{469}: Eftersom Lander inte håller samma klass som när han vann guld med sitt KHL-lag och var kapten för OS-laget etc. etc. Så måste vi ersätta Kapanen med en über-spetz center som kan leda 1a kedjan och PP.
Gooode: Yes,även om jag haft viss kritik kring Jokinens matchande. Så är jag också en av den som sagt att Jokinen kommer vara ett affischnamn som drar hit lovande spelare. Detta är ett exempel och mer lär säkert komma.
Rico01: haha samma här, gick med ett leende under hela podden :-)
Rip Kirby: Första matchen är bokad i Scandinavium, skönt att ha en kort resa att se Timrå :-) dock så var jag och grabben för första gången uppe å kollade i SCA mot FBK nyligen, mäktig känsla!!
0tto: Vi MÅSTE bara behålla samma PP formation som igår med Wedda i PP1. Kändes farligt varje gång han fick pucken och han gick direkt mot mål med puck eller skott till skillnad mot Dahlen. Och vilket skott Wedda har
Dahlen kan spela i PP2 och komma in när de är trötta eller tagit in sämre spelare i boxplay.
WC Weddas första hattrick igår i SHL 😍😍😍 Fler kommer. Hans poängbästa säsong detta i SHL på 40 poäng 💪🏼💪🏼💪🏼
Olli Nomadinen : Satte 300 på Växjövinst 😄 så skönt inte vinna bettet… Det var det värt. Man är helt slut efter ikväll. Blir omöjligt varva ner. Och nu är 4 biljetter inhandlade också till första hemma. Det firas med en kall Eriksberg. Fan vad det rinner lätt
{469}: Ärligt talat har vi väl inte heller namnen på backsidan som klarar av att göra jobbet. Ingen pp-back alls, vilket är sanslöst dåligt för något lag i SHL. Då blir det ju såhär jävla illa. Att Timrå IK har ett "framtungt lag" bekräftas ännu en gång. Ska det hända något offensivt alls då är det upp till lagets forwards att kliva fram och visa vägen.
{469}: sett över en hel säsong så fick ju belackare och experter båda rätt…
Backsidan i Timrå dög inte till mer än detta.
Offensiven hade vi utan tvekan fått ut mer ur med vassare spelande backar.
Första halvan orkade dom rusa igenom. Men vårhalvan har varit tragisk för backarna.
Det åks inte skridskor.. och verkligen inte med pucken! Passningar till spelare i fart fungerar inte alls. Det passas på hälar alldeles för ofta. Fysiken finns inte.
Eronen har sammantaget fallit igenom igen, Näkyvää har kanske inte haft mer än en bra match. Koivisto har failat minst men inte utmärkt sig åt annat håll heller…
Forsmark har tagit många steg i fel riktning…
Tim ja… stackarn!
Didde ja… stackarn!
Pilö inledde spännande på försäsongen. Bröt sig, kom igen lovande och sedan bara försvann även hans hockeyflow…
Men utöver det här… Marklund och Madsen ska ju utveckla denna backuppsättning och det kan man ju konstatera att den uppgiften har failat hårt. Per Svensson är kanske den enda som inte backat i vår besättning och den får man nog ge honom själv. Spelar med sin heder.
FrOllik: Ofattbart att man kan ha tre (3) assisterande tränare avlönade men inte en mental coach. Att man inte kommit längre i utvecklingen i sporten ishockey på elitnivå 2025
Hypocrisy: ganska skönt med semester ändå…vädret är bra och allting smälter. Slippa en massa besvikelser med Tiken. As usual ungefär. Nytänkande i föreningen är Kapanen och Jokinen men skicka resten av invalet också.,,Innala är fräscht men Backlund är en dinosaurie och många med han måste bort!!! Nytt blod för Timrå i framtiden.,,
Viktigast nu är att vi vinner mot Växjö. Då måste det fan vara krig. Det kanske inte räcker till topp 6 men det behövs lite självförtroende till ett playin om inte annat. Kommer vi dit med 6 raka förluster blir det nog tufft.
Zäta75: psykolog borde man jobba med hela säsongen om man skall vara seriös ... Borde vara precis lika naturligt som att ha någon som jobbar med fysen..
{469}: jag gav upp för flera matcher sen. Syns direkt när man blir orkeslösa och inleder (ännu) en förlustsvit. Inte en suck att man vänder det här utan att man får en vecka i solen med vin-i-poolen och garre. Då blir man kungar i a f dom tre första matcherna.
Erre92: Skulle tro att det är spelartyperna som sänker Timrå IK. Och den oerhört långsamma och speldumma backsidan så klart.
Timrås stjärnor trivs bäst på hösten när spelet är lite skönare och andra lag försöker hitta sitt spel. Näe serien dras ihop och intensiteten ökar faller våra stjärnor ur. Man söker utsida och gnuggar sarghörn, vill inte ta fighten fullt ut. Det gör mer ont att ta sig in mot mål. Dessutom har övriga lag börjat sätta sin defensiv och sitt spel. Då blir det ännu tuffare. Timrås spelsystem lutar sig mot "framtungheten". Lite; gör vad ni vill offensivt, ni löser det säkert.
Det finns ingen plan B när stjärnorna strösslar skott i magplattan. Ingen tanke på att gå på backskott och grisa in mål. Det är ju dessutom helt fruktlöst eftersom det knappt finns en back som självmant kan skapa sig skottutrymme. Man är helt enkelt för slö på skridskorna.
Kapanen och Hållander blir givetvis enormt tunga tapp nästa år. Men om Kapanen sr kan ersätta dom någorlunda samtidigt som han lyckas göra om backsidan totalt kan nästa säsong ändå bli hyfsad. Gör han inte det, ja då är det nog början på slutet.
Jag tror (och har trott ganska länge nu) att Timrå slutar 8:a och åker ut i första omgången. Det här spelet överlever inte ett slutspel.
Banal: Laget har sett trötta ut hela säsongen. Med en handfull dödsryck här och där ska tilläggas. 3 matcher kvar efter den här skiten, fan va gött och kunna släppa detta elände
Svårt att hålla tron vid liv på detta gäng. Når Olli ut till spelarna ? En fråga jag har i mina tankar. Vart är Dalles ledord?”den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta”?
Trolla på du
Strömberg, Melander, Boyce, Dahlen, Johansson, Wedin, EP, Lander, MPS, Värmhed, 10 st som gått genom HG