sargad: Ja det är tröttsamt, och tröttsammast av allt är halvfigurerna som BARA dyker upp i forumet när det går bajs. Vad saknas i era liv?
Vad har hänt med att älska sitt lag i med och motgång? Det har förmodligen blivit lika mesigt och ute som banaliteter som sanning och fakta.
Vart är vi egentligen på väg?
Förhoppningsvis en bra bit in i slutspelet är en önskan, en annan är att vakna upp och Putin, Trump och en handfull andra hel-och halvgangsters inte styr världen längre.
Jag tror det första alternativet är det mest spelbara här. Även om jag hoppas på båda.
Olli Nomadinen : Förhoppningsvis så studsar vi upp på hästen redan på lördag. Det är dags att vi visar FBK vart skåpet skall stå. Så de får lite respekt inför ett kommande slutspel.
Lite styrka ändå att vi höll på att ta igen denna match. Mental styrka.
Cobbel: Men för helvete, om det ALLTID är backarna som glider ner i knät på JJ men bara när JJ står, ALDRIG när Juel står, då måste du väl kunna knyta ihop trådarna? Att det är svårt att hålla positioner med en målvakt som släpper returer på precis allt? Försvaret går som ett dragspel in och ut ur sarghörnen och till slut tappar man positionerna.
Det är ganska svårt som back att behöva rensa upp i ett plockepinn av klubbor och kroppar framför kassen när pucken ALLTID går via målvakt och ut i slottet igen.
Söderöver: Detdär målet är JJ's största svaghet, nu fick jag flashbacks och kom direkt på svaret på min fråga tidigare ikväll när fan förtroendet vände för JJ från laget...
Han ÄR BRA men han vet inte hur fan man täcker upp förstastolpen och det är ALLTID där dessa jävla skitpuckar går in
Kerstin_k: Precis så. Pajkastningen av JJ är bedrövlig att skåda. Inte ens när han gör en rätt stabil insats så får han beröm. Utan det skall vinklas son att det år hans fel vi ligger under. Skulle kanske satt honom som forward istället. Så vi mäktar med mer än 1 skott på mål i en period. 😂👍
2-0, visst, det stör en att målen ser likadana ut och att dom inte behöver göra mer än att passa en ledig gubbe på bortre stolpen utan problem. Det är BEDRÖVLIGT försvarsspel.
Men kan domarna någonsin vara konsekventa?! Hur fan kan Nässén åka på en tvåa för interference, sedan när dom gör likadant och vi inte får med oss den och blir förbannad pga det så tar han en abuse?!?! Det om något STÖR.
Kan vara bra läge att ställa JJ i kassen ikväll. Juel får lite vila inför lördag. JJ har ju förmågan att antingen spika igen eller släppa in 5, så vi får hoppas på det förstnämnda ikväll.
Andersson: det är ju faktiskt en landslagsmålvakt som kommer in! Och det är bra att han får bygga lite självförtroende. Snart slutspel och då behövs dom bägge två!
Zäta75: Härliga tider detta! Man vågar knappt tänka framåt och hur det kan sluta. Hursomhelst är det en ynnest att få se Timrå spela nu och se hur våra stjärnor levererar samtidigt som alla är med och bidrar på ett fantastiskt sätt!
Labban: till vissa matcher behövs det chartras flyg också, och träningar missas. Plus att det sliter på spelarna! Nä ta bort den där skiten eller så får dom höja ersättningen rejält!
mattias - 74: mellan klubbarna? ja det undrar man ju... Har ingen aning. ..något slags samarbeta fanns iaf på juniorsidan för 7-8 år sen..hur det är i dag vet jag inte .Däremot så fungerar tydligen samarbetet Sundsvalls kommun och Timrå ik alldeles utmärkt..
Rip Kirby: Apropå ingenting. Det går lite tungt för Elias Pettersson just nu. Killen är 26 år och ekonomiskt oberoende i flera generationer framåt. Skulle det inte vara kul att komma hem och ta SM-guld med Timrå tillsammans med Dalle, brorsan, Hussen, Boyce och ANTON LUNDMARK? Jag hade gjort det och jag tror att EP40 starkt överväger det.
Vad har hänt med att älska sitt lag i med och motgång?
Det har förmodligen blivit lika mesigt och ute som banaliteter som sanning och fakta.
Vart är vi egentligen på väg?
Förhoppningsvis en bra bit in i slutspelet är en önskan, en annan är att vakna upp och Putin, Trump och en handfull andra hel-och halvgangsters inte styr världen längre.
Jag tror det första alternativet är det mest spelbara här. Även om jag hoppas på båda.