1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609122 inlägg · 6214 ämnen
2986306 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: varför får alla jag tycker är inkompetenta i andra klubbar sparken? Inte bra alls. Tänk inte ens tanken Nubben, Moneyball tönten ska vi inte ha.

Nisse på Mon or:

Hade hellre sett man sparkat Hedberg

JanneH: De kanske hoppas på att slippa kval? Det kan gå om man vinner alla matcher eller nåt.

Rip Kirby...
Att inte göra nåt och invänta kvslet var väl ett alternativ.

Nisse på Mon or: Hade inte han nyss fixat en ny fantommålvakt till dem?

Andersson: Leksand har väl inte så många alternativ. Vad finns det att göra annars?

JanneH: Tjomme i Leksand sparkas . Det såg inte jag komma..

Andersson: Nej AI är mkt smartare än så... det där svamlet måste komma från nån på AB

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-fbimg1770889309160.jpg

RYGG HANS: Jag kopierade texten från någon sida , men nu hittar jag inte igen den . Kan ju i värsta fall vara AI . Men ifall Nubben värvar känns ju tveksamt ändå

Andersson: Var har du läst det där?

sargad: Räcker med blick för spelet.

sargad: Lilja i PP lär ju gå bra

Andersson: Var kommer den där texten ifrån? Känns som en AI-robot som gissar.
Dahlen som redan spelar enormt mycket PP och redan gjort rekordmycket mål ska alltså ta ännu mer ansvar för PP.... hahaheheohohehe..

Senaste nytt med några egna kommentarer

Efter Sebastian Hartmanns säsongsavslutande skada arbetar Timrå IK främst med att täcka upp luckan genom befintliga spelare i truppen, då transferfönstret i SHL stängde den 15 februari (vilket var bara dagar efter skadebeskedet).* Då är det ju inte stängt ??

Ökat ansvar för befintliga forwards: Spelare som Anton Wedin, Jonathan Dahlén och David Lilja ( * WHAT ??? ) förväntas axla ett ännu större ansvar i det offensiva spelet och i powerplay, där Hartmann tidigare haft en viktig roll.

Montén Python: Vi får se det positivt, det är över efter VM......

Montén Python: Jumbotronen i arenan ser ut som en husvagns-TV jämfört med den i SCA Arena ;)

sargad: Samhall levererar igen.

JanneH: Mediokert NHL-TreKronor.
Lätt överdrivet får man gå tillbaka till 70-talet för att hitta ett sämre nordamerikanskt 3 kr.

Zäta75: synd att de har Wallstedt som 3:e målis. Gustafsson ser jävligt darrig ut och Markström är ju NHL:s ihåligaste målvakt så det känns ju inte tryggt

Smörgåsen : Jag klev uppenbarligen på en öm tå. Återigen så ser du inte hela poängen. Ja, pengar finns nog. Dock finns det lite mer pengar i Örebro, Linköping, HV, Skellefteå, Färjestad, Frölunda, Brynäs, Djurgården, Luleå, Rögle och Växjö tyvärr. Det är min poäng. Vi kan uppenbarligen vara bättre än några av dessa ändå, men hur länge håller det? Mina förslag till åtgärder finns i mitt ursprungliga inlägg i denna diskussion

Zäta75: Slipsen i mål är svensk. Fullständigt usel. Sen att svenskarna som är proffs gillar magplattor och vill överglänsa Timråspelarna i det fallet är ju patetiskt.

Bobby Hahl: Hallam är ju en katastrof som förbundskapten. Klockare kan vi dock gärna ta in som tränare i Timrå nästa år

Hank: Ja vi kanske diskuterar olika saker här. Men du påstod att folk här inne anser att det är lätt att hitta spets, riktigt så tolkar jag det inte. Men pengarna finns för 1-2 riktigt bra spelare på förhand iaf, om även EP lämnar.

Ja det är klart att vi behöver jobba på det mesta för att öka budget. Där ingår en sportchef som kommer behöva ha bättre fingertoppskänsla än en del övriga konkurrenter.

Bobby Hahl: Clara har dock tagit 35 av 37 skott hittills. Onödigt nervigt detta. Sverige har aldrig förlorat mot Italien

Riktigt uselt Tre Kronor. Sam Hallam kan verkligen förstöra det mesta.
Men vilken slips i mål! Sämsta man sett.
Ja jag säger då det. 34-5 i skott och 2-2 o då är inte ens Clara bra i mål.
Imponerande att man kan se ut som Timrå.
Starkt jobbat eller nåt…

Montén Python: 28-4 i skott till Sverige 2-2. Herregud

Är dock inte orolig

Lär byta målvakt till Markström mot Finland på fredag

Smörgåsen : Okej, du tog ett citat i mitt inlägg och förklarade vilken diskussion alltså? Jag tyckte jag hade en mer övergripande åsikt? Eller ska vi förlita oss på att vår sportchef alltid är bättre än alla andra sportchefer i shl? Då är det lätt att vara supporter och kunna kritisera. Jag vill ha ett fuck off kapital och då måste vi vara bättre än de flesta på det jag skrev, det är min diskussion

Andersson: Bara jag som tycker det är sjukt tråkigt när man gjort rinken så otroligt liten med mindre mått än NHL:s till och med?

Som att ta sig genom en synål när Italien parkerar bussen.

JanneH: Är det någon som beställt matchtröjan med tredjestället som dom spelar med på lördagar? Dom har nämligen två varianter, en exklusiv med broderat tryck antar jag och en replika. Men den med broderat tryck ser ut som att den är mindre än replikan? I alla fall enligt bilden. Ser ju jättedumt ut? Kan nån uttala sig om hur verkligheten är på dom här då jag tänkt beställa en tröja.

Smörgåsen : ja så mkt pengar som lär frigöras kan man fan inte skylla på budgeten i a f

Hank: ”men jag kan namnge jävligt många fler värvningar i shl som inte fallit väl ut.”

Det är inte det diskussionen handlar om dock. Det handlar snarare om att det finns pengar till spets på förhand, eftersom Dahlén, EP, Pilö, Nässén osv frigör en jävla stor summa och i och med det bör vi ha bra chans till att hitta något bra (på förhand). Huruvida det faller väl ut är en annan femma.

OS - Hockey
ITALIEN - SVERIGE 11/2 21.10
SVERIGE - FINLAND 13/2 12.10
SVERIGE - SLOVAKIEN 14/2 12.10
KVARTSFINALER 18 /2
SEMIFINALER 20/2
BRONSMATCH 21/2
FINAL 22/2

Maktankan: Okej, vi har tydligen olika tolkning av ordet bisarr. Jag känner ingen smärta utan ville förmedla min åsikt

Rip Kirby: Så är det, konstaterade bara att det var skönt utan reklam på isen.

Hank: Vilken bisarr jävla övertolkning av att jag och en annan pekade på att det inte är omöjligt för en "oglamorös" klubb att värva starka importer. Sorry för smärtan det åsamkade.

The great one: Just reklamen överlag är väl oerhört mycket ett do or die-läge inte minst för Timrå IK. Hur ska klubben annars kunna få in pengar och ges nödvändiga medel att skapa förutsättningar och växa ytterligare?

Hank: Jo alltså. Jag har väl också uttryckt tveksamheter kring målvaktstränare och att han är handplockad av JJ.

Men det är väl ingen som missat att Juel premieras rätt hårt just nu?

Gällande Dahléns ersättare så får vi hålla tummarna för att Nubben och hans gäng kan träffa rätt. Eller det är ett måste..

Stridhsyxa: Även skönt att slippa reklamen på isen.

Montén Python: Absolut, men vi har väl kvar JJ:s gamla målvaktstränare även nästa år? Tycker där felet blev. JJ är absolut en bra målvakt men blev lite fel där ändå kan jag tycka. Sedan har folk här kommenterat hur fantastiska värvningar bland annat Oskarshamn och Malmö minsann gjort med begränsad budget. Jo, de har de gjort men jag kan namnge jävligt många fler värvningar i shl som inte fallit väl ut. Poängen är att många här verkar tro att det är ganska lätt att finna jätteprisvärda spelare som vill absolut till Timrå. Nja, de finns men vi har inte råd att missa de värvningarna pga att vi knappt fyller hallen någon match per år. Ska vi hålla oss kvar över tid så måste vi vara bättre på juniorer (verkar vara på rätt väg), fylla hallen samt en marknadsavdelning som fixar sponsorer som satan och omförhandlar nuvarande restaurang och baravtal

Efter att ha sugit lite mer på målvakts karamellen och tappet av Juel.
Så känns det som att Dichow är en rätt intressant ersättare.
Han har kanske inte just nu stabiliteten i grundspelet. Men känns mer likt Juel en målvakt som kan stänga igen när han väl är i zonen, lite mer "spektakulär" i spelstilen än JJ.

Kan han bara slipa till och bli mer jämn så kanske vi har vår matchvinnarmålvakt framöver!

Tonymontana: ja, jag hoppade över det.

Stridhsyxa:
Wedin - Eriksson - Genborg
Dahlen - EP - Lundmark
Heikkinen - Lander - Westfält
Walli - Levinsson - Lilja
Pääjärvi

Något sånt ser bra ut tycker jag.

Sedan kan man fortsätta att bänka Forsmark samt låta Pilö spela. Och Juel såklart.

Vad mycket mer behagligt det är med en mörk sarg i ishockeyn. Perfekt kontrast mot isen. Detta borde man införa i SHL, mörkare grundfärg och reklamrutorna ovanpå på det.

Maktankan: Han är på väl på g till AIK som jag har förstått det.

Numera off topic: det bekräftades idag att Viktor Tuurala lämnar Kalmar efter säsongen.

Nisse på Mon or: Tror vi ska ha låga förväntningar på Wedin dock, han lär behöva en startsträcka efter lång frånvaro. Hade underlättat om han kom tillbaka till ett lag som har ett stabilt spel osv, nu kommer han till ett lag som inte riktigt vet vart dom står och som är extremt ojämna i prestation.

Jadu: jag gillar dessa, Dahlén och EP kommer fortsätta lira oavsett och ser hellre att Lander kliver ner så man fortsätter ge Eriksson chansen med toppspelare!

sargad: av alla forwards har Lander varit klart sämst. Endast 3:51 min speltid i boxplay per insläppta mål, och totalt 18 insläppta. Ingen annan är i närheten av de siffrorna. BestWestern har dubbelt så mycket speltid per insläppt mål, som exempel.

Säger inte att Lander är orsaken till vårt bristande pk, men han har onekligen svaga siffror.

Jag gillade verkligen Kimmo som sportchef, men tittar man på hans nuvarande lag, Kärpät, så ligger dom näst sist i Liiga. Så någon Jesus är han inte, hur mycket man än vill hoppas på det!

Smörgåsen : och plötsligt har Timrå 2 starka kedjor...

2986306 · »