-4 spelare ser helt kört ut med nuvarande mjuka veka lag. Värvningspengarna är borta tror jag flera har hört att mycket av de gick till pikken. Börjar fan tro att T johansson har gjort av med de på skulder som var akuta. Tur för han att det inte var i AIK DJURGÅRDEN han lurade supportrar. Men en norrläning finner sig ju i allt tyvärr.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Kongo: Var inte Halonen värvad som 7:e back inför förra säsongen?

Tror vi generellt haft för höga förväntningar på honom och Granath t.ex.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Att det var så här illa med Halonen trodde jag inte. Karln kan bara försvinna (bli rundad) när som helst, hur som helst.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Bragd-Birger: Jepps, han verkar inte så inspirerad, men det är nog svårt att vara det i det här laget också får man säga till hans försvar.

Problemet är väl att det är fler än Brempan som lider av motivationsbrist i laget. Komba det med en generell kompetensnivå på laget som är alldeles för låg och förluster som radar upp sig så förstår man att motivationen nog är ett problem för laget i stort.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Bragd-Birger: Tror jag också, han hade säkert fru och barn på läktaren också. Det tror jag inte han har i Eon. Klart man vill visa upp sin manlighet då, annars så får han ju sova på soffan i natt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Bragd-Birger: Man kanske inte ska gräva för mycket i det här kring Vampola. Men det faktum att han gick från ett bottenlag till ett annat med orden 'jag vill vinna matcher' får mig att tveka om det verkligen var så det förhöll sig. Även om det är försent nu hoppas jag innerligt att det låg något annat bakom än att han inte var nöjd med Perra/Clabbe. För även om Linkan inte lyckats som sportchef så ansåg ju åtminstone han att den dynamiska tränarduon skulle entledigas och Vampola behållas.
Nu fick vi Bremberg och Vampola försvann. Vilket ruskigt nerköp. Vampola var väl en av elitseriens absolut bästa spelare?! Bremberg måste ha elitseriens mest intetsägande kroppsspråk...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
The great one: Jag tror tyvärr tvärtom att det här var hans försök att 'visa dom jävlarna', och få dom att erbjuda ett kontrakt nästa säsong...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Bragd-Birger:

Bremberg ville ju inte vinna idag, han är ju Djurgårdare. Det såg man ju vid friläget när han sköt, det var ett skott som inte var menat att gå in...

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Patrick Polly: Framförallt blir jag förbannad när man ser hur less Brempan är där ute. Han ids liksom inte. Va faen. Han är trots allt en av lagets bäst betalde spelare, och nog fan borde han gilla läget och köra på.

Känns som låga odds på att han lägger ner karriären efter denna säsong, alternativt kör en sista urkramning i SSK.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Nybbe: Ja man kan inte säga annat än att förvärvet av Bremberg var en flopp. Bytet av Vampen mot Bremberg måste vara ett av de sämre byten vi gjort...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Bragd-Birger: Håller med, i KS får vi iaf spela matcher som betyder något. Det har vi inte gjort sen omgång tio iår, efter det var vi ohjälpligt sist.

Så på så vis känns det bra att man kan "slappa" fram till KS och varva upp då igen! Planerar att åka upp till Timrå då och se några väl valda matcher.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
ÖstrandsNisse: SÄMST PÅ PLAN:FREDRIK BREMBERG
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Anonymous: 6 mål på 16 matcher .
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Patrick Polly: Nej, jag tycker faktiskt att dom här avslutande matcherna är lite sköna, på ett avkopplande sätt. Bedrövligt för klubben, intäkts- och varumärkesmässigt så klart, men ur ett prövat supporterperspektiv.

Blir otroligt intressant att se hur det här laget ska bli ett välpreparerat kvalserielag. Förstärkningar tror jag inte på, åtminstone inte av den tynge digniteten. Möjligen någon Molinder-typ som kommer på backen. Sen har vi det vi har. Detta kan man tycka vad man vill om - och nej, jag trustar som bekant inte alls in Nubben - men så lär det bli. Är det då kört? Klart det inte är. Detta lag, med dess skavanker och brister, kan absolut försvara elitserieplatsen i kvalet.

Jag tycker att man är på rätt väg, spelmässigt. Timrå vågar lite mer nu, och har åtminstone intentioner med pucken. Försvarsmässigt ser det totalt sett lite bättre ut, i o m att vi pressar högre upp (och startar försvarsspelet högre upp än två meter framför egen målvakt). Dock kvarstår de individuella misstagen, som fortfarande är allt för många. Jag misstänker att Ante skrikit 'men sluta stirra puck!!!' ett antal gånger, men han blir nog tvungen att göra det ett par hundra gånger till innan det sitter.

Det är bara att fortsätta på den inslagna vägen. Vad gäller produktion och målskytte är det inte så mycket mer för tränarna att göra. Någonstans är det upp till spelarna att kunna avsluta på ett vettigt sätt. Pärssinen, Friberg, Murran, Bremberg, Önerud, Röymark...plocka fram det eller låt bli. Det är ni som avgör hur det blir.

Hualigen. Man må vara störd i huvudet, men på något sätt längtar jag efter Lilla SM. Då får vi svart på vitt. Bära eller brista? Vi kan spekulera tills korna går hem, svaret får vi först efteråt. Bring it on!

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
superfalle: Hur många mål har han gjort för oss den snipern?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
dr-nix: Vad ska vi med det till. De får ju ändå inte vara kvar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Ja, då blev det jävel som vanligt när man kollar på Timrå i Canal+. Fy fan. Men kvalserien har ju varit en realitet sedan länge. Annars är det ju ganska så mycket musikprogram i tvåan denna kväll. Studio PSL har det varit och snart börjar Hitlåtens historia. Med Flaming Lips denna gång. Do You Realize? heter låten. Fan. Den minns jag mycket väl från den tiden man bodde i Västerås 2002. Orkar nog inte med Hårdrockens historia denna kväll. Måste fan gå till sömns. TIK bidrar ju inte direkt till någon slags positiv energi. God natt eller...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
söder över: Äh KS är givet, känns inte som matcherna innan det spelar någon roll alls faktiskt....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
dr-nix: Ja de blir svårt för flurran och göra alla mål i kvalet . De är ju den enda naturliga målskytt vi har .
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
dr-nix: ja usch!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Aj aj, det måste in spets i det här laget. Det är pinsamt tydligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Fan vilken snabb match, har det inte varit så mycket avblåsningar? 
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
ÖstrandsNisse: Samma känsla här. Speciellt när dom har studerat oss och vet att vi är riktitg svaga med den typen av taktik.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

ÖstrandsNisse: Jo, men vår forechecking kommer samtidigt att vara betydligt mer effektiv och resultera i farligheter i betydligt större utsträckning än i Elitserien.
Man ska inte glömma bort att det finns en anledning till att många, kanske till och med de allra flesta, tongivande spelarna i Allsvenskan misslyckas i Elitserien.
Sedan kommer naturligtvis psykologi spela en avgörande roll.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
hubbenorlen: Måhända men dom hade några utomordentligt bra poängplockare i Nagy/Bartecko/Ritchie. Vi har inget i närheten av den sortens spelare idag. Bremberg i sitt esse kanske men den formen väntar vi ju fortfarande på.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
hubbenorlen: Själv är jag rädd för att de allsvenska lagen kommer att forechecka våra backar minst lika hårt, om inte hårdare, än vad elitserielagen gör. Det oroar mig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Andersson: Halonen fortsätter att övertyga...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Game over ? :/
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Olle: Fast deras problem förra året var ju att de spelade så sjukt långsamt. Tycker vi har en rätt bra energi och speed i år, trots allt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
hubbenorlen: Kolla hur nära modo var att åka ur ifjol med det laget dom hade då. Jag skulle vilja påstå att Timrå IK löper betydligt större risk att åka ur högsta serien med laget man mönstrar i dagsläget. Tre spelare till in i truppen? Det tror jag när jag ser det...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Icing-Ove: Jo, Bremberg är en karaktärsspelare. Du ska se att han kommer att offra båda armar och ben i kvalet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

ÖstrandsNisse:

Bra match av TIK. Kollade lite extra på Bremberg och såg bara pet med klubban och glid. Gick in på Hockeyligan och fick fram att killen har NOLL tacklingar på 20 matcher...

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

IG åt ledningen i TIK...

Hur kan vi ha en spelare som Joel Östman i ungdomsleden som inte har fått chansentidigare under säsongen?

Nubben gnäller över att det inte finns något att köpa, osv.

Grymt less nu på KALLE ANKA klubben. Finns säkerligen någon center också som är riktigt bra i dom egna leden.  Bänka några spelare från A laget nu varje omgång som är kvar och låt juniorerna få chansen. 

Om inte Östman får spela nästa match också så är det ju stor skandal, han är ju idag ivarjefall en kilometer bättre än vad Granath och torp varit under säsongen.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Bremberg fortsätter att såga allt och alla... Han måste verkligen tro han är världs bäst. Han påminner som fan om kolan i intervjuer... Jävla gnällspik, bättra sitt eget spel först och främst!! Bra match av pärssinen iaf :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

KORITFW: Angående kvalserien så är det två saker som står helt klart:
Det kommer att bli betydligt enklare för Timrå att göra mål i den serien, eftersom målvakter och backar är betydligt sämre än i elitserien.
Våra backar kommer att få ett betydligt enklare jobb eftersom de får mer tid mot mindre tekniska spelare.

Toppar vi dessutom laget med en eller två forwards plus en back så är jag inte så orolig faktiskt.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Ambroo: Ja då . Tror han hittar storformen om två månader . 5 st blir de i kvalet
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17

Näe vad säger ni gubbar? Tror ni att pinnen kommer att göra några fler mål denna säsong?

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Anonymous: Alltså det går inte sämre med en målvakt från ett bottenlag... i Allsvenskan. KS blir ingen lek.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
Friberg ser ut att fixa detta själv, där har ni killen med rätt karaktär.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
superfalle: Jo, men man skriver inte ett treårskontrakt med en sådan kille. Han har fått sina chanser i olika roller den här säsongen. Jag är förbannad på en usel överbetald nolla.  
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
I utvisningsbåset vinns inga matcher. Att dom aldrig lär sig!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2012-01-17
KORITFW: Hagos är en klant!
Kommentera

1458839 · »