1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581938 inlägg · 6215 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30

« · 2605856 Till forumet


Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Avdelning svåra bortamatcher…
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Knylan: Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Vi vinn mä hårt spel å JULEN 🎅🤶🌲 i måle 💪💪💪
Halleluja 🙏🙏🙏😇😇😇
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
SMÅLAND: Skål på dig , dyker du upp i arenan ikväll?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Knylan: Räknar med 0 poäng ikväll. Allt annat är självklart en bonus.

Avdelningen allt att vinna inget att förlora. I like it.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Exakt o precis. Tänker inte ens bli upprörd vid förlust.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
eltifoso: Tyvärr hamna ja i hemmabaren efter lunch. Men tack för inbjudan. 🙂😇🙂
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
SMÅLAND: 🍻
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Hahl Bundy 2.0: "Vinner man en match så är det SM Guld och förlorar man en match så är det kvalserien", citat Jonte Dahlén i dagens ST angående att han fått kritik från supportrar på i sociala media (finns det osociala media också?)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Tvivla aldrig på honom! Jonte Jonte vår idol

”Vissa tycker att det ser ut som att du åker omkring och längtar till Schweiz?
– Det vore sjukt med tanke på att man har ägnat hela karriären åt den här föreningen. Jag trivs bra här 0ch har många år kvar på kontraktet. Jag vill mycket med Timrå IK.”
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
JanneH: Så är det ju. Vi supportrar är lika labila som påtända bävrar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
JanneH: " Vinner man en match så är det SM Guld och förlorar man en match så är det kvalserien", citat Jonte Dahlén i dagens ST angående att han fått kritik från supportrar på i sociala media (finns det osociala media också?)"

Det där är ett slentrian svar som jag inte gillar och som inte heller svarar på frågan som ST ställer. Istället för att prata om egen prestation, som var frågan, så blir det en halmgubbe.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Patrick Polly: Fast jag såg efter senaste matchen mot Rögle på FB personer som frågade var Jonte höll hus, är han skadad, har han en formdipp... och då gjorde han ändå mål mot Frölunda och leder vår interna målproduktion. Vissa klarar inte ens av en match utan att gå bananas. Det gäller även här inne.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Patrick Polly: Jag håller med om att han kanske kunde gått in lite mer på sin prestation. Varför han tror vissa saker inte funkat bra.
Dock påtalar han ju flera gånger att han varit inne på för mycket baklängesmål. Så nog är han medveten.

Gällande citatet är ju det dock en korrekt skildring i många led, och inte en halmgubbe. Viss kritik är mer nyanserad, och så ska det ju såklart få vara. Men det är jättemycket himmel/helvete med, och inte mer än rätt att han synliggör det. Vi alla vet väl hur mycket avgångskrav som flyger vid förluster?
Fans måste också kunna ta kritik/feedback i sitt agerande.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Patrick Polly: Jag förstår att han blir rutten på det. Det är in your face på en karaktär som bygger mycket på kärlek och lojalitet.

Det faktum att det rasat in mål i röven när Dahlén varit på isen går inte att trolla bort.

Domustrappan avhandlade detta med ju senast och jag står fast i min uppfattning att Dahlén kan bättre och skulle behöva brinna mer för de defensiva momenten.

Offensivt är det mer acceptabelt. Han lastar på utav bara fan med avslut och hamnar ofta i protokollet och mer går det inte att begära av honom i den delen…

Har det sett illa ut 3 matcher så skrivs det inlägg även av mig som utgår från att det den fjärde matchen kommer se ut som det gjort när det varit illa.
När det varit det några matcher så saknar jag romantiken i känslan som fanns kring Timrå i HA! Det var sådan jävla vinnarmaskin i laget då.

Nu när man styrt upp spelsättet, tråkat till det ordentligt och tätat bakåt i större utsträckning så har man fått visa varandra i laget att det finns bättre/effektivare sätt att ta poäng. Sedan hoppas jag att man hittar en lite mer balanserad nivå på defensivt fokus…

Känslan är sjukt mycket trevligare idag än för en vecka sedan. Och det är ju så med sport generellt! Resultaten är 80% av produkten!

Och nu:

Grattis till Forsmark som vinner veckans ass med sin fina framspelning till Petterssons helhjärtade mål förra veckan!

Bra Simon! Keep it up!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rico01: Ibland blir det lite väl mycket drev mot spelare från vissa supportrar.
I fjol var det väl EP som var hackkycklingen i år är verkar det vara JD.
Blir lite trist när det finns folk som går igång på att gnälla.
När Jonte är i zonen är han grym och han brukar väl vara lite trögstartad för att se komma igång mer o mer ju säsongen går
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jag tycker att Jonte gjorde ett okej defensivt arbete mot Rögle. Men sedan så är väl hans roll att han ska ligga och fiska lite!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
JanneH: Det finns rätt gott om asociala medier.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
söder över: Angående Forsmark och de fina prestationer han stått för de senaste veckorna. Brorsan Filip Forsmark har brutit sitt kontrakt med div.1-laget Tranås på hans egen begäran. Skulle han kanske varit något att kunna ta in på en Try-out? Han var extremt talangfull han också och var en kandidat till att draftas. Vad tror vi?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
DenRöda: Nej.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
DenRöda: Steget från Div 1 till SHL är för stort. Det bästa för honom är väl i så fall att slå sig in i ett allsvenskt lag och bygga upp sitt spel därifrån.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Frölundas Dickow till HV? Bratten ute i kylan.
Det såg man nog komma. När var Brattström bra senast, i TIK?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
BlackBay:
JD är bra, han behövs I Timrå. Hans dåliga statistik beror väl på flera orsaker. Först har han en uppgift som flera poängterat, han ska forschecka högt. Sedan har väl vår offensiv varit alltför naivt, så att vi tappat försvaret. Sedan är det väl flera som inte har så bra statistik. Våra stjärnor kommer mer och mer. Ikväll blir det seger, vi stänger ner i försvar och JD gör poäng framåt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Nisse på Mon or: Typ! Han behöver nog börja om i HA, bygga lite självförtroende!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Nisse på Mon or: Hugger Brynäs?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30 Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Tom Topp: Jontes roll är att äta på Bite Line, blixtra till mot MoDo och sen läsa på om Alperna. Jag är också sur-Jämte.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Costanza: Vikt-kortet vad gäller Jonte har trumfats ut sen länge nu. Hitta på nåt nytt kreativt hån vetja!?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: Men Rip då! Trodde bara att det var innestället. Jonte har ju gått ner i vikt, men han ser ut att behöva mat. Ge honom något att äta, bara inte mot MoDo.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Tom Topp: Tycker den affären att skeppa Bratten och ta in Dischow inte gör nån skillnad alls.
Tycker nästan Dischow lyckats vara ännu sämre trots att han spelar i ett bättre lag.
Båda de där målisarna skulle behövt ta nått år till i HA.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jag förväntar mig 0p ikväll, och kommer vara nöjd med 0p så länge vi spelar helt ok, vi KAN verkligen inte vinna mot Färjestad.

Vill dock tillägga att jag också i samma andetag tror att JUST IDAG är dagen vi faktiskt har chansen att döda Färjestadsspöket om vi nånsin skall göra det.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Costanza: Nädu! Vi kör snål-Judas-taktiken med honom i 48 omgångar! Resterande 4 - i mötena med Modo - där ger vi honom en "ät för tre betala för en-deal" på stans bästa pizzahak! (med dom garanterat fetaste pizzorna)🫵😅
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: Nä precis, Ortio känns lite less när han ser hur loja lagkamraterna är.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: Hahaha! Tänker på Döme, Krizan, Pikkarainen och andra bra galningar som tuggade dubbla kebab i fyllan men ändå lirade guldhockey.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: Ja det känns lite same same! HV får hålla tummarna för att Ortio håller sig hel!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
vonDöbeln: man liksom tar det för givet att förlora mot Färjestad. Så det blir Jaha om vi gör det 😀
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Costanza: På tal om just Illka Pikkarainen så har jag egentligen bara två minnen av hans tid i Timrå. Det andra är en kvittering i slutminuterna av en match som får sägas var halvviktig.

Det första minnet är från det första bytet han gjorde i seriesammanhang för Timrå IK. Hemma mot Frölunda visar han upp vad man får för att tugga i sig kebabtallrik till frukost, lunch, middag vaarje dag 👊😅
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Tom Topp: Är det inte för att Bratten själv vill nån annanstans för mer spektid så är det ju hål i huvudet med den där lösningen ärligt talat.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: Jag tänkte på vår PikkaRambo som man kunde se utan tröja på stan kl 02:00, men Illka P hade verkligen en spelstil som jag gillade.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Costanza: Just ja, den göken 😅 👍
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: spela Johansson i kväll när det blir torsk Så spara Juel tills lördag när vi vinner
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Costanza: Tyvärr e du de🤬🇺🇿
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
She: Är det inte dags att vi vinner mot FBK då? Låt Juel stå som hållit nollan. Vi kan ju rå på FBK om vi spelar på topp. Om jag inte missminner mig tog vi poäng i en match förra säsongen mot dem på bortaplan
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: Illka Pikkarainen! En av mina favoriter i Timrå IK. Vi skulle behöva en liknande spelare nu som kör stenhårt med fysik!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Jaha alla trevliga timråiter ikväll har jag planerat ett grovt rån ett sånt man får frukost, lunch o middag på en högrisk anstalt på statens bekostnad!!! DET KOMMER ATT BLI DE STORA RÅNET I KARLSTAD DÄR SOLEN INTE KOMMER ATT SKINA PÅ ETT TAG 😎 Grabbsen kommer att prestera Röd och vit HOCKEYDYNAMIT 🇺🇿
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Jaha alla trevliga timråiter ikväll har jag planerat ett grovt rån ett sånt man får frukost, lunch o middag på en högrisk anstalt på statens bekostnad!!! DET KOMMER ATT BLI DE STORA RÅNET I KARLSTAD DÄR SOLEN INTE KOMMER ATT SKINA PÅ ETT TAG 😎 Grabbsen kommer att prestera Röd och vit HOCKEYDYNAMIT 🇺🇿
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
JonteD: Vart lite fel gubben e ju gammal 💪💪💪😂🇺🇿 Man har både luva o kofot framför tvn ikväll 🥳🥳🍺
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
She: Spela Juel så kanske vi har en procent chans på ett hederligt rån.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
JonteD: Inge ont menat retas bara 😁😆😆 costanza!!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
BlackBay: Ja EP blev hackkyckling förra året och jag var en av dem som tyckte han presterade för dåligt. I år tycker jag däremot han varit en av våra bästa forwards och jag har också lyft honom mycket här på HS.

Hade han fått fortsätta i REM kedjan hade sett ännu bättre ut!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Såg att vi har 12 raka förluster mot FBK.

Gjorde mig lite sur att vi inte höll ihop mot dem tidigare denna säsong då vi skapade massor och faktiskt var det bättre spelförande laget sett över hela matchen. Men FBK är snuskigt disciplinerade, och det är inte vi just nu.

Men det som gjorde mig mest förbannad var fucking jävla stölden 7/1-2023. Då vi inte bara var bättre, vi ledde och lekte hockey tills Claesson gjorde cirkus av matchen (åt ett håll) och tillät FBK vända och ta extrapoängen. Där och då skulle vi såklart brutit denna trend. Att man aldrig kommer bli kvitt det jävla rättshaveriet alltså.

Men ikväll då? Gissar att vi kommer vara nedtryckta i perioder, och att FBK till skillnad från Rögle kommer ta betalt. Är vi dock effektiva som vi var senast finns chans att vi kan stjäla kanske 1p. Men gäller att Juel (som såklart ska stå) gör en monstermatch.

Önsketippning: 2-3 OT.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
empa11: Det mysigaste av allt vore att vi van en jämn tillställning med uddamålet. Jag tror en sådan vinst styrker lagmoralen mer än om vi mot all förmodan skulle sprattla till och vinna med flertalet mål, pga bristande motivation från FBK.

Att laget känner att man vann en match där båda lagen verkligen gav allt.
Låst ämne

« · 2605856