1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582999 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13

215218 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
COLD MAN: japp,micke lind är jäklig viktig för timrå...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
heart: Med Oh Ah tillbaks i laget då gör Mathiasson mål i var och varannan match.
Wallenberg tre på två matcher, hoppas det håller i sig.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: timrå förlorade igår och givetvis så var challe i studion....men han sa faktiskt ingenting om matchen!han vågade inte uttala sig...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
COLD MAN: synd att vi förlorade igår....men både mackan matthiasson och patrik wallenberg verkar vara målkåta nu....det är bra...för nordgren kan ju inte näta jämt..
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
COLD MAN: man får hoppas att dom håller andra platsen..
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Tror det inte finns så mycket att orda om gårdagens förlust.
Nya tag nu mot Luleå imorgon. Tycker avslutningen ser riktigt spännande ut. Blir dom tvåa eller fyra?
Forza Timrå mot slutspelet....
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
westerlind: Äsch på nattmössan och ta dig ända in i kaklet. Ni har inte uns av chans att reda ut det här. Ni får ta nya tag i KS - därmed basta. Men fortsätt dröm du...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
orion: Ja nästan. Timrå har väl inte förlorat sin själ pga örnskrället, men nog skulle hela konceptet göra sig bättre utan örnar i kommersialismens bistra sken...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team:
Ingen får snacka klart, det finns ju viktigare grejor:
reklam på hög volym, (fast den är ju inte högre...nä det vet ju varenda jävel som har programvaror för skivproduktion hur man fyller varje frekvens av ljudspektrum, starkare blir det, men ingen kan bevisa det...Finalator till exempel!)

och en långfilm i fyran blir en lååång film...
Fyran stinker kommersialism när den är som värst!

lite som röda örnar när jag tänker efter...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
orion: Travet är ett utmärkt exempel på när man gör precis det tittarna inte vill. Enkom för att få plats för mera kändismingel och svammel, kör man snabbsploade lopp, istället för att ägna sändningen åt att fördjupa sig i travssporten.

Johan Edlund må vara kunnig på sitt område, men han ges inte rätt förutsättningar. Han får inte tid, eller möjlighet att snacka trav på det sätt han säkert behärskar. Nu blir det istället ett enda rabblande av klyschor som ska låta bra i samspelet med Kristin Kaspersen.
De RIKTIGA experterna som Thomas Nilsson och dom andra, dom försvinner nånstans i bakgrunden. Dom får definintivt ingen chans att göra nånting bra. Deras kunskap om travsporten, hästar, loppen, kuskar och formkurvor som man som spelare är mycket intresserad av att få veta, det hinns inte med.

TV 4 har sålt sin själ till reklamen. Nu förstör man alla sina program med nån sketen information om ditt och datt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
250kg kärlek: TV4 sänder sina program enbart för att få sända reklam före, efter och under dem. Tyvärr, men så är det!
Jag minns vilken lisa för själen det var i somras under fotbolls-VM när matcherna gick i SVT, direkt efter avblåsning-åter till studion för många och långa och ibland kloka kommentarer.
När matcherna gick i fyran fick studion några minuter i mitten, för reklamen var ju det väsentliga.
TV4 är på väg ner i TV3-träsket, "vi gör allt för pengar"

Frölunda, Frölunda, who the fuck is...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Helg Ernest: Så länge man inte går över styr med sina argument är jag övertygad om att fyran behåller argumenten och tar åt sig. Liktväl SVT1 och tvåan.
Frågan är hur seriös DU är?
TV4 är måhända värdelös. Deras sportsatsning befinner sig i en uppbyggnadsfas.. ge dem en chans i alla fall.
Med dig som journalist är jag övetygad att det finns ytterligare gränser att spränga. TV4- sporten kan bli bra. Med dig vid rodret skulle det kännas optimalt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Vi kanske skulle göra en raid igen ?
Men dom har ju gjort om nu så man inte kan skriva som vi gjorde.
Dom tycks inte tordas ha kvar det så , förmodligen rädd för sanningen. Vi får kolla hur man påtalar sanningen för dom.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Helg Ernest: Okej, det var kanske ett sömnpiller i Scandinavium, men nog fan kan "hockey-bockey-kväll" visa ETT Timråmål iaf?!

Det var trots allt (på förhand) seriefinal. Just det, S E R I E F I N A L! Då visar dom sammanlagt tre av nio mål. Fyran suger mer och mer. Jag menar, lite mer är dom väl värda?

Nån som såg det nya sportprogrammet på fyran i söndags vid 19.30? Men allvarligt, vad pysslar dom med? Okej, diskussioner och heta debatter om sport är väl i sin ordning, men var tog sportinslagen vägen?

Man fick se ett par minuter sporthändelser i början.
Sen kom reklam.

Sen var det en innehållslös paneldabatt en halvtimme där man inte kom fram till mycket.
Sen följde reklam.

Efter det kom "sackar bäst som snackar sist" med Boorken och Looben. Ärligt, vad gav den diskussionen för nåt? Ett slutligt bevis på Leif Boorks dumhet?!
Sedan avslutades programmet med en repris på de inslag som var först i programmet (????)

Behöver jag tilläga vad jag tycker om V-65-sändningarna på onsdagar....

Tacka vet jag slutspelshockey i Timrå Ishall!!!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Tycker det är lite på gränsen att kalkyklerar om eventuella finalmotståndare o s v, men.. okej då vi har ju liksom inget att förlora för resten av denna säsong så vi kan väl fortsätta att flyga på hög höjd. Skulle vi nu förlora nio raka matcher så är ändå säsongen briljant.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Tyckte de var som lite roliga på Håkkikväll när de frågade Challe om han mindes slutspelet -95, och sedan för att strö salt i såren visade gamla klipp. Humor!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
westerlind: Möjligen utan seniorerna, men det är nog dom som rår för att ni är där ni är. Men det sista som dör är ju hoppet, sägs det .
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
westerlind: Då lutar jag mig tillbaka i TV- soffan och inväntar showen från Gävlehåll.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
250kg kärlek: "Brynäs MÅSTE vinna alla sina matcher"

Ja, vad är det med det då? Det har vi sagt hela vintern - någon gång ska det väl inträffa?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
250kg kärlek: Nu blir det VF -TIK på Hockey kväll !
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
westerlind: Känns lite långsökt det hela. I dagsläget har kringlorna 63 poäng, Brynäs har 47. Det är 15 poäng att spela om. Detta innebär att Brynäs MÅSTE vinna alla sina matcher, samtidigt som SSK och LIF måste förlora sina matcher.
Ni reder säkert ut situationen även om ni får ta kvalserien till hjälp. Pilutta er!

Själv sitter jag under korkeken och luktar på blommorna.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Ja, det vankas guld om vi kan hålla dom bakom oss. Fast Fäjestad Boll Klubb kan bli tuffa också om vi möter dom i semin eller finalen. Men bollklubben brukar ju ha problem med "oss" ( c : ( Utom sist da förstås ! )
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Helg Ernest: Det ligger nåt i det du säger. VF kanske lider av MoDo-skräck?!

Vore guld om TIK kunde hålla FBK bakom sig. Nyckelmatchen blir givetvis när vi möter dom hemma 20/2...

Så här tror jag att det slutar...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
ernie eagle: Se upp för Brynäs, nu tog vi in 2 poäng.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
jag tycker ändå att det var stark att få in 3 mål på lundqvist han är ju ändå en av sveriges bästa målvakter. och att mackan fick göra ett till mål med passing av micke lind det är bra att båda har kommit igång så allt kan fungera till slutsspelet.
längar till lörda då luleå kommer och sjögren mot bulan igen..och Fagemo kommer hit igen..
Timrå ik
//Erica
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Bergius: En stilla undran bara varför i hela h-e envisades "Lill-Kenta" med att skicka in Krykov att teka i numerära överlägen. Vann karln överhuvudtaget en tekning ikväll? Ytterst tveksamt. In med Micke Lind för fasen. I övrigt har jag inget mer att tillägga. För detta var väntat. Allt annat än förlust ikväll i Scandinavium hade vart en dunderskräll och korsdrag i kuponghögen. Det finns förluster och så finns det FÖRLUSTER. Detta var en förlust. Men nu är det bara ta nya tag på lördag då vi "håvar" in tre nya friska att lägga till våra redan 85 inspelade poäng.

Nu vill jag se Leksand kravla sig upp över slutspelsstrecket. Synd att äckelpäckel Brynäs roffade åt sig bonuspoängen ikväll i "derbyt" mot Leksand tack vare en "stockholmare" som blivit hårt kritiserad och allmänt ifrågasatt i denna GB. Älskad och populär hos "Hårde Hardy". Behöver jag nämna hans namn...näeeee

Vi skippar det.

"Äckligt disciplinerade" SSK med Timo Lahtinen i spetsen fick pisk i "Kempis" med 5-2. Det tackar vi för. Svagt av dom jagande "kringlorna". Poängtapp i detta skede är onödigt. I vartfall om man ligger och slåss med näbbar och klor i dom nedre regionerna. Kampen går vidare...

Nu kan jag med min fulla övertygelse säga att det blir Brynäs och LHC som lirar KS-hockey om en månad ungefär.

Brynäs stärkta av traditionen kommer reda ut det här och spela i ES även nästa säsong.

Däremot vinkar vi adjö till LHC som får börja om i Allsvenskan med den fräschaste hallen = GRATTIS.

Upp bland dom "STORA grabbarna" kommer vi få se något av dessa lag (Björklöven/Skellefteå).

Personligen ser jag helst SAIK åter i finrummet. Men Björlöven vill säkert ha ett finger med i spelet.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Finns det någon changs att vi kan behålla andra plattsen ? Det vore perfekt. Jag har ju tänkt ut det ! Vf mot Modo i första. Modo tar ju dom lätt, enda laget som kan spöa VF. Så är vi av med dom ( c :
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Helg Ernest: Det är inte för inte det heter att man "svävar i lycklig ovisshet"...;-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Chief: Ja, här har jag lullat runt och tänkt , äh det är bra endå med fagga i mål. Snacka om att rullgardin gick ner !
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Helg Ernest: Å andra sidan lät det som om Kimmo briljerade ett par gånger. Hursomhelst, trist att din sinnesfrid rubbades. Kunskap är vår fiende...=)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Faan ! Då är det ju katastrof !
Här har jag gott och haft en vettig förklaring osså visar det sig att det var Kimmo !! Shitt !
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: ok skönt att höra, men en 2a plats kan betyda mycket. Får man t.ex möta SSK eller Malmö så borde Timrå ha stora chanser att ta sig vidare.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Bergius: Nu är det iaf klart att vi kommer som sämst fyra. Vi har 16 poäng ner till Luleå och MoDo på femte/sjätte plats. Blott 15 poäng kvar att spela om...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
ja 1 poäng ner till FBK nu. Kan bli nåra spännande matcher framöver.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
timraande: Jo, för nu är matchen slut, 6-3...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team:Nej, men det blir svårt att ta in. Men inget är omöjligt!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dags att stänga av hockeylive, dra täcket över huvudet, kolla på sporten bara för att se Anjas GULDåk, bojkotta hockeykväll, sova och börja ladda för Lördagen!!!! Längtar redan.
Hassebasse verkar ha fastnat med fingret på skicka-knappen. :))
Eftersom TIK gjorde 6-3 kan man ju fortsätta lyssna ett tag till.
Vi ger aldrig upp...:)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team:
Kommentar på Sportradion:
"Matchen är mycket jämnare än vad siffrorna visar, men TIMRÅ har missat flera öppna chanser, samtidigt som Lundqvist storspelar i Frölundas mål".
Det var ju det jag nyss sa´ !!
Det är ingen som helst fara, att förlora i kväll mot VF på bortaplan.

The Big Red Machine LADDAR JUST NU FÖR SLUTSPELET !!
Just Wait and See !!!!!!!!!!!!!!!!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
timraande: 6-3, Wallenberg... 16.15

Vi ger ALDRIG upp!!!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
6-3, Wallenberg!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
6-2 NEJJJJJJJ!!!
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
knappt fem minuter kvar nu...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Inget mål. Fortfarande 5-2
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Tid 10.56, tiden börjar rinna iväg... 6-2 nu, blir det målkamera?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
tjobba: TIK genom Nordgren kommer i ett par böljande anfall. Frölunda skapar dock de farligaste lägena. Kapanen har fullt upp.

TIK har en bra trend i spelet, man får lite mer grepp. Just nu box-play - Jindrich ute igen

5-2 - JÄVLAR!!!
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
tjobba: Styf missa friläge...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Helvete folk!
Uppdatera,timrå har chansen hur spelar dom?
4-3 och det är match igen för helvete uppdatera!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Helg Ernest: Nej, nej! Vad är det för ljug du har gått på?? Kimmo Kapanen står i kassen...

Nu är domare Sjöberg nere för räkning, klarar han att fullfölja??
Kommentera

215218 · »