1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18

« · 2255038 Till forumet


Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Omstart/reboot/nystart/vad som helst.

En tredjedel av serien är avklarad, elva pinnar på kontot. Vi möter ett DIF som ur ett statistiskt hänseende faktiskt varit ännu sämre än oss, borträknat det allra viktigaste: poängutdelningen. Där är torsken hemma mot dem den absolut dyraste faktorn i sammanhanget. Den matchen borde vi ha vunnit. Men totalt så har båda lagen faktiskt tagit några pinnar fler än de borde ha plockat ihop, vilket inte är annat än illavarslande med tanke på rådande tabelläge. Enligt Better Than a Monkeys expected goals-sammanställningar (xG) 'borde' DIF ha plockat åtta pinnar såhär långt, vi nio. Ska vi börja lyfta våra siffror måste i huvudsak målvaktsspelet och det sätt vi tar oss till farliga skottlägen upp.

DIF får tillbaka skadade spelare och får ett enormt tillskott i Eklund. Vi får in Didrik Strömberg i laget (får vi hoppas), den tilltänkta försvarsgeneralen på förhand. Hade vi inlett säsongen starkare med honom i laget? Ingen aning, men med tanke på de barnsjukdomar vi dragits med defensivt så är just hans egenskaper något vi saknat. Framförallt under de första åtta-tio matcherna. Nu går det inte att säga annat än att vi mönstrar en backuppställning av rejäl SHL-klass med tanke på de steg FW/Skägget också tagit. Det gäller bara att få allt att samverka till att bli ett effektivt försvarsspel också.

Ska jag fästa ett hopp till någonting så är det att JJs form under de tre matcherna innan uppehållet pekade tydligt uppåt och fick sedan krönas med vinsten mot Brynäs. Vi KAN ha hittat något mer vägvinnande där, i och med att vi för första gången på hela säsongen verkligen fick känna på hur det är att ha en målvakt som håller oss kvar i matchen på allvar. Samtidigt som vi mötte ett lag som släppte till lägen själva, vilket vi till slut lyckades utnyttja. Högst oklar värdemätare, men det viktigaste var att vi bara släppte in en kasse i den matchen. Kan vi hitta ett samspel i försvaret där man kan lita på målvakten, ge honom fri sikt och vara stenhårda på returerna så kanske målvakternas siffror slutar blinka knallröda framgent också, det är fullständigt livsnödvändigt. Just det där med att freda egen kasse och returtagning bör och ska vara Diddes paradgren.

Vi får börja där, beta av match för match och hoppas på att forwards återfått känseln i handlederna efter det här uppehållet och islossningen mot BIF. Nu har våra gamla HA-stjärnor fått smaka på detta i 17 matcher och förhoppningsvis har man enats om att det är rent ohållbart att få ut så ofantligt lite. Spelare som Lundin, Lööke, Lodin är irrationella spelare som sprutat in poäng på HA-nivå, men det har varit för enkelt att försvara sig mot dem såhär långt. Mycket utifrån att självförtroendet dippat och att de fått tunnelseende. Vi kan definitivt sätta tryck i offensiv zon, men vi tar oss dit för sällan och hamnar alldeles för enkelt på utsidan. Någon måste gå i bräschen där och vi måste få några enkla mål med oss.

Hoppet inför imorgon: Djurgården MÅSTE börja prestera nu. Det är dom som har hemmaplan. Vi får fokusera på vårat, lösa varje situation och utnyttja deras otroligt pressade läge. DIF borta på Hovet brukar nio av tio säsonger vara en närmast hopplös uppgift, men i år är dom i tydlig gungning.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Du menar att djurgården är mer pressad än timrå?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Bössa 68: Det är slagpåsen Timrå som är pressad att vinna mot Djurgården imorgon och Oskarshamn på lördag. Men det fatta inte ledningen sportchef tränare det är ju lilla nykomlingen Timrå så synd om oss (lilla kompis pajas klubben) Alla ska med till Allsvenskan och div 1
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Bössa 68: Det beror väl på hur man ser det. Som Djurgårdare hade jag kanske inte tänkt att "det är ändå Timrå vi möter, de ligger fyra poäng bakom och har en match mindre spelad. Vi får vara nöjda om insatsen är bra, huvudsaken vi håller oss kvar på 13e-platsen resterande grundserie".

Vi måste givetvis börja plocka poäng också, men jag tror vi kan vara ganska så trygga i att vi kommer få slå ur underläge imorgon.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Modano: Tänk vi fortfarande flyg på molnen efte vinst mot Brynäs 🙏🎅🏻🥳🤔🍾🎉🎊
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Knylan: ja Hovet är väl en riktig piss arena för oss rent statistiskt. Tacka vet jag när Stockholms lagen lirade i Globen. Fast det var ju å andra sidan i mitten av 00-talet då vi hade vår "storhetstid".
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Bössa 68: ibland undrar jag vilken planet du är ifrån?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Vilken back/backar är det som saknas idag?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Triathlet: Oliver Bohm
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
dr-nix: Bohm spelar nog inget mer nu om det inte blir någon skada. Hoppas att Strömberg kommer bra in i det han behövs!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Didrik spelar💪
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
eliassjo : Äntligen! Måtte han vara hel och jävligt bra!
Annars är det här kört..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Modano: Djurgården är nog som ett nytt lag med ny tränare och nåt nytt tufft för TIK men lite fight blir det nog?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Inget ont om Bohm men tror tyvärr att han kommer spela mer när han blir frisk igen. Han är given resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
thorwald: Nu får vi se hur pass mycket belastning och istid Didde mäktar med redan från start, men Bohm kan ju kanske vara en spelare vi kan ha nytta av i något tradehänseende framöver. Given på sex backar inför säsongen, nu har Skägget gasat förbi med råge. Så länge vi är skadefria (nu sägs ju Bohm vara skadad då…) så har vi inget riktigt behov av Bohm, men den där typen av back brukar ändå vara intressant för övriga lag. Omfattande erfarenhet av slutspelshockey, stark, kan spela med goda marginaler. Uppstår skador i något av topplagen kan vi kanske hitta en lösning, tänker jag. Som med Printz <> Westerlund 18/19.

Kruxet är väl kanske att Bohm har ytterligare ett år på kontraktet, det hade inte Printz. Men nog fan kommer det kännas bortkastat att ha Bohm som sjunde/åttonde, nu har dessutom AC gjort det bra under de senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Knylan: Det har sagts förr, men får man önska lite så ser jag gärna sett de flyttar upp LaLeggia som forward i några matcher framöver nu när Didrik är spelklar. Kanske inte direkt i de viktiga matcherna mot DIF och Oskars, men mot Färjestad vore det intressant att prova något liknande. Carlsson har ju som sagt gjort bättre ifrån sig nu senaste matcherna. Tror LaLeggia skulle göra mycket mer nytta som forward än som Back.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Nu börjas det igen, det har varit lugnt och harmoniskt nu i två veckor! Jag får säga som Småland - Giv oss frid, VINN!!!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Ja en annan ska ju till hovet ikväll dårå...bjudbiljett av en Djurgårdare - men jag tar nog f-n på mig Timrå T-shirten iallafall.
Det blir väl som vanligt, ganska jämn match där Djurgårn står för målfabrikationen och vi får 'ta med oss många bra saker från ikväll'... eller ?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
erathoo: Om inte det här laget genomgått en totalförändring rakt över så tror jag tyvärr på en ganska solklar förlust ikväll
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
mikenomad: ikväll kommer vi sitta med långnäsor allihop och tänka, vad fan händer?
Seger ikväll.!!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
erathoo: Ska också dit! Blir det fullsatt i bortahörnan?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
mikenomad: 5-2 till Djurgården.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Madsen tremålsskytt ikväll. Kom ihåg vart ni läste det först
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Sputnik: Lyckas vi göra 2 mål tror du? 😆
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Hoppas vi kan vara lite mer aggressiva i försvarsspelet denna match. Inte låta motståndarna komma igenom mittzon och upp i våran zon så enkelt.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
thorwald: det kommer att bli nyckeln!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
William Eklund kommer att köra åttor kring våra spelare. Han kommer att göra hattrick o 2 assist o AB o XP kommer att ha stora rubriker över hur fantastiskt mycket han behövs i Djurgården o därmed är Djurgården en het SM gulddkandidat till våren.
Kom ihåg vart ni läste det först !
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
thorwald: Det är inte svårt att förstå sig på varför det råder en brist på samsyn mellan tränare och supportrar kring vad som borde göras. Å ena sidan har vi en backtränare i form av Ante som matchar LaLeggia över 24 minuter per match, vilket är i särklass mest i hela laget och fjärde mest i hela ligan. Och å andra sidan supportrarna då, där många hellre ser honom som forward.

"Långt lag", som det brukar heta. Jag är definitivt öppen för tanken, men tror kanske också att LaLeggias backegenskaper är en smula underskattade i våra ögon.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
jå1: Ja men det kommer krävas 40 skott framåt..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Hahl Bundy 2.0: Ja jag gissar 6-1 till DIF
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
jå1: Om Svedberg står - skjut högt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Hahl Bundy 2.0: Tipset är väl att en TIK-are proppar William Eklund, säkert ganska korrekt, men de starstuckna domarna ser det som givet matchstraff och typ 20 matchers avstängning.
Låga odds på den.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
TiKTenkrat: Ska också till Hovet ikväll! Sitter dock på A8. Hoppas det blir bra tryck på bortahörnan, kommer behövas. Var på AIK-HV igår och HV-fansen ägde hela kurvan vid bortasektionen.
Låst ämne


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Dags att börja förbereda sig mentalt inför att behöva höra Djurgårdens jäkla måljingel igen då.. Inget man har saknat direkt. Efter alla nederlag på Hovet senaste 10 åren har den traumatiserat mig. Hatar den mer än Västerviks måltuta.

Jag tror Djurgården är oerhört taggade ikväll och ser omstarten som en nystart, vilket jag även hoppas vi gör, men där jag tror Djurgården tyvärr kan nyttja det till sin fördel mer än vad vi är kapabla till. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om dom tar sig till slutspel när säsongen summeras. Det känns inte som att vi har samma framtidshopp ingjutet i vårat lag och det tror jag blir fallet idag.

MEN: det finns en chans till poäng om vi lyckas utnyttja att Djurgården förhoppningsvis är en aning övertaggade ikväll. Om vi lyckas inneha ett driv i spelet utan att bli för passiva bör detta kunna utnyttjas. Jag vill inte se ännu en match där vi är så passiva att vi inte orkar anfalla.

Ikväll tror jag därför anfall är bästa försvar. Jag vill inte höra Freddan inför match yttra losermentalitetens mantra om att vi måste vara beredda på en anstormning och hålla tätt första tio, utan jag vill att han säger att vi ska försöka stå för anstormningen och sätta oss i respekt hos motståndet. Visa vinnarmentalitet idag, att anpassa spelet efter motståndet brukar bara bli bajs på Hovet och resultera i 0-3 efter första perioden. Chocka motståndet istället och försök ta tag i taktpinnen och skit fullständigt i att de har hemmaplan, det tror jag skulle få dem i brygga betydligt mer än om vi backar hem och ger dem möjlighet att komma i våg på våg. Jag är oerhört less på att känna att vi är grannen från landet som är på finbesök i Huvudstaden när vi spelar på Hovet.

Detta är bara min åsikt om hur man bör bemöta Djurgården, men jag hoppas få se att laget med Freddan i spetsen har nyttjat uppehållet till sin fördel. Vi har ändå ingenting att förlora längre. Ut och kör för fan och snälla låt mig slippa höra klockan slår på repeat.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Smokey: Bara 3p som gäller ikväll så vi kan förbättra vårt bedrövliga bortafacit där vi har varit helt borta (klart sämst av alla lagen) DIF å andra sidan är seriens i dagsläget svagaste hemmalag men nu har de ju fått tillbaka typ 9 spelare från skador och William Eklund från Sharks så de borde gå bättre framöver.

Det är nog många som förväntar sig att DIF ska köra över Timrå men Nubben har ju sagt att vi ska chocka SHL så det är väl ett bra tillfälle att göra det nu på Hovet.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Kvällens laguppställning. Att Didrik står som sjunde back tolkar jag som att de kör lite lugnt med honom i början för att se hur han svarar på matchtempo.
Uppladdat:

450x300-thumb1920.jpegthumb1920.jpeg

Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Andersson: Sikta på plocken då blire mål!!!!!!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
TiKTenkrat: ingen aning, går med en Djurgårdare som sagt...
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Många spelare tillbaka i Djurgårdens lineup, kan bli väldigt tufft ikväll…
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
På tunnelbanan. Kan man få en vinst i den där jävla hallen, pretty please?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Klockan slår klockan slår , djurgårn ut på bår . Å va de är skönt att se , ert djurgårn utan mål
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Lycka till idag!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Matsg: Gäller att hålla tätt första fem, sen hålla i 55-till!
Go-go-go!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Nooky: Tack, ni också!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Andersson: Önsketänk! Djyyrgårn hänger 5 kassar och svedis motar 17 av 17 skott ikväll. Roos kommer ha ståfralla i 7 dagar och wennersopan fortsätter med sin sci-fi på aftonblaskan.

Ridå
God natt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
SebastianH: Usch, har inga goa vibbar här inte. Lär väl vara en hypertaggad Lillfimpen som gör en hattrick ikväll.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
Sputnik: Ja smisk räknar jag med. Synd eftersom det är en 6 poängsmatch.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
fan här var de inte positivt snack.
Kom igen timrå💪
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
0-1 👍👍👍👍👍👍👍👍
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2021-11-18
eliassjo : Jaaaaaa 1-0
Låst ämne

« · 2255038