BlygeKenta: Möjligen för att du framstår som en totalt oseriös fjant som har haft 0 rätt hittills i dina gissningar. Alternativt att du agerar som ett troll då förstås.
Tom Topp: ja exakt. Kommer Timrå ha klubbloggan ist för bara Timrå på bröstet? kommer Huss skaffa fler färger i tejplådan?.. vilket tröjnr ska Genborg ha? Och hur ser årets bokslut ut.. Osv..osv Som sagt.. Timrå IK är en oändlig källa utav diskutionsämnen att ösa ur.. de räcker iaf åtminstone fram till midsommar.. 😏
LaZerLasse: Väl talat. Det tycker jag att ja förtjänar efter alla dessa år. Nästa säsong tänker jag avsluta med ett sm-guld sen åker västen upp på hyllan.
Vilken fiasko Cup… Det är alltså 3 lag: Sundsvall, Modo o Timrå. Man kunde inte hitta ett fjärde? Lägg ner den här skit cupen… den må vara gammal o äldst men döden hinner upp allt.
steveroper: Jokinen stod ju för en dump and Chase hockey som bevisligen inte fungerade så bra på våra större rinkar. T.om frugan ifrågasatte taktiken. Varför ska dom alltid dunka ner pucken i kortsargen för? Nu ska det bli spännande att se vad TS kan tillföra. Jag minns inte när vi hade en sån här erfaren tränare sist, var det Challe?
Tom Topp: ja det är inte första gången vi haft den idén och senast vi körde nära med juniorlagen så blev det ganska bra. Sen tappade vi bort det lite och har börjat återinföra det nu.
Nej men skämt åsido. Det känns bara bättre och bättre med Samuelsson vid rodret. Känslan är att han nog kan få ihop denna grupp rätt bra!
Play in plats, alltså minst 10:a är väl ett rimligt mål ändå! En riktigt bra back på det här skulle kunna ändra förutsättningarna en del, faktiskt. Så viktigt är det att sätta en bra backsida i SHL.
Montén Python: Det finns ju inga bevis offentligt om Danielsson har gjort något brottsligt än mindre skickat dickpics så bara dumt att spekulera. Han är inte kvar längre hos oss det kan vi konstatera iaf.
Zäta75: Om du skickar till någon som inte bett om det kan det säkerligen klassas som sexuellt ofredande så jag skulle nog säga att det är visst olagligt. Det är ju inte direkt lagligt att blotta dig heller, även om det då kanske mer är förargelseväckande beteende.
Och nu är det väl "bara" spekulation att det skulle röra sig om detta. Så gör inte detta till en sanning please.
Tom Topp: Fler personer som köper Timrå merch i form av halsdukar & mössor som man kan ha till vardags. Som sagt många bäckar små.
Nu menar jag inte att halsdukar/mössor per se kommer lösa det ekonomiska. Men alla som har sådant på sig på stan blir ju "ambassadörer" för laget och fler får upp ögonen för dem.
jhnd91: fler medlemmar och mer publik på matcherna, vilket genererar mer intresse i närområdet för föreningen och det ger fler företag som vill synas tillsammans med Timrå IK= mer pengar till klubben! Svårare än så är det inte! Så börja med att bli medlem allihopa! 👍
jhnd91: Samtidigt är den allmänt vedertagna bilden, om man läser på hockeysnack, att Timrå IK är totalt pank och konstant på randen till konkurs. Jag tycker nästan att den bilden är mer nerslående och negativ än att man sitter och hoppas på dyra värvningar.
Vi ser ut att få ett konkurrenskraftigt lag även nästa säsong. Inget SM-guld-lag som vanligt men vem vet, rätt vad det är så står stjärnorna rätt? Man måste ju få leva lite på hoppet också.
En konstant negativ bild av vår ekonomiska situation säljer inte in produkten Timrå IK bättre, tycker jag.
BlackBay: Ja, där är jag enig med dig. Jag var ju en av dem som lovordade Jokinen kopplat till hur han pratade om ledarskap inför säsongen och i ett flertal intervjuer i början av säsongen med.
Men nånstans smakar ändå TS bättre, han har ju trots allt vunnit guld både som spelare och tränare. På pappret så vet han ju vad som gäller både ur spelaren och tränarens synvinkel för att laget ska komma ihop sig.
In Flames: Du tycker att LHC lyckats bra alltså? Ok, det får stå för dig. De lastade på råttan en försvarlig slant och visst, de fick sin sniper. Men har han gjort dem bättre som lag? Herregud, de har haft Hultström, Fantenberg, Rattie, Broc Little mfl, rejält stjärnspäckade lag. Vart har det tagit dem? Nu tappade de Hultström och med det både hjärta och stjärnstatus. In kommer en Lennström med förvisso stjärnstatus men som i sista stund nobbat FBK och följt sin plånka. Jag blir oerhört förvånad om LHC får bang for the bucks där
steveroper: haha. Kontrasten mot mina tankegångar. Hade hjulat och gjort ett ärligt försök att gå ner i spagat trots skaderisken om vi hade haft möjligheten att landa en spelare som Lennström. För min del hade jag varit lycklig om han valde att "hora" i våran klubb.
JanneH: Jag antar att det är precis vad som är tanken, att det är enklare att rotera på fler som klarar av båda positionerna friktionsfritt. Samt att är det någon gång man ska fylla på med centrar så är det nu, inte i november. Det insåg nog Kapanen i vintras också när det monumentala blindskottet Eisenmenger visade sig vara exakt så oduglig som man kunde befara på förhand.
Sen finns det säkert en och annan fara. Att få alla att köpa sina roller 20/21 när hela säsongen handlade om att gå upp i SHL är något annat än det mer diffusa mål vi har till vintern. Det är även ett chanstagande att försöka ersätta den spets vi hade i Oliver Kapanen med flera olika alternativ och hoppas på att åtminstone någon ska fylla Kapanens skor hyggligt.
Inleder vi serien svagt och tvingas börja hatta mellan olika centrar för att försöka ”hitta vad som funkar” så kommer den där helgarderingen kännas sämre än om vi lastat in mer på en mer tydlig toppcenter. Men jag vet inte, oron inför ett sådant scenario har inte drabbat mig iaf.
”Osmakligt” ? Måste väl kunna ha högt i tak i ett omklädningsrum. Är man spelare måste man väl kunna ta kritik även. Nu vet vi inte vad exakt som sagts, men lita inte på alla dessa rykten. Däremot Jokinens sorti är Fn lågvatten på hur han skötte det hela.
timrå kommer va ett bättre lag kommande säsong även om vi på pappret för de nakna ögat ser försvagade ut ... får bara 2 av 4 av våra (super) löften någon form av genombrott så lovar ja till o med semi ;-) den bästa spetsen man kan ha är struktur!
ja va riktigt orolig för några veckor sen men just nu kan ja knappt bärja mig för att se denna upplaga.
Stridhsyxa: Anton har ju dock inte riktigt varit sig själv sen det ryktades om en ryggskada i mitten av förra säsongen. det finns mycket vilja men det kan vara så att vi tyvär redan fått se det bästa i honom.
Vad jag dock vill se är att han kommer tillbaka och bär hela laget med den Timrå-anda bara vår kapten kan, inget skulle göra mig gladare men jag tror att vi nog måste vänta en bit in i nästa säsong för att se hur vår kapten känns.
När det kommer till demontränaren tror jag endå att många av våra äldre mer rutinerade spelare förstod att hans sätt inte skulle ge den effekt som beskrevs men fortsatte tugga processen för laget före jaget men att det stundvis skapade klyftor i laget.
Kan inte tänka mig att någon skulle kunna med 100% säkerhet känna att man kan ställa sig tvärt emot en tränare med en spelarkarriär i ryggen som Olli, samtidigt som klubben gjorde allt för att marknadsföra honom.
BlackBay: varför tror alla att man sitter på Hockeysnack med en stationär dator? Skulle kunna slänga iväg 50 inlägg på badstranden eller i ett tråkigt köpcentrum. Skräm inte iväg han igen nu ;)
Bragd-Birger: Var och en bestämmer naturligtvis själv vad den tycker och tror, men jag tycker många är onödigt negativa. Ta t.ex. en sån som Westfält som kommer in en helt annan (förhoppningsvis) roll än tidigare i karriären. Svårt att göra poäng när man inte får speltid.
steveroper: det vi tappat och som jag tror vi kommer märka av rejält: Hållanders one-man-army-hockey. Han hade kunnat spela med Eisenmenger och Boyce och ändå gjort minst 30 poäng. Kapanens raka centerspel och driv att gå på avslut (med ett oerhört fint skott). Eronens (!) defensiv i alla delar i egen zon utom runt kassen. Här var han, fr a första halvan av säsongen, riktigt bra. Rutin från de två over-the-hill-finnbackarna.
Sundin och Freij har helt klart potential och känns väldigt spännande, men hur kommer dom att klara defensiven? Det fysiska spelet? Dom lär lassa fler minuter hos oss än dom hade fått i något annat SHL-lag, vilket så klart är coolt och en stor anledning till varför vi kunde plocka dom, men...hur svarar dom på det? Spännande och klart risky.
Didde vågar jag inte räkna in, Erixon räknar jag bort. Forsmark? Mellanmjölk säsongen som var. Stannar han, och i s f: kan han hitta en högre nivå trots sin skridskoåkning?
Wedda? Gjorde visserligen sin bästa säsong (poängmässigt men framförallt matchantalsmässigt) på typ 10 år, men...håller han? Utan honom är det fanimej inte mycket framtyngd kvar i det här laget.
Jag tror att vi verkligen behöver en försteback. Hardy i all ära. Då kan nog en hel del av övriga brister kompenseras. Om inte, så...anser jag att vi går in i säsongen på slak lina.
Montén Python: Rätt svag är väl att ta i. Tycker centersidan består av rätt så gedigna SHL centrar kryddat med en en del talang. Inte den där offensiva SPETSEN som vissa andra lag kommer ha. Men svag tycker jag inte.
Red Bulls: Tror Levinsson kommer gå in på 12 forwards. Ganska komplett och kan användas i alla spelformer, kan lika gärna sätta upp medspelare bra som täcka skott i boxplay. En mycket färdigare spelare än typ Eriksson.
Gorkyman: Det hoppas jag verkligen inte. Tycker att EP kommer mer till sin rätt som center, han får driva puck och använda sin smartness, man ser att han får ut mer av sitt spel där. Men lek med tanken att vi flyttar på honom, då har vi ju NOLL spets på centersidan. Tror dessvärre inte att vi får in någon ”toppcenter”. Dom pengarna läggs nog på backsidan!
steveroper: Tycker vår forwardssida ser rätt intressant och homogen ut! Vi lär inte ha nån poängkung, förutom möjligtvis Dahlén. Men vi ser ut att få ett bredare lag, med förhoppningsvis mer utspridd produktion.
En back till hade ju varit riktigt mysigt. Får vi in en intressant back till så har vi absolut gjort en bra silly!
Vi lär vara mer utdömda än innan, men får vi utveckling på rätt spelare, så kan det bli en rätt mysig säsong trots allt!