Patrick Polly: Nej det har jag inte sagt. Björklöven är ett jävla grislag, deras supporterskara är lättkränkta dåliga förlorare och allt däremellan. Unnar de NOLL framgång. Tur att vi kan ha olika åsikter kring saker annars hade det ju varit tråkigt! :-)
Villervalla: Örebro län men största delen av Karlskoga ligger i Värmlands landskap. Tydligen ligger en liten del i Närke. Allt enligt Wikipedia "Karlskoga kommun är en kommun i Örebro län, huvudsakligen belägen i landskapet Värmland, med en liten del i Närke."
JanneH: Det finns ingen rivalitet längre, mest bara fredagsmys. Det var ju partystämning här inne när modo gick upp senast, detsamma lär ske när löven nu går upp.
Så summa sumarum till varför folk här inte vill att löven går upp är att deras fans varit dumma här på forumet. Men det är väl sådana "derbyn" man vill ha. Sånt som skapar känslor, engagemang och lapp på luckan. Där en vinst känns så mycket bättre än mot ett gulligt och snällt BIK. Nä hockey är en kampsport som ska skapa irritation, frustration, ångest, lyckorus, glädje och allt samtidigt :)
SKRIDSKOSKENAN: om det mot all förmodan blir så att bajslaget med bajsfansen går upp får man väl trösta sig med att det antagligen är pytte lite mer ekonomiskt fördelaktigt för oss och att det höjer tempen lite bland fansen att få upp ett lag vi haft lite rivalitet och historia mot. Men jag unnar dem inte ett jävla piss och hoppas verkligen jag slipper se dem
Löven! Efter den här extremt mellanmjölkiga stå-med-mössan-i-hand-säsongen är varje pulshöjare välkommen. Och när lillasyster verkar invänta derbyn tills vi kommer ner och hälsar på är väl Löven det bästa substitutet. Vi ska fan inte vara rädda heller. Kommer vi på kvalplats och inte kan hantera den är det bara att svälja det bittra och inse att vi inte har i SHL att göra. Då får vi bygga om rätt och ta nya tag. Det har vi gjort förut.
Ni få sä va fan ni vill rabbuslingar menn nä Jocke had oss skrevs dä om Timrå var da... All vill lir mä oss!!! Nu ä dä lik tyst somm kyrka om oss... Låt dä rinna lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳 Rid inatt..HALLELUJA 🙏🙏🙏
Patrick Polly: Ja så kan det vara, men om jag får välja mellan att åka till Umeå på en het bortamatch eller få en räddningsplanka i Karlskoga så är mitt val klart, alla tänker olika.
Joslan00: Karlskoga får gärna gå upp för min del. Jag kommer att hålla tummarna för dem i finalen. Blötröven ligger på listan över hatlagen. Ingen sympati alls där. Säsongen 20/21 sitter kvar i näthinnan. Usch!
Joslan00: Karlskoga vill man väl egentligen inte ha, ju färre lag från Småland och Västra Svealand desto bättre (HA är ju ett skämt när man kollar på kartan).
Men ur ett rent sportsligt perspektiv hade Karlskoga varit bra för Timrås del, de tappar tränare till Luleå och t.ex Barkemo till oss. Hade väl varit en solklar kandidat för plats 14 nästa år.
Jåkkinen: En torsk mot löven i SHL och det kommer vimla med dryga lövenfans här, precis som i allsvenskan, då är dom bäst på planeten och häcklandet av Timrå kommer inte känna några gränser. Jag unnar till och med Modo framgång före löven och deras äckliga följe.
Varför har folk här inställningen att de hellre ser Karlskoga i SHL än Björklöven. Tycker det borde vara givet att Timrå håller på Löven. Endast 3 timmar transport till Umeå, ungefär som till Gävle. Bra med fler norrlandslag i SHL. Karlskoga liksom, vem vill åka dit?
Cobbel: Nåt måste det väl skrivas om även under lågsäsong tänker jag. Sen är det väl inte alla som lyssnar på podd heller så det är väl positivt att även dom får ta del av vad Nubben säger.
jk: Jamen det är väl deras nya grej, allt för att de ska generera klick på hemsidan. Från podd-intervjun med Nubben så delade de ju upp den i typ 3-4 olika artiklar som syftades till saker Nubben egentligen hade besvarat under utbildningen.
jk: "Spel i SHL kommer det att bli, men går han till Timrå även om Karlskoga tar steget upp?
– För Tim är det just nu fokus på Karlskoga, han har gjort en jättefin säsong. Jag ser det positivt att han tar steget upp nästa år, säger Barkemos agent, Robin Borg.
Har han någon klausul i kontraktet med Karlskoga?
– Han har ett utgående avtal.
Därmed ska det inte finnas något som binder Barkemo till Karlskoga, om inte parterna skulle förhandla fram en förlängning."
Villervalla: Positivt vilket man tackar för. Nu hade jag hållt på Karlskoga i finalen helt oavsett, men nu slipper man ju sitta och vara orolig och sitta och hoppas på att Löven vinner. En alldeles fasansfull känsla.
Andersson: jo denna gång blir det verkligen ett "nytt" lag som går upp och inte något som varit i SHL nyligen. Är uppe i Umeå på jobb och det känns verkligen i omgivningen att det är nåt på gång här. Biljetterna till finalen tog slut på några minuter. Medlemmar hade förtur till biljetterna så de som inte var medlemmar hade nog inte lätt att få biljetter.
Montén Python: Nu tycker jag vi bestämmer en gång för alla att BIK spöar Blötröven och går upp i SHL men de får klara sig utan Barken eftersom han är stenklar för oss
jk: Det var väl samma med Bernhardt när han var "klar" för oss. På EP stod det att hans kontrakt gick ut. Men hade hade nått optionsår som inte stod med eller vad det var. Som gjorde att han hade gällande kontrakt med Modo om de gick upp?
Men i fallet Barkemo så har det ju varit väldigt tydligt i alla kanaler. I det officiella uttalandet från Karlskoga så skrev han ju på för ett år med.
Tycho: Eliteprospects är ju inte alltid felfria (t.ex Henrik Borgström som länge stod 25/26) men länken är är ju solklart bevis på att det är rätt denna gång.
Som sagt med allt Madhawk och Sanny har pratat om att det är en dundervärvning för oss så skulle jag säga att det är 99% klart.