1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582038 inlägg · 6215 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08

« · 2307270 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
roger_sundsvall: Ja det är troligen det enda halmstrået vi har att greppa...Att det blir Mif. Kanske t o m rätt troligt eftersom Dif har bäst form och lär inte slå av på takten. Kan bära till Play in för dem.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
roger_sundsvall: Vad gör väl det om vi åker ut? Nubben lämnar och 75 procent av truppen!
Vi har ju ändå Boyce kvar!!!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
säsongens PLATT match...
MEN...om vi får möta ev. mif i kval
pressen på mif måste va enorm
vi är ju nykomlingar
vi har gjort bra matcher mot dom
ex. vi vände 1-5 till 6-5...
tror..⭐ vi har mentalt övertag på dom
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
fantasilos: Mörkret lägger sig
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
1) Det är närmast en naturlag för Timrå att förlora på Hovet. De är sen gammalt. Bättre förutsättningar att slå Djyrgårn än de i afton får vi inte igen och då tänker jag på alla PP och uteblivna BP och Jurgårns klena första 30-35 minuter.

2) Sjukt säkra källor säger att Nubben, Strömberg, Bulla, Rattie, Lander, Zäta, Sune och kanske Modano är klara för HV.

3) Nu loopar hockeysnack-inläggen några dagar igen!?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kerstin_k: Jag håller med "Va"?! Freddan, inse. Svälj stoltheten som Wallson gjorde nu. Det går inte det här va? Jag tycker det är förjävla tråkigt för Freddan personligen att han får stå och bära hundhuvudet när TIK glider ner till HA igen.

Ante fick ta snacket ikväll. Skönt det va?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Modano: Ja tro tom Babsan...Lönnå...Siv Malmqvist gjort dä bäddre ida...
Nä nu ge ja fan i att å stäng hemmabaren..
Å dä ä ju kvinnodan ida vicket märktes på plan...
Nu ska Barbara ha sitt...
Skål å Gonatt på torsda vinn vi mot Örebo OM vi få hål på Enrothen?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: det är ju alltid lätt att vara efterklok men tittar man på backsidan som vi har när vi går in i säsongen så har vi:
Bohm (nubben hoppades på att han skulle ta nästa steg?)
Zajac
LaLeggia
Svensson (oprövad i SHL)
Westerlund (mer eller mindre oprövad i SHL)
Albin Carlson (oprövad i SHL)
Tim Erixon
Didrik Strömberg (långtidsskadad)

Det är inte sådär jättemånga säkra kort tycker jag. Det är ganska mycket som ska falla väl ut för att den backsidan ska stå sig i SHL.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Vi får ta och njuta av resten av säsongen. Lär vara den sista i finrummet på många år för Dahlén lär ju inte komma och styra upp det här igen...
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
vi har haft massor av sk.hedersamma förluster i år
i många matcher har vi spelat bra....
MEN idag blev vi förnedrade...
wake up...call
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
covfefe: Tänkte på Stråhle med förut. Läste artikeln med honom innan. Verkade väldigt seriös och ett intressant tränarämne. Något sådant vi skulle satsa på om vi håller oss kvar.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
SMÅLAND: In med Dahlen Peter Andersson Wallson vem fan som helst så man slipper denna jävla menlösa pajas Freddan i kvalet men lär inte hända något åker hellre ur Nubben än att agera mot sina jävla polare . Skiter i supportrar sponsorer tydligen FY FAN ÄCLIGT
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Ante lallade på inför matchen om att den inte var SÅ viktig, att det kommer fler chanser efteråt. Freddan svamlade om att pressen var på Dif och övriga bottenlag, att Timrå är mentalt inställda på det här.
Fagervall kontrade med att han inte fattade den inställningen. Att man spelar i SHL för att vinna och att om man har som målsättning att hänga kvar förtjänar man inte att spela i SHL.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Nä hörrni, det blev ju inga bejublade och fanstastiska tillställningar mot Djurgården.

En kavalkad av missade lägen, dålig matchning och kort om folk.

- Tränarna har det sportsliga ansvaret att ta ut rätt lag. Även att se till att det finns tillräckligt många ombytta så spelarna får en chans att vila. Vad hände? Nej, vi kör på 5 backar i tight matchande. Ska nämnas att det var förra matchen, ikväll var Westerlund tillbaka. Vi måste kunna ta in en junior när vi rullar på 5 backar. Alternativt flytta ner en av våra defensiva forwards.

- Ikväll rullade vi på 4 kedjor hela kvällen? Trots att vi jagade? Alltså, hallåÅÅ? Nu kom ju Boyce i riktigt bra lägen, men han är inte den som ska göra målen för oss.

- Hartmann, tyvärr, ikväll var han inte bra. Fullt återställd? Om nej, eller njaaaae på den, varför spelade man honom?

- Oeffktiviteten, hur många satte vi i målramen och hur många 2-1or sumpade vi? Alldeles för många!

De tre första punkterna jag tog upp här handlade om lagledningen och då allrahelst våra huvudtränare. Vad gör de egentligen? Gör de några förändringar alls? VI KAN INTE BARA RULLA PÅ MED 4 KEDJOR FÖR ATT ALLA SKA SPELA hela matcherna. Straffläggarna häromdagen var ju också helt bedrövliga val.

Meeeen, tycker trots allt att det är en match som skulle kunna sluta lite hur som helst. Jag räknar inte ut Timrå förrän säsongen är över.
--------

På tal om något annat, lyssnade på senaste avsnitt av Adam Johanssons pod Hockeypuls tidigare idag. En intervju med Björklövens nya tränare Viktor Stråhle. Oerhört intressant faktiskt. Han analyserade massor av statistik och video innan han tackade ja till att ta över efter Wall. Och han hittade tre stora punkter som han ansåg att de behövde förändra i sitt spel. Sedan han kom in har de gått rent och vunnit alla matcher.

Säger inte att han hade varit någon räddare i nöden, men nog hade det inte skadat med en ny röst och en tränare som vet hur man arbetar med statistik och video, och som kan se saker ur nya synvinklar.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Nåja vi bryter ihop och kommer igen. Ångest igen på torsdag. Förmodligen vinst och nya falska förhoppningar. 😛
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: Känslan är att vi snålar oss ur SHL igen. Trasig Didde hela säsongen. Kalkylerat med att alla toppvärvingar ska prestera på topp. Nu visade sig Bohm, Alvarez, i viss mån Erixon vara floppar. Vilka spelare har växt från Hockeyallsvenska laget? Svenssons, Hartmann och Westerlund, det är typ allt. På Nubben lät det som att en massa allsvenska spelare skulle kunna prestera på denna nivå. Nä som jag ser det skulle vi behövt minst 2-3 till värvningar utifrån till för att säkra ifrån eventuella floppar och låtit några HA-spelare stanna kvar i HA. Vad hade vi varit utan Rattie och LaLeggia t.ex?

Sen de "beprövade korten" Freddantmol. Vad kan gå fel?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
söder över: skiter fullständigt i vad Bohm ville eller inte ville. Förutsatt att han inte kan dra fram en caslava ur röven att spela i sitt ställe så spelar Bohm kontraktstiden ut. Tror säkert 1/3 av timrålaget just nu önskar att dom fick spela någon annanstans men dom spelar i Timrå ändå.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Vi hörs i allsvenskan allesammans, det är mindre kravlöst där. Föreningen vill uppenbarligen ha det så.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Haha nej Molinder fick hoppa in som back i säsongen 17/18 och spelade väl hela kvalet så mot Leksand och KHK. Sedan bestämde Nubben att satsa vidare med Molinder som back även i SHL sen. Haha Nubben har sina experiment ibland, lika luddigt hur Nubben tänkte med Molinder som back i SHL, ja lika luddig är hans tränarroll nu..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Bohm var kass! Men han är fan bättre än en didde och en Westerlund på läktaren.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: Bohm ville inte vara kvar. Ingen tvingas bort!

Man får tid i pp ist…

Ja någon dans på rosor hade det inte varit men genom säsongen har våra allsvenska backar varit stabila. Boyce madsen blomman och 52 varit viktiga pjäser defensivt ihop med Hanzl (tekningar främst)…

Ifjol spelade ett lag med sina roller och en drivande ledargestalt på isen…
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Perrapöjken kanske kann rädda oss kvar?😵‍💫
Second Chans!!!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: jag hoppas på två scenarion.

1) Timrå klarar sig kvar. Nubben värvar alla dom där han pratar om. Lander, Wedin, Pettersson och McDavid och allt vad han sagt. Inte för att han pratat om Connor, men ändå.

2) Timrå klarar sig inte kvar (mest sannolikt, handen på hjärtat) och Nubben fattar att hans tid är över och säger upp sig. Med sig ner i skiten tar han Freddan. Båda två inser att SHL är nån nivå över deras kapacitet och återvänder aldrig mer dit. Freddan skriver på ett kontrakt med cmore där han aldrig mer får säga "Va?" i tv och Timrå hittar en ny, ung och hungrig sportchef som anpassar spelet och materialet till verkligheten. Anställer en tränare som utbildar talanger hellre än bygger hela karriären kring dom.

Inget av dom två lär hända. Timrå åker ur och det lallas på. Klåparförening.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: Kommer ihåg när Molinder fick spela back för att vi saknade folk. Verkar vara en återkommande melodi att gå kort på folk just på backsidan. Nu är inte Bohm någon favorit på något sätt men hade nog varit bättre än inget i detta skede.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08 Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
söder över: tror vi hade fått dyngstryk med förra årets trupp i SHL denna säsong. Ställer mig frågande till hur man fungerar rent organisatoriskt när man tycker att man har en bred trupp och skeppar en rutinerad back inför slutspurten och sen står man där med fem friska backar i TRE matcher i rad under den viktigaste tiden på säsongen. Hur fan hamnar man ens där?!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Freddan och aktivt coachande verkar inte vara bekanta med varandra.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
RasmusVS: Ja och inte ens då valde Nubben att agera med tränarfrågan. Det var ju Perra som avgick självmant.
Nubben har fastnat vid nån konstig filosofi angående tränare som inte många andra sportchefer verkar förstå principerna med..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
fantasilos: Med Tommy Andersson istället för Perra, så 2 tränarbyten med effekt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Bara ta en sådan detalj som Sanny påpekade i hemmamatchen mot DIF. Gelinas hade med sin backpartner väldigt svårt mot Lodin,-Hanzl-Rattie.
Han valde då att splittra och byta omgivning för framförallt Gelinas som hade det extra tufft. Bara sådana smådetlajer som kan vända momentum, sådana grejer som i princip aldrig Freddan får för sig att göra under pågående match.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Man missade inget skönlir från Timrå ikväll va? Tror jag fortsätter på inslagen väg med att missa matcher. Detta brögäng får en att vilja missa allt vad hockey heter framgent.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Vi klarade väl ett kval 11/12 också
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rätta mig om jag har fel men Timrå har väl bara klarat ett negativt kval i modern tid och det var 2002 när Molla kom in och fixade kvalserien åt oss. F.ö enda gången Timrå bytt tränare under säsong va?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
En till grej. Hur kände sig Hartmann, kollade tränarna ordentligt tillsammans med lagläkare / fysioterapeut?? Han kan ju omöjligt varit i god form idag och då tycker jag inte man ska spela. Han själv vill ju såklart spela och överskattar säkert sin förmåga, men det måste lagledningen försäkra sig om eller bänka i ett tidigt skede när de ser att han ser begränsad ut. Sådana små grejer. Nu var kanske inte Hartmann helt och hållet avgörande, men det är sådana småsaker där tränarna inte verkar ha koll som stör en supporter som mig. När det är saker de inte har kompetens för låtsas de som solen skiner.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Sen är min ärliga åsikt att Nubben, om han verkligen inte vill sparka Freddan, så i allafall göra allt för att stärka upp tränarstaben inför kvalet. Få in extra energi, gärna nån som kan sätta sig över Freddan och ta lite beslut under brinnande matcher..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Barkborren: Mörkret lägger sig..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: nä men förutsättningarna är bättre. I SHL har vi inte haft mycket att tävla om de senaste 15 åren…

Skönt för spelare med…

Man kan myslalla lite utan att bli straffad.

Vi var som vassast när vi hade en trupp som tog vara på misstagen och hade en stabil grund…

Undrar hur fjolårslaget hade stått sig i SHL…

Det hade varit tungt såklart men det skulle inte förvåna mig om man hade släppt in färre mål…

Jaja…
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Det jag menar, och där finns inte ledarskapet som krävs för att antingen få spelare att sluta upp med sitt "peta puck" spel eller bli satt på bänken ett gäng perioder och tänka till några extra varv vilken inställning man skall ha på isen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Det som ändå är härligt är att frontfigurer i föreningen med Torines i spetsen hela säsongen stått upp och varit rakryggade inför oss fans. Hållit oss uppdaterade och ingivet sådant förtroende.

Ja eller skrivit ett brev till oss har de iaf gjort 👍
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Greven: Nubben kommer inte vara sportchef nästa säsong om det blir HA. Det är min starka övertygelse.
Det börjar absolut bli dags för en tid utan Nubben, även om jag hoppas det innebär att det inte behövs hittas under panik. Vi har ju ganska tunn sportslig ledning redan nu och bakom Nubben finns det ju abslolut noll kunskaper att tillfälligt ta över sportchefsrollen om så behövs.
Allt kommer bero på hur villig Nubben är att hjälpa till i processen med ny sportchef i så fall. För jag har trots allt inte jättestort förtroende för det sportsliga bakom Nubben precis, på gott och ont, nåja mest det sistnämnda..
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
falconuggla: Fysiskt spel är a och o på denna nivå. Spelar man lamt och "petar puck" som jag vet att ett antal spelare har benägenhet att göra då säger man till motståndarna att det är fritt fram, de växer med det.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Zäta75: nu sitter jag och tjurar en hel del men vart finns det brott?

I Sverige har man förvisso rätt att anmäla precis vad som helst till polisen som man/hon uppfattar som illegalt sedan prövas det om brott kan misstänkas men vaffan…

Här öser man ur sig gnäll…

Och det blir svårt att fälla någon för i domstol…
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Charlie2: livet går vidare även om vi åker ur. Jag menar, säg att du går till en massör och betalar överpris 50+ gånger på ett år men istället för att massera så drar han dig i pungen, spelar Håkan Hellström på hög volym och lämnar dig utmattad, förnedrad och sorgsen på sträckbänken. Visst är det lite befriande när solen går upp dagen efter det sista besöket ändå? Lite som en pånyttfödelse?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: Det som irriterar mig allra mest, förutom ledarskapet, är hur jävla rädd alla spelare är inför att ställa dit kroppen istället för att peta lite med klubban? Va är snittvikten i laget? 85kg? Kliv förhelvete dit med kroppen och gör vad som krävs för att sätta stopp för spelare, skitsamma om du åker på propp som gör att du själv ramlar. Du har rubbat momentumet för motståndaren. Tacklings generalen Svensson har ju tappat lite i tacklingar också senaste matcherna? Nä, MYCKET rejälare spel och framförallt fysik kring eget slott är det som krävs. Ingen ska få komma in i närheten av JJ smärtfritt. Både DIF och MIF är som blodtörstiga vargar in framför mål så oavsett motstånd i kval så gäller det att kliva upp tjugisjutton steg i närkamperna framför egen målvakt. Hoppet är det sista som överger en, kom igen och slut upp nu i NHC! Vårat stöd behövs!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
60/40 % tik-mif
oavsett serie...
dags för föreningen att tänka NYTT
freddan..nubben..tack för allt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
söder över:Kanske Liljegren, Carlsson, Walli och Boyce och ett par till följer med ner… sen värvar Nubben in ett tiotal första-andraårsseniorer som skeppas från andra lag för att de ska få speltid och utvecklas… Nubben myser. Serietillhörigheten är ju inte så viktig. Spelare färdga att dra ett par år senare. Timrå FK (farmarklubb). Om 15 år kanske en ny frälsare dyker upp så vi får spela ett år i SHL igen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: Man hade ju hoppats att föreningen skulle utvecklas lite grand iaf när vi tog steget upp igen. Att det skulle finnas lite engagemang. Känns mest bara som ledningen vill suga ut det som går från supportrar och cmorepengar innan dom drar. Nä fy fan något är riktigt ruttet.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
SMÅLAND: Wallson är ledig, tipsa Nubben.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Vi hörs kanske nästa säsong, må väl. Adjö
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Hoppas på riktigt att Nubben gjort sitt här efter den här säsongen. HV får mer än gärna ta honom. Men utgår då naturligtvis att det finns en beredskap och plan i föreningen isf.

Om jag tror på det själv? Inte jättemycket nä.
Om jag tycker att Timrå som förening består av handlingsförlamade lallare som springer runt i Nubbens koppel? Ja ungefär så.
Om jag tror att handfallheten hos övriga är total om Nubben drar? Jajemen. Pappa överger oss typ. Vad ska vi göra?? Vad ska vi göra??
Låst ämne

« · 2307270 · »