1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602050 inlägg · 6212 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kunde varit liknande stämning på plats ikväll. Man saknar Ankan Palmqvist!

www.youtube.com/watch?v=KJC_ChjzCts

löven i 3.e förra matchen
dumpa in pucken på mål
tror dom fortsätter så.
men vi ska pumpa i anfalls zon
lär bli syrgas...om backarna ska orka

samma fart..o pumpa på
som förra matchen
tack♥️

Villervalla: Yes!
Hinner preciiiiis grilla innan!
Äter middag med en HV:are.
Tror hon i smyg hoppas att vi förlorar men då har hon ingen som helst koll på vår fighting spirit!
Ikväll är vi vinnare!😍

Nu är det 1,5 timmar kvar till nedsläpp, värmer upp med att ta på en passande tröja.
Uppladdat:

500x0-img2021051218005201.jpg

Olli Hahl: Vi ska kämpa efter sargerna, vi ska kämpa framför mål, vi ska kämpa på öppen yta. Vi ska kämpa till varje pris, vi kommer aldrig ge oss

"Seger till varje pris, seger trots all terror, seger hur lång vägen än blir, ty utan seger finns ingen överlevnad." - Winston Churchill

RunarUp: Ett mkt bra scenario!! O de har den påföljden att man kanske får gosa med frugan när skägg helvetet är borta som hon kallar det!!Hon har provat ska ni veta både med sax o cigg tändare när jag sovit!!!!🙌🙌🍺🍻😇

Smokey: Du! Tänk på stackars lilla farbrorn som lider av PTSD jag är adrenalin stinn o de finns ingen hjärnsskrynklare som kan hjälpa mig förutom att TIMRÅS STOLTA FUROR VINNER!!!!!!!

Andersson: Nä, 8-0 efter fyra minuter och Björklöven lämnar isen.
Det är mitt drömscenario.

Dahlen ... friläge och mål i sudden är väl drömslutet ikväll

{9386}: Hänvisar till den klassiska ramsan ”Spice i Sundsvall, Hasch i Timrå”

Greg P: koll? Tydligen hade jag koll jämfört med dig som påstod att vi har samma trupp som ifjol. Absolut missade jag Cannata o Cooper, väldigt bra spelare bägge 2 absolut. Däremot ser jag väl inte Weigel som ett tapp i Löven, han var väl inte superlyckad för er? Även fast han som vanligt gör sina poäng.

RasmusVS: Fanns ingen Stesolid..😊

palleparling:

😂😂👍🏻

{9386}: Sobril känns väldigt Sundsvall Hockey

T T: iof för spänningens skull då, vi kan bjuda Lövensupportrarna på lite hopp för att tills i tredje smälla in 5 snabba på raken. Det vore klimax.

Olli Nomadinen : Jag begär inte mycket.

Jag begär att vi ska gå in i den här matchen som om det är det sista vi gör.

Jag begär att varje spelare efter varje byte ska ha lungorna slängd som en påse över axeln.

Jag begär att man går in i varje duell som om livet hängde på att vinna just den duellen.

Jag begär att oavsett vad som händer så ger vi oss aldrig.

Jag begär att vi vågar, att vi visar och att vi törs.

Jag begär att alla är beredd att offra hörntänderna för att stoppa det som behöver stoppas.

Jag begär inte mycket.

Går det vägen så går det vägen.

Efter denna märkliga säsong och final måste det väl finnas ännu en twist kvar. Ska vi säga 0-3 efter fem minuter, timeout och målvaktsbyte.

Säsongens tuffaste match väntar. Björklöven är vassa framåt när de får chansen. De ska inte få några chanser ikväll! Blir till att åka ut och göra jobbet till 120% men samtidigt njuta av stunden.

covfefe: Men vi slutar väl inte nu???

Smokey: jag snodde 5 st Sobril av kärringen imorse som jag knaprat på. Mår som en Kung, väldig lugn och självsäker och med väldigt gott självförtroende inför kvällen. Sobril is da shit alltså.

MINA VÄNNER!! Idag är det sista matchen med Harald. Bara de är ett firande i sig 🍻 skål på er. #viskaupptillshl

Har umgåtts med tanken att hålla mig nykter ikväll så jag skulle kunna köra ut till NHC efter matchen om det går vägen.

Men det blir inget av med det, värre jinx går ej att uppbringa

Smokey: 50000 stödisar är nu uppnått!!
Uppladdat:

500x0-8f00f2fb-9c10-4936-9bd8-06fa736ea531.jpeg

Smokey: Det är iaf fint väder 🌞

Idag Ja...

Jag är givetvis helt inställd och förberedd på att Björklöven kraschar festen.
Har redan legat på divanen hos min psykolog i dag. Tre extra timmar bokade. Jour. Säger som min kloka granne från Örebro. De går aaaaaaaaaaaldriiiiiiiiiiiiig.
Vem orkar chansa? Timrå IK. Giv oss frid.
Uppladdat:

500x0-cc8c8756-7b14-4757-9bfb-619913785f3f.jpeg

Smokey: Ungefär som "signalvärdet" i när barn leker krig.

"...dom kan ju tro att det är på riktigt"...

Saker och ting blir ju gärna inte mer världsfrånvänt än så.

palleparling: Cooper var seriens bästa back och Cannata seriens bästa målvakt att du inte nämner dom säger vilken koll du har.

Weigel är också saknad med den betydelse Liss hade som spelare i den linen.

sargad: Ska fundera en stund:) Om jag är lite packad och trycker på gilla, då borde jag kunna fimpa min jävla segtrampade damtralla och köra miljövänlig elcykel?

Olli Nomadinen : nänä..killarna kommer göra samma sak, kräma ur det sista och sen golfbanan och få välförtjänt semester, det om nåt är morot nog att vilja slå spiken i Lövenkistan. Man orkar ju inte fjanta på hur länge som helst med det låtsaslaget.

Zäta75: Skjuta raketer är kanske inte politiskt korrekt i dessa tider när dom typ raketar ihjäl varandra där nere i Israel?

Kan bli nya jobbiga drev.

Tänk populistiskt!

Kanske släppa upp några miljövänliga rislyktor tillverkade av torkade återvunna björklöv?

Olli Nomadinen : Det är absolut sannolikt att du har rätt. Få saker som motiverar spelare så som att sabba en fest.

Smokey: Väldigt lite sugen på att slå vad. Har ingen cykel. Är relativt dålig cyklist.
Meeen... säg så här har DU fel cyklar du.. och har JAG fel cyklar du. Deal?

Jag tror hur som helst att vi torskar ikväll. Löven krämar ur det sista samtidigt som vi blir lite bekväma

Hassan:

Haha, rubriksättaren måste ju tänkt sig att det är ett fan som säger detta citat inom frågetecken.

"
Lövens panikdrag: ?Jag orkar inte?
"

Hassan: "Signalvärde" 😂

{297}: "Erik var bakfull och vill inte, så vi har väl inget annat val än att du får stå igen då....."

josha840: Precis! Det är hämtat från en artikel i ST.

Se inlägg #2199442.

{9386}: OM det blir avancemang så åker husets finwhisky fram. Någon av 18åringarna som står i skåpet sprätts direkt på slutsignal!

Såg för övrigt detta på twitter på:
Uppladdat:

500x0-skarmklipppng_1.png

Lub: Det borde skjutas raketer utanför arenan åtmistone ikväll om vi avancerar till SHL. Det är det minsta vi kan göra för att hylla våra hjältar OM, jag säger om vi går upp ikväll, när vi inte får fira på något annat sätt.

Timrå IK mot SHL! Där vi hör hemma.

Lorgalis: Inte ett jåta, det är ju Lövens varumärke, att försöka göra fulingar jämt och ständigt. Ett lag och förening som inte vill tävla på lika villkor. Sen är deras s.k supportrar inte nåt bättre.
Hoppas skiten konkar som nån sa.

EXPLORERSMÅLAND: jajamen, limevodkan står på kylning.
Mot SHL och härliga tider framför oss. Blir kross ikväll som grädde på moset. Heja Rö/vitt ,Sveriges finaste hockeyförening.

TiKTenkrat: Fötterna på jorden! TÖK'N ME PÖCK'N!

Nu kö vi MOT SHL rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt 😎😎😎
Frälsaren på Grammofon 🥰
Ä ni mä 🤔
Uppladdat:

500x0-459f4897-8661-485d-987a-4b3cc2271a84.jpeg

Lub: Jag har lite den magkänslan faktiskt. En förändring som kan ge någon slags signal. De har ju ändå släppt in hiskeliga 22 mål på 4 matcher. och även om det inte enbart går att lasta Poulin för alla utan snarare att han kanske hållit nere siffrorna så känns det ju som att Timrå har ett rejält psykologiskt övertag där. De vet att de är god för 5-6-7 mål på honom. Då kan det vara rätt att göra en förändring och få en målvakt som spelar lite annorlunda. Mantler har säkert nån jättematch i sig också.

Hassan: Vilken sinnessjuk (tidig) julklapp löven bjuder oss på. Signalvärdet i att försöka kalla upp Växjös målvakt är ju monumentalt. Poulin lär ju bara vilja få det här överstökat och han vet att förtroendet för honom är noll. Ska inte jinxa men får vi två snabba mål ikväll så sätter jag min vänsterhand på att Poulin sitter på bänken i keps snabbare än du kan säga ”personalpolitik”.

Synct:
Ohh, en göteborgare!

youtu.be/8eXj97stbG8

Lub: Och den trädkampen slutar med att We're standing tall

« · 2202451 · »