Alla måste upp! ALLA måste fan köpa det Samuelsson pratar om! Marginalerna är små! Vi har inte en trupp i SHL’s övre del. Det måste vara möjligt för var och en i truppen att fatta att allt måste ut om det ska ge oss framgång!
Kommer ihåg när Genborg nitade Friedman…
Det måste vara där! Alla roller måste göras hela vägen!
Genborg kan massor! Han kan skjuta! han kan åka snabbt! Men som idag när han jagar och viftar klubba i forecheck… Sånt måste man städa bort och istället ta ett skär till och trycka faanskapet! Genborg kan! Inga genvägar tack! OBS! Genborg gör en bra match i stort! Det gör han senast mot Malmö med!
Men det är det här med detaljer och marginaler. Fysiska spelet är skitviktigt och att en ”liten” kille som Lilja uppfattas som bra jävla hård jämfört med en större Hartmann är inte ok. Pääjärvi är för mjuk med.
På bänken för att se men inte smaka sitter en ung kille som senast han var på isen bjöd på jävligt hårda dueller!
Där gör man en jävla nytta när Svensson spelar ”kattsomsträckerpåsig” dueller, när Hardegård backar från allt fysiskt förutom kramkalasen. Inte ens Didde ser till att bjuda på hård fysik…
Walli Eriksson Lundmark och Heiki Lilja spelar rejält och jobbar fan hårt på riktigt! Möjligen att jag skulle vilja se Walli och Lundmark ta någon riktig rejäl tackling tidigt i matcherna för att sätta lite jävla ton på isen men jobbet är stenhårt!
Ang Wässlan: Japp! Detta var en av de svagaste matcherna från Wässlans sida. Jobbar ja, men spelet är horribelt… Inte ok.
erathoo:Undrar vad det sänder för signaler till dom andra killarna i laget när en sån som Pääjärvi får massa speltid i en toppkedja match efter match och endå bara lyckats skrapa ihop 2 assist på 40 matcher.
Han gör säkert allt han kan och krigar på och är nyttig på andra sätt, men tjänar man plus 100 k är det åt helvete för dålig poängutdelning. Där skulle Nubben behöva ta ett obekvämt beslut och gå skilda vägar men det tvivlar jag på att han vågar göra.
Ja man ska inte kasta allt skit på JJ, försvaret är bedrövligt och det är ju inte bara backarna, hem jobbet och försvaret från forwards är bedrövligt.
Jag försöker lära min son att hela laget jobbar i försvaret jag tror det verkar så på Timrå också, alla måste försvara också inte alibispela med att peta lite med klubban. EPs täckning, jag vänder mig ifrån och täcker med klubban och lite med benet, det ser nog bra ut. Hade Didde stått där skulle det inte blivit mål.
5 spelare 3 meter från målvakten, ingen checkar? Jävla divaspel, jobba för laget även hemåt.
Smörgåsen : Sen förtjänar Eriksson lite vassare yttrar att lira med, inget ont om Walli och Lundmark men deras styrkor är inte målskyttet direkt. Förvisso tung kedja, men jag tror Linus kan öka sin produktion i en annan miljö. Nu kryllar det ju inte av målskyttar i laget heller så det kan bli en svår nöt att knäcka. Wedin lär gå in med Lander och Hartmann när han är tillbaka.
BlackBay: Ja man funderar ju starkt på att skita i lördagsmatchen, känns ju på förhand som en given torsk. Är så jävla besviken just nu. Är ju hemmamatcherna man känner sig laddad för, där vet man att vi kan slå vem som helst.
Orkar inte ens vara sur längre. Föreningen i stort kommer aldrig sluta skita rakt ner i byxbenet på sig själva och supportrarna, så är det bara.
Kan vi undvika negativt kval är jag nöjd nu. Det är det enda rimliga, realistiska målet.
Vågar inte sia om vad Nubbens döda fingertoppskänsla värvar in för att ersätta Dalle men det kan bara bli värre från och med nu, så lika bra jag finner frid redan ikväll.
The great one: Wedin och Levinsson får så lov att vara tillbaka mot Linköping den 5e. Måste in med ny energi i truppen. Är några st som åker runt och bidrar med ja, ingenting. En sån som Westfälts passningsspel är horribelt. Slår bort kontringar varje match. Noll spelkänsla i den kroppen.
Brodda13: ja det är märkligt att man händer sig ha råd att lasta 150 på en sån som pilö som knappt platsar eller är 6-7 back....pääjärvi är ett sorgebarn på så sätt ..hockeymässigt trampar han dy och bör nog fundera på att kliva ner en nivå..HA nästa eller pension? Boyce har iaf gjort mål med en bråkdel av speltid för att ta en jämförelse.. Som sagt...inför nästa har nubben en del svåra och obekväma beslut att ta ..inte bara vilka som ska täcka upp i målproduktion utan även vem som ska träna laget...om man bara ska ersätta Nässen med en okänd oprövad HA back...och en ungdom som inte ens platsar i HV.. Om man ska fundera på att bryta något kontrakt? Osv..
Söderöver: Rögle borta nästa. Ett Rögle som vek ner sig ikväll och lär vara revanschsugna. Svår bortamatch, men snart finns det inga ursäkter att inte ta poäng på bortaplan. Vinn eller avgå.
Alltså efter några veckor kan man ändå gömma sig bakom att man har otur och möter taggade motståndare osv.
Men efter att man summerat 3/4 delar av säsongen och konstaterar att vi rätt mysigt åker och torskar borta varenda jävla chans man får så får spelarna och ledarna se sig själva i spegeln och bara inse att dom inte bryr sig om föreningen tillräckligt!
Det var ganska länge sedan man lyckades visa sin omgivning att man spelar för att FAKKING vinna!
Vårt bortaspel ser mer ut som den ständigt sköna lösskiten som lättar lite på tarmsystemet utan att kännas i stjärten.
Sedan åker man hem.
Jag hittade lite läsning åt Lax-ola och enrötan…
Kanske kan det leda till lite ökad insikt i den annars så patetiska, minipenis mentalitet dom båda utstrålar!
The great one: kommer vi lyckas vinna NÅN match till på bortais? Möjligtvis mot Leksand men tvivlar. Känns ju inte lönt att slå på matchen på teven ens nu för tiden.... tyvärr
Hank: Jag har inte påstått att han varit perfekt på slutet, svarade enbart på "är fan i helvete ska nån av våra målvakter kliva fram och nypa en match åt oss? Har fan inte hänt många gånger i år" vilket är direkt felaktigt.
Sen tycker jag dagens match är en konstig match att lasta honom för. Första 3 är ju helt galna mål som ingen förväntas rädda. Verkar ju ha blivit en trend där Jacke är bra innan jul för att sedan sjunka en eller två nivåer :/
Söderöver: HVs 6 kommande innan mötet med oss är Luleå H Skellefteå H Malmö B Rögle B Frölunda H Djurgården B för att sedan möta oss borta? Väldigt tufft för HV kan man säga!
Joaqino88: Ja vi kommer inte behöva kvala.. dock finns ju risken att vi missar slutspel om vi inte rycker upp oss och börjar vinna lite bortamatcher framför allt.
Karlsson74: Nästan lika bra att åka ut och börja om för klubben är en misär. Kompispolitik något det främsta. Vi skickar Juel och tar in en skadebenägen dansk utan att ens presenterat ett förslag till den förstnämnda… vi lastar omänskliga summor på helt mediokra lirare som Pilö… 155 lakan i månaden på vad? En kille utanför laget. Sen när det kommer till kvalité och spets nej då jäklar ska det snålas in. Det är pinsamt. Vi har inte tagit en trepoängare på bortaplan sen den 28e oktober. Vi har en lirare som står på två assist över 40 matcher som klockar in på hela 13 och en halv minut idag. Helt ärligt vad håller vi på med
Om en målvakt är inne i en tyngre period så känns det inte sunt att sätta in denne mot Skellefteå borta, tror inte det här stärkte hans självförtroende direkt, svagt matchat.
Hockeydynamit97: Såg inte den matchen men tycker du Timrås boxplay var bra idag? var det tre i röven det blev? Vill man ta poäng mot Skellefteå borta gäller det att hålla sig på plan. Var väl 12:e förlusten av 13 möjliga. Vi får komma igen, kanske redan på lördag. ❤️🤍
Smörgåsen : ja det blir ett gediget arbete med att ersätta målproduktion...även en toppback måste in ..det är ju det och att ta betalt som sett över säsongen varit vår stora svaghet...tyvärr är jag inte beredd att räkna in oss som ett klart SHL lag 26/27 riktigt än..
En läxa för framtiden är att inte skriva ett 400års kontrakt med jättejättebra lön. Kan inte målvakten leva upp till det så sitter man i skiten och behöver släppa en av SHLs bästa målvakter.
Som sagt. Kommer inte Dichow upp i sin nivå och petar JJ. Då får vi det otroligt tungt nästa säsong. Endast 1 tavla per match får anses bra då.
Kramer men skojar du? Förra matchen var det Juel som höll ner siffrorna. Men det spelar ingen roll för så fort målvaktstränaren ser minsta chans att byta in JJ så gör han det. Tyvärr för Timrå. Man ser ju hur laget har noll förtroende för JJ just nu.
Kramer: och det var till och med på hemmaplan där vi varit framgångsrika, hur är det möjligt!!?? Tror knappast det bedrövliga bortafacitet endast beror på vem som vaktar målet som många verkar tro...
Kramer: Och hur påkopplade var laget då? Som natt och dag mellan förra matchen och denna. Förra matchen gled man på ena skridskon och trodde man hade det enkelt. Juel stod på huvudet i första och sett över hela matchen räddade han åtminstone sex mål. Inte hans fel att hans lagkamrater var klappkassa den matchen.
Och jag fick svar direkt. Vi kunde redan nu beställa årskort för nästa säsong! Jag tolkar det så att vi kan avskriva Karlin!!! Fantastiskt skönt i så fall!!! 👍😄