1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2225098 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: Svårt att säga hur San Jose tänker, de skrev ju "bara" 1 säsong med honom, så känslan är att de vill ha kvar honom hela säsongen i AHL i så fall. Skall vara om Jobte insosterar på SHL och lyckas få igen om i så fall..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
tror dahlen kommer lånas ut till oss
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Matsg: Jag vidhåller att försäsongsmatchandet förvaltats dåligt men reserverar mig för att möjligheterna att välja där varit begränsade för vår del.

De tre matcherna mot Modo och Löven känns i förberedelsesyfte som bortkastade, helt meningslösa. Inte fan boostade de nåt självförtroende, det var allt att förlora i det fallet. Vad de skulle lära oss fattar jag inte heller, att matcha mot lag vi spelat mot ett par säsonger när vi nu står inför matcher som kommer se helt annorlunda ut spelmässigt.

Två matcher mot Brynäs var väl också en för mycket. Vi hade behövt de här 7 matcherna till att vakna och vara på tårna inför lördag. Nu kanske det blir så ändå men känslan är att vi gick från 6 matchers sömngångarhockey till att yrvaket bli knockade i den 7:e
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: Någon som läst/hört något om hur det går för Dahlén där borta? William Eklund har ju åkt över på någon form av camp med San José men har inte hört något om Dahlén
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: En vinst i SHL är bättre än fyra försäsongsförluster .....
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
succe el fiasko på lördag
...tror på succe
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Labban: Spelidé har väl genomgående varit lite av Freddans akilleshäl.

Jämtlandsfil: Nä jag sa ju precis det. Inte mest för spelet på isen, utan på sidan om.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Matsg: Synd att det kändes som om att man lattjade bort ett par-tre matcher i början av säsongen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Bragd-Birger: Freddan säger att vi är inne i en process.Laget ska spelas ihop och det tar lite tid.

Vi hoppas nog allihopa att det inte kommer att ta för lång tid...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Som någon dessutom nämnde så är Hållander lite av ett drömnamn, det som skulle kunna tala för en utlåning är ju en stor roll i Timrå. Luleås forwardsuppsättning är ju fullspäckad redan och en 3:e eller 4:e kedjeroll skulle inte gynna honoma alls.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Nä, det här var inget vidare genrep. Som konstaterats: vi tappar mittzonen totalt och hamnar på hälarna i försvaret. Alldeles för mesigt framför kassen också. Didde är saknad, liksom Timmy idag.

En jävla massa frågetecken framåt också. Var helt säker på att Lundin skulle kunna göra en #24 anno år 2000 och axla andracenterrollen utan större acklimatiseringsproblem. Ser oroväckande vilsen och tafatt ut.

Hanzl och Rattie, hm. Här måste det nog steppas upp ganska rejält, annars blir det svåra närmast omöjligt.

Men: vi visste att detta skulle bli tufft. Luleå var ett par nummer för stora ikväll, och Timrå kunde aldrig tävla på allvar. Låt oss hoppas att det ser mindre ensidigt ut en månad in i serien.

JJ: nja. Stärkte knappast sina förstespadeaktier i afton. Dålig hjälp, men inte såg han särskilt övertygande ut. Gissar att Rajjan står mot Oskars.

Nu får grabbarna kolla video och börja knapra taggtråd. Så här kan det inte uppträdas i serien. Då blir det en lång och jävligt mörk vinter i Timrå.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Finnen kommer ta förstaspaden helt klart. Han är van att spela i ett bottengäng och bli pepprad med skott match efter match. Starkt psyke lär han ha så han kommer nte vika in kepsen i första taget.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Bojjan, Hartmann och Lodin är väl de jag ser som ledaren utanför isen i nuläget. De är spelare som vill mycket och är optimistiska och gärna vill ha med sig medspelare. Bojjan har överraskat mig en del jag tycker han gör ett riktigt bra jobb på isen dessutom i dessa försäsongsmatcher i förhållande till sin kapacitet. Men ingen kommer kunna ersätta Dahlén så är det. Han har inte bara spelförståelsen utan lyfter hela laget. Liljewall är en trygg och stabil person men kanske inte riktigt den pådrivande typen av kapten.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
mikenomad: Så var det. Men jag tror inte att en match mot Luleå i omgång 33 ser likadan ut. Vi står inför en utmaning, där en stor del går ut på att veta var vi står i relation till andra SHL-lag. Jag förutsätter att vi har förmåga att anpassa oss utifrån det.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp:
Skulle Dahlén ha trollat mot Luleå ikväll? Jag tror faktiskt inte det. Vår tid kommer, förutsett att försvarsspelet tightas till, och det ordentligt.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Jag tycker inte man ska missbruka kraftuttryck och dyl eftersom de tappar i värde då. Jag har inte på något vis gett upp men ikväll kan jag tycka att man kan plocka fram den gamla fina jämförelsen pojkar mot män. Det var exakt så det kändes matchen igenom. Luleå kändes spelare för spelare som fysiska monster jämfört med oss och skillnaden i den individuella skickligheten var frapperande
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Exakt och precis, som jag dessutom har skrivit innan så var det ett extremt tungt tapp då Dahlén på nått sätt varit navet i Timrå, han har dels vågat ställa krav på medsspelare men också varit en som gått i bräschen och varit en sann ledare.
Vem tar tag i det nu? Lite som att tänka tanken hur Skelefteå skulle klarat sig utan Lindström i modern tid, så viktig har Dahlén varit för Timrå.

När inte Heller Lander valde att komma hem heller så har vi inte den där naturliga ledaren, som dessutom är en klubbikon.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Enligt ST var junioren Gustaf Lindström bästa back...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: Nu gäller det att vi laddar om och besegrar Oskars på lördag. De spelar hemma 5 av sina 6 första matcher så vi vill ju inte att de ska få en bra start.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Ja vem är ledaren i laget.. Vi har ett fåtal klasspelare. Ett gäng grabbar med talang som vill mycket, men inte får till det riktigt. Några som inte håller måttet alls och några som spelar på alibi mest hela tiden. Behövs någon som sätter ned foten och engagerar sig från bänken. Det jag är bekymrad att spelidé verkar saknas i mittzon och vid omställningar. Det var ju detta de skulle träna på enligt Freddan. Försäsong är dock försäong och resan har bara börjat i detta SHL-äventyr. Tror det kommer hända mycket i detta lag efter 52 omgångar om man jämför med förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Vi kommer ganska snabbt komma in i tempot när serien drar igång. Rullar det på 2-3 matcher i veckan så anpassar man sig.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Vore underbart att få hem Hållander på ett lån, där har vi ett klubbhjärta i jämförelse med Dahlens. Lär tyvärr inte ske.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: den rollen hoppas jag att Didrik tar!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
söder över: tycker det är en sak att förlora för att man är sämre än motståndarna (vilket vi solklart var ikväll) men det är tamefan dubbelfel när man förlorar för att man är kass och sen står man inte ens upp för sina lagkamrater och vevar lite utan man bara åker och hänger med huvudena. Då blir det få kämpasegrar, utöver alla torskar vi kommer ta mot mycket bättre motstånd. Hela Timrås spel denna försäsong skriker ”varför ska jag blöda för dig när du inte blödde för mig förra matchen?”

Nu måste denna grupp svetsas samman blixtsnabbt. Vi bara måste få dom där kämpasegrarna också för vi kommer inte spela ut en enda motståndare i vinter.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Labban: Jag är orolig att hålrummet efter Dahlén, och då menar jag inte främst på isen, blir tufft. Han hade enorm förmåga att få laget att dra åt samma håll och skapa lagkänsla.
Tycker inte jag sett ngn lagkänsla på isen ännu.
Men det kanske kmr
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Laken: Jo absolut skall det spelas om det först, men jag börjar få en lite dålig känsla över att vi levt kvar och jämfört detta lag för mycket med senast vi gick upp. Skillnaden nu är att kvalitén på hela SHL också gått upp, vilket gör det extra svårbedömt på förhand hur bra vårt lagbygge kommer hålla.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
har nämt oskarshamn..brynäs
linköping tror ja floppar oxå
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Försäsongen äntligen över. Ger den en 2:a för vår del enligt följande betygssystem:
1=Mycket dålig
2=Dålig
3=Godkänd
4=Bra
5=Mycket bra
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: jag håller inte med men jag hoppas du har rätt…

Jag tror att ett lag som är osäkert på hur det här ska stå sig ställer sig med betong skridskor och blir ägda söder och samman i alla jäkla delar har ganska svårt att släppa det inför serien…

Jag misstänker att man kommer vara ganska mentalt svaga och ha tendenser att tappa spelet totalt när det svajar…

Jacob Johansson var inte bra.
Svenssons låga tempo tog ut sin rätt. Är man inte fysiskt resolut heller så bidrar man inte med mycket.

Lundin måste det vara något fel med…
Han är kass i närkamperna och jäkligt taskig med pucken…
Lööke Zajac och Lodin var väl godkända ikväll men det ser riktigt blekt ut i övrigt…

Det totalt stillastående försvarsspelet medan motståndarna åker omkring och leker känns nog värst…

Det har inte sett sådär superbra ut defensivt under dessa matcher så det jag på förhand kände mig tryggast med är den största osäkerheten nu…
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Ja man ska inte såga laget än, men känns som det kommer bli tufft på samma sätt som förra gången vi gick upp. Luleå är bra förvisso, men det finns ett antal lag som håller samma klass som Luleå. Det jag hoppas på om vi inte orkar med i tempot de första omgångarna är några tidiga nyförvärv med erkända kvaliteter. Det positiva tycker jag är att vi ändå lyckas rätt bra bita oss fast i Luleås zon när vi väl kommer ur egen zon. Mittzon och försvar lämnar en hel del att önska.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Laken: Ett dåligt genrep...........
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Labban: känslan är inte direkt att Lodin kommer att spela i NHL inom en överskådlig framtid, honom kan vi säkert få behålla, risken är att han gör en ok säsong och drar till konkurrent nästa säsong av plånboksskäl. Olofsson borde spela i allsvenskan, det är hans absoluta tak. Svensson har problem med tempot men många missar han gör gjorde han i början av förra säsongen också men han växte in i det. Albin Carlson kan bättre, han bör platsa på 6 backar om han hittar sin topp men det ser onekligen ut som att han kommer få problem med det fysiska spelet. Lundin är en besvikelse än så länge, han trodde jag skulle ha enklast för att trivas i SHL. Westerlund håller inte, han är för liten och klen för SHL. Han bör lånas ut snarast. Boyce, Madsen, Walli tycker jag varit helt osynliga. Hartmann tror jag fixar SHL, han har killen instinct som dom flesta allsvenska timråspelare saknar. Lööke känns blek, han kanske kan komma till rätta i PP men oklart om han har fysiken. Kontentan av denna försäsong (allsvenska spelare):

+
Hartmann
Svensson (nätrullare)
Lodin

?
Lundin
AC
Lööke

-
Olofsson
Westerlund

Legoknektarna lämnar jag därhän. Hanzl var är han? Får han ändå betalt om han inte syns? Rattie, Zajack, LaLeggia osv. vi får väl se. Ingen har tagit på sig nån ledartröja ännu åtminstone.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Ber er också komma ihåg att Oskarshamn hade 16 raka förlust-matcher förra säsongen…
Låt oss komma in i detta 5-10 matcher nu och några poäng så löser det sig.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
snushane: Det gjorde han ju även när Jacce var i Skellefteå
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
vi ska ha
Brynäs
Oskarsham
efter oss i serien
DÅ ÄR JAG NÖJD
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Kvällens reflektion. Rajaniemi har Förmodligen spelat till sig förstaspaden, vart är den egna speliden? Just nu känns detta 19/20 all over again, osynkat i 5 mot 5 och lever upp när det vankas lite PP i princip, denna säsong har vi ingen Jonte som kommer rädda oss heller. Jovisst detta Luleå är favorittippat men så tafatta vi är i presspelet och 5 mot 5 får vår kära Smokeys favorit, Ingemar Bergmans filmer att framkalla feel good känslor i jämförelse inför vad som komma skall denna säsong.

Typiskt vi skulle gå upp just när det är världens satsningar från flertal klubbar denna säsong, hemvändarnas säsong framförallt(men vår valde Alperna istället) 😬
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Ju fler matcher i SHL desto mer kommer vi att komma in i tempot. Positiva saker ikväll: Powerplay-spelet, vi skapar 4-5 frilägen (missar dock samtliga), LaLeggia och Lodin.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
som sagt..
oskarhamn borta...vinst
brynäs borta...vinst
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Långben: Snabbare i både tanke och handling.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Vilken utskåpning dom spelar men en fart som vi inte är i närheten av..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
kulltorp: Nää, pappan sponsrar ju Timrå.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Tack för lektionen Luleå, nu vet vi vad som väntar 👏
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
roger_sundsvall: Resultatmässigt finns inget att klaga på. Vi spelar apröv 85 procent av matchen och får 7-3 mot Luleå.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Luleå är ett grymt lag det är bara att konstatera. Brynäs ska vi bara ha bakom oss i serien om man jämför dessa två matcher. Sedan har vi ju General Didde som kommer vara otroligt viktig i försvaret när han är tillbaka.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
bar mofftak: Finns inga ljusglimtar idag, vänder blad.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
slut 👎
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Olle:

Där har du förbannat rätt Olle. Alltid ett dåligt tecken när egna backar inte står upp framför egen kasse. Då är det något allvarligt fel.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
söder över: Avslagen match nu. Inget som händer i tredje säger något..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Hockeyutv: Du ser i syne, helt odulig i spelet utan puck
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021
Sista målet vinner
Låst ämne

« · 2225098 · »