1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581681 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

« · 1341420 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: Sist jag var på Lidl så hade de pallat upp plattor med en massa ungersk pilsner. Förmodligen missfärgat vatten, men det lär duga åt dig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: Om du trycker på Sv: så ser du vad han svarade på,
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
bobrov:

Vad är det jag ska glömma?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: 9 poäng upp till sjätteplatsen.. vi hade fler poäng upp till STRECKET förra året, men samtidigt.. laget kändes mer homogent då.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: Glöm det
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ok. Vi vann idag. Alla andra lag runt omkring oss vann oxå o vi ligger fortfarande sist.
Hade vi förlorat idag så hade det varit kört men liket lever än.

Det kan gå.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kattgubben: Ambroo säger Ful öl.
Han har säkert silat dom i surstrumpan sin.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
PW skötte sig bra men han utsattes inte direkt för några prov heller. Hoppas det blir bra vi behöver en bra och framförallt frisk målvakt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: Det är han inte ensam om..Timrå - Örebro....mums...;(
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Blizzard: Alltid mungott med 3 pinnar, men man ska nog inte dra för stora växlar av kvällens drabbning. Samtliga matcher mot VF har sett likadana ut. Man blir säkert lika besviken på Lördag.

Jag tror inte att vi har fått något trendbrott än. Fortfarande mycket upp till bevis.

Nä, nu ska jag sätta mig och dricka hemkört vid köksbordet och lyssna på finsk radio.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: åh vad härligt! Tjeckisk pilsner hoppas jag?

Krusovice är gott och prisvärt
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Simmalugnt: I hockeykretsar har det ofta pratats om att vi måste spela lika
borta som hemma.I vårat fall får vi vända på begreppen. Vi klarar helt enkelt
inte av att föra en match.Vilket gör mig hoppfull inför lördagen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kattgubben: Visar bara vilken koll han har. Han kan DIF o BIF. That´s it!

Förresten hörde du att jag ska få en karta öl!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: jasså de gör han . de va som fan . efter en bra match . inte illa , så åkerlund har aldrig gjort en bra match då ? han som verkligen kan spika igen . men viss , 10 såna här matcher i rad så
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: Jag vet inte... Den där Micce Målvakt som brukar frekventera hans blogg.. vad heter han?? Almtunas målvaktstränare... äsch..

ja, mycket riktigt

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Blizzard:

Kanske som att svära i kyrkan att jamföra honom med kapanen efter 2 matcher. Förlåt, men jag blev så glad över vinsten.

En blivande Lindbäck i alla fall.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kattgubben: Ja visst är det så.

Men vem är Målvaktstränare Andreasson???
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: Jag har inte sett matchen men tycker oavsett att Perra ska ha en uttalad förstemålvakt. Att hålla på och dribbla fram och tillbaka mellan målvakterna är jag oerhört skeptisk till.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: lugn nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: Han är bara sur för att Djurgår'n torskade =D
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
DJ Hemp: Han är en looser.
Det var VF som var urusla inget annat enl. honom.
Kul för PW tyckte han o målvaktstränaren Andreasson(?!!!??!!!)i Timrå måste vara glad.

Det var det enda.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ser att laken har loggat in. Han som redan spelar i kvalserien. Men han glömde att vi har en ny kapanen i PW.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bra jobbat Timrå!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger:

Lander visar vad hockey går ut på.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: Är övertygad om att han kommer att spela i VM. Snacka om att växa med uppgiften. Orhört imponerande. Han gör precis det varje spelare med hunger borde göra: använder ett jobbigt läge till att utveckla sig själv och därigenom bidra till laget.
Finns vissa gamnackar som bör hålla ner blicken när Lander tittar sig runt i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
DJ Hemp: Han har väl berömt Timrå hela säsongen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Wikegård var verkligen imponerad av Timrå IK i kväll...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one:

Samtidigt så är jag glad att han får "vila". Han har spelat JVM och har många viktiga matcher framför sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger:

Lander borde vara given i Tre Kronor.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
SM-Guld!!1
Nej men, det här var ju trevligt. Kul med en del positiva vibbar. PW i målet förstås, grymt imponerande. Nu har han dock som sagt bara två matcher i elitserien, så vi ska nog inte börja hissa 'nye Anders Lindbäck'-skinnet riktigt än. Men jävligt gött att han kunde ge oss god hjälp att ta tre poäng.

Röymark får vi ändå placera in på 'bra Linkan!'-kontot. (Rolfie har dock tillåtelse att använda 'även en blind höna...'-kontot). Hade Hirsenkeller haft samma bang-for-the-buck-faktor hade han ledat poängligan med 148 poäng.

Pikken kom mer till sin rätt i afton, grinig och hyfsat med offensivt. Tre B:n med guldkant från mig. Lundmark börjar motivera sin plats, även om han har en del att bevisa.
Lander! Härföraren. Utan honom hade vi kammat 0 i afton.

På backsidan ser det mörkare ut. Granath totalt sett bäst. Halonen gnetar på bra.
Fattar dock inte varför Perra tokspelar Jokela. Alla som sett honom vinna en närkamp räcker upp handen.
Sebbe är tyvärr långt ifrån höstformen. Möjligen hämmad av sin backpartner. Oavsett så bör man fundera på hur man ska göra här. Det blir inte riktigt bra.
Skogs syns allt mindre, vilket för honom är ett plus. Ovanligt få 'nu är det dags att åka ner och ställa sig bakom kassen innan jag rensar i blindo'-moment också. Det är bra. De färre offensiva initiativen är dock sämre.
Dalroth såg verkligen ut som en junior i vissa byten.

Osv. Finns mycket man kan skriva, om man är på det humöret. Segern var i a f löjligt snuskviktig. Nu tätnar det till där nere. Hur fan länge har hummel-kringlan tänkt fåna sig? Låt oss hoppas på akut soppatorsk inom kort. Gnaget bör vi knäppa själva, och i övrigt gå minst lika bra som. Dom ska ligga efter oss, allt annat är en skymf mot allt som Hockeygudarna rimligtvis står för.

Två hemmamatcher nu, mot bra lag till råga på allt. Fuck the same. Det är bara att gå in och köra. Låt oss använda deras styrkor emot dom. Vill Timrå kan man kämpa betydligt hårdare än vad dom kommer att kunna mobilisera. Så är det, och så måste det bli. Annars kan dom spegla ikapp med Linkan i solariet.

Kör in i kaklet, Timrå. Gör det ont är det rätt!

Och: hockey är en småmysig sport!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
SSK har 7 raka utan torsk och ligger "bara" 3P före oss, det tar tid att komma ikapp i tabellen, gäller att fixa en rejäl svit ala 09/10!

Råttorna ska förlora allt i sin väg från och med nu - voooooodo!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Simmalugnt:

Håller med, han har imponerat stort.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: På tal om målvakter så är jag jävligt imponerad av Niklas Svedberg.

Brynäs ska tacka sin lyckliga stjärna att modoliderna inte lyckades sabba honom även om det såg lurt ut länge.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Nisse:

PW utklassar Åkerlund. Det är klart att han får stå på lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bad_Brett: Jodusatt, 3 poäng idag, han är ju snart ikapp våra stjärnor där framme!

Poängligan också givetvis.


1 Kim Hirschovits 23 Mål: 6 Ass: 17
2 Ilkka Pikkarainen 22 Mål: 11 Ass: 11
3 Timo Pärssinen 21 Mål: 11 Ass: 10
4 Martin Röymark 19 Mål : 11 Ass: 8


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Låt nu PW fortsätta stå, även fast vissa bloggar verkar tveksamma till honom. Sätt inte in Åkerlund. Har vi tur är PW i sonen som kan bära riktigt långt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
"Nu va Timrå braare än de faktiskt är!"

Kommentar av 5-åriga dottern :-)


Lade visst in den i fel tråd förut.... f´låt ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Icing-Ove:

Tack Timrå. Röymark verkar ösa in poäng nuförtiden.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon:
Botten upp!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one:

Äntligen!
Tog bara 43 omgångar innan han visade varför C:et sitter på bröstet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon: Men vi tog in ett mål på Modo förra omgången och en poäng ikväll....det här går som tåget!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
haggen:

Det var kapten Gabriel Karlsson!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Blizzard: Ja MoDo:s tur håller i sig. Undra vad oddsen var på att alla lag i botten skulle vinna? :-(
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
haggen:

Alla till Eon på lördag!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Dagar som denna tänker man ju på hur olika det hade sett ut om vi hade gjort jobbet och åtminstone vunnit NÅN av matcherna mot AIK.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Matchens lirare är den i Timrå som täckte skott som sedan blev ett pass till Röymark som slog in målet i tom kasse - kvällens hjälte!

Vid torsk hade det varit 12 poäng upp till Frölunda, nu är det 6.
Kom igen nu öser vi på lördag!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Blizzard: JESPER Thörnberg! En lillebror....trodde det var ett utdött släkte :-(.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Blizzard: 2p till Modo.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Det kanske blir Modo, Fröunda i kvalserien.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
och modo har flytet

"Japp. Tarkki släpper in den mellan benen, men lyckas styra den i stolen så att den fladdrar ut på ett märkligt sätt. Närmare än så blir det inte.

Känns som att Thörnberg och Bremberg sätter varsin.
Redigerad kommentar

Bad_Brett Kommentera 2 min sedan "
Kommentera

« · 1341420 · »