1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580361 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

2225241 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2021
Walle2: Har du inte hört talas om Timråstormen?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Nä för sjutton gubbar, hoppet ger vi aldrig(nästan;-) upp.. Skulle bara vara lite synd OM vi nu inte har börjat i rätt ände.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
sargad: Med den målsättning föreningen har i år så tror jag inte att vi har jättemycket tid att förlora, på att få ihop detta snarast. Det tror jag alla förstår.
Med det i åtanke så kan man inte heller påstå att ngt alls tyder på att vi ska kunna vinna speciellt många inledande matcher. Men man kan ha fel hoppas man.

Så att man just nu tycker att saker och ting ser lite svajigt ut, är i min bok normalt. Men ingen har väl gett upp hoppas jag ;-)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: vem har sagt att vi ska börja med en massa förluster, låt serien börja först och spela om det.. måla fan på väggen innan det ens kört igång.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: Det resonemanget leder till att det borde absolut prioriteras att sätta defensiven först och bygga på vartefter... Jag är helt enig på den punkten, men är det så ledningen lagt upp det?
Jag har minimal inblick i träning o träningsmatcher så jag kan absolut inte svara på det men jag är lite orolig att man inte satt grunderna tillräckligt för att lag/lagdelar ska kugga i redan i seriestart.
Hänvisade i ett inlägg tidigare till Fagerwall efter vår träningsmatchen mot MIF, där han övertydligt tryckte på att sätta försvarsspelet hade högsta prioritet vilket jag diggade förstås.

Kort o gott, tror man sig ha ett spelarmaterial som är bäst i klassen eller näst intill kan man kanske spela lite mer uppsluppen hockey annars helst inte, åtminstone inte initialt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Walle2: Ja det verkar ju redan vara klart att dom går upp, behöver inte ens spela om det.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Själv får vi väl titta på när HV återtar sin rättmätiga plats i SHL...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Walle2: Ja jag tror kanske inte att vi ska förvänta oss en vinststreak på 16 matcher redan första säsongen i SHL
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
snushane: Håller med del snabel. Svårt komma från HA och tro man ska dominera i SHL.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Walle2: Gäller att anpassa sig efter situationen helt enkelt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
snushane: Jag hade väl hoppats att man bankat in i allas huvuden att det inte går att sätta spelet efter 10-15 matcher den här säsongen. Vi måste ta ungefär 65 poäng och om vi börjar med en massa förluster för att vi är inne i någon process så blir det väldigt väldigt svårt.

Det räcker med 52 förlängningar och några straffsegrar.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
snushane: Vissa personer har bra tålamod, vissa andra agerar utifrån reptilhjärnan.
Alla är välkomna i min värld. :-)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: eller enfald🤣
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Walle2: Jag är beredd att hålla med dig, det blir lite patetiskt och okunnigt helt enkelt. Ge laget åtminstone 10-15 matcher innan nån ska sparkas.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Tror det kallas Himmel eller Helvete..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Walle2: Det kallas PASSION!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
ÄNTLIGEN kann man ströv fritt from 29 september å fylla läktarn full 🥳🔥🎶😇
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Måste blåsa som fan i Timrå eftersom det kryllar av kappvändare. Efter en match ska ni ta topp 6 plac. Andra matchen ska Nubben o fågelholken sparkas. Sen när det går bra klarar ni er utan Jonte vid förlust grinar ni och och önskar. Snälla Jonte kom HEM...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Otto1: Kommer och tänka på den där AIKarn som hade en egen tråd med mysko Monologer?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: "Troll troll, vi har fått ett Troll, som troll kan man göra som man vill och lite till, som Troll kan man skriva HAS och lite till, som Troll kan man mata alla modoiterna med sill...
Troll troll vi har fått ett Troll..."

Musik: På zoo kan man göra som man vill..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Pratar du som du skriver också? Fascinerande.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Timråhej: Eklund var över på ett development camp så där var inte Dahlén aktuell. Sharks har sin första träningsmatch 26:e september och säsongspremiär 16:e oktober. Så de lär väl starta med nått training camp i närtid skulle jag gissa och då får man förhoppningsvis höra lite mer.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Vi kommer växa in i detta och Nubben kommer få komplettera hålen i truppen eftersom. Efter 10 omgångar kommer vi ligga sist men vid seriens slut kommer vi vara på plats 9-12. Vi kommer anpassa oss till tempot och det lär bli vissa förändringar på forwardssidan.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Jag tror han är "kåt" på att lyckas i NHL. Oavsett vad du och andra tror om hans möjligheter till det så lär han ju iaf själv tro på det. Och även SJS som ger honom ett envägskontrakt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Det heter inte HAS det heter HA.....
använd samma förkortning som resten av hockeysverige du med.
Hur många olika troll-alias har du förresten och hur länge har du tänkt ära oss med din närvaro denna gång?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Kikade lite på hur Oskarshamns försäsong varit, de har enbart matchats mot SHL motstånd och det har varit merpart rätt så täta matcher. Jag läste tränarens ord efter varje match och det var överlag positiva tongångar trots förlusterna. Han hävdade att deras sista träningmatch var den bästa på försäsongen. Känns som deras hårt kritiserade backsida ändå visar potential då de kan hålla liv i matcherna och inte bli utspelade. Det blir nog ingen lätt nät att knäcka. Bröderna Zohorna verkar vara deras mest offensiva vapen så att stänga ned den kedjan kan bli avgörande.
(V) 3-2 mot Linköping
(F) 1-3 mot Örebro
(F) 0-4 mot Rögle
(F) 1-3 mot Malmö
(F) 2-3 mot Färjestad
(F) 3-4 mot Malmö efter straffar
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Du får ställa den till Jonte, här får du knappast svaret på den frågan, hur du nu kunde tro det.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Varför är Dahlen så OERHÖRT kåt på att spela i HAS men inte i SHL??? Det är en fråga som jag VERKLIGEN skulle vilja ha ett svar på!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Så trollet har skaffat ett nytt alias igen? Antar du blev blockad efter förra svängen här?
Du är rätt lätt att känna igen då det är bara du som förkortar Hockeyallsvenskan med HAS medan övriga hockeysverige skriver HA.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Bra. Nu har du klargjort det. Ni ska slåss om guldet, det ska knappast vi. Det skiljer ungefär en division mellan botten och toppen i SHL så klasskillnaden SKA synas. Vi ska grisa i botten. Det är ju inte så att du förklarar en verklighet för oss som vi inte redan visste. Kan du inte hellre berätta hur du tycker Timrå skulle gjort? Du verkar ha mycket åsikter men har du några svar?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Hahaha, det vore nått det? ?Nä vi vill inte spela Shl utan Jonte
----------------------------------------------------------------------------------------
Ta det inte så hårt, Det blir desto '"roligare'" när ni spelar i HAS! säsongen 22-23, UTAN!!! Jonte.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Förresten, pratar ni som ni skriver där uppe i Lappland?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Såklart att den är uppenbar, vi är nykomlingar MED!!!!! absolut sämst ekonomiska förutsättningar första SÄSONGEN!!! Dessutom sist IN!!! i sillyn. Så min fråga blir: HUR TYCKER DU VI SKULLE GJORT??????????????????????????
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Nä, absolut inte. Det är bara så vämjeligt att risken är SÅÅ UPPENBAR!!!, att fiaskot EFTER! Dahlens succe i Timrå säsongen 2017-18, d.v.s säsongen 18-19, som resulterade i en blytung men föga överraskande degradering för Timrå ner till HAS, med STOR sannolikhet riskerar att återupprepas...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: herregud! Den sista idioten är inte född än tydligen!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Hahaha, det vore nått det😂 ”Nä vi vill inte spela Shl utan Jonte”
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Hur tänkte du? Att Timrå skulle tacka nej till SHL-platsen för att Dahlén valde att tacka ja till ett envägskontrakt i NHL? Vore inte det DJÄVULUSISKT!!!!!!!!!!!!!! konstigt? Åtminsone EGENTLIGEN!!!!!!!!?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Realisten: Troll
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
NDR: Vore konstigt om lagkänslan inte skulle kunna infinna sig för att just Dahlén inte finns i föreningen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad är det som är konstigt med det???

Det dom däremot är DJÄVULUSISKT KONSTIGT...,åtminstone egentligen..., är varför Timrå ÅTERIGEN!!!! ska spela i högsta divisionen med ett lag som är BETYDLIGT MINDRE!!!!! konkurrenskraftigt än vad ni ODISKUTABELT!!! hade varit, MED!!!! Jonatan Dahlen i laget.

Det är väl ungefär 95% risk att ni nu hamnar i ett negativt kval UTAN! Dahlen. Hade han däremot varit med, hade ni nog haft i det närmaste 50% chans att undvika det negativa kvalet.
Jaa..., man kan inte annat än förundras över vilka ambitioner, känslor och pretentioner som 'motiverar' Jonatan Dahlen???...
Ytterligare en 'anspråkslös' intetsägande säsong i AHL tänker man sig...
Fan va häftigt...

Och sen en tredje sejour med Timrå i HAS nästa år...... WOW what a boost !!..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: ja vi får citera Abris mot IKO "kom igen grabbar, de har också en dålig målvakt".
Fast i vårat fall får vi byta ut ordet målvakt mot lag
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Har förstått att det inte riktigt var Lill-Kenta tight hos oss idag.
FredAnte;
- Sätt defensiv
- Jobba ödmjukt sida vid sida
-
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Vore konstigt om lagkänslan inte skulle kunna infinna sig för att just Dahlén inte finns i föreningen.

Idag vart man synade på riktigt, spelare som Lööke och Lundin i stort sett osynliga, lika så de tänkta toppspelarna som Nubben plockat in.

Mest oroväckande är ändå det försvarsspel man presterar idag och det gäller hela laget, inte bara målvakt och backar, det kommer aldrig någonsin att fungera med ett passivt försvarsspel i tex fz där man hela tiden tar säkerhetsavstånd och helt är i avsaknad av presspel och aggresivitet.

Släpp sargen på Lördag och inse att det kommer att krävas en djävulsk arbetsinsats och x antal blåmärken för att lugga OIK på poäng.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Äh nu släpper vi det här. Nu har jag vevat matchen en gång till och kommit fram till att vi hade otur och domaren emot oss. Spelmässigt stod det och vägde och hade det inte varit en sån jävla hemmadomare hade vi lika gärna kunnat vunnit

(Testade hur det kändes att resonera som J F K och övriga modoiter efter en förlust)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Laken: ja på tal om frilägen, hade vi satt alla, hade vi nästan fått oavgjort.

...eller kanske inte...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Gorkyman: Kinnvall är mer än välkommen, vi saknar högerskjutande backar dessutom. Sen är det dags att man splittar på Zajac och LaLeggia, där blir det för mycket av det goda.
Med Kinnval hade det kunnat se rätt mysigt ut
Erixon-Kinnvall
Didde-Zajac
Bohm-LaLeggia
Svensson, Westerlund, Carlson skulle få kämpa om speltid.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Labban: Ledare tror jag det finns gott om, för du har väl inte glömt att det finns ett gäng fd lagkaptener? Dahlén själv sa flertalet gånger att han hade god hjälp som lagkapten för att det fanns många ledare inom gruppen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
JanneH: Kan känna att Oskarshamn blir ett lagomt test med jämnbördig offensiv i premiären. Luleå borta till exempel hade inte känts så mysigt på förhand. 😬
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: instämmer helt att matchandet mot allsvenskt motstånd var fel. Förutom matcherna mot Brynäs så har vi torskat med 5 måls skillnad mot SHL motstånd (0-5 MIF och 3-7 LHF). Vi skulle nog ha behövt testa mot lite mer SHL motstånd för att vara redo i seriepremiären.

Hoppas att ett dåligt genrep är lika med en lyckad premiär men just nu framstår ju Sanny som en profet när han tippar oss sist. Jag som satt och jublade åt alla silly bomber börjar nu vackla.
Nåja försäsong är försäsong...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Hur ser det ut för Kinnvall då? Nu har vi ju rätt fullt på baksidan, men är ju en klasspelare offensivt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Mitt premiärlag

35. Rajaniemi (30. Johansson)

10. Alvarez - 78. Hanzl - 19. Andersson
21. LaLeggia - 3. Bohm

91. Lodin - 52. Liljewall (C) - 81. Lööke
4. Erixon (A) - 11. Zajac

27. Johansson - 33. Lundin (A) - 39. Rattie
2. Svensson - 85. Westerlund

12. Liljegren - 44. Blomqvist - 94. Hartmann

Extra: 29. Madsen, 14. Carlson
Utanför: 38. Olofsson, 24. Walli-Walterholm, 23. Boyce
Skadad: 9. Strömberg (A)
Låst ämne

2225241 · »