1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582709 inlägg · 6215 ämnen

Foppa i kjol?

« · 465464 · » Till forumet


Sv: Foppa i kjol?
Om man ska "klaga" på flaggor så är det väl knappats psykningsflaggan i Timråklacken som ska upp på tapeten. Den var klockren med glimten i ögat.

Modoklackens tvåpinnarsflagga där det står något liknande med att "I Modo dricker alla grogg" åsså var det en bild på en alkis med en flarra i bakfickan, den borde vara den som diskuteras. Jag har svårt att se det lustiga med den. Sånt borde förbjudas i SyA!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger:
Jaha o vad gör det för skillnad ......du bor ju fortfarande i metropolen Timrå... o där finns väl inte så många att byta med.....om ni nu inte går så lågt att ni skaffar partners från S-vall. nääää..tänkte väl det ...då är det bättre att bli lite dubbelkusiner.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Inavel producerar även människor med fantastiska banjoegenskaper. Ofta väger dock de negativa effekterna över. Men visst är naturen oerhört gynnsam i vissa, väldigt enstaka fall.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger: Jag visste att du bara satt och väntade in den;)
TIK-are är som sagt inte lika insnöade... :D
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: det är testat, tro mig... Blev inte mycket med det.. :-D
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
nej jag tror inte du behöver vara orolig. trippa på du bara. ;-)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger: Om inavel pruducerar sådana som Foppa så skulle ni testa det själva.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey: Det beror ju på på vem skorna sitter.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
Hos oss är "Andersson" ett skällsord.....alla dåliga domare får heta Andersson :-))
Kommer från matchen mot DIF 98....när han totalt tappade matchen o vi tappade Werner o Allavaara under hösten.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Förutom i Timrå då, möjligen.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
ria-ra: Kan man få skador högre upp av högklackat?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: Oj, ursäkta. Jag menade givetvis ' i små glesbefolkade samhällen med inavelskaraktär.' Rätt ska vara rätt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger: Foppa har redan tillräckligt med avvikande särdrag, men trots att han bor i ett glesbefolkat Norrland, där förövrigt Sundsvall och Timrå ockås med knapp nöd ligger, så är han ite utstött.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger:
>Särskilt i små, glesbefolkade samhällen ...skriver du......när du bor i Timrå ???? :-))) ja allt är ju relativt ...eller vill ni räkna er till S-vall i dessa lägen.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
du missförstår... jag förklarade högklackatskador men är det som du säger är det ju tur för styf då annars får han väl inte omkull någon.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: Nja... Andersson är väl ingen favoritkille... Men jag står ut när vi vinner;) Och jag gillar "Foppa" i Tre Kronor! Så mycket att jag skulle vilja veta vart han får tag i sina pumps.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
mattias - 74:
Nja dom var nog lika mycket skyldiga till brottningen båda två F o S.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
Ändå är ju Domargävle rätt "fyndigt" :-) lika bra som plakatet med
"honhundar".
Nä nu får vi ta oss an andra lag o hoppas på en norrländskt slutspel.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo: Varför förutsätter du att det inte ligger något i nidbilderna mot Foppa? Om någon råkar gilla känslan av att gå omkring i högklackat - fast denne är född som man - så kanske det är något man ägnar sig åt i avskildhet. Särskilt i små, glesbefolkade samhällen tenderar ju människor med avvikande särdrag bli socialt utstötta.
Nu säger inte jag att det ä r så i Foppas fall, men ovanstående resonemang stämmer ju faktiskt väldigt bra in på honom.
Dvs:
A) Han bor i Övik, och
B) Han visar sig inte offentligt i högklackat
samt
C) Han lider av 'Lill-Babs-syndromet'
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Dream Team: Ja, va faan, det är väl inte isdans vi tittar på?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
NuMo:
Du och din leninflagga ;-)
sen skrev ju puckot att det buades friskt när foppa presenterades/gled in men jag kan säga att det applåderades mer än buades i SA då.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork:

Foppa har ju en bra tanke med allt han gör på isen, därför motståndarna reagerar starkt eftersom han lyckas nästan jämt, men fattar inte varför han åkte ut när styf slängde sig över honom,
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
Tror vi har en sak gemensamt i alla fall...Andersson är ingen favorit :-))
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
actionleif|Smokey: Jag satt i en "modo-soffa" och såg matchen. Först höll jag på att gå i taket av glädje när han lägger ner foppa som ingenting. Sen lyckas Styf med att peta dit den hårdaste delen av hela handsken rakt i ögat på karln också :) Inte för att jag hade varit lyckligare med att se foppa med ögonlapp men det var sannerligen en skön avslutning på matchen.
Var det föresten så att när speakern skulle redogöra för foppas assist så blev det medvetet något i stil med: "Mål av nr * Weinhandl, assist av numero 21...........forsberg"?
Det lät iaf roligt :)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
ria-ra: Aha... Förkortade hälsenor... Det kan förklara att han tippade omkull så enkelt när Styfen tog tag i "Fotomodellsfoppa"
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
epa: När Timrå mötte MoDo i elitserien 1981 var jag inte direkt lastgammal. Orden som klacken/klackarna hävde ur sig då gick alldeles säkert i samma banor som idag, om inte värre. Se, det blev folk av mig med..
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
mattias - 74:
Nä det gör jag inte heller ..upprörs alltså...men Smockey menade att sånt sysslades det inte med i Timrå minsann.

Intressanta kommentarer från Forsberg:
*– Men det är inget att säga om, jag sökte den dubbelutvisningen, säger Foppa som menade att det var bättre att Modo fick chansen i spel fem mot fyra istället för sex mot fem.
Men det bästa hade väl varit om du varit kvar på isen?
– Näe, jag var helt slut. Jag hade haft ett en och en halvminuts byte och var grymt slut, så att jag åkte ut spelar ingen roll.

*– Nja, mina utvisningar var väl inte så mycket att säga om även om den där crosscheckingen jag åkte för var lite mesig, säger Foppa
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Problemet är att det är MoDo som har tagit över Leksands roll som gullelag nu.

När det kastades saker i Gavlerinken mot MoDo så hamnade det direkt i tidningarna när samma sak gjordes nere i Malmö (tror att det var MIF-TIK) så stod det inte en enda rad om detta i tidningarna. Har läst i våran GB att det t o m slängdes in en flagga på isen.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: Enstaka typer kan givetvis skrika en massa korkade saker... Men "klacken" gör det inte. Domargävle är förvisso nästan lika otäckt. Nästan värre;)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork:

Det är mycket känslor på en hockeymatch.
Jag tror faktiskt att barnen som går på hockey på en torsdagskväll faktiskt redan kan alla dessa fula ord som skriks.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey: Bra skrivet föresten. Huruvida Modo står och faller med Forsberg det låter jag dock vara osagt men att herr Wennerholm ens tar upp det där i sin matchrapport, insändare eller vad man nu ska kalla det, är fullständigt patetisk. Har karln köpt andelar i nya arenan? Är han orolig att foppa ska psykas till den grad att han vägrar ställa upp i landslaget av ren tjurighet? Wennerholm's lysande analyser (som består av att alltid konstatera det uppenbara) är ganska kul att lyssna på i aftonbladets web-tv. I DUELLEN III så inte bara sänker Anrell sitt eget skepp utan han gjuter också fast det på 100 meters djup. Roligt att lyssna på.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork:

Jag hörde också klart och tydligt att det skrek så men det är inget att hetsa opp sig över
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
JimmyH:
:-)) undrar om han hörde skillnaden.....
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
inte för att det har någon betydelse men det är faktiskt så att hälsenorna blir för korta av flitigt användande av högklackat. det är annat än fotknölar å leder det. förresten så har dom ju platåskor på fötterna alla hockeylirare.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Enos Pork: Vi skrek faktiskt "domargävle!". Men det kanske inte hördes.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey:
Ja nu såg jag bara matchen på TV men är säker till 99% att "domarjävel" skreks när ni fick utvisning emot er, så ni är nog inte ett dugg bättre än andra klackar. Har suttit i Timrå några gånger o häpnar över vuxna TIK:ares ordförråd...... tur att inga barn fanns i närheten...säger för den delen inta att det också finns överallt.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Olle: hehe med Styfens tumme i ögat på foppa . blev jubel hemma i soffan :)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Kalle K: Wennerholm är ett pucko, varför bli upprörd av det han skriver. Självklart så kan man försöka psyka sina motståndare, speciellt om man vet att det är uppenbar ironi och glimt i ögat. Foppa i högklackat och kjol är ju inte värre än våran "Håkan Åhlund - Visa pattarna!" för något år sedan. Å andra sidan så låg det ju verklighetsföakring i de slagorden så det lär ju ha tagit mer i psyket än era nidbilder. Apropå nidbilder: Har ni slutat att flagga med Leninflaggan?
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Olle: Akta dig för att använda den... Aftonbladet kan kanske stänga ner TIK-sajten för evigt om vi använder bilder där "Kung Foppa" förnedras så mycket... Man kan ju för tusan ana killens femenina sidor ännu bättre när man ser Styfen lägga ner "lillen";)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Är det någon som möjligtvis har Foppa VS Styf på film? Det vore något för arkivet :)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Jag var bara tvungen att sända ett litet mail till Mats Wennerholm.

Här kommer en kopia. Få se om han orkar svara.

Hej!

Jag blir lite förvånad när du skriver om att den TIK-supportern som ritat en ironisk nidbild på en möjlighet till varför "Foppa" har sådana problem med sina fotleder borde kastas ut ur Sydkraft Arena för resten av sitt liv...

Jag har följt Timrå IK i många år som supporter. Jag har alltid stått på ståplats bland de mest hängivna rödvita supportrarna. Jag har aldrig upplevt slagsmål, upplopp, eller andra löjliga bråk. Varken du eller jag har hör klacken skrika hatramsor eller andra barnförbjudna tillmälen.

"Dommarn e dum, jättedum" föddes i TIK-klacken. Skönt att se hockeydomare som avväpnat åkt runt och givit TIK-klacken ett avspännt leende som tack för att slippa plumpa "Domarjävel" mm.

Detta har jag varit stolt över i många år. Sedan får nog den gode Peter finna sig i att bli lite hårdare ansatt som en av världens bästa lirare i "fel" lag. Även Lill Babbs har ju problem med sina ömma fotleder efter år i högklackade pumps...
Nu är det givetvis inget vi vitsordar i sak... Men alla vet att det krävs mycket pengar för att ha råd med högklackat i storlek 44;)

När "Foppa" sätter på sig Tre Kronors dräkt så sluter vi upp bakom denne ö-viksgigant till 100%. Men i "fel" lag så handlar det om att få honom ur gängorna och vinna. Vilka vann i går?

Möjligt att du älskar "Foppa" så mycket att objektivitet och klarsyn inskränker sig till ett sammelsurium av okritisk hyllning...

...Men då är du inte bättre än den lika opartiska enögda TIK-klacken.

Med Vänlig Hälsning

"Smokey"
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Swordster: Men eftersom vi målat den så är ju vi inte längre välkomna in i SyA enl Wennerholm...undrar vem som inte borde vara välkommen jag.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Frella: Japp en kjol har tillkommit...
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Knylan: Dock är ju våran liiite modifierad iaf =)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Swordster: Hehe avslöjad.

Den där flaggan gjorde vi redan i höstas, har ju varit med på alla resor till Övik och sånt. Men det är först nu som den fått uppmärksamhet.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Knylan: Följ länken till en sida du säkert känner ifen...
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
I love Mats Wennerholm.

Man får inte ens stryka skägget på Foopha verkar det som, vilket gör det än roligare att håna honom. Värre lär det bli.

Vad vill dom egentligen, journalistsvinen? Att han ska få köra ärevarv runt isen medans publiken står upp och att vi lagt ner en veckas jobb på att hylla honom med ett tifo? Exakt VAD skulle VÅRA spelare tycka om det, och hur fel är det inte att hylla spelare i motståndarlaget som aldrig ens har varit och petat på ett kontraktspapper med Timrå IK?

Jonas Bladh på AB gillade oss iaf. Finns åtminstone en person med känsla.

Fridlysta arter i Sverige: Fiskgjusen (enligt Kenth Johansson), fjällräven (tror jag), Peter Forsberg, varg.

Yared Hagos "vårdslösa slashing" igår var nog den mest självklara utvisning jag någonsin har sett. Han hade ju uppsåt att skada Rövskägget, om han ens hade haft en tillstymmelse till att överhuvudtaget ta i. Patetiskt att se. Herregud. Hur kan dom ens försöka förneka att karln särbehandlas? Makaless.
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
SaraS: Har du adressen? Kan kanske vara ett knep att växa som lirare till supportermatchen... Lite ömma fotleder får man väl ta om man ska snurra upp Movve & co på läktarna;)
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
Smokey: jag jobbar brevid en butik som är specialicerade på damskor i stora och små storlekar... Dyrt är det definitivt!
Låst ämne

Sv: Foppa i kjol?
SaraS: Jag reagerar inte över kjolen... En sådan kan väl vem som helst fixa... Men visst måste man vara rätt tät för att ha råd med högklackat i storlek 44?
Och även storheter som Lill Babbs har problem med sina fotleder efter många år i högklackade pumps;)
Låst ämne

« · 465464 · »