1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580619 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

1529649 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
250kg kärlek: Problemet är att jag låter mig påverkas för mycket av hur det går för den här klubben. När Timrå IK förlorar så är det min värld som rasar. Jag har levt mitt liv genom och för det här laget. Mer än vad som är normalt.

Jag vill kalla det onormalt sjukligt hur man kan lägga över sitt liv i ett lag.
Nu blir det TV för min del. Jag kan stänga av när det blir för jobbigt för att inte offra min mentala hälsa mer än nödvändigt.

Mitt liv är dedikerat Timrå IK...men det ska inte påverka mitt liv som det gjort tidigare.
Jag är inte bitter o du behöver inte vara orolig för den biten..men jag måste se till mitt eget bästa även om det är svårt. Text TV är nog så svårt att titta på när de förlorat.

Men jag kommer inte att åka lika frekvent som jag tidigare har gjort. Så ser det ut. Så får det bli.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Mäster T: Timrå IK håller på att bygga nytt. Ny styrelse och andra vid rodret. Det den här styrelsen gjort har inte den "gamla" ens tänkt på. Du måste hålla med om att årets TIK-produkt känns bra mycket bättre, eller mer "sevänlig" än fjolårets dito?!
Däremot har vi färre s.k. lysande stjärnor i laget men desto fler hårt arbetande. Hur det går i en kvalserie står skrivet i stjärnorna.

Men, jag gillar inte ditt inlägg. Du uttrycker nästan en avsky mot det lag som förtrollat dig under flera år. Även om jag vet att det inte är så, så blir jag väldigt orolig. 

Du kan inte på fullaste allvar mena det du säger? I så fall blir jag väldigt orolig. 

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Min nya kärlek är alltså knyppling.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
För övrigt säger jag som jag fått en mängd bubblor om. Jag är för gammal för sånt här. Jag är för gammal för att må så illa att det går ut över nära och kära.
Timrå presterar skit.... har så gjort i flera år och gör det fortfarande. Ekonomin är skit och inte blir det bättre av att se förlust på förlust på hemmaplan och max 4000 på läktarna.

De yngre kan gott gå och framförallt Timråborna. Jag som åker12-13mil har fått nog.

Granlo kan jag se...då mår jag bättre... Medgångssupporter som jag har blivit nu.
Börjar Timrå prestera...då kan jag börja visa min kärlek...för min kärlek är inte blind och den har blivit pissad på länge nog nu. Det finns en gräns...inte för alla... men för mig efter år av ångest o illamående.

Dessutom går jag hellre all-in på min nya kärlek....det ger bättre utdelning...hoppas jag...och då snackar jag inte innebandy.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Anarki... i trådval.

Dagens I-lands problem....jag vet.

Heja Innebandy...har lagt ner hockeyvalet..för nu.
Överlevnadsinstinkt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Olle: Hockeyligan bestämmer snart att är en spelare skadad, då måste det vara över hela säsongen. De tillåter inga korttidsskador.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Icing-Ove: Om dom vill hedra den överenskommelse dom verkar ha gått i bräschen för så vore väl något annat otänkbart?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Olle: Nä, Loob tar nog in Rastislav Pavlikowsky eller Hannula istället på korttid. Dessa är ju inga hemska NHL-spelare...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Olle:
"Färjestads klubbdirektör Håkan Loob: "- Vi har haft interna möten och behöver inte motivera det. Det är ett beslut taget och det spelar ingen roll vem som sa ja eller nej. Det finns ett beslut och det ska man vara lojal till."

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Dream Team: Hoppsan! Ja för vår del skulle det väl innebära katastrof om FBK förstärkte med lockoutspelare, då är det ju liksom grönt ljus för alla som har råd att värva...och kvar står vi på perrongen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Olle: Prövningens tid är inne verkar det som. Fast FBK har ju en lite annan bredd än vad vi har på forwardssidan kanske.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
hubbenorlen: varför är det löjligt att döma ut Modo? När det först blev tal om lockout så trodde ju alla att det skulle bli fritt fram för NHL-spelare i Elitserien. Alla hoppas på stjärnglans i Timrå. Sen visar det sig att det finns en överenskommelse. Alla blir smålack. Modo är första lag att bryta överenskommelsen. Alla tror att det ska börja rasa in spelare. Övriga lag förutom Frölunda håller sig till överenskommelsen. Alla blir skitlack. Nu dominerar dom få NHL-spelarna som är här och nu tycker alla att det vore rättvist om andra lag också fick ta in spelare. Jag tycker visst att man kan peka finger åt Modo eftersom dom var först att bryta dealen. Sen vill man kanske ha in NHL-spelare idag, av andra skäl än vad man ville då lockouten först blev ett faktum.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Bragd-Birger: En allmän debatt om ämnet är inte löjlig. Men att döma ut Modo för att de tagit in Steen, när de flesta av oss inte önskade något annat än att Nubben skulle gå emot hockeyligans beslut och ta in Zäta bara för ett par veckor sedan, det tycker jag är löjligt.
Ingen här gnällde ju innan det stod klart att vi inte kommer att få se Zäta i Timråtröjan den här säsongen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Kramer: Det hade ju aldrig hänt. I o m Modos svartfoteri så var det fritt fram. Ville vi kokettera med en förklaring så har vi ju haft vår superviktige förstecenter Robin långtidsskadad.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
nu blev det fel

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Bragd-Birger:Tänk om möjligheten hade funnits men Timrå avstått med hänvisning till överrenskommelsen......undra vad som skulle ha skrivits på det här forumet då...?:0)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Blizzard: Nja, omröstningen var 8-4 i början, men det spelar ingen roll.

Det jag skrev var att man inte nödvändigtvis klubbar ett beslut även om man har majoritet. Du verkar prata om någonting helt annat. Det vore ju lättare om du kommenterade det jag skrev och inte gissar kring någonting jag inte skrev.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Bragd-Birger: Ja, självklart.  Varför skulle det inte vara så?

Det finns inga lagar som reglerar disciplinnämndens varande eller icke varande, disciplinnämnden är ishockeyns egna påhitt, det drabbar så att säga inget av samhället skyddat intresse, såsom en "fri" marknad.

Skulle klubbarna däremot komma överrens om att ingen får polisanmäla rasistiska uttalanden, eller ren misshandel, karteller, miljöbrott eller sexköp eller vad som helst, som faktiskt finns reglerat i lag, skulle en sådan överrenskommelse vara olaglig.

Tycker ändå superfalle sammanfattade hela diskussionen på ett klockrent sätt i morse, och hade timrå haft råd med zäta tror jag väldigt få på det här forumet hade suttit och gnällt om hockeyligans överrenskommelser.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Blizzard:

Var inte Djurgården ironiskt nog ett av de lag som var mot en
utökning av elitserien till 14 lag? Så då kanske de klubbar som är
för, ska passa på att ta upp frågan igen. Jag gissar att Rögle är för.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
J F K: men är inte frågan stor så följs alla majoritets beslut och är frågan stor så följs det inte om dom inte uppnår 75%. 

Ganska glasklart och skulle LO.frågan vara liten så förlora ni majoritetn där och skulle den vara stor (dvs 75%) så förlorade ni även där också! 
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Blizzard: Det var också en stor fråga.

Jag skrev dock att det inte alltid räckte med majoritet och ditt svar tyder väl knappast på någonting annat?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

J F K: hörru du!

"Vid omröstningar om större förändringar fanns tidigare vetorätt, men numera räcker det med 75 % av rösterna."

och 9 för och 3 emot gör att "för-sidan" inte uppnår sina 75%, för visst räknas väl ednå en utökning till 14lag som en stor fråga? 

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

sargad: Beslutet om att plocka in två till lag, så det blir 14 lag i elitserien, ska enligt uppgifter ha haft en majoritet av 9-3. Där var det alltså en ännu större majoritet än den 8-4 som LO-beslutet togs med. Där står vi fortfarande och stampar med 12 lag i hockeyligan och tillika elitserien. Du kan inte säga att alla majoritetsbeslut följs, för det är alltså inte sant!

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
hubbenorlen: Debatten må vara tjatig, men knappast löjlig. Vad får dig att tro att Timrå skulle ha brutit överenskommelsen först och slängt in Zäta?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
pefr: Är det tillåtet att förbjuda någon att anmäla, menar du?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
spud: "Behöva följa", jamendå var den frågan i en annan dager. Hoppas verlkigen inte Timrå blir bestraffad av Konkurensverket för att vi inte tar in LO-spelare och FÖLJER deras beslut. Det här kan bli dyrt för Timrå, ajaj.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Jag gillar såna här "Jag är inte envis, jag bara vägrar ändra mig och ge mig hur fel jag än har" debatter från alla håll.

Det ger så mycket liksom.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
hubbenorlen: helt korrekt . Och då hade även vi fått svartfotsstatus . Och de hade vi struntat fullständigt i
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
superfalle: Den här debatten är ju löjlig. Hade Zäta spelat med oss nu så hade INGEN tikare haft någon synpunkt på att Steen spelar i Modo eller att Duchene spelar i Frölunda.
Vi ville ju att han skulle komma. Och ingen sade då ett ord om att det var fel at gå emot uppgörelsen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
De är så fånigt de här och kommer aldrig ta slut . Modo och frölunda bryter inte mot några lagar i svea rikes lagtext . Däremot så bryter dom mot en överenskommelse som en sammanslagning av en grupp människor har gjort . Dom kan således inte straffas för detta men får samma status som svartfötter eller den gamle superhjälten judas . Inget mer med de .
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Bragd-Birger: vilken lag skulle det kunna strida mot menar du?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
spud: Jamen, hur är det då t ex med en överenskommelse om att inte anmäla varandra till Disciplinnämnden? Är det förenligt med våra gemensamma lagar?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

superfalle: Ne ingen organisation, om det så är en familj eller ett företag får besluta om något som går stick i stäv med våra gemensamma lagar. 

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
spud: Huvudsaken är att vi tyckte rätt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
sargad: Konkurensverket, är en statlig myndighet som vilar på våra demokratiskt fattade lagar, fattar en mängd beslut de fattade just ett beslut i denna fråga. Men du kanske inte tycker man ska behöva följa det? 
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
sargad: hahahaha . Jag läste de där om bensinen nu . Kul jämförelse . Till hans försvar så tror jag att han antingen är väldigt väldigt ung eller tämligen lågbegåvad . Hursomhelst så var de roligt
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Bad_Brett: Haockeligan fattar ca 100 belsut(initierade källor) per säsong. En majoritet av dessa beslut är inte alla 12 lagen rakt igenom överens, men man finner sig i den demokratiska ordningen. Tydligen tycker du/ni att just detta beslut(LO-spelare) inte behöver följas.

Övriga: Ursäkta att jag drar upp detta igen, men jag kände bara BadBretts inlägg och exempel från igår kväll var bara så genuint....   

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Bad_Brett: Det där exempet med bensinpris är inte bra. Jag har inte tillräckligt med tangeneter för att förklara hur skevt det är i jämförelse med att ta in spelare i ett hockeylag. Fjongonononong, där gick en fjäder.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
spud: Fast det är ju ni som kör 'men ni då??!!1' när vi påpekar att ni är falska fuskisar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

superfalle: Det som är på gränsen på TIKs grej med kommunen handlar om att man inte får låna sponsorpengar från framtida säsonger för att få ut Elitlicensen. Och det kan man väl kanske ifrågasätta, att TIK fått ut pengar som egentligen ska komma om framtida säsongen för att klara sin elitlicens. 

Åtminstone tror jag det var vad WG menade.

Men please andas, detta är ingen brandfackla som skall bemötas med, MEN NI DÅ!!""!""#!##!?.  

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
superfalle:nää,håller med dig,det är växsjö.Rögle och AIK som TIk skall ha bakom sig efter 55omg...slut ?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Wayne Gresky: jag bryr mej inte om denna disskusion överhuvud taget . Jag skiter fullständigt i modo och frölunda . De är inte dom timrå slåss med om att fixa nytt kontrakt . Dagens roligaste och mest osammanhängande grej va ändå att timrå tar hjälp av kommunen och modo tar in steeeeen . Vad har dom två sakerna med varandra att göra ? Vilka sponsorer har modo ? En av timrås är kommunen. Oh shit . Vilken överenskommelse eller regel bryter de emot
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
diffe: Han har varit bosatt i Övik sedan dess. Ja inte de månader han varit och jobbat men all övrig tid.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

NuMo: Koplingar till Modo?! Jag tror att du är den som är ute och cycklar. Vilja att spela det köper jag. Sen spelade han lite under 04-05 med begränsat av speltid.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
diffe: Det handlar inte vilken klubb han fostrats i. Jag pratar om kopplingar till regionen, släkt och en vilja att spela i klubben.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

NuMo: Ja Steen har spelat hela 50 matcher med Modo 04-05, en Frölunda produkt.

Då har Skräder mer kopling till mOdO, ,,,

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Lill-Spaps: vad är det för timråit du syftar på?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

arnio:

Det krävdes en Timråit för att modoiter och brynäsare skulle förbrödras.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
lincoln: "Men att Modo och Brynäs låtsas vara nått blir bara patetiskt. Sprattlar några säsonger Såaom TIK gjorde fram till nyligen. Men behåll era jävla glashusstenar - snart är ni tillbaka i samma träsk som ni bubblade upp från."

Fantastiskt att se hur en timråit hanterar motgång. Bit ihop grabben, bit ihop.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Dream Team:

Påståendet att Alexander Steens kopplingar med Modo är lika med noll grundar sig ju på din okunskap i ämnet.

Det hela är ändå oviktigt eftersom Modo ville fylla igen luckan på bästa sätt för Påhlsson och bästa sätt blev Steen.

Å andra sidan tror jag ju att Steen blir kvar i klubben så länge konflikten fortsätter även när Påhlsson kommit tillbaks, men då inte längre som utfyllnadsmaterial, utan som påfyllnadsmaterial. För att vi skall ha ett så bra lag som möjligt på isen. Att plötsligt sätta en inspelad spelare som varit med hela säsongen på läktaren i väntan på NHL-beslut vore helt idiotiskt.

Varför Modo inte fyllt på med fler NHL-spelare är kan ju ha att göra med överenskommelsen HL gjort. Det skulle i sådana fall bekräfta tesen om att man redan hade ett övrenskommelse kring att få ersätta en skadad nyckelspelare, med en korttidskontraktare, men att man "plötsligt" glömt bort just den "handskakningen".

Det finns nämligen ingen logik i att nyckelspelare för en klubb inte får ersättas med en så bra ersättare som möjligt under skadeperioden med anledning av att det på något sätt skulle äventyra svensk hockeys framtid.

Varför fyller då inte Modo på med fler NHL-spelare på en gång ifall man anser att man gör rätt?

Just av den anledning en eventuell överenskommelse är menad att uppnå.

-Ansvarfullhet mot den egna klubben, dvs. även mot Hockeyligan. Skälet till överenskommelsen har ju sin grund i att man inte litar på att de egna medlemmarna kan handskas ansvarsfullt med situationen att det helt plötsligt finns bra spelare i överflöd. Köpvansinnet skulle antagligen göra att klubbar ställer sig i ekonomiska problem för kortsiktiga mål. T.ex. Ett SM-guld som glimmar.

Förutom det ekonomiska bekymret skulle det skapa obalans/oreda i den egna truppen ifall konflikten bryts. Modo tänker långsiktigt, därför gör man inte en så vansinnig sak, trots vissa HL-medlemmars gulliga befaran att just det skulle ske.

Det hela förändras ifall konflikten bestäms bli hela säsongen. För vem skulle inte vilja plocka in så många förstärkningar man har råd med ifall möjligheten uppkommer?

Kommentera

1529649 · »