1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581404 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30

2607287 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jalapeno: här skall alla alltid avgå.

Tyvärr så kommer ju den genuina förvåningen över detta från en rätt dyster bakgrund av förluster av alla möjliga rimliga eller orimliga slag!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
SebastianH: äntligen har de förstått hur de bör spela med detta lag för vinna matcher! Med en rätt osäker backsida måste man spela mer enkelt och kompakt med hela laget som man nu gjort, livet för målvakterna blir så otroligt mycket enklare, färre omställningslägen och svåra situationer att hantera och fler enklare avslut från halvdåliga lägen, mkt bra! Klarar man att fortsätta på inslagen väg kommer man ge sig chansen att vinna matcher på ett helt annat sätt än tidigare!

Det man saknar nu är bara nån förstärkning på backsidan, måste väl gå att hitta en stor, stabil defensiv back i Finland med alla kontakter!? Behöver inte vara nån dyr flashig spelartyp med vassa offensiva egenskaper, håll det enkelt i detta läge!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
JanneH: imorgon tror jag också på en god chans till tre poäng, lördag, hemmaplan och bra självförtroende! Men sedan kommer några "måstematcher" som i varje fall jag är livrädd för!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rico01: kanske ett felskär😁 Skämt åt sido. Mer sådant. Tror han blir mer delaktig i spelet om han delar ut en och annan tackling också.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: absolut didde har en glaskropp och ett begränsande spel. Han står dock skulle ta ett slagskott i ansiktet om så skulle behövas. Och har inte han och Erixon lika många spelade matcher igår.?

Förstår inte hur Erixon kan bli skadad, står inte för mycket fysiskt och han är väl den på skadelistan jag gråter minst av att vara borta
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Tom Topp: ja fans inom sportvärlden har ju ett extremt "what have you done for me lately" mindset. Har man besegrat Frölunda borta, Rögle hemma och sedan tagit skalpen FBK borta då får man bara inte torska hemma mot Malmö. Tyvärr funkar ju inte sporten alltid logiskt men nog känns det väl som vi har påbörjat en liten streak och nån match till både tror och hoppas jag vi får.

Det här skämtet om att vi skulle ta 9 poäng mot "pisslagen" börjar dock mer och mer kännas som en obehaglig jinx varning
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
nectis: Precis! Viktig match imorgon! Förlust mot Malmö, då är inte dom senaste segrarna värda ett dugg!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jalapeno: Lugn bara, om ett par omgångar sitter vi säkert här och alla ska avgå igen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
vonDöbeln: Och tänka sig att bara för några veckor sedan så ville du att alla skulle avgå och förberedde dig för kval. Det kanske inte var så illa ändå? Eller så vänder det bara väldigt snabbt i hockey. I vilket fall så är det kul att se Timrå vara med och tampas om topp placeringarna.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
DenRöda: 99,9 % av dessa fall är stålars.
Kolla även GIF som tappar 15/16 åringar till t ex Häcken.
Högst upp i (ekonomiska)näringskedjan har vi oljeländerna. Det är många år sedan dom började styra fotbollen och på senare år golfen.
Senaste exemplet kom häromdagen, då en oljeshejk vid namn alJabbar ska leda FN:s klimattoppmöte i Dubai.
Som att låta Purtin medla mellan CCCP o Ukraina.

Så då är frågan: när kommer hockeyn styras från arabiska halvön?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Annaaa: Då missade de den...😁👊

Står bokförd för en tackling vad jag kunde se.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rico01: Beviset ;-)

Edit. Hmmm filen verkar inte vilja spelas upp
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rico01: han gav ut en tackling hemma senast oxå 😀
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jag sitter här med morgonkaffet och är fortfarande i chocktillstånd. Jag såg Dahlén tackla i defensiv zon och vinna pucken...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
DenRöda: Har också tänkt ofta på detta. Det är en rovdrift på unga talanger som storklubbarna driver på. Växjö, Örebro, Luleå och Skellefteå framförallt.
Man lockar/smickrar spelare och föräldrar med förmånliga bidrag mm.
Det finns absolut ingenting som talaf för att du blir en bättre hockeyspelare om du som ung går till ngn av de klubbarna. Sen kan man ju byta av andra anledningar, vantrivsel mm.
Men det är inte det detta handlar om.

Och om du skrapar på ytan, vilket bla Aftonbladets utmärkta artikelserie om hockeygym i sverige mm handlar om, så hittar du en massa skit. Kommuner som går in med pengar till hockeygym men inte till andra idrottsgym. Vilket är helt emot skollagen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
En sak jag tänkt på rätt länge nu som har med juniorer att göra och som Sanny var inne på för någon vecka sedan. Elitklubbar värvar spelare från högstadiet och hittar kryphål i regelboken. En av Elitklubbarna jag tänker främst på är Örebro. Helvete vad dom är fula där. Det är sjukt många som blivit ditlurade för att smågrabbar tror att dom kommer bli bättre där. Tänker främst på Liv, Zetterberg, Radivojevic och det finns säkert mycket fler spelare. Pappor och mammor som blivit köpta av agenter och sportchefer för att paxa spelarna.

Förra året kom det ut en artikel om att Zetterberg ville ha bättre förutsättningar och bättre träningsmöjligheter, därför valde han Örebro. Men helt ärligt alltså, hur många spelare har lyckats på allra högsta nivå som kommer från Örebro? Carlsson är där nu, och han kommer nog lyckas också. Det tror jag garanterat. Men vilka fler?

Timrå har fostrat spelare som Henrik Zetterberg, Mats Näslund, Elias Pettersson, Fredrik Modin samt Inge Hammarström(innan brynäs såklart). Dessa har ju lyckats färga NHL på något sätt och har gått genom Timrås ungdomsled hela vägen. Vi har dessutom haft 10/20-tal spelare som nosat på toppnivå genom åren också.

Varför väljer man bort tryggheten i utvecklingen och historiken i talangutveckling för att gå till något oprövat? Mycket pengar och maktspel såklart.
I dagens läge så måste Timrå upp i den nivån också. Vi måste lura folk hit halvt olagligt framöver, annars kommer äckelklubbarna springa om oss totalt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Perreman: underbart, och pretty-fucking-unbelievable. Trodde att det var emot universums lagar att plocka 3 poäng i Karlstad. Och: med domslut i vår favör?
Crazy.

Det är tydligt att vi måste köra en mer defensiv hockey, även i år. Tyvärr. Den hockey vi spelade typ 5 matcher fr o m förra FBK-matchen var nog det bästa jag sett sen Hahl och grabbarnas dagar, men man fick det inte att funka mål- eller poängmässigt. A k a "vi kunde inte ta betalt".

Så, rent krasst är vi så här långt - nästan halvvägs in i serien - rent spelmässigt typ tillbaka där vi slutade ifjol. Vilket förmodligen är exakt rätt steg att ta, men lite tråkigt är det. Varje steg som tar oss mot Plastsjö är ett steg mot Mordor. Dock: ryktet säger att det ligger ett SM-guld där någonstans och lurar, så...ändamålen helgar medlen?

Sjukt att Erixon är skadad, igen. Vår backsidas stamina är närmast parodisk i år. Här måste Kapanen agera - både vad gäller en (fräsch) kropp in och, i a f till nästa säsong, en ofräsch kropp ut. Älskar Didde och allt det där, men det funkar inte att ha en spelare som är borta fler matcher än han spelar. Detsamma gäller ju Wedin - åker han på en ny långtidsskada den här säsongen m å s t e man lösa det kontraktet.

Det är också intressant att Timrå verkar ta mer poäng när Didde i n t e spelar än när han gör det. Har inte bemödat mig med att räkna, men det är känslan. Möjligen/förmodligen en slump, men oavsett känns det i vart fall inte som att vår defensiv brakar ihop när han inte kan vara med på isen. Det är den där tuffheten framför mål man saknar, men i spelet med puck är han ju otroligt begränsad.

Men, hörrni: 3 poäng mot FBK! Och 3 raka segrar, och poäng i senaste 5 matcherna. T o m målskillnaden har slutat lysa rött. Det kan nog gå att undvika kval ändå om hockeygudarna är på humör.
Skönt också att vi har en liten poängbuffert nu framöver. Spelschemat kommande 4 matcherna är betydligt trevligare än dom föregående. Även om backkrisen innebär en försämrad slagstyrka bör vi ta oss igenom dessa utan att göra en modo i tabellen. Svensson verkar ju vara på väg tebaks också.
Om vi nu klarar oss utan ytterligare skador, vill säga. Vi lastar rätt hårt med istid på Lytet, Forsmark, Eronen och Rindell nu, och med 3 matcher på 5 dagar är det hyfsat suboptimalt.

Annars: jävlar så kul det är att se Forsmark nu! Med den här utvecklingen är det högst tveksamt om han inleder nästa säsong på svensk is. Vår bästa offensiva back at the moment. Grym känsla för när han ska sticka offensivt, och hur han bör åka. Fantastico.

Och: EP! Vår bästa forward totalt sett under dom här 22 omgångarna. Så jävla smart och finurlig. Får vi ännu fler avslut bara, så...har vi en av seriens absoluta toppforwards där. Underutnyttja inte det där skottet.

Även kul att se hur Lander börjat varva upp på allvar, och att Hållander äntligen får lite poängutdelning för sitt trampande. Den kedjan är helt överlägsen just nu.

På målvaktsfronten har vi också ett intressant läge. Juel måste betraktas som förstahandsvalet nu. Tveksam på ettan igår, samtidigt var det lite freaky att puckjäveln lyckades hitta den där minimala luckan. Tror inte Nyström skulle göra om det om han så fick 10 försök på sig.
Hursom, Juel är i zonen och känns stekhet. Pallar han ska han tveklöst stå på lördag.

4 i tabellen! Svårt att förstå, med tanke på hur många poäng vi lallade bort under en period där. Och: med tanke på det samt vår sjuka backskadesituation, så...börjar man ju undra: hur bra är Timrå ijenklien i år?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: låter ju inte som en dålig idé, han gjorde ju faktiskt en tackling igår
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
UbbeNils: Låt oss tänka utanför boxen. Vi sätter ner Dahlen på backen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Perreman: Det bästa med segern är att jag inte tycker att den på något sätt var orättvis. Vi är inte spelförande majoritet av matchen, FBK har ett jävla tryck när de jagar kvittering. Men vad fan finns det för alternativ när serieledaren möter ett backstukat Timrå på sin hemmaplan? Vi har fler chanser än de vi gör mål på, och balanserar spelet MYCKET bra.

Det är liksom inte HV borta 2009, där Lindbäck räddar 52 skott och vi vinner med 2-1 på våra 14 skott, typ.

Sen gällande Didde. Tror inte jag sett någon som inte ser att hans nuvarande skadetrend är ett problem.
Det vissa kanske vänder sig mot är såna här efterhandskonstruktioner att klubben borde förutsett att han var otroligt skadebenägen när han signades. Den kritiken tycker jag är orimlig.

Han har kontrakt till 2026. Jag tror han får spela klart det. Sedan är det väldigt tveksamt om Kimmo väljer att förlänga.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Dra ner Boyce, han klarar av att spela back.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Didrik Strömberg tillför alldeles för lite i själva spelet, sett till det begränsade antalet matcher som hans fysik tillåter honom till.

"-Jamen vafan, kolla på hur jävla mycket skott han täcker"!!#!, säger gemene Didrik-försvarare.

Men det är väl väldigt mycket just detta som är boven i dramat. Hans kropp fixar inte det spel som hans röd-vita hjärna bestämmer att han ska spela. Han HAR en glaskropp. Det är ett faktum. Tyvärr.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Gooode: Bästa uppvaknandet på länge idag! Vi har slagit Färjestad borta och FBK-spöket är utdrivet en gång för alla! Blir en jävligt bra helg. Speciellt om vi vinner mot Malmö imorgon :)

Njut av dagen gubbar!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
mikenomad: Ja Didde är en flopp även om jag vet att många älskar honom och vill att han ska vara kvar i TImrå.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Det är otroligt vad fort det kan svänga i hockey!
Känns nästan som kris... 3 matcher senare har vi tagit 9p & har 10-2 i målskillnad.
Slagit spöket på bortaplan & våra stjärnor levererar, samt en super-Juel i målet.
med dessutom skador i beaktande! kan man må så här bra? nått måste vara fel!?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Men hörni, vi vann borta mot Färjestad. Visst är det en konstig känsla? Skön känsla, men ovan på något vis.

En härlig trend sista tre matcherna och en bra näsbränna mot oss supporters som kritiserat laget en del. Sen ligger vi 4a(!) med häng på 2a-platsen trots halvknackigt spel, det är fanimej inte illa.

Vi har kvar Malmö (h), Modo (b), Oskarshamn (h) och Malmö (b) innan julen. Det skrämmer inte jättemycket på papperet. Skulle vara härligt om vi åtminstone fick med oss 9p på de där matcherna, då kanske vi kan börja etablera oss i topp-6.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kerstin_k: Det där med mediautrymmet alltså. Timrå är visserligen vääldigt liten i intressesfären elithockey och med det i åtanke så är det väl rimligt att vi får lite mindre mediautrymme. Men ibland är det ändå lite komiskt. Någonstans tycker man att det ska jämna ut sig något, att mediahusen kanske till och med trendar hur många spaltrader/sekunder olika lag har fått skrivna om sig, så att de kan se "Jaha ja, Timrå har vi inte haft som huvudrubrik inom SHL sen september så det är nog dags snart". För inte fasen är det, intressesfären borttänkt, något som helst jämnfördelat mediamässigt även om vi tar bort pangrubriker som tränarbyte/klubb i kris/otroliga bedrifter.

Jag håller med om att det är ett bra tecken att det inte skrivs massvis om klubben, då hade det antagligen betytt negativa rubriker, men det hade gärna fått komma fram lite mer info om att Timrå faktiskt mosade Frölunda i premiären, att Timrå vann mot seriesuveränen etc.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
eltifoso: Ok, du kan hockey.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Karlsson74: Bry dig inte om Didde-loversarna, det spelar ingen roll hur mycket man påvisar verklighetens kranka blekhet, Didrik är för evigt en supervärvning som bär Timrås backsida på sina (klena) axlar. Såklart han på förhand var en given värvning. Lika klart som han med facit i hand blev en floppvärvning
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
KniveN: Du får nog läsa mitt inlägg en gång till? Nämde inte nånstans nånting om att se in i framtiden, utan bedömde dessa värvningar utifrån hur verkligheten och det faktiska resultatet sett ut,.Och hur olika dessa två värvningar slagit ut..
Alla borde väl hålla med om att om du inte ens lyckas spela 50% av 125 seriematcher så är du en rätt misslyckad värvning rent sportsligt.
Finns inte så många andra olika sätt att se det på egentlige.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kerstin_k: Jaha. Så har man även slötittar på det tragiska programmet Hockeykväll. Det blir nästan humor när Loob ska kommentera Färjestad. Tur att man skiter högaktningsfullt i dem. Tror det var sista gången i kväll. Thank you and goodbajs
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kerstin_k: Du kör hockey poddar jag kör lagligt utskriven 🌿🌿 mycket skönare när man har värk i lederna o ryggen!! Man blir skön som daggen sa till Hartman 💪💪😎
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kerstin_k: Sorry, nu är jag sen på pucken, men jag såg matchen i efterhand. Puh! Så imponerande.

- alla våra storstjärnor levererar i kväll
- Juel fortsätter kännas trygg där bak
- jag älskar det här tråkspelet när vi är så effektiva framåt
- vi tog äntligen betalt!
- vi hade nästan domarna med oss borta i Karlstad. När hände det senast? Vi slapp få en straff mot oss och Färjestad fick ett mål bortdömt. Vad är det som händer?
- tredje raka! Mumma!
- seger mot Färjestad! ÄÄÄNTLIGEEEEN!

Vi ses på lördag!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
söder över: Så är det rakt över hela medialinjen. Jag knarkar hockeypoddar in absurdum just nu. Timrå nämns knappt i någon; inte i Sanny & Svensson, inte i hockeypuls, inte i Rinkside ( inte jättekonstigt dock), inte i Hockeymorgon och inte i Femtefemman. Timrå IK berör inte, eller skapar i alla fall inte tillräckligt mycket hype för att beröras.

Tittar man på Aftonbladet, Expressen, Hockeynews och Hockeysverige är det tämligen små rubriker om Timrå. Möjligen att stjärnorna inte levererat som förväntat som kan nämnas i förbifarten.

Vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt. En del av mig tycker att det är bra. Få omnämnande; en förening i harmoni. Inga skandaler, inget tok. Smyger med under seriens gång liksom.

En annan del av mig vill ju bara att ALLA ska uppmärksamma allt världens vackraste förening gör och tar sig för. Men det kanske är lite naivt?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: Nja, tveksamt, Juel hade ju faktiskt pucken i plocken en kort stund innan den blev utslagen ur den också, jag var tvungen att kolla några gånger, man tänker inte på det bara.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
eltifoso: Du är verkligen en riktigt äkta och ärlig supporter som vågar erkänna att domslutet va rätt ja hoppas att alla timråiter högaktar de du skriver jag gör de till 💯% hoppas nästa match blir lika bra i allas ögon 😎😎
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: Nej, spelaren åker in i Juel, hade han försökt stanna och blivit intryckt hade det varit något helt annat, kolla vinkeln på skridskorna, rakt mot Juel hela tiden.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Ska inte gnälla på Bernhardt för jag har inte sett matchen, var in på Allehanda och kollade betygen på spelarna och där fick han en etta. Undrar om han inte har det som behövs för att spela i SHL?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: Njae på ett sätt men på ett annat han blir ju störd så han måste lägga sig o då.......?😎
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: FBK spelaren glider in mot Juel och tycker inte det ser ut som han blir knuffad särskilt mycket eller ser ut att vilja stanna. Han är helt klart i målgården och stör. Hade vi råkat ut för samma sak så hade det inte heller blivit mål.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: Inte det minsta i mina grönvita ögon, vår spelare rör er målis i målgården . Solklart

Dessutom hade det inte blivit annan utgång oavsett, denna kväll var er
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Modano: Men vi kan väl erkänna att det bortdömda målet var en aaaaning tveksamt iallafall?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
vonDöbeln: Jag skulle gärna se pansarkryssaren pagin tebax han va riktigt bra bitvis kanske bättre nu 💪💪
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Labban: mm jag tycker det är något för TIK att bygga på. Den jävla särbehandlingen som alltid gör Timrå osynliga.

Man är ju supporter så det är klart att jag känner starkt i detta men faan… Claesson historien i fjol…

Huvudmatch i tv? Mm

Äh! Det är så det är! Timrå är inget för rampljuset alldeles oavsett! Låt det stå klart och tydligt och knyt ihop leden i föreningen kring den synen men gnäll inte över det för det är precis vad idioterna vill ha.

Kvitto på att deras oduglighet irriterar.

Lite som när jag petar med mitt finger på min sambos axel medans hon koncentrerar sig på något… jag vinner när hon reagerar och kastar en toffla efter mig…
🥰

Ante ville ha tv avstängd ifjol… tänk om det var Rönnberg som fick se motståndaren filma eller Bulan!

Det är en jävla skillnad på klubb och klubb i det mediala utrymmet och det är bara att försöka acceptera och hitta en up-side för att bygga lagkänsla ur det!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Nån som vet status på Erixon?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Karlsson74: Här har du Didrik statistik innan han kom tillbaka till oss, menar du att man skulle ha förutsätt att han skulle bli skadeförföljd eller hur tänker du?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Seger mot FBK... och BORTA.
Såg inte matchen så har ingen individuell ris och ros utan konstaterar bara, grattis hela laget och ledargänget för att ni vänt den tråkiga trenden vi var i.
Uppskattas nå djävulskt, vilket inte minst syns på den magra strömmen av "Avgå alla" och "sälj!" inlägg.

Spelare och fans, nu är det tid att vara ödmjuk.
//Lill-Kenta
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
söder över: Loob sitter ju i studion och SVT fogar sig som om han vore någon slags husgud. Ruttet och oproffsigt framför allt av Hockeykvällredaktionen. Tror inte de fattar själva hur ensidigt det blir.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
vonDöbeln: haha! Vilken fin bild wirrecock när han lagt sig till rätta och pillar på slutet av sitt namn!

Väldigt bra bild! Haha!

Jag hoppas att Kimpis hittar en Lyytinen 2.0!

Inte överjävligt dyr men jämn och pålitlig!

Ifjol bidrog nr 6 mer med offensiv puckkontroll det verkar helt borta i år men defensivt tycker jag iaf att Lyytinen varit jämn och stabil vilket vi sannerligen behöver!

Han är inte bäst men pålitligt räcker långt! Känns som att Lyytinen fått en roll och accepterat den klart och tydligt!
Det ska han ha kredd för!

Nu behövs det en till!

Kämpa Kimmo!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Hahl Bundy 2.0: det var svagt från SVT men vi är fan vana…

Media gör ett effektivt jobb att hålla Västernorrland borta från svenska angelägenheter…

Höjdpunkterna senaste åren: en rysk oligark äger nästan Sundsvall.

En kinesisk organisation vi ta över det Ryssland inte förvaltar…

Jättetråkigt att man missa chansen att reflektera över Timrås starka resultat på sistone med så många VILTIGA försvarsprofiler på sjuklistan.

Det här är en mindre sensation att det gått så pass bra som det ändå har!

SVT kunde gott ha uppmärksammat förra veckans assist kung som gjorde ett riktig fint mål ikväll med kliniskt avslut när han läser spelet perfekt och fyller på i slottet!

Under PK efter matchen så frågar en journalist om Forsmark till Ante som ger tydligt och fint beröm till Simon! Journaliste försökte locka ut lite smaskigt trash-talk till Örebro som missat Simons potential men den chansen tog inte Ante utan behöll proffs tonen.

Tur att inte jag fick vara coach som stod där för då jävlar hade Örebro fått skit över sin fejkiga fjomp arena med fjompsuportrar i! Hehe
Låst ämne

2607287 · »