1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606394 inlägg · 6214 ämnen
2997092 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Robinson, lehtonen och Kindvall.

Sv: Silly Season 2026-27
mattias - 74: Detroit vore fint de

Senaste soppan om EP

Verkar som om han stjälper mer än hjälper just nu i Vancouver

Kanske dags för en trade?

Snackas om Kings eller Detroit

DrCox: De enda som vinner på att Karlin tränar Timrå kommande säsong är Biteline.

RYGG HANS: Klart Karlin vill träna Timrå. Precis som alla arbetslösa som vill ha ett jobb.

JanneH: Du tänker på Gustav Nielsen. Han spelar i Sønderjyske sen nåt år tillbaka och bildar där allt som oftast backpar med en annan av våra gamla storbackar - kung Oskar Drugge.

Rip Kirby: Med er ekonomi är risken att ni också lirar där i en nära framtid, men får ni in Karlin som tränare nästa säsong så finns möjligheten att skrälla.

Sanyet: Det gör han inte, så du kan kliva upp ur mossen. Karlin ser ingen prestige i detta utan skulle gärna träna Timrå. Den klubb han känner mest agg mot i dagsläget är MoDo.

Smörgåsen : Nä men Kalmar går ju upp?

Andersson: Man möter inte HA-lag i något kval.

JanneH: Kalle K, Jindrich, Caslava, Strålman, Styf, Rajamäki, Halonen .... ja backar har vi ..... haft ....

Sanyet: det blir kanon när vi får dänga dom i HS nästa eller säsongen efter det.

Sanyet: De gillas till mkt lågt odds bara rätt åt dom!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸

Man pratar "dignitet" i Modoboken. Welcome to the jungle eller nåt.. men ni lirar i motherfucking Hockeyallsvenskan!

Cobbel: Du glömde Tommy Stenqvist och han som var king i 5 matcher men som spelar i Hudik nu. Obs jag är inte oförskämd, bara gammal med dåligt minne och orkar inte googla.

Fan vad man längtar tillbaka till Sebbe Erixon och Eric Moe tiden. För att inte tala om Anton Strålman och Kalle Koskinen.

Jag älskar fredagar. m0d0liderna åker på däng mot nåt blåbärsgäng och jag är smålullig. Bra start på helgen!

Sanyet: Då får vi kvala mot Kalmar nästa säso .... öh ja menar Heja på herr nubb, hitta en 50p spelare å en toppcoach ......

Almtuna bollar med modoliderna. Skott i krysset och 31-11 i skott. 10 nya år i HA för m0d0 😄👌

Kulltorp: Känner lite så jag med ..men vet att man troligen kommer att lösa säsongs ändå...är svag i karaktären på så sätt ..det ska medges.

Kulltorp: Jag skulle vilja se vad Niklas i örebro skulle kunna göra med Timrå!! Tycker han är rätt hyfsat bra med att få lag att dra åt samma håll o sen att han verkar vara sympatisk e ju bara plus!!🤣😎🇱🇸

solbacken: Blir det Monten så lovar jag att jag lämnar allt som har med Timrå IK att göra.

(Fattar inte att jag ens skriver detta)

Cobbel: Ja just ja, alla dessa talanger 😁

Smörgåsen : Oj du glömmer så många bra backar vi haft..
Stadin, Melander, Westerlund 😂😂

Villervalla: Stridh får man väl verkligen säga att det är ”Nubbens grabb” också? Att han och Ante fick varsin karriär på seniornivå kommer ju i grunden ur att Nubben gav dem chansen när Perra och Clabbe stack. Till en början som duo fram tills dess att T-Bone gjorde entré. Jävligt kul för dem, även om vi blev av med två väldigt duktiga ungdomsledare.

Stridhsyxa: På tal om backar. Sitter och komponerar ihop en backsida bestående av våra bästa backar under denna SHL-sejour, vilket är skitsvårt helt ärligt. Vem är vår bästa back under dessa 5 säsonger?

Forwarsidan är betydligt lättare. Där har vi haft några av seriens bästa spelare. Spets deluxe. Har jag glömt någon som ska in?

Hållander - Kapanen - Dahlén
Pettersson - Lander - Rattie
Wedin - Hanzl - Lodin
Genborg - Eriksson - Hartmann

Backarna då?

Svensson - LaLeggia
Freij - Lyytinen
Hardegård (?) - Stenkvist (?)
Strömberg?

5 säsonger och inte en enda toppback. Det är ju anmärkningsvärt.

Nån har säkert nämnt det tidigare, men skulle typ Stefan Klockare vara aktuell? Inga rykten överhuvudtaget. Men skulle väl inte fortsätta i landslaget och kanske är sugen på att vara huvudcoach?

Dock har jag heller ingen aning om det skulle vara bra eller dåligt 😂

Äre silly så äre.

JonteD: Kollade matchningen för dem i jämförelse med vad vi behöver. LaLeggia gick alla AI:s bananas för när det kommer till Timrå, om man sätter honom med en annan back som har koll på det defensiva, ni kommer väl ihåg hur det var :D

De andra två fick också höga betyg. Men tänk på att vi behöver en poängstark center också om EP försvinner.

Cobbel: LaLeggia, Gardiner, Luke Martin, Myrenberg, Linus Öberg som kunde hamna i Timrå.

Eugen Sandberg: haha vafaan hör du till för sekt, Karlinsekten? Värsta dravlet jag hört!

JonteD: Vill du dela med dig av namnen? :D

Sanyet: det gör han inte, men om han gör det. Kommer hit och blir omvänd. Då kan vi tro på att de goda vinner!

Eugen Sandberg: Karlin som hatar Timrå över allt annat. Har du sovit under en sten senaste åren?

EXPLORERSMÅLAND: Drömnamn Stridh som det inte blir, står mellan Karlin och Ante. Ante är Nubbens grabb, det var Kapanen som inte förlängde Ante. Ja vi får se vilken av dem det blir. (Obs, det är vad jag tror.)

Hä ha vi 2 träkandidate 🥳🥳🥳
Röka å kröka 💪💪💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20250822225413facebook_R3Sch0YuY1sai4R.jpg

Nu skriver jag det bara; jag hoppas på Karlin. Tycker han verkar ha ett sjukt kunnande. Dessutom gott att ta den talang lillebror har fått fram.

Andersson: Det är ju klart.
Nubbens drömnamn är Montén, det är redan klart och signat.

RYGG HANS: Han hade ju ett jobberbjudande han förmodligen skulle tacka ja till innan Nubben ringde?

Rikard Franzén, lång tränarkarriär dock mest som assisterande

Montén Python: Såg att flera amerikanska spelare va halvt som halvt i siktet för Timrå i Expressen!🤣😎🇱🇸

Joslan00: Äh, att två tränare lämnar efter en säsong är tillfälligheter. Det har inte med Sundsvall/Timrå, klubben eller organisationen i sig att göra. Jokinens fru och dotter ville inte flytta till Sverige, därav ohållbart. Tommy var en nödlösning. Redan när man skrev 1+1 så visste man vartåt det lutade. Karln är 66 år. Hade inte Nubben hört av sig hade han gått i tränarpension redan ifjol.

SnabelA: ja Nubben verkar hoppas att varje long shot värvning ska bli en Anton Axelsson, Oscar Sundh eller Johan Bagarn Andersson 2.0

The great one: Han har gett ett jäkligt bra intryck - och hela den biten... =)

Upprepar mig igen, kan vi ge fan i att värva mjölsäckar från allsvenskan till vårt (för stunden) SHL-lag? Och om man envisas, varför en uttalat timråhatande modoit som både spelat och coachat modo plikttroget i åratal.

Det är så oseriöst att man vill bryta ihop att vi alltid har som mål att slamsuga i HA och dylikt efter spelare och coachning. Vi är inte så fattiga, vi kan också bygga lag. Vi kan också värva seriösa toppspelare som är i toppen NU och inte på nedåtgående trend sedan 2023. Vi kan också försöka få en riktig, tungt kvalificerad tränare från ett topplag i SHL i stället för en HA-tränare. Kostar pengar, men gör ju det att ligga på topp.

Om Karlin kan få Bernhardt att se ut som en stjärnback. Hur fin kommer Freij se ut då?

Knylan: Jo förvisso känns ordet "matchcoach" lite luddigt mellanåt.

Helst ser man väl att vi får in en tränare som kan sätta ett bra "grundspel", där vi kan maximera korten vi har på handen.

För visserligen har inte TS gjort bort sig på nått sätt. Men framåtlutad hockey är inget jag kommer att tänka på när man summerar denna säsong.
Något jag gärna ser att vi implementerar lite mer, det i balans med att fortsatt inte tumma på defensiven.

Smörgåsen : Karlin är en som man vill öla med på en camping. Om det håller för Timrå vette fan. Men skön är han.

Joslan00: Karlin kunde inte sätta en defensiv i SHL. Vad är hans styrkor egentligen? Vad för hockey står han för?

Frågade min AI-polare om den fick gissa, vem tror du tar över tränarjobbet i Timrå IK.
Fick ett tydligt svar:
1. Mathias Karlin
Mest logiskt val. Exakt den typ av tränare som Nubben ofta gillar. Relativt ung, tydlig spelidé och utvecklingsfokus. Spelar modern och ganska offensiv hockey. Bra på att jobba med mindre budgetlag.
2. Henrik Stridh.
3. Intern lösning/assisterande. Nubben har gjort sådant förut.

Andra kandidater var: Johan Hedberg, Fredrik Hallberg och Robert Ohlsson.

AI:s nummer 3 lär ju inte vara aktuell då Nubben gått ut och sagt att de ska inhämta referenser.

Vid utländska tränare fick jag följande svar:
1. Cam Abbott
2. Jussi Ahokas (bra med yngre spelare)
3. Tomi Lämsä
4. Ville Peltonen
5. Dan Tangnes
6. Jalonen (väldigt orimlig chans dock då det är en av Europas mest meriterande tränare...).

The great one: Ju mer jag tänker på det så låter ju Nubbens hyllning till Karlunden som en sån där falsk grej man säger när man dumpar nån. Typ: "alltså du är ju jättesnygg men nu är jag mer intresserad av storbröstade tjejer"

Det känns ju mindre bra med att de två senaste tränarna vill lämna Timrå så fort som möjligt. Både Olli och Samuelsson kom in med energi och en vilja för att sedan bli mellanmjölk i sitt coachande för att sedan meddela att de vill inte fortsätta utan flytta härifrån. Jag har en känsla att det är svårt att flytta till Sundsvall/Timrå och trivas här, speciellt om du är tränare.
Eller så är det något inom Timrås organisation som metodiskt släcker ner energin och entusiasmen som de kommer med. Det kan också utgöra en anledning.
Just nu känns Timrå IK som Sveriges mögligaste lag i SHL.

2997092 · »