Zäta75: Han vore ett välkommet tillskott och skulle förmodligen kunna putta bort antingen Lilja eller Pääjärvi. Inte minst hans "genompositiva" attityd och glöd skulle vara välkommet.
Hur sannolikt det är att han kommer har jag dock ingen aning om.
Synct: vi har väll inga som helst pengar att fylla på med någon super spets nu. att få in lundmark i dagsläget är ja inte oäven för då ja tror han kan komma in med helt rätt inställning. lägen att göra mål har vi redan o ja skulle inte hata lite mer tyngd. vi behöver bara sätta våra jävla lägen.
sen kan man fråga varför inte nån st resporter plockat upp luren o ringt till lundmark för hans syn på saker? han kanske stor trivs där? eller så van trivs han o man kan utröna en åtrå att få komma tillbaka till världens finaste klubb ? fan vet ja men eftersom han är de närmsta vi lär komma denna säsong av en "bra" värvning så är de väll lite intressant för en lokal hockey journalist att forska i ?
Synct: Håller med dig. Vi behöver spets och någon som har näsa för mål. Är tveksam till denna värvning. Det handlar ju om pengar också och vad som finns på marknaden.
Zäta75: Inte fan ska vi lägga pengarna på en till breddforward, tycker jag. Han kommer inte komma hit och spetsa till något, tror folk blir blind för att han fick ett NHL-kontrakt ifrån absolut ingenstans. Han var fan en Walli-Light ifjol. Dessutom passade Ollis "kötta på" hockey han som handen i handsken.
Patrick Polly: Ja, inte speciellt långt borta nu att Lundmark gör comeback i Timrå. Har själv spekulerat i detta under en längre tid. Han skulle välkomnas med sitt raka spel och sin storlek. Dessutom har han en viss förmåga att göra några mål. Iaf förra säsongen i Timrå.
sikth: Lundmark åkte ur i andra NHL-campen inför säsong så man får nog säga att han aldrig var nära en NHL plats.
Nu ser det inte längre ut som han får vara med i AHL uppställningen heller, han har inte varit med de senaste 7 matcherna iaf och hade inga mål eller assist under de 8 matcher han spelade.
Högst troligt är han förpassad till bänken då jag inte sett någon information om att han är skadad.
JanneH: Ja men jag tvivlar på att det enbart är oflyt som gör att vi är överlägset minst effektiva som lag i hela SHL gällande skottstatistik.
Att vara en duktig målskytt kan man förvisso delvis träna upp men jag skulle vilja påstå att en hel del är "medfött". Westfält kommer inte bli Rattie även om de tränar lika mkt på skott.
Men det sagt så anser jag att om vi vill göra mkt mål behöver vi få in de som är naturligt målskyttar. Vi kommer inte kunna träna upp det när de kommer hit. Vi hade förhoppning om att Heikkinen skulle vara målskytten vi behövde men där har det ju inte lossnat ännu.
Patrick Polly: Är ju bara att kolla in highlights och det är ju några helt sjukt bra chanser som endera bränns, räddas eller hindras av rent jävla oflyt. Fast vad var det nu Stenmark sa "ja de ä konstigt, ju mer jag tränar, ju mer tur har jag". Och med det kloka orden lämnar jag åter till forumet
Zäta75: Haft Romö sedan säsongen 23/24. Har ingen aning om hur han jobbar med grabbarna eller nåt, men det går ju troll i målskyttet & de flesta verkar vilja lite för mkt, så antar att det faller på hans bord :)
SKRIDSKOSKENAN: Jag skrev inte att han inte bidrar till sin lön (men kanske kan tolkas så). Det jag skrev är att han inte är en 2e center, och det håller jag kvar vid. Absurt bra kan jag nog inte hålla med om =)
Patrick Polly: lander bidrar inte till sin lön ? han spelar delvis rabatterat (ryktesvis själv valt) o han är oftast skit bra. har du sett hur lander spelar? kedjan wedda - lander - hartmann är absurt bra just nu men såklart synd att de inte gjort fler mål
Zäta75: Ja skottstatistiken är inte bra. Men det har nog mest att göra med att vi inte har tillräckligt bra avslutare. Jag har svårt att tro att det beror på vårt spelsystem. I matchen mot LHC var det inte kvalitativa målchanser som saknades.
Det tål att upprepas EP, Wedin och till viss del Lander tar en stor del av vår lönekaka och bidrar so-far inte i paritet till lön. När det inträffar så behöver vi pricka väldigt rätt med alla andra rekryteringar. Som många konstaterat har vi inte gjort det i år offensivt, Genborg undantaget.
Att vi har Lander som 2e center är ett svaghetstecken skulle jag säga. Givet där han står i karriären och formen är han en stabil och och fantastiskt nyttig 3e center (som ifjol). Men 2e center är han inte.
Cobbel: Hade inte googlat på det nej. Bra att de har en mental coach. De kanske borde jobba lite annorlunda med honom eller byta ut honom då. Vet ej om de har infört en mental coach i år eller om det var förra året. Kan ju ta lite tid att få in nya tankebanor.
Tycker iaf i år att vi har vänt underlägen som vi aldrig gjorde de senaste åren. Så det är positivt.
Att lägga upp matchavsnitt efter en förlust känns alltid lite tråkigt, men den här gången handlar den inte om det. I stället har man fokus på Iza, en sexårig flicka som tidigare drabbats av leukemi, men som idag är helt friskförklarad. Detta väger förstås mycket tyngre eftersom livet självt alltid är viktigare än sporten ishockey som trots allt "bara är ett spel".
Lomond: Riktigt rolig intervju med Eddie som verkligen rekommenderas! Att Genborg började som målvakt och bytte roll till utepelare först i tolvårsåldern är intressant. Ödmjuk men fullständigt respektlös får sammanfatta det hela!
KulltorpsOlli: Och här har vi en till talang som man i alla fall hoppas blir kvar nästa säsong!👊
Roligt att han var med i Hockeymorgon idag. De pratade en del om JVM men även om livet och tiden i Timrå vilket han bara hade gott att säga om samt ett förhoppningsvis JVM Guld!👍
Sjukt att norrbaggen inte blev avstängd. Ska det löna sig hålla på fakea att man blir träffad av en klubba och få med sig utvisning? 5k är ingenting för dessa spelare
Montén Python: Olle Därth (C) Edwin Annerstedt (R) Alex Kristiansson (L) Sedan har vi några fler som inte alls skulle göra bort sig nån match eller 2. Just Annerstedt ser jag likheter med Dahlén. Relativt klen i närkamper osv, men jäklar vilket spelsinne. Han ser allt 5 moment innan saker händer. Därth och Kristiansson är väldigt mogna och behärskar spelet bra.
Kollar igenom Timrås ungdomslag och det känns som att vi ett par bra kullar nu. U15, U16, U18 och till viss mån U20 tuggar på bra. Hoppas vi får behålla talangerna och kan få fram lite nytt underifrån inom de närmsta tre åren.
Söderöver: Antagligen ingen brist på.Lundmarks något annat lag i AHL heller , eller NHL över lag. Det var ju också en av de största anledningarna till att man blev så förvånad av att han ens fick chansen där borta.
sikth: 8 matcher var skralt med tanke på att lager han tillhör spelat 15.. skadad eller petad?Skulle vara nice om vi iaf kunde få låna in han under JVM ...
bar mofftak: Jag blir så förbannat trött på detta jävla filmande.
Vi ser en röd linje med norrmännen i Sverige…
Dom har tentaklerna ute kring hur man kan fuska i svensk hockey.
Vore uppfriskande om dom som anmäls för filmning faktiskt kunde höja armarna och säga JAPP!
I fucked up! Jag fuskade.
Men även om en video tydligt visar vad som hänt så säger man ofta något annat och hoppas!🙏
Ovärdigt och fattigt med sportsligt agerande!
Kan man se över framtiden kring filmningar? SHL är ni lika lyhörda som Timrås kommunikations chef?
Är klubbarna överens om att filmning inte ska vara del av SHL? Publiken är till 120% med på att spelare inte ska filma!
Höj böterna eller höj och låt spelarens förening ta böterna. Tvinga föreningarna att dokumentera hur dom jobbar med spelarna i sina föreningar kring saken. Att under några möten prata om förtroende och sportslighet är inte för mycket begärt. Klubbarna bör även ha en plan för spelare som fälls för diving.
Jag kan tycka att en spelare som har fällts för diving spelar under varning resten av den säsongen. Hur man löser det skiter jag i men ett märke på hjälmen eller vad fan som helst som visar domaren att den här spelaren är redan fälld. Misstänker domaren en ny filmning bör han få chans att granska situationen för stora straffet och nu anmälan. Domaren får chans att bedöma korrekt och spelet drabbas av minimalt mer granskningar som stoppar spel.
Då kanske man kan städa bort skiten! Ibland kan man som spelare blir rädd att klubba ska träffa huvudet, eller att man på annat vis ska utsättas för våld som sedan uteblir men man faller eller parerar för att undgå våld.
Det är inte förbjudet för en spelare att direkt påtala det för en domare på isen som då har chansen att säga ok! Bra! Shit happens! Flytta ut en tekning och släpp pucken!
Har man fällts för diving har man inte gjort det utan man är en satans fuskarskit!
Idag pratar alla tränare, alla experter och alla spelare om vikten med bra specialteams många lag lever mycket på sina special teams! Motståndaren som får spela mer på vissa spelare i BP efter fusk påverkar matchen negativt för dem och får man dessutom mål med sig som fuskare så är det riktigt äckligt!
Kämpa SHL! Domarna har det nog så jävligt redan! Dom ska inte måsta ifrågasätta varenda jävla vurpa på isen med!
Är de nån som vet hur de går för Anton Lundmark nu i AHL/NHL? Har varit in och kikat på hans statistik inne på olika ställen men ser ut som han bara har spelat 8 matcher i AHL.
Per HApps: jag vet inte hur det är formulerat i avtal mellan föreningen och Kommunen men att se över om det städats och bemanna kiosken är ju inte kommunen… Det verkar ganska lyxigt och Timrå är väl i grunden inte en förening som har råd att köpa in så mycket lyx?
Det är väl snudd på ideella krafter som sköter den biten.
Inför en match kan jag tycka att säkerhetsmässigt så ska alla publika ytor fått ögon på sig en snabbis med.
Då bör man reagera på en ostädad del och ha en chans att åtminstone en chans att skrapa ihop det värsta.
Jag tror inte att Timrå IK är stolta och jag tror absolut inte att man vill missa försäljning och ställa bortasuppar i skräp. Det verkar ju mer som att man återigen inte fått info om att det faktiskt kommer några som ska befinna sig i buren.
Upphandlat eller ej så får ju Timrå skrapa ihop skiten, fota och ta det med kommunen sedan om det är deras ansvar.
Men som jag sa igår. Det är inte palmemordet det här men det är fel signaler lixom!
Fint av Sälg att kommentera saken lite snabbt! Det visar på ett aktivt lyssnande kring hans uppdrag. Kämpa på! Till och med Evergreen gick att vända i Suezkanalen så det här går att sno med!
Karlsson74: ja att ersätta Kapanen skulle ju vara svårt, att ersätta Hållander en omöjlighet men att deras ersättare skulle spela under förväntan dåligt hade man ju inte trott på. Lilja platsar ju knapp i laget och Heikkinen har fått spela top 6 men platsar ju verkligen inte som top 6. Genborg var nog inte värvad att ta en så här framträdande roll så där vann vi ju verkligen på lottot "hur en junior utvecklas över en sommar". Gällande juniorerna så är ju de oroväckande bra just nu med tanke på JVM frånvaron. Linus spelar ett stabilt centerspel, Freij börjar ta större plats i det offensiva spelet och Genborg har jag ju redan hyllat. Fan ska man behöva oroa sig för bottenträsket ändå? FBK har redan gått om, Brunass och Luläää börjar röra på sig uppåt och nykomlingen envisas med att inte klappa ihop så 6e platsen börjar kännas svårare att nå. Fucking jävla November. T o m sinnet blir mörkt
Att lägga upp matchavsnitt efter en förlust känns alltid lite tråkigt, men den här gången handlar den inte om det. I stället har man fokus på Iza, en sexårig flicka som tidigare drabbats av leukemi, men som idag är helt ... | Läs mer