1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581461 inlägg · 6216 ämnen

Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

« · 1345774 Till forumet


Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Walla: Varför inte få in Per Styf redan nästa år bland ledarna på nåt sätt på nån post han har ett STORT rött hjärta....kanske på tränarsidan ..el ny el vik. sportchef eller om han ev. har ekonomiutbildning så får det bli som ny klubbdirektör efter TJ....

då kommer iallafall pensionsinbetalningarna till spelarna att betalas in i tid i fortsättningen som han fått vänta lojalt på ....skämt åsido men PS borde man noga ta vara på när det skall förnyas ...
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Dessa förslag är inte bra för föreningen.

Nubben hit och Söderström dit, Lill-Kenta här och Dahlén där. Trams!

Förnyelse och förändring kan nog vara på sin plats i nuläget. Dock är ingen förening eller organisation betjänt av en revolution. Det om något kan få närmast katasrofala följder på längre sikt.
Jag tycker att det räcker mer än väl med att det är svårt att skapa kontinuitet i spelartruppen. Spelarnas penningjakt och gästarbetarmentalitet är den huvudsakliga orsaken till detta. Nu, om nånsin, är det dags att införa någon form av prestationslön.

Om vi dessutom skall "störta" hela ledningen i ett svep kommer nog Timrå IK att få börja en uppbyggnad på alla fronter från nära nog noll. Förra gången tog det ca 20 år på "vatten och bröd". Är det den processen vi vill vara med om?
Knappast om jag får tycka till.

Nej, förändra steg för steg och skapa lugn och konstruktivitetstänkande och kom igen! Det är vad som krävs.
Utgå från nuläget och förutsättningarna som finns. Utgå från de sportsliga förstärkningar och förändringar som krävs. Om det är fystränaren, huvudtränaren och eller sportchefen man ska börja med, är en analys som jag tror klubbledningen är kapabel att göra, gärna i samråd med de spelare som skall utgöra stommen under nästa säsong.
Krossa inte hela skrovet när det kanske räcker med att byta en läckande bottenplugg!

Klappjakt på de som kämpar för klubbens bästa kan aldrig vara bra, lägg av!
TÄNK OM, TÄNK RÄTT!
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Loomis: Har du en ringaste aning om vad du pratar om? Skulle han det så behövs en med minst lika stor kapacitet och vart finns det en sådan? Knappast i Timrå o knappast i Sundsvall. Bara så att du vet!
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Olle: TJ KOMMER ATT AVGÅ OROA ER INTE
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Bergius: Det bästa svaret kanske man skulle få om man frågade TJ själv. Han har ju dömt ut kritikerna bland fansen som "okunniga", att han skulle avgå på grund av detta är ju orimligt att anta. Han bör ju någonstans känna själv att han misslyckats om han avgår frivilligt.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

Per HApps: Föreningen har ju vissa bekymmer just nu. Framförallt sportsligt. Kanske även ekonomiskt (ingen insyn)? Men vad är det som kommer att ändras för att man byter ut styrelseordföranden samt klubbdirektören?

Att man vill ge SL en enkel biljett till Thailand har jag förståelse för då laget underpresterar å det grövsta. Men jag har fortfarande inte helt klart för mig varför TJ och CE har gjort sitt.

Jag vill ha konkreta saker för att förstå din kritik som i mina ögon varit väldigt skarp, framförallt mot TJ. Du har säkert mer insyn än vad jag har.

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

Bergius:

1, Inget ont om TJ's tracrecord men han och Timrå behöver nya ideer och utmaningar.

2. CE , vem är det och vad har han gjort för TK sedan han kom? 

3. Nubben är ett aktat namn i hockeysverige, samt att hans tidigare arbetsgivare är Norrporten. Och ha goda relationer till näringslivet kan aldrig vara fel.

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

Per HApps: Vilka är anledningarna till att du tycker det är bra att TJ lämnar?

Vilka är anledningarna till att du vill att CE ska bort?

Och ännu mer intressant. Vad gör Kent Norberg till en bra klubbdirektör?

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
erathoo: Ja exakt. Det har jag gapat mig hes om ett helt år.

Det kan knappast finnas någon annan som har koll på alla spelare i alla serier

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Varför inte ta JimmyH in i organisationen - som juniorscout, ass sportchef eller nåt?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
The Palm: Inte bara fränt, det skulle vara livsavgörande om vi hamnar i helvetes KS.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Kanske kan vara aktuellt att göra en trade med Frölunda under landslagsuppehållet? Ni får Perra, vi får Lill-Kenta. Skulle vara lite fränt.
Kommentera

Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

I går stod det i Expressen att Thomas Johansson kommer att sluta som Klubbdirektör ( VD) för Timrå IK. Om detta kan man tycka mycket, och det gör vi här inne. Men i grunden tror jag att det är bra.

Men det som nu sker är att föreningen står inför ett generationsskifte. Där ett flertal "riskerar" att inte vara kvar på skutan när den lämnar torrdockan efter sommarens återhämtning.

Dessa tycker jag vi kan tacka för en insats som dom har gjort för Timrå IK.

Thomas Johansson, naturligt då han själv lämnar över Kaptensbindeln till Timrå IK's styrelse.

Thord Johansson, nu när din bror och arbetsgivare slutar tycker jag att en naturlig förlängning vore att du gör det samma.

Christer Ericson, fyra år, eller vad det är anser jag vara mer än nog. Allt för många drar Selånger Bandy paralleller. 

Stefan Lindqvist, kommentar överflödig kan kanske tyckas, men i år är det första året som du har få gett din prägel på truppen utan gamla "Nubbenkontrakt" i bagaget. Och skall vi prata klarspråk har du inte kommit ända fram.

 Men ett generationsskifte som vi inför  är inte alltid av godo då det finns risk att man tappar mer tempo än vad man vinner fart. Och där man kanske vill försöka hitta tillbaka till vad som en gång Timrå stod för.


Och här har jag några tips på hur man skall kunna göra övergången mindre smärtfri.

Hasse Berg måste få en mer framträdande roll inom föreningen. 

Välj in Jan Söderström som ordförande i Timrå IK. Han har ett äkta Timråhjärta och jag tror att han har haft sitt krut på en torr plats ute på salteriet och som nu bara väntar på att få komma till skott.

Anställ Rolf Kempe på heltid som fystränare för A-laget och jag törs lova att vi kommer att få den mest vältränade truppen nästa säsong.

Prata med Tomas Svedberg igen om posten som marknadschef. Absolut inget ont om Rolf Norrbom. Men jag misstänker att pensionen står om hörnet och en överlämning av stafettpinnen bör ske på ett smidigt sätt.

Klubbdirektör då? Där skulle jag vilja se Kent Norberg. Han fick ingen ärlig chans i Frölunda och skulle vara som klippt och skuren på denna post.

Som tränare skulle jag vilja se en come back av Lillkenta.

Och vilken skall bygga denna trupp då? Varför inte Ulf Dahlen??

Kommentera

« · 1345774