1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2219459 Till forumet


Försäsong 2021
Vem blir årets Tim Wahlgren?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Knylan: Lööke
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Knylan: Ty Rattie
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Knylan: Huss
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Knylan: lättast är väl att tippa Liljegren.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Tom Topp: uppställningen ensligt ST:
Målvakt

Jacob Johansson (Startar)

Sami Rajaniemi

Backar

Nolan Zajac – Tim Erixon

Oliver Bohm – Filip Westerlund

Per Svensson – Noel Edfeldt

Forwards

Sebastian Hartmann – Morten Madsen – Jeremy Boyce

Robin Alvarez – Jacob Olofsson – Jens Lööke

Christopher Liljewall – Erik Walli Walterholm – Viktor Lodin

Erik Andersson – Albin Lundin – Oliver Johansson

Saknas

Didrik Strömberg

Jacob Blomqvist

Albin Carlsson

Victor Liljegren

Ty Rattie (på sidan)

Robin Hanzl (på sidan)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timråhej: Sen har inte Legget landat än heller. Så det är några borta...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timråhej: Victor Liljegren satt på läktaren redan innan säsongen börjar?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timråhej: går matchen på tv ?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Spock: Rattie och Hanzl är de enda som står att de står över? Kanske har Liljegren likt Blomman och Didde gjort nått ingrepp(Liljegren hade väl skadebekymmer under sluspelet när Västervik mötte Timrå). Annars kanske han bara har nån känning eller nått?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
She: Sportkanalen 18:00
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Härligt att få krypa fram ut ur den vissna högen med björklöv där man firat hårt några månader. Sommarjävel! Man vädrar ljuvliga dofter av nyspolad is, isso och svettiga hockeyskydd. Det står SHL infruset i isen.

Jag har inte stött på modogrannen sedan tidigt i våras. Det ryktas att han sitter inlåst på hockeypsyk och knaprar valium större än matchpuckar...

Ge mig en enda anledning till att vi inte vinner vårt första SM-guld i år?

Lika bra att ösa in degen på serieseger i dag innan oddsen rasar efter överkörningen och träningen mot Brynäs i afton;)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: tack
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timråhej: Det här är inget SHL-lag
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Naturligtvis så spelar de flesta med fel nummer idag.
Det är också sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Hahl Bundy 2.0: ja Benet, AC och Didde är ju 3 ganska tunga backar som saknas ikväll. Hanzl och Ratzl är ännu tyngre forwardsnamn som saknas på isen ikväll... men Brynäs slår vi nog ändå. Hattrick av Bojjan!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Ni som brukar kolla via onhockey.tv, brukar matchen dyka upp i flödet vid nedsläpp eller finns det ingen stream idag bara?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Puckat: olika, men oftast finns den där flera timmar innan nedsläpp. Försäsong för dom också hoppas jag på.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
När jag kollade där igår på frölunda matchen så kom den upp en bit in i matchen, alltså den fanns inte där innan nedsläpp
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Torines har fixat matchen till Landskrona
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
T T: men det var väl kuken. Jag bor i Landskrona men är ju såklart i Timrå och luktar på Östrand.

Det hade varit en kul grej med Timråmatch imorgon.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Japp, ikväll blir det intressant!
Timrå IKs laguppställning mot Malmö Redhawks.

Målvakt

Sami Rajaniemi (startar)

Jacob Johansson

Backar

Nolan Zajac–Tim Erixon

Oliver Bohm–Filip Westerlund

Per Svensson–Noel Edfeldt

Sjundeback: Albin Carlson

Kedjor

Ty Rattie–Robin Hanzl–Viktor Lodin.

Robin Alvarez– Christopher Liljewall–Jens Lööke.

Jacob Olofsson–Erik Andersson–Oliver Johansson.

Jeremy Boyce–Morten Madsen–Erik Walli.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timrågogogo: Kedjeformationerna ser betydligt mer spännande ut. Framför allt första.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timrågogogo: Varför är Lundin inte med?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
sargad: Vet inte men vi har ju ett brett lag och jag antar att Freddans filosofi är att använda träningsmatcherna till att rulla på så många olika formationer som möjligt. Inte att spela ett tänkt startlag i SHL och försöka få så många tillfällen som möjligt att nöta ihop det. Och då får några vila varje match. Sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Ingen Hartmann heller ser jag btw
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
sargad: Lundin och Hartmann står över denna gång. Verkar som att samtliga kommer få stå över minst 1 match under försäsongen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Jag är sjukt imponerad av Timrås upplägg hittills inför den här återkomsten i SHL.

Det finns nya och några gamla genomtänkta spelare, det finns en frän plan. Det finns en grupp ledare och tränare som ser sin viktiga del i helheten. Den sköna timråandan växer och känns starkare än på årtionden!

Träningarna och träningsmatcherna blir små pusselbitar i något mycket större! Brynäs hade absolut kommit lite längre än oss i att snabbt skicka puck inom laget. Vi knåpade med andra pusselbitar i onsdags. Vi visade dock solklart att inget lag eller någon organisation kan räkna bort Timrå IK den här säsongen.

Härligt att Fältmarskalken Freddan och hans trojka stuvar om och laborerar i träningsmatcherna. Andra lags videoanalytiker kommer att riva sina hår inför allvaret när allt drar igång:)

Den där Jonas Torines är en ledartyp jag gillar. Vilken snubbe!

Jag tror att det är något riktigt stort på gång med ”THE BIG RED MACHINE”.

Släpper dessutom pandemin, då kan vi garanterat få riktigt sköna publiksiffror senare i höst och i vinter...

Fan vad jag längtar till första nedsläpp i SHL!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Är väl ganska självklart att alla måste få några matcher i benen inför starten.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Om man ska jobba ihop en grupp, så kan jag tycka att detta är den enda vägen att hantera det på. Man måste ge alla en chans att visa upp sig och möjligtvis dyker konstellationer upp under resan som fungerar. Även såna som man kanske inte trodde på.
Så självklart ska han rulla runt på folk på försäsongen, det är det den är till för. Anser jag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Smokey: Håller med till 100%. Det är ngt stort på gång!
Nu gäller det att vi fortsätter stötta(ja man får kritisera också), smsa, bidra, jaga nya medlemmar mm allihopa.
Alla är viktiga för att Timrå IK ska lyfta till nya höjder!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Uppladdning pågår!
8 timmar kvar…
Låt dä rinn lätt..
Freda den 13:e va fan kann gå fel idag?🤔
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
sargad: Didrik Strömberg och Jacob Blomqvist rehabiliterar fortfarande. Sebastian Hartmann och Albin Lundin vilar. Viktor Liljegren är fortfarande inte helt redo för spel och beräknas vara klar mot Björklöven nästa fredag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timrågogogo: Vart är Albin Carlson? Spelade inte senast heller.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Heisenberg: Såg att han är sjundeback nu.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Heisenberg: såg att malmö saknar en hel drös spelare. är det någon med koll som vet om det är någon viktig dom saknar?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Öndulat: finns summerat här 👍
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: haha jo, kan ju läsa namnen, men har ingen aning om hur bra dom är eller om det är tilltänkta nyckelspelare som saknas. Det jag frågade om:)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Heisenberg: Timrå IK vaskar om en hel del i kedjorna jämfört med matchen mot Brynäs. Backparen blir dock samma men där Albin Carlson kommer att roteras in under matchens gång. Sami Rajaniemi startar matchen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Öndulat: Både Ryan och Bouma är väl värvade som tänkta tongivande spelare. Westerholm, Sylvegård och Ahlsenfeldt är ju alla normalt startspelare
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Öndulat: Ok sorry, missförsrod som du inte sett namnen det handlade om. 😁

Det är ju nog hyffsade kuggar de saknari allafall. Deras absoluta flrstemålis, plus 2 transatlanter som nog är tänkt högt upp toppkedjorna.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Malmö kommer spela mer fysiskt än Bif, speciellt sylvegårdarna.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Charliejfz: Bara Marcus med idag, så hälften så fysiskt då kanske 🤪
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Blur intressant att se,Rajaniemi inte mäki som jag typade fel autostavning på :) Hanzle och Rattie blir också väldigt intressanta att följa.

Forza Timrå Ik! Mot 2a raka vinsten!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Tack! Förmodligen bättre än brynäs ändå men skulle vara roligt att möta något lags bästa spelare då vi ställer upp med våra bästa.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Öndulat: Nu har ju inte vi heller det bästa laget vi kan ha, Lundin, Hartmann, Strömberg, LaLeggia osv medverkar ju inte idag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kattan: vet inte om nån redan kommenterat än men ett annat intressant faktum är ju att detta är Mifs 1a försäsongsmatch medan vi redan stökat undan premiären. Spontant borde det tala till vår fördel men försäsong är försäsong och allt kan hända, inget är logiskt och framförallt ska man vara försiktig med att dra stora växlar på sådana matcher. Ni kanske kommer ihåg att Tim Wahlgren var poängkung nån försäsong och han fick väl inte spela klart säsongen ut innan man gick skillda vägar.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
JanneH: Man är väl mest nyfiken på hur enskilda spelare beter sig, framförallt nyförvärven!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
JanneH: Jag tycker att det känns fel att överhuvudtaget diskutera resultat, femmor, fördelar, nackdelar när det gäller dessa försäsongsmatcher. Det är inte resultaten i sig som betyder ngt, tror jag.
Laget ska fungera när serien drar igång, det är hela tanken med försäsongen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: håller absolut med, men man är ju så utsvulten att man ändå hoppas på vinst 😂.

Helt meningslösa vinster och det viktiga i slutändan är ju givetvis att systemet sitter. De och att blötröven förlorar, det är nog det viktigaste.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Öndulat: 0-9 mot Luleå satt fint! 😀
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: vinster är vinster, och bra för självförtroendet även om det bara är träningsmatcher.
Låst ämne

« · 2219459