1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581016 inlägg · 6216 ämnen

Foppa i kjol?

« · 465581 · » Till forumet


Sv: Foppa i kjol?
rupert:
Lite magstarkt att påstå att globen-publiken inte kommer för att stötta sitt lag. MoDo har ju dragit fulla hus överallt, är det bara i Timrå ni avviker från detta?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Häcklandet blir ju så otroligt mycket roligare tack vare din, och övriga Tummenupp-ares, reaktioner. Om era underläppar inte skulle agera Pavlovska Sue Ellen-hundar så fort Foppa kom på tal i annat än hyllande ordalag vore det hela ungefär hälften så roligt.
Kanske är jag dum nu som förstör lite av mitt eget nöje, men...bit ihop. Sparka på en hund, eller nåt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Jag undrar lite vad du tänker dig för bild, jag börjar se något hysteriskt ekivokt framför mig...
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
rupert: Klackarna och kjolen på Foppa är viktiga ingridienser på den nidbild jag tänker mig. Tänk att vi modoiter skulle kunna tänka sig att rita nidbilder på Foppa. Otroligt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Tycker ni skall teckna slutsekvensen i matchen för Foppas del, dvs duellen mot Styf...o glöm inte klackarna o kjolen på Foppa...*L*
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
rupert: Däremot är det skrattretande att läsa hr Wennerholm i AB som ondar över att Foppa inte fick den respekt han förtjänar och att Timrå-publiken inte skulle vara värda att se honom...Vaddå värda???? Visst, lämna Foppa hemma nästa gång, inte lär nå´t Timrå-fan gråta...Vi funkar inte som Globen-publiken´, vi kommer till SA för att hylla och stötta VÅRAT lag!!!!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
rupert: Man kunde ju tänka sig en bild på hur våran bästa spelare, i högklackat och kjol, kuvar er bästa spelare Hagos. Alla skulle ju bara skratta. (Eller hur?) Bilden rent hockeymässigt är ju sann.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Äh...teckningen på Foppa i kjol var väl inget att hetsa upp sig över ens för ett MoDo-fan? Lite småkul men inte mer än så om man är TIK-fan. Det visar väl om inte annat vilken respekt Foppa ändå åtnjuter även om det tar sig olika uttryck i olika arenor....*L*
Banderollen om världens bästa 21:a var mest plump och en aning pinsam tycker jag! Så långsökt att det inte ens blir roligt....
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Okej, var lite för snabb där. Inte en enda jounalist skulle bry sig då...
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Om du ska ha namnet med på nidbilden heter han Yared.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Frella: Om ingen skulle bry sig så skulle ingen göra det. Så jag förstår inte vad du pratar om. För oss är ju Foppa någon som skall hyllas, inte hånas, så det är klart att man blir lite gramse. Men som sagt. Jag är för det spelet. Ger man sig in i leken så får man ju tåla den.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Dock är det ju ingen som bryr som om man hånar någon annan än Foppa, hur mycket höjs det på ögonbrynen när man hånar skiten ur Jörgen Jönsson?

Lite pinsamt att se hur alla backar upp den fridlyste Foppa, men om det handlar om någon annan så bryr man sig inte.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Maggan: Självklart inte. Foppa tllhör ju själv en ras. Rasism fördömer jag totalt. Men en karikatyr av honnom av något slag blir det ju i alla fall, sen ligger det ju i betraktarens ögon. (Dvs. tikarnas) Hånar man våran helgonfigur så hånar vi kanske eran.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
30: *suckar djupt*
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Reconn:

Min pappa är starkare än din det räcker så för din nivå håller inte.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Så länge det inte är någon rasistisk smörja, så är det bara för er att börja rita. =)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
30: Styrka i kroppen? Hur många gånger druttade Foppa på ändan igår? Jag skulle kunna åka in på sisen och göra dom tekniska detaljerna så länge dommaren säger att ingen får röra mig för då åker jag ut till botbänken... Se på Z igår... hur många fasthållningar råkade han ut för och hur många utvisningar fick han med sig?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo:
Menar du Yared? ;-)

Helt ärligt så skulle Yared bara garva åt det hela, skulle dock vara intressant att se vad AB skulle skriva om det??

Då är man nog kanske ute lite på hal is NuMo...
Hade man vetat att Foppa var lagd åt det hållet så skulle man nog inte valt den bilden, det skulle ju vara att gå över gränsen,,men vi visste ju inte.. ;-)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Nä nu vilar vi lite och tar oss en kopp java!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Reconn:

Vad han gjorde som inte du såg...jo bar ett HELT lag på sina axlar och dessutom uträttade en hel del tekniska detaljer som är vida överlägsen t.om en spelare som Z. Z kan kanske komma upp i Foppas klass om ett par år till när han har styrkan i kroppen men inte nu. Däremot kan han glänsa precis lika mycket som Foppa vissa matcher lite distans måste man ha när man tittar på en match elller ser du inte det.

Man kan inte bara vara röd/vit när man skall se helheten på en spelare.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Kalle K: Kanske dags att börja skissa på lite nidbilder av er bästa spelare Jared Hagos alltså. Det kan ju bli intressant.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Äh, för tysan , det är väl bara att håna på det. Det är ju en supporters jobb för bövulen!!!


+ lite andra saker förstås.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Kan mna hjälpa sitt lag till framgång gör man det, med alla medel. Däremd inte sagt att Foppa kom ur balans tack vare oss.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache:
Jag måste säga att jag tycker det var skitkul bild, synd jag missade den då jag satt på andra sidan, såg den i tidningen idag.

Allt som Timrå supportrarna och Tifo gruppen gör är med glimten i ögat och inget idiotiskt som förekommer på snart varenda fotbollsarena, även vissa hockeyarenor.
Man kan håna en spelare på snälla och jävligt elaka sätt, dom år jag har hängt med så har Timråanhängarna skött sig exeplariskt.

Då är det väll jävligt mycket värre om det skulle förekomma rasistiska påhopp och andra personliga saker om spelare anser jag iaf.

Nej all heder åt "våra" tifo nissar inom Timrå IK, fortsätt med erat suveräna arbete, det är en fröjd att komma på match för att se vad ni hittat på, om Canal+ har ett tifo pris för hockey som för fotboll så skulle ni vinna överlägset varje år, så det så.
Och vem faan bryr sig vad AB skriver? dom har ju aldrig ett rätt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Nä tror jag det, du sitter ju på sittplats. ;)

Tål inte kar'n en komisk banderoll, tja då är han en vekare spelare än vad jag har trott.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Dream Team:

Respekt är ju inte att håna eller förlöjliga det är ju att stöttta sitt lag utan att göra narr av motständare........snarare att gå på som vi brukar göra UTAN att nämna domare eller motståndare!!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Maggan: Som jag sagt tidigare: Jag tycker det är helt ok att man hånar Foppa. Fast lyteskomiken blir ju bra mycket roligare när man tänker på oss vanliga dödliga som verkligen framstår som gnälliga mongon fysiskt sett, jämfört med honom.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Maggan:
Jag har stöttat Timrå i 40 år men aldrig..........aldrig hånat en motständare som gjordes igår!!
Det är ju för f-n ett sätt att slå sig för bröstet att VI ÄR BÄST........var finns ödmjukheten.........näää detta tycker jag är dåligt gjort!!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Men det måste ju få finnas utrymme för vissa former av hån (försök att psyka viktiga spelare i motståndarlag) mot både lag och spelare under matcherna, annars blir det ju mest gulligull och mesighet över det hela. Allra helst i möten med MoDo, där mitt engagemang före och under match igår gick i taket.

Exakt hur ska man visa respekt, tycker du?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
30: Vad gjorde Nr 21 igår som inte Nr 20 gjorde? Jo han satt utvisad 3 gånger.... detta anser du vara stort eller?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Äsch, du behöver väl inte dra upp det i näsan så mycket... Tycker att den är rätt så rolig. Denna (om jag inte miss minner mig) kom fram när Foppa åkte över till staterna för att få special skridskor eftersom han var öm i fotknölarna. Klockren med andra ord. =)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Han ska vara gald över att vara näst bästa 21:a efter Mats Hanson.....
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Apache: Jag kommer aldrig vara glad över en spelare så länge han spelar i ett motståndarlag. När han sen spelar i landslaget förtjänar han alla hyllningar.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Dream Team:

Jag skäms av att se Timråsupporters sk. "stöttning" av laget med sk nidbilder av Foppa.......var för f-n glad över en sån spelare och visa respekt! Jag tycker det är riktigt lågvatten av "småpojkar"!!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Moverare: Jag gör allt hårt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Att bara få sitta och studera live den bästa spelaren vi sett med svenskt pass och snurra upp våra egna spelare till löje vissa stunder var rätt skönt o se faktiskt...när vi nu vann.

Att han hade en medelmåttig kväll på plan gör hans storhet än större men gosse vilken blick för spelet och skapa ytor för sina medspelare när alla tittar blint på den store 21an.... fantastiskt och se live..

När han hade lust och trampa till fick han våra spelare att se ut att stå med dykarskor på fötterna bäva månde slutspel och möta MoDo säger jag bara.

Men vi har bra spelare vi också men ingen Foppa bara en nästan Foppa(Z). Tänkte bara gloriefiera han lite för det är lite låg nivå på han sätt att vara bara på plan och sidan om den här även om det är ironi eller vad ni vill kalla det.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Per HApps:
F-n ..inte Jönsson av alla...nu blir jag besviken.

Det är ju lika illa som att Hedström är släkt med ALF.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Per HApps: *ASG* hehehehehe
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork:
Sant, ena fylrlingen heter Jörgen Jönsson och bor i Karlstad. Och den fjärde, tillika felande länken heter Willysson och bor i Timrå. :))
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Per HApps:
Nähä...!!! de va som.....
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey: Ömma fotleder får du inte för att du snurrar särskilt mycket, det beror på att du knyter skridskorna för hårt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork:
Hörde förresten att Sedinarna inte är tvillingar utan fyrlingar med släkt både i Karlstad och Timrå.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
hehe...gör det:::))))
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: *asg* Det är humor, det är humor, det är humor. =))
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger:
Ja tänk vad världen blivit liten....
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
DrOctagon:
Nja det var nog mer ett tecken på att en Mora-bo ville ha ett "finger" med i spelet.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: Det må komma som en chock för dig, men sedan en ganska lång tid - ungefär så länge som vägnät och 'Djävulsmaskiner' (fordon som går själva, utan hästar) funnits - kan man söka sig en make/maka bortom den gräns som apostlahästarna sätter.
Detta är numer så vanligt att man nästan kan kalla det kutym.
Vissa orter stretar dock emot. Och visst, vem är jag att sätta mig till doms över andra. Vissa praktiska fördelar finns det ju. T ex så slipper man ju gå igenom krångliga procedurer såsom 'namnbyte', eller köra 'varannat år - firande' med släkten.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
ria-ra: Jo, jo... Man är ju i gott sällskap... Men jag har inte råd att köpa lika många som "Foppa" har...

Som min farmor alltid sade... Ingen rök utan eld. Banderollen som skakat Sveriges kanske inte är så fel ute dårå... Å "Fotomodellfoppa" har ju så många bra andra sidor...
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: Timrå är ett lag som engagerar hela Sverige. Långt ifrån alla bor i Sveriges vackraste kommun Timrå.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Det yttersta tecknet på inavel måste väl vara att en av banjobröderna har börjat tappa kroppsdelar...
Låst ämne

« · 465581 · »