1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601453 inlägg · 6212 ämnen
« · 2399117 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
KulltorpsOlli:

Mammor håller ingen högre klass, nej. Sedan får de alzheimers och blir ännu sämre. Likt pajkastningen mellan Timrå och MoDo. Skönt i alla fall att det är vi som är i tabellmässigt överläge - MoDo syns ju inte ens till, var fan håller de hus numera?

{9682}: Mm mammor brukar tuta i sina dumma barn det. Tro inte på allt en mamma säger. Ett helt hockeyforum vet att hon ljög.

KulltorpsOlli:

ok haha förstod inte din ironi haha

Jag tror ändå att han gått ner i lön rejält sedan han var i Luleå i fjol.

Bara vad jag tror som sagt.

KulltorpsOlli: Har inte tagit nån spruta. Jag är intelligent...

mattias - 74: Jag tror ju att han är svindyr. Den killen har inget billigt leverne.

{9682}: Antar att du nyss tagit coronaspruta nr 6. Förståndshandikappade är ju de första i kön.

KulltorpsOlli: Horungar som du kan fortfarande åka ur! ÖÖH ÄHH!!!

KulltorpsOlli:

Ja jag har känslan av att han inte är speciellt dyr den här gången, blir 37 i Februari.

Fortfarande riktigt bra som sagt men med tanke på orsaken till hans val att flytta hem till STHLM tror jag nog han skulle spela gratis om så är, är nästan säker på att Brodin, Kreuger och kanske TOM talangen Lekkerimäki tjänar mer.

Håkkybåkky: Riktigt rolig match. Bra fart och kamp!

Kristianstad har inte Sveriges smartaste supportrar. Matchen avbruten efter att en banger slängts in från KIK-klacken. Detta med en 5-1 ledning för KIK.

Det blir intressant att se vad tävlingsnämnden beslutar, omspel eller tilldömd förlust kanske...

Uppladdat:

500x0-997d1723-c4ec-46e4-9759-406a27fe5576.jpeg

mattias - 74: Han var säkert gratis nästan..

Håkkybåkky:

Ja DIF är nog inte så glada att de åkte ur, HA är ingen lek, det vet vi leksingar och även ni Timråiter tror jag ;)

Alla eventuella topplagen åker på minor, jag tror ändå att när serien summeras så kommer det vara DIF , MoDo och löven topp 3 iaf, tämligen säker.

Klasen debuterar eventuellt imorgon eller mot AIK i derbyt på Onsdag, där har DIF gjort en riktigt bra värvning. Klass rak igenom

Håkkybåkky: Jobbade inte Berglund extra för Bauer ett tag och testade magplattor på målvaktsutrustningar??

Få se nu, topplaget Modo förlorar mot Östersund i HA. 3-1 till ÖIK. Ska domaren få klä skott för en sämre insats bland fansen, igen😁😄😂🙈

{9829}: Östersund smiskar Modo. Nya tider.
Me like!!

Kollar SSK-DIF.
Harald: ”Berglund skjuter mitt i magen”.

Den har man hört tidigare

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
{10040}: känns lite för tidigt för mig att komma med såna profetior. Men något av dom lagen kommer vi i värsta fall möta i ett kval om vi hamnar där.

sargad: dom fyra lagen som ligger i botten nu kommer hamna där, i vilken ordning kan man lotta om. Men det kan man slå fast att Oskar, LCHF, HÅVE och Skåne ej kommer klättra

Dubbeld: Jamen okejdå... fortsätter vi så här pekar mycket på att vi kommer få hemmaplansfördel mot HV i kvalet. Jobba, jobba, joooooba@@

Behöver Snushane med anti jinxen inför imorgon

Tigerhjärta:

Kan varmt rekommendera:

podcastaddict.com/episode/142384948
podcastaddict.com/episode/142679017
podcastaddict.com/episode/142978943

Om du inte hänger med i hur det hör ihop med uttråkande av publiken så har du i alla fall fått höra en av Sveriges skickligaste sportjournalister berätta om pionjären för totalfotbollen och hur den ännu idag ligger till grund för fotbollen som spelas.

sargad: upplevde att Brynäs i några perioder under matchen lyckades få till långa anfall utan de där riktigt vassa avsluten. Jämn match överlag. Kändes som att Timrå kom till avslut snabbare och många var farliga.
Gällande Brynäs intensitet och disciplin skulle jag säga att detta var en mellan match. Mycket har med defensiven att göra, släpper in väldigt mycket mål (mest i ligan). De matcher som är bra är defensiven på plats men sedan kommer matcher som är som en hönsgård i egen zon. Exempel 8-4 mot Malmö.
Upplevde att Timrå var starkare framför båda målen.

Då det olyckligt nog inkommit två sena avbokningar så finns det platser över imorgon. Vi åker från götet vid 12.30, kan plocka upp folk efter vägen (har redan ett inplanerat stopp i Mariestad). Kom igen nu Tikare söderöver hjälp oss fylla vår lille buss!
Krossa Öret!
Uppladdat:

500x0-9b260f9a-baa1-4469-9b62-f2f5b73c3d30.jpeg

{9829}: Magnus Pääjärvi är tillbaka i Timråtröjan. Men det var långt ifrån självklart att så skulle bli fallet. Fjolårets motgångar gjorde att han faktiskt övervägde att sluta med ishockeyn. Det berättar han för hockeysverige.se efter comebacken i Timråtröjan.
– Visst har det funnits i tankarna, säger forwarden.

bradberry: Större delen av matchen hade Brynäs mer intensitet och energi igår.
Då blev matchbilden, ur våran synpunkt, lite som flera av de 5-6 första matcherna. Vi hamnade lite på hälarna.
Var gårdagen match representativ för hur Brynäs spelat denna säsong gällande intensitet och disciplin?

Tom Topp: Hahaha! Man tänker sig Papphammar på rullskridskor på jumbotronen när Shinnimin drattar på arslet nästa gång.

Imorgon gäller Örebro.. Hoppas Timrå är piggare imorgon.

Hakning-Henrik: för en gångs skull har den gode Wennerholm rätt, eller halvrätt. Vi är bäst i Sverige vill jag nog påstå just nu.

Ojh-Ajh: Papphammar!

Erol Ateceae: Undrar vad Shinnimin heter egentligen?

Oakleafer : I vilket fall har det gått över. Tror jag.

Tigerhjärta: Jag tror på kval mellan Oskarshamn och Linköping

OlliJanne: 1. Lovande 2. Ja och ja 3. Dom var på tårna, inte Timrå!

Ojh-Ajh: jag tror du är psykotisk

Kebab_House: jag missade matchen igår... har några frågor:
1 Hur såg Pääjärvi ut?
2 Spelade Alvarez, Andersson och Walli i samma kedja? Tunga att möta i s f!
3 Hur faan kan man förlora mot Brynäs? Jag trodde inte det gick längre.

Sedan en udda iaktagelse från min sida men av nån anledning så går vi nästan alltid bra poängmässigt under en period när Skellefteå går dåligt. Tydligen hade de 6 raka förluster innan torsdagens omgång och under den tiden har vi väl 4 raka segrar. Igår vann de på straffar och vi förlorade på straffar.
Jävligt onödigt att de ska vara ett topplag om det stämmer. Hoppas de inte vinner en matchjävel till ;-)

Brynäs spelar riktig tråk hockey

Erol Ateceae:

"Tyckte först Sputnik var lite hård med sin magiskt fyndiga spellista, men burskydden avlöstes endast av sargklet och icingpuckar. Jag förstår nästan att brynäsboken är som den är, tråkhockey V.59.3"

Tråkhockeyn i all ära men fatta hur bedrövligt det måste vara att sidan sköts av en person som på riktigt går in i ett annat lags bok och är i sådana affekt dagen efter match att den inte kan förstå innebörden av text.

Att samma person sedan klagar på de sina över deras läsförståelse gör det hela så parodiskt att klockorna stannar.

Erol Ateceae: En av de sämsta matchanalyser jag läst. Äckligt subjektiv.

Matchen igår var jämn. Timrå har lite mer kvalitet i anfallen och spelar sig procentuellt sett oftare till målchanser när man kommer i anfall. Brynäs dock spelförande matchen igenom… Styrspelet som nämns används efter avvägning. Antingen checkar man eller så ställer man upp och styr beroende på situationen. Styrspelet påverkar dock inte anfallsspelet nämnvärt.

Man spelade på ett liknande sätt ifjol men med betydligt större skicklighet på backsidan har man ett mycket bättre anfallsspel i år…

Hakning-Henrik: Ja, man vill bara grina! 🥺

Tom Topp: Sörjer för er bröder, nu är det kört.
Wennerholm: Timrå bäst i Norrland

www.aftonbladet.se/a/GMy1JV

Tom Topp: Håller verkligen med!
Hoppas innerligt att något nonsens lag likt LHC eller IKO ryker iår!

KulltorpsOlli: Här har du svar på din fråga.
Känns som att Timråiter blivit lite väl påverkade av medias syn på Brynäs ”tråkhockey”.
Det är ganska stor skillnad från förgående säsong måste jag säga. Förra året var mångt mycket mer statiskt spel än iår.
Kan tycka det är larvigt/märkligt att påstå att vi spelar ”icke-publikfriande” -hockey när man har 25-13 i målchanser?
Uppladdat:

500x0-8a644397-2486-4d5d-b94f-e28ff475f24e.jpeg

Huge: som det känns nu, så kan både Brynäs och Timrå bli mittenlag i serien. Och det vore en trevlig utveckling om man betänker hur fjolåret var!

KulltorpsOlli: Håller med, kändes livsfarligt varje gång ni fick tag i oss runt kassen. Vi spelade ofta fast oss själva i komb med er höga och tunga press, sen har ni giftiga och bra spelare i framförallt Lander, Dahlén, Wedin plus sparkapital i några tillfälligt skadade.
Tror ni kommer att gå långt i serien, vi saknar både Rödin och nån mer spets för att jag ska känna mig lite tryggare i den hittills jämnaste och mest ovissa upplagan av SHL.

Huge: 50 skott ja. Men handen på hjärtat, hur många av de skotten var farliga? Tyckte nästan Timrå hade fler farliga chanser sett över hela matchen.

Erol Ateceae: ”När de går för offensiv tar de burskydd och byter”

50 skott på mål som tydligen avlossades från burskydd eller från eget bås igår, ändå 4 gjorda mål och vinst.
Fatta hur mkt större vinsten hade varit med bättre effektivitet, en ”normal” JJ och ifall skotten hade kommit från er egen zon/slottet….

mattias - 74: Vill inte se han i Timrå. Vi har tillräckligt med forwards. Men skulle inte tacka nej till Rasmus Dahlin.☺️

Labban: Just mot Brynäs är det väldigt svårt att gå centralt, se bild. När de går för offensiv tar de burskydd och byter. De gick ut med att spela destruktivt mot Timrås starka offensiv, vilket lyckades. Bedrövligt tråkig hockey, men Manner gör ett bra jobb med materialet.

Är Cruyffiansk och hoppas verkligen aldrig att Timrå börjar spela såhär, ovärdigt mot publiken.

Skulle enbart accepteras om ekonomin är i botten.
Uppladdat:

500x0-img20221028002728.jpg

Erol Ateceae: Jag tycker ändå det är ganska starkt att plocka en poäng i en sådan här match när motståndarna bevisligen hade lagt in 2 växlar större än oss. Som sagt varje poäng räknas och jag är bara glad om vi undviker ett kval i år. Och vi kan inte förvänta oss att den här gruppen ska producera som vi gjorde mot Rögle varje kväll. Jag var lite oroad över att det skulle se ut som det gjorde redan innan matchen. Vi har 4 raka segrar. Spelet har suttit bra, då kan man börja bli liiite väl avslappnad och mot ett revanschsuget Brynäs så går det inte att vara tillbakalutad. Aja en poäng är jag nöjd över. Nu stänger vi den butiken och blickar framåt mot lördag. Forza TIK!!! ❤🤍

« · 2399117 · »