1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607198 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
modomille:
Trolla på du
Strömberg, Melander, Boyce, Dahlen, Johansson, Wedin, EP, Lander, MPS, Värmhed, 10 st som gått genom HG

modomille: Dom kommer ha världens chans att utvecklas i HA nästa år. Dom ska vara glad att dom är född i Övik så dom får sådana chanser.

{469}: Eftersom Lander inte håller samma klass som när han vann guld med sitt KHL-lag och var kapten för OS-laget etc. etc. Så måste vi ersätta Kapanen med en über-spetz center som kan leda 1a kedjan och PP.

Gooode: Yes,även om jag haft viss kritik kring Jokinens matchande. Så är jag också en av den som sagt att Jokinen kommer vara ett affischnamn som drar hit lovande spelare. Detta är ett exempel och mer lär säkert komma.

modomille: Hur tycker du att det går själv med hela den biten?
Uppladdat:

500x0-tabellj20.jpg

Sv: U20
Rip Kirby: Hur många jävla Kapanen har ni? Man blir lätt stressad

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
Rico01: haha samma här, gick med ett leende under hela podden :-)

Rip Kirby: Första matchen är bokad i Scandinavium, skönt att ha en kort resa att se Timrå :-) dock så var jag och grabben för första gången uppe å kollade i SCA mot FBK nyligen, mäktig känsla!!

Zäta75: Kanske har spammats så mycket här på morgonen att servern säckade ihop :)

0tto: Vi MÅSTE bara behålla samma PP formation som igår med Wedda i PP1. Kändes farligt varje gång han fick pucken och han gick direkt mot mål med puck eller skott till skillnad mot Dahlen. Och vilket skott Wedda har

Dahlen kan spela i PP2 och komma in när de är trötta eller tagit in sämre spelare i boxplay.

WC Weddas första hattrick igår i SHL 😍😍😍 Fler kommer. Hans poängbästa säsong detta i SHL på 40 poäng 💪🏼💪🏼💪🏼
Uppladdat:

500x0-wedda1jpg_DBRhZZMfMOCsQic.jpg

Visa Fröunda att det ska stå TORSK på menyn nu .

Zäta75: Kapanen håller i stort sett samma poängsnitt som Hållander.

Och då har dom inte spelat ihop under Kapanens tid här.

Jäkla trist att tappa dessa två nästa år!

Plötsligt händer det:

Bra bortamatch. Inte perfekt men det kan man inte förvänta sig när motståndarna också plöjer ner några miljoner på hockeyspelare.

Wedin visar varför det är bra att skjuta snabbt.

Svensson visar varför det är bättre att skjuta dåligt men få igenom puckarna.

Kapanen och Hållander visar 2 saker, det är bra att spela lite flipperspel ibland och hur ett viljemål blir till.

Weddas fullbordade hattrick med stänkare i kryckan tar jag med mig som kudde tills pucken släpps i kvarten!

Wedda har konsekvent blivit bättre på slutet och han ska ha en jävla eloge för det! När det svajat i tallarna har han varit stadig!

JJ gör en jäkla fin match med!
Kul att han får ta med sig den in i ett slutspel!

Tack till Linus Öberg!

Slicka alla sår och tagga till nu!

Slutspel! Ny giv! Mer känslor! Mer fysik!

Nu är det facking krig deeeeelux!

Dags för Lander att tända fotogenblicken!

Nu eftersom jag väljer att inte såga något i Timrå så måste jag ändå vara lite konsekvent:

Aleksander Östertjofs…

Herreguuuuuud vilka kaaaatastrof utvisningar!
Absolut ingenting!!!! Hitta på situationer som inte finns!!!!

Snälla SHL!!!!! Kräv för helvete lite av dessa satans zebror!

Han är ung ja… men… redo för uppdraget? Njaa…

Kämpa på! Jag kräver att du blir bättre om du vill jobba med detta! Annars sabbar du bara för sporten!

Jaja Timrå vann och jag mår fantastisk bra!

Olli Nomadinen : Satte 300 på Växjövinst 😄 så skönt inte vinna bettet… Det var det värt. Man är helt slut efter ikväll. Blir omöjligt varva ner. Och nu är 4 biljetter inhandlade också till första hemma. Det firas med en kall Eriksberg. Fan vad det rinner lätt

Hypocrisy: Vi har ju haft en vinststreak på en 4-5 matcher efter varje uppehåll.. Som jag ser det, 2 uppehåll kvar...👀👀

{10779}: Nu går vi för SM guld! Vi kan slå alla! Fler hattrick av Wedda, Kapanen mfl kommer 😃💪🏼

Roger Hallå! Roger Hejdå! 😃

bgs: ok, ikväll kan vi fira å jinx-prata om hur vi ska vinna SM-GULD men sen hoppas jag vi lugnar ner oss lite och tar detta match för match

Villervalla: Mot Götaplatsen? Dom ska till Timrå först. Bra dom svävar iväg lite 🤣

Vinn en borta tidigt. Ta 2 hemma å avgör i match 6. Maxar vi hemmamatcher, å slipper en extra resa till götet. Å får nån dags extra vila 😎

Tror fan jag skrek mer när Malmö gjorde mål än när Hartmann styrde in Erixons slagga i kvalet!

Jörgen Jönsson småsur

Rallarn: O Lilla farbrorn drog in lite deg på powerplay!!!😎😎🤣🤣🤣🇺🇿

Men så skönt! Stolpe in för oss där

Zäta75: Jaaaaaaaaa!!!!!!!

pingvin: Timrå vidare, Miffona vinner.

Backmål! Svensson!

erathoo: Älskar bortaklacken idag! Höga poäng till dem!

PuckkcuP: lycka till själv oxå
en liten fundering,
har någon spelare i laget,växjö som moderklubb?

Hank: Ja tyck Ja såg JJ nyss vi Väcksjö Airport 🍹🥳
Hann ta Diddres platss ikväll hört ja 💪💪💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20250121192349chrome_ZCsbU2bcaTVxQqV.jpg

{469}: Ärligt talat har vi väl inte heller namnen på backsidan som klarar av att göra jobbet. Ingen pp-back alls, vilket är sanslöst dåligt för något lag i SHL. Då blir det ju såhär jävla illa. Att Timrå IK har ett "framtungt lag" bekräftas ännu en gång. Ska det hända något offensivt alls då är det upp till lagets forwards att kliva fram och visa vägen.

{469}: sett över en hel säsong så fick ju belackare och experter båda rätt…

Backsidan i Timrå dög inte till mer än detta.

Offensiven hade vi utan tvekan fått ut mer ur med vassare spelande backar.

Första halvan orkade dom rusa igenom. Men vårhalvan har varit tragisk för backarna.

Det åks inte skridskor.. och verkligen inte med pucken!
Passningar till spelare i fart fungerar inte alls. Det passas på hälar alldeles för ofta.
Fysiken finns inte.

Eronen har sammantaget fallit igenom igen,
Näkyvää har kanske inte haft mer än en bra match.
Koivisto har failat minst men inte utmärkt sig åt annat håll heller…

Forsmark har tagit många steg i fel riktning…

Tim ja… stackarn!

Didde ja… stackarn!

Pilö inledde spännande på försäsongen.
Bröt sig, kom igen lovande och sedan bara försvann även hans hockeyflow…

Men utöver det här…
Marklund och Madsen ska ju utveckla denna backuppsättning och det kan man ju konstatera att den uppgiften har failat hårt.
Per Svensson är kanske den enda som inte backat i vår besättning och den får man nog ge honom själv.
Spelar med sin heder.

FrOllik: Ofattbart att man kan ha tre (3) assisterande tränare avlönade men inte en mental coach. Att man inte kommit längre i utvecklingen i sporten ishockey på elitnivå 2025

Olli Nomadinen : Borta på torsdag, hemma på lördag och eventuellt måndag.

Slipper iallafall tokstollen Ludvig Nilsson imorgon.
Två matcher efter sin 20 meters spurt och tackling på Gidlöf

Hypocrisy: ganska skönt med semester ändå…vädret är bra och allting smälter. Slippa en massa besvikelser med Tiken. As usual ungefär. Nytänkande i föreningen är Kapanen och Jokinen men skicka resten av invalet också.,,Innala är fräscht men Backlund är en dinosaurie och många med han måste bort!!! Nytt blod för Timrå i framtiden.,,

Går bra nu med symöten med fröken gud Jokinen bättre trupp än ANTE men sämre resultat KLART SLUT

Bada bada bastu

Viktigast nu är att vi vinner mot Växjö. Då måste det fan vara krig. Det kanske inte räcker till topp 6 men det behövs lite självförtroende till ett playin om inte annat. Kommer vi dit med 6 raka förluster blir det nog tufft.

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2025-03-08
Zäta75: psykolog borde man jobba med hela säsongen om man skall vara seriös ... Borde vara precis lika naturligt som att ha någon som jobbar med fysen..

{469}:

Återigen, det är inte coachen. Det är spelarna som är för mätta. Längesedan Landers ögon var svarta exempelvis.

{469}: jag gav upp för flera matcher sen. Syns direkt när man blir orkeslösa och inleder (ännu) en förlustsvit. Inte en suck att man vänder det här utan att man får en vecka i solen med vin-i-poolen och garre. Då blir man kungar i a f dom tre första matcherna.

Oj, där kom 5-1. Mäktigt, Timrå!

Haha, vilken jävla parodi. Ryggraden i det här laget består av mjukost.

DÄ BAR ATT INSE ATT SÄSONG Ä ÖVER OMM EN VECKA!

Smokey: Det Hållander egentligen menar. "Nu måste de andra steppa upp"

Erre92: Skulle tro att det är spelartyperna som sänker Timrå IK. Och den oerhört långsamma och speldumma backsidan så klart.

Timrås stjärnor trivs bäst på hösten när spelet är lite skönare och andra lag försöker hitta sitt spel. Näe serien dras ihop och intensiteten ökar faller våra stjärnor ur. Man söker utsida och gnuggar sarghörn, vill inte ta fighten fullt ut. Det gör mer ont att ta sig in mot mål. Dessutom har övriga lag börjat sätta sin defensiv och sitt spel. Då blir det ännu tuffare. Timrås spelsystem lutar sig mot "framtungheten". Lite; gör vad ni vill offensivt, ni löser det säkert.

Det finns ingen plan B när stjärnorna strösslar skott i magplattan. Ingen tanke på att gå på backskott och grisa in mål. Det är ju dessutom helt fruktlöst eftersom det knappt finns en back som självmant kan skapa sig skottutrymme. Man är helt enkelt för slö på skridskorna.

Kapanen och Hållander blir givetvis enormt tunga tapp nästa år. Men om Kapanen sr kan ersätta dom någorlunda samtidigt som han lyckas göra om backsidan totalt kan nästa säsong ändå bli hyfsad. Gör han inte det, ja då är det nog början på slutet.

Jag tror (och har trott ganska länge nu) att Timrå slutar 8:a och åker ut i första omgången. Det här spelet överlever inte ett slutspel.

Zäta75: Hört i två säsonger att vi är framtunga! Visa det nu!!

Banal: Laget har sett trötta ut hela säsongen. Med en handfull dödsryck här och där ska tilläggas. 3 matcher kvar efter den här skiten, fan va gött och kunna släppa detta elände

Heisenberg: Lander skickar lillfjanten i isen! Nu jävlar blir det drag i tredje!

Tänk att man har låtit sig luras i 50 år, att nu, nu javlar är det nått på G, åsså rätt ner i diket.
Man borde fan i mig undersökas av psykdoktorn.

Svårt att hålla tron vid liv på detta gäng. Når Olli ut till spelarna ? En fråga jag har i mina tankar.
Vart är Dalles ledord?”den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta”?

Mustard Tiger: Pallar inte med längre. Skicka Eronen och Näkyvä på nästa färja till Finland.

Jokinen kan ju bänka sig själv med som låter dom vara på isen.

Maktankan: Det absolut bästa för Timrå är om Forsmark skriver NHL kontrakt och vi får in dryga 3 miljoner på kontot istället.