1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

« · 1340312 Till forumet


Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Då så... Nu blickar vi framåt grabbar. Det kommer, det kommer, det kommer. Det ordnar sig, det löser sig....eller nåt i den stilen.

Våra tränare tillsammans med hemsidan är i alla fall snabba när det gäller inför matcher. Där ageras det friskt och snabbt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Skarin: Jadå, det ordnar sig det här. Frölunda i morgon och det är ju tre säkra, sen rullar det på av bara farten. Lagom till slutspelet är dessutom Hynning tillbaka, det har iaf Knylan (tror jag det var) lovat.

Sen kan vad som helst hända.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Det kan gå.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

mikenomad: Hynning är alltid tillbaka till slutspelet. Det betyder inte att han är i storform i slutspelet men han brukar komma tillbaks lagom till slutspelet. Nu har det väl egentligen hänt någon gång men det känns lite talande för han som spelare.

Tänk om det skulle bli slutspel ändå. Förra året vill jag ändå minnas att man kunde känna ett liiitet litet hopp. Nu kan man omöjligen göra det. Tänk då om det skulle bli så. Luleå och Djurgården rasar ihop totalt. Helt plötsligt så ligger vi fyra. Inte för att det finns något annat än en teoretisk chans men någonstans så vill man ju tänka att konstigare saker har hänt...

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Knylan: Jag orkar inte leta upp en gammal tabell för hur det såg ut vid den här tidpunkten för ett år sedan. Men känslan är att läget var lika prekärt, om inte sämre. Men precis som du skriver kunde man då känna hopp...något som inte existerar idag. Det var nåt med förra säsongen som gjorde allt mycket mer oförutsägbart, känslan av att vad som helst kunde hända. Lagen ovanför kändes inte lika homogena och vi hade under säsongen haft vinst-, eller iaf poängstreak på upp till 9 matcher vill jag minnas.

Den här säsongen känns det inte så...det finns absolut ingenting som talar för en längre vinst/poängstreak för vår del eller att något av lagen Frölunda, Modo, Brynäs eller DIF ska rasa ihop fullständigt. Dessutom bör ju två av dessa göra det om rimlig chans skall finnas. SSK och AIK finns det däremot ff hyfsade chanser att passera innan omgång 55.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad:

Förra säsongen så kändes det dessutom enligt mig som om vi skulle klara en KS utan problem. I år är jag inte lika säker.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Efter 42 omgångar i fjol låg vi 10:a med 50p. 3 poäng ner till kval, 6 p upp till slutspel.
Noterbart är att vi då låg 12 pinnar bakom Luleå, på vars bekostnad vi som bekant tog oss till slutspel.
Det var tider det!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Ja så här såg det ut i slutet av förra säsongen, har väldigt svårt att se att vi får se nåt liknande i år.

2010-01-30    Timrå  -  Linköping    3 -  2                     
2010-02-04    HV71 -  Timrå       2 - 2    OT                   
2010-02-06    Rögle  - Timrå       3 - 4    OT                   
2010-02-08    Timrå -Södertälje    1 - 1    OT                   
2010-02-27    Skellefteå  -  Timrå    5 - 4    OT                   
2010-03-01    Timrå  -  MODO       5 - 4                      
2010-03-04    Färjestad  -  Timrå    1 - 3                      
2010-03-06    Timrå  -  Brynäs       2 - 2    OT                   
2010-03-09    Frölunda  -  Timrå    1 - 2                      
2010-03-11    Timrå  -  Djurgården    2 - 2    OT                   
2010-03-13    Luleå  -  Timrå       0 - 1                      



dvs 22p på de 11 sista matcherna...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
...och för att ytterligare vrida om kniven...vi hade bara 2st 0-poängare på de sista 17 omgångarna. dvs från omg 39 o framåt - de har vi redan förbrukat nu....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kvalserien 2002 - se länken.

Men, då hade vi Zäta, en Ny tränare i Molla och inte att förglömma, Kapanen kom in i truppen under vårsäsongen och spelade 18 matcher...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
erathoo:

Vår sammanlagda KS-statistik mellan 1977-2002

S V O F
51 26 6 19
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Simmalugnt: Ska göra ett försök att vara lite positiv i dessa mörkertider. Tror inte det är så många kor på isen om Timrå skulle hamna i kvalserien. Jag har årskort på Växjö Lakers matcher och tycker att standarden på allsvenskan är väldigt tveksam i år.

Jag är väldigt imponerad av Lakers som stabilt tuffat på utan några längre svackor. Men samtidigt är jag väldigt förvånad över att det är seriens bästa lag som huserar i Växjö Ishall. Med tanke på att truppen kostar någonstans runt 8-9 miljoner så måste man säga att Janne Karlsson lyckats få ut mycket per krona.
Men därifrån till att Lakers eller något annat av dom allsvenska lagen ska kunna hota Timrå i en serie över tio matcher känns ganska otänkbart. Jag tror faktiskt att skillnaden mellan elitserien och allsvenskan i år är större än den varit på många år. Och det finns inget riktigt bra lag som sticker ut i årets allsvenska.

Eller är det så att jag bara vill att det ska vara så...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
erathoo: Nä, ge mig en Monsterslutspurt Deluxe, en Säsongsavslutning Royal med extra allt, dvs minst ca 28 p till. Då k.a.n. det gå...Att fixa slutspel alltså. Då landar vi på 79 poäng vilket möjligen skulle göra oss konkurrenskraftiga i striden om 8:e platsen.

Men det scenariot känns som sagt inte särskilt troligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: nä . inte med speliden dumpa och jaga i varenda anfall i alla fall , lite variation får man nog ha . inte svårt att läsa då de ser lika dant ut jämt .
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
superfalle: dumpar gör de i varje byte, jagar är det lite sådär med
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Tycker allt är så himla tragiskt.
Här drömmer man om Guld o lycklig eufori som man hoppas nån gång ska slå in under sitt korta eländiga, svarta liv.

Nu får man vara glad om man överhuvudtaget ska får se Elithockey med sitt hjärtas lag någon mer gång.

Det är så patetiskt ynkligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: ja , vi har ett par ångest fyllda månader framför oss , och de stora fallet började då hahl bundy gick ur tiden . kanske dags att återuppliva honom
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Jag har redan räknat in en trea i kväll. Vi kan inte möta Frölunda nog ofta. Det är nästa match uppryckningen måste komma.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
T T: Ser att Perra envisas med att köra Kolan och Sebbe tillsammans ikväll igen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Nu gör vi vårat bästa och spelar ihop laget (femmorna) inför Kvalserien!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Perras coaching intet nytt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Funderar nästan på att se huvudmatchen och låta SSK:s blixtrande anfallsspel och "plingen" från götet ge mig ångest istället.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Laken: Bättre kan du. Perras gäng - tre poäng!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger: Clabbes backar - ingen sackar!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kan inte tänka mig att TIK slår Frölunda, deras finnar är har mycket mer hockeykunnande jämfört med Timrås och så har det mer självförtroende
håll i hattten nu!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger: Tarvis goalie - utan hål i!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Nu kör vi! Go for 3 points!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Frölunda vinner,vad ska man tippa hmm 4-1.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
AndersN: Han är bra, den där Jokela...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
tippar 2-5, frölunda går ner sig som dom alltid gör mot timrå.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
lu93rowa: Jag tror att det blir betydligt mer. Det är så pass stor skillnad mellan lagen!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
det är tur att larsson inte har någon nacke, då hade det där nog gjort ont.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
En studs på domaren resulterar sedermera i mål...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
pefr: Vilken Tikare stod för den "målgivande" passningen?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Jobbigt att det alltid sker en miss i markeringen för Timrå i match efter match. Dom borde väl ha lärt sig nu att man måste markera spelare framför mål.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
John K: skulle tippa på kolan, han var i och för sig i båset, men ändå.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Oj vad vilset det ser ut.. Jokela kan man undra vilken finsk divison 3 klubb han kommer från just nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
pefr: han fick också rätt bra hjälp av granath som ramlade och blockerade vägen för PeeWee
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kostiainen: Jokela är jättedum med sina -1. FavvoSebbe är jättebra med sina -7

Dahlroth har varit inne på 1 framåt och 12 bakåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
73Sjöbba: på tal om det, är sebbe med idag? har inte sett/uppmärksammat honom
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
73Sjöbba: Jojo, man kan väll egentligen klaga på varje person i försvaret för de ser ut som ett gäng halvbögar som fortfarande inte tappat oskulden i baken och är lite småskraj för att få något instoppat där bak.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Vi skapar inte mycket men Frölunda är inte jätteheta heller. Nästa mål blir otroligt viktigt.

Lander är bra som vanligt men sedan är det grått.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
RocknRolf2: Det är tur att jag är mild i sinnet numer när jag tittar på Timrå. Men jag kan säga så här: den där sinnesrobönen har rabblats rätt mycket när jag ser hur Jokela jobbar i egen zon.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ja vad ska man säga, vi spelar inte som att vi ligger sist i tabellen....inge eye of the tiger på någon förutom Lander tycker jag, allsvenskan hej o å.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger: Du glömmer att Sebbe är MYCKET sämre, rent statistiskt... Man såg redan i hans första byte att det här blir en pekeleafton för nummer 9.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
RocknRolf2:

Vi drar ner på tempot något enormt i våra matcher. Man skäms ju nästan. Det enda positiva är ju att motståndarna oftast dras med i samma tempo.

Nu vänder vi detta...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Mobiler. Jag skiter i det jag skrev. Jag skiter i matchen. Vi är fast förankrat i botten from ikväll.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
"vi får se om det blir bättre"
/Perra

Vilken general vi har.. *suck*
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
RocknRolf2: Grått, jag tycker det ser brunt ut!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ambroo: Känns ju kul att vi i de 3 senaste matcherna + denna presterar det bästa detta lag kan,, man kan bara invänat formsvackan och undra hur jäkla uselt det kommer se ut då.
33:an har varit väldigt osynlig vilket få ses som ett toppenbetyg för hans del.

Finns inget mer att ta ut av denna trupp i nuläget, tror faktiskt vi presterar max just nu.

Sedan kan man konstatera att Boyce väger för lätt för ES spel,, bara fel egentligen att han spelar, för han håller inte än.

8,4,51, 18,14. har gjort en bra första period.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger: Om det finns något liiite positivt så är det att Lundmark-Lander-Murley har varit skapliga. Tack vare Lander då men ändå.
Kommentera

« · 1340312