Riktigt schysst att ge sundsvall hela vinsten av timrå-modo matchen,det bör ju bli bra mycket mer än om den spelats i gärde. Tycker det är helrätt av timrå att bidra till dom andra klubbarna.
T T: Ja det här blir inte nån lätt match,huvaligen med så många borta,men vi får hoppas på det bästa.Nån som vet om denna sida legat nere idag,eller är det min dator som ånyå levat sitt eget liv?
Portello: Jag tackar o bockar för svaret,jag har annars lite problem med min dator att logga in,och det är enbart på hockeysnack,har pratat med en del så kallade förståsigpåare men ingen kan ge ett bra svar.
73Sjöbba: Ja jag är där och tittar ochså,svårt att få nån bra matchbild där tycker jag.tittar man på lineup där så står det att sebestian erixon spelar i andra femman det måste väl vara fel,är inte han på väg till ryssland?
Seger men tvivlar på att det var något skönspel från något av lagen ikväll. Roligt att Åkerlund fick hålla nollan. Verkar som SaiPa var det förande laget ikväll.
Johan J: Ja det här får man vara nöjd med,med tanke på vilka som vilade,får läsa challes kommentar och matchbild i st imorn.drar väl inte nån stor växel på detta men det är alltid kul o vinna.
Jag säger bara MPS det räcker... Vilken talang, ojojoj, jag är mållös!
Han gjorde det mesta rätt, iaf offensivt. Vågade hålla puck, utmanade och slog läckra passningar. Han hade också en assist på det andra målet, den som Erik Andersson står uppskriven för.
Annars kan man väl säga att det var en typisk försäsongsmatch. Mycket hafs och slafs med få ordnade uppspel och ett obefintligt pp. De som utmärkte sig var Åkerlund, Jonsson, Pääjärvi och Sundh.
Ambroo: Jag lade också märke till det. Riktigt roligt faktiskt. Kan inte annat än instämma i dina hyllningar av MPS. Mumma för det offensiva hockeyögat. Tyckte inte att Lander gjorde bort sig på något sätt, men MPS överglänste nog honom.
Annars tyckte jag att det var roligt att Åkerlund spelade så pass bra som han gjorde. I och för sig försäsong och inget höjdarmotstånd. Men han spelade betryggande. Släppte allt som oftast returerna mot sarghörnen. Lite osäker dock i spelet runt kassen, men annars var han bra. Fint komplemang till Backe i år.
Kerstin_k: Det var sagt innan att de skulle spela om TIK var kort på folk. Jag tycker det är kul att se C. Erixon. Han står upp bra och sliter på i det tysta. En riktig gnuggare som använder kroppen på rätt sätt. Johansson däremot måste upp i intensitet, han försvinner för mycket i matcherna, men är bra när han har puck offensivt.
General_Moisio: Fasen vilken gripande och varm dokumentär på SVT om Robin Jonsson. Vilken kille, vilken kämpe, vilken fighter. Jag fick tårar i ögonen.
Livet är skört och de gäller att glädja sig åt de små ögonblicken i tillvaron. Ta vara på den tid vi har tillsammans.
Och vilken match han gjorde ikväll. En kompetent kraft på backen som vi kommer ha stor nytta utav framöver.
TD: Anser att Åkerlund är bättre för sin ålder. Bosse var inte lika flexibel i sitt målvaktsspel utan väldigt stel och rak i buren. Däremot har de storleken gemensamt =). De täcker upp förträffligt. Finns inte många luckor att placera pucken på. Och det är ju positivt.
Tycker det är helrätt av timrå att bidra till dom andra klubbarna.